Οι δύο φιναλίστ του GNTM θα ήταν κάποτε τα outsiders
Όταν άρχισες να βλέπεις ριάλιτι στις αρχές των 2000s, μπορούσες να φανταστείς άτομα της καταγωγής τους να ψηφίζονται ως οι δύο αγαπημένοι παίκτες του κοινού;
- 16 ΔΕΚ 2020
Ο Ηρακλής Τσουζίνοβ ήταν το φαβορί του GΝΤΜ πριν καλά-καλά ξεκινήσει ο διαγωνισμός. Απ’ όταν είχαν λικάρει οι φωτογραφίες των παιδιών που θα κατάφερναν να περάσουν στο σπίτι των μοντέλων της εκπομπής, το συλλογικό συμπέρασμα στα social media ήταν ότι το πράγμα είχε ήδη λήξει.
Τίποτα δεν είχε λήξει φυσικά, ειδικά στο GNTM που έχει όντως αποδειχτεί απρόβλεπτο στο παρελθόν, και έτσι κάποια στιγμή ο Ηρακλής έφυγε πρόωρα – βάσει προγνωστικών – από το σπίτι. Δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος όμως που η συμμετοχή και τελικά η νίκη του στο τελευταίο επεισόδιο ενός εκ των δημοφιλέστερων ριάλιτι διαγωνισμών στην Ελλάδα, έχει τη διάσταση της ανατροπής.
Ο αφρικανικής καταγωγής Τσουζίνοβ είχε μιλήσει ανοιχτά σε προηγούμενα επεισόδια για το bullying που είχε υποστεί στο σχολείο για το χρώμα του. Μπορεί οι κριτές του GNTM να έχουν λανθασμένα υποστηρίξει πως η μόδα δεν βλέπει χρώμα, οι συμμαθητές του Ηρακλή όμως το έβλεπαν. Οι νεαρές ηλικίες ωστόσο που, ανάμεσα σε άλλα ηλικιακά γκρουπ, εκτόξευσαν αρχικά τον λογαριασμό του στο Instagram και σίγουρα τον στήριξαν σε έναν μεγάλο τελικό ριάλιτι όπου ποτέ άλλοτε δεν είχαμε δει μαύρους νικητές, δείχνει ένα διαφορετικό, πιο συμπεριληπτικό μέλλον.
Η Παρασκευή Κερασιώτη από την άλλη ήταν ένα αληθινό outsider. Από το πρώτο βίντεο σύστασής της στο GNTM έδειχνε να έχει απόλυτη συνείδηση των όσων θα εκπροσωπούσε η εισαγωγή της στο σπίτι. Ήθελε να δείξει πως μία τσιγγάνα μπορεί να τα καταφέρει στην Ελλάδα. Το έλεγε με δυναμισμό μεν αλλά τόσο προσγειωμένα, που αναρωτιόσουν αν το πίστευε κι η ίδια. Δεν θα ήθελα να κάνω υποθέσεις για το αν η ανασφάλεια που είχε επιδείξει στο πρώτο μέρος του GNTM σχετιζόταν (και) με αυτό ή ήταν απόρροια έλλειψης εμπειρίας, δεν ζω στο μυαλό της και ο λόγος είναι δικός της σε αυτό, πάντως το βάρος της εκπροσώπησης σίγουρα δεν έφυγε ποτέ από πάνω της.
Αισθανόταν χαρά κάθε φορά που κάποιος από τους κριτές θα ανέφερε την κουλτούρα της για να την ενισχύσει ψυχολογικά, ακόμα κι όταν οι υπέροχων προθέσεων αναφορές τους μπορεί να την έβαζαν ενίοτε σε κουτάκια. Η ανταπόκρισή της στο “Έλα τσιγγάνα μου, δείξε την κληρονομιά σου” της Καγιά σε παλαιότερη φωτογράφιση όπου κουνούσε χαρακτηριστικά τη φούστα της ήταν αφοπλιστική, όπως και σε ό,τι είχε να κάνει με τον χορευτικό της ρυθμό.
Ναι ρε, είμαι τσιγγάνα και τα πάω καλά με τα τσιφτετέλια, έμοιαζε να λέει. Πρόβλημα;
Για όποιον έχει επαφή με την εικόνα της μόδας αυτή τη στιγμή, η επιλογή της Παρασκευής από το πρακτορείο Elite δεν ήταν τεράστια έκπληξη. Ήταν γροθιά στον αέρα για όσους την είχαμε ξεχωρίσει, αλλά ως μοντέλο έχει διεθνών προδιαγραφών δυνατότητες. Η κατάληξή της όμως ως δεύτερη φιναλίστ στις ψήφους του κοινού του GNTM, ήταν έκπληξη. Θα έπρεπε να είναι. Ήθελε να δείξει, έλεγε, πως μία τσιγγάνα μπορεί να τα καταφέρει και το έκανε. Εσύ μπορούσες να φανταστείς μία Παρασκευή με πραγματικές πιθανότητες νίκης όταν ξεκίνησες να βλέπεις ριάλιτι στις αρχές των 2000s;
Το αφήγημα της Σταχτοπούτας, ένα από αυτά που διαχρονικά έχουμε λατρέψει περισσότερο οι άνθρωποι, υπάρχει και για τους δύο παίκτες εδώ. Αν κοιτάξεις πολύ καλά όμως – στην προκειμένη θα βοηθούσε και ένα ζευγάρι ροζ γυαλιά για τους λιγότερο αισιόδοξους – περισσότερο ακόμα υπάρχει η εικόνα μίας συμπεριληπτικής Ελλάδας του μέλλοντος όπου άνθρωποι σαν τον Γιάννη Αντετοκούμπο, σαν τον Ηρακλή Τσουζίνοβ και σαν την Παρασκευή Κερασιώτη θα είναι πια με εξωστρέφεια μέρος μίας εθνικής ταυτότητας-μωσαϊκό. Ήδη στην παρούσα εικόνα αυτά τα παιδιά δεν είναι απλώς μέρος της.
Καμιά φορά νικάνε κιόλας.