Getty Images
ΛΙΣΤΕΣ

Οι κριτικοί αποφάσισαν: Το ‘Goodfellas’ είναι η καλύτερη ταινία των 1990s

Το ‘Goodfellas’ βρίσκεται στην κορυφή μιας λίστας με τις 40 καλύτερες ταινίες των 1990s, όπως τις επέλεξαν κριτικοί και άνθρωποι του σινεμά. από όλο τον κόσμο.
Καμία ταινία στην τεράστια φιλμογραφία του Martin Scorsese δεν έχει αποτυπώσει την οπτική του δημιουργού της ως παιδί που μεγάλωνε στη Μικρή Ιταλία της Νέας Υόρκης καλύτερα από το ‘Goodfellas’. Ασθματικός, με υγεία πολύ κακή για να του επιτρέψει τη φυσιολογική παιδική ηλικία των συμμαθητών του που έπαιζαν και αθλούνταν στις αλάνες, ο Scorsese ήταν αθόρυβος παρατηρητής των γκάνγκστερ της περιοχής από το παράθυρό του. Είχαν τα κορίτσια, είχαν τα λεφτά, είχαν τα καλά αμάξια, αλλά είχαν και αμαρτίες που δεν μπορούσαν να ξεπλύνουν τα μπουκάλια που άνοιγαν στα κλαμπ της γειτονιάς τους.

Το ‘Goodfellas’ μπορεί να έχασε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας από το ‘Χορεύοντας με τους Λύκους’ στη χρονιά του, είναι για πολλούς όμως το υψηλότερο σημείο της καριέρας του Scorsese, έχει διασωθεί από το αμερικανικό National Film Registry για να επιβιώσει στους αιώνας των αιώνων και μόλις ψηφίστηκε ως η καλύτερη ταινία των ‘90s από 175 ανθρώπους της βιομηχανίας από όλο τον κόσμο.

Εκτός από τους κριτικούς που αποτέλεσαν το μεγαλύτερο μέρος των επαγγελματιών της βιομηχανίας που συμμετείχαν στην ψηφοφορία του World of Reel, ψήφισαν επίσης σκηνοθέτες, ηθοποιοί, παραγωγοί, ιστορικοί κινηματογράφου και προγραμματιστές φεστιβάλ. Από τους κριτικούς ζητήθηκε να στείλουν το Top5 τους των ταινιών τους κυκλοφόρησαν από την 1η Ιανουαρίου του 1990 έως τις 31 Δεκεμβρίου του 1999, χωρίς συγκεκριμένη κατάταξη. Από αυτές τις ψήφους διαμορφώθηκε μία σαραντάδα από κορυφαία φιλμ της δεκαετίας, με πρώτο το ‘Goodfellas’, δεύτερο το ‘Pulp Fiction’ του Quentin Tarantino για 7 ψήφους, τρίτη τη ‘Σιωπή των Αμνών’ του Jonathan Demme, τέταρτο το ‘Fargo’ των Αδελφών Κοέν και πέμπτο το δικαιωμένο πια ‘Eyes Wide Shut’, το κύκνειο άσμα του Stanley Kubrick.

Από μη αμερικανικές παραγωγές ψηλά βρέθηκε το λατρεμένο ‘Chungking Express’ στο #6 και το ‘Close-Up’ του σπουδαίου Ιρανού Abbas Kiarostami που δεν είναι απλά από τις καλύτερες ταινίες των ‘90s, αλλά ολόκληρου του κινηματογράφου από τη στιγμή της σύλληψής του ως μέσο. Από δημιουργίες εκτός μυθοπλασίας μπήκε το ιστορικό ‘Paris Is Burning’ στο #35 και το ‘Hoop Dreams’ στο #36, ενώ από δύο φιλμ έχουν ο Tarantino με δεύτερη την αγαπημένη μας δική του ταινία ‘Jackie Brown’, οι Coen με το ‘Big Lebowski’ και ο Paul Thomas Anderson με το ‘Magnolia’ και το ‘Boogie Nights’ στην πρώτη δεκάδα.

Θα βρεις την ολοκληρωμένη λίστα παρακάτω, πρώτα όμως η εμβληματική σκηνή του ‘Goodfellas’:

Το ‘Goodfellas’ και το Top40:

1. Goodfellas (Martin Scorsese)
2. Pulp Fiction (Quentin Tarantino)
3. The Silence of the Lambs (Jonathan Demme)
4. Fargo (Joel and Ethan Coen)
5. Eyes Wide Shut (Stanley Kubrick)
6. Chungking Express (Wong Kar-Wai)
7. Magnolia (Paul Thomas Anderson)
8. Boogie Nights (Paul Thomas Anderson)
9. Close-Up (Abbas Kiarostami)
10. The Thin Red Line (Terrence Malick)
11. Unforgiven (Clint Eastwood)
12. Satantango (Bela Tarr)
13. Schindler’s List (Steven Spielberg)
14. Beau Travail (Claire Denis)
15. A Brighter Summer Day (Edward Yang)
16. Safe (Todd Haynes)
17. The Matrix (Lana and Lilly Wachowski)
18. L.A. Confidential (Curtis Hanson)
19. Heat (Michael Mann)
20. Fight Club (David Fincher)
21. The Big Lebowski (Joel Coen)
22. The Piano (Jane Campion)
23. Saving Private Ryan (Steven Spielberg)
24. Groundhog Day (Harold Ramis)
25. Red (Krystof Kieslowski)
26. Being John Malkovich (Spike Jonze)
27. Jackie Brown (Quentin Tarantino)
28. Blue (Krystof Kieslowski)
29. Twin Peaks: Fire Walk With Me (David Lynch)
30. Breaking the Waves (Lars von Trier)
31. The Long Day Closes (Terrence Davies)
32. All About My Mother (Pedro Almodovar)
33. Rushmore (Wes Anderson)
34. Before Sunrise (Richard Linklater)
35. Paris is Burning (Jenni Livingston)
36. Hoop Dreams (Steve James)
37. After Life (Hirokazu Kore-Eda)
38. The Truman Show (Peter Weir)
39. Lost Highway (David Lynch)
40. The Flowers of Shanghai (Hous Hsiao-Hsien)

Exit mobile version