‘GoT’: Τα 7 πράγματα που κρατήσαμε από τη νέα συνέντευξη των δημιουργών
- 30 ΙΟΥΝ 2016
Δολοπλοκίες, εγκλήματα, αποκεφαλισμοί, στρατηγικές, ανάλγητοι Θεοί και αμέτρητες έριδες, όλα βουτηγμένα σε μια γερή δόση φανταστικού στοιχείου φτιαγμένο από δράκους, ζόμπι και προφητείες. Αυτά γράφουν – και σκηνοθετούν ενίοτε – εδώ και 6 χρόνια για το ‘Game of Thrones’ οι David Benioff και D.B. Weiss, με μία μικρή λεπτομέρεια που έκανε όλη τη διαφορά στην τελευταία σεζόν. Ότι δεν έχουν πια τον μπούσουλα των βιβλίων του George R.R. Martin.
Τα βασικά τα γνωρίζουν και θα μας τα προλάβουν πριν πιάσουμε το τελευταίο βιβλίο στα χέρια μας, αλλά το ταξίδι μέχρι εκεί θα έχει τη δική τους υπογραφή. Για τη σειρά και ακόμα και για πολλούς από εμάς τους παραπονιάρηδες, φανατικούς αναγνώστες, η απαγκίστρωση του σεναρίου από τα βιβλία απελευθέρωσε την ιστορία και της έδωσε τους τηλεοπτικούς ρυθμούς που ταιριάζουν σ’ ένα μεγάλο φινάλε. Για τους δημιουργούς όμως, αυτό ήταν μία πρόκληση που, όπως λένε, τους ζόρισε αρκετά.
Αυτά κι άλλα πολλά σχολίασε το δίδυμο Benioff-Weiss στο Deadline, αποχαιρετώντας την 6η σεζόν. Κρατήσαμε και σου παρουσιάζουμε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης.
Η CERSEI ΠΡΙΝ + ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ
Benioff: “Αν ήταν πιο συγκεντρωμένη στην οικογένειά της και λιγότερο στο να διασκεδάζει με την εκδίκησή της εναντίον κάποιου που της έκανε κακό, τότε η αυτοκτονία του Tommen μπορεί να μην είχε συμβεί ποτέ”.
Weiss: “Αυτό θα είναι μεγάλο μέρος από αυτό που θα είναι η επόμενη σεζόν. Το mindset της Cersei. Ποιά είναι; Μπορεί να έχει κάνει πολλά απαίσια πράγματα στη ζωή της και μπορεί να γίνεται βίαιη, αλλά το ένα πράγμα που ήταν εξιλεωτικό σ’ εκείνη ήταν πόσο αληθινά αγαπούσε τα παιδιά της. Τώρα έχουν φύγει όλα κι αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον για μας. Ποια είναι χωρίς τα παιδιά της;”
ΕΙΝΑΙ Ο NIGHT KING Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΑΚΟΣ ΠΛΕΟΝ;
Weiss: “Δε σκέφτομαι τον Night King ως κακό, όσο ως τον Θάνατο. Δεν είναι σαν τον Joffrey ή τον Ramsay. Δεν είναι άνθρωπος πια. Για μένα, το κακό έρχεται όταν έχεις επιλογή μεταξύ αυτού και του καλού, και διαλέγεις τον λάθος δρόμο. Ο Night King δεν έχει επιλογή, έτσι δημιουργήθηκε. Κατά κάποιον τρόπο, είναι απλά ο θάνατος, που έρχεται για όλους στην ιστορία, για όλους μας. Του ταιριάζει ότι δε μιλάει. Τι να πει ο θάνατος; Οτιδήποτε και να έλεγε θα τον μείωνε. Είναι απλά μία δύναμη μαζικής καταστροφής. Δε νομίζω ότι έχουμε ποτέ νιώσει ότι θα θέλαμε να γράψουμε διάλογο για τον Night King. Οτιδήποτε γράφαμε θα ήταν απογοητευτικό”.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ HORN OF JORAMUND ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ, ΤΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΚΡΕΜΙΣΕΙ ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ;
Benioff: “Δε θέλουμε να πούμε πολλά. Υπάρχουν τα βιβλία και η σειρά και θα κάναμε ζημιά και στα δύο, εάν μπαίναμε σε λεπτομέρειες για το αν θα χρησιμοποιήσουμε για εκείνο ή το άλλο. Αυτό που εξηγήθηκε ξεκάθαρα σε αυτή τη σεζόν, είναι ότι το Τείχος δεν είναι απλά μία κατασκευή σχεδιασμένη να κρατάει έξω έναν στρατό πεθαμένων. Εάν κατάφεραν οι Άγριοι να το προσπεράσουν, που το έχουν κάνει, και ο Night King έχει τόσο πολύ μεγαλύτερη δύναμη και στράτευμα που κάνει πραγματικά ό,τι του πει… Θα το αφήσουμε εδώ προς το παρόν.”
ΤΙ ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΓΕΝΟΥΣ ΘΗΛΥΚΟΥ ΤΗΣ 6ΗΣ ΣΕΖΟΝ;
Benioff: “Ο κόσμος της σειράς όσον αφορά τις προοπτικές μιας γυναίκας είναι φοβερά περιοριστικός, συγκριτικά με τον δικό μας κόσμο […] Ένα από τα πιο ωραία πράγματα των χαρακτήρων που έχουμε από τον κόσμο που δημιούργησε ο George, είναι ότι τόσο πολλοί από τους πιο ενδιαφέροντες και επιβλητικούς χαρακτήρες είναι γυναίκες. Τα εμπόδια που υπάρχουν ανάμεσα σ’ εκείνες και σ’ αυτά που θέλουν είναι τόσο ανυπέρβλητα. Ήταν πολύ διασκεδαστικό και ανταποδοτικό να σκεφτόμαστε τρόπους που θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα εμπόδια και να χρησιμοποιήσουν τα πλεονεκτήματα και τα συμφέροντά τους, όπως θα έκαναν άντρες.
Δε θα έλεγε κανείς εύκολα τη Cersei ηρωίδα, μόλις ανατίναξε κάποιες χιλιάδες ανθρώπους, κάποιοι εκ των οποίων της είχαν κάνει κακό. Αλλά είναι ένα επιβλητικό, γεμάτο ελαττώματα, κατεστραμμένο άτομο […] Ο χαρακτήρας είναι τέτοιος που καθοδηγείται από κίνητρα που είναι τόσο ευτελή κατά κάποιον τρόπο, με τόσο θυμό και αρνητισμό. Αλλά από την άλλη πλευρά, είναι κατανοητό σε όποιον πάρει τον χρόνο να φανταστεί πώς είναι να βρίσκεσαι στη θέση της, να έχεις μεγαλώσει στην κατάστασή της, να έχεις παιδιά που θα έκανες τα πάντα γι’ αυτά, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει να κάψεις πόλεις, κτίρια και ανθρώπους για να τα κρατήσεις ασφαλή. Είναι κάτι που πολλοί άνθρωποι μπορούν να καταλάβουν […] Αυτή η απόφαση που παίρνει είναι που την οδηγεί στο να χάσει το τελευταίο και μάλλον το πιο γλυκό από τα παιδιά της. Όλα αυτά τροφοδοτούν έναν χαρακτήρα για τον οποίο είναι τρομερά ενδιαφέρον να σκέφτεσαι σε καθημερινή βάση”.
ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ;
Weiss: “Η μεγαλύτερη πρόκληση δεν ήταν απλά ότι δεν είχαμε τα βιβλία. Και στο παρελθόν, ακόμα και στην 5η σεζόν, διαφοροποιηθήκαμε από τα βιβλία από πολλές απόψεις, αλλά είχαμε πάντα κάποιες μεγάλες σκηνές που ήταν οι άγκυρές μας για κάθε κύκλο […] Αυτή τη σεζόν δεν το είχαμε αυτό με εξαίρεση τα Iron Islands και τα όσα έγιναν εκεί, και τη μεγάλη αποκάλυψη με τον Hodor που μας είχε πει ο George. Εκτός από ορισμένες σκηνές-κλειδί, βρεθήκαμε πραγματικά εκτός βιβλίων κι αυτό είναι η απόδειξη των χαρακτήρων του George και του κόσμου που δημιούργησε.
Σ’ αυτό το σημείο, μετά από τόσα χρόνια που γράφουμε για τους χαρακτήρες αυτούς στον κόσμο του George, έπρεπε να είμαστε σε θέση να σταθούμε στα πόδια μας. Πολλοί έχουν τη δυνατότητα να δημιουργούν δικούς τους χαρακτήρες και είναι καλοί σ’ αυτό. Από ένα σημείο και μετά, αν δε μπορούσαμε να το κάνουμε, θα ήταν δικό μας λάθος. Ο George μας έδωσε ένα απίστευτο δώρο με τους πιο φανταστικά γραμμένους χαρακτήρες που έχω δει ποτέ σε βιβλίο. Αν δεν μπορούσαμε να συνεχίσουμε, δε θα ήμασταν οι κατάλληλοι άνθρωποι για να κάνουμε τη σειρά”.
ΜΕΧΡΙ ΠΟΙΟ ΣΗΜΕΙΟ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΔΙΑΣΕΙ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ;
Benioff: “Κουβεντιάζουμε από την αρχή για το τέλος. Είναι ένα περίεργο φαινόμενο, βρισκόμαστε σε έδαφος όπου περπατάμε μόνοι μας και δεν μπορούμε να βασιζόμαστε στα γραπτά πια. Όσο πλησιάζουμε στο τέλος, εστιάζονται καλύτερα τα πράγματα. Όταν θα φτάνουμε στο τέλος, έχουμε πολύ συγκεκριμένες ιδέες που έχουν αναπτυχθεί με πολύ φυσικό τρόπο κατά τη διάρκεια των έξι και βάλε ετών, σχετικά με την κατάληξη”.
ΠΟΤΕ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ Η ΣΕΙΡΑ;
Benioff: “Μιλάμε για δύο ακόμα σεζόν. Σχεδόν από την αρχή, μιλούσαμε για 70-75 ώρες, και έτσι θα το λήξουμε. Ας πούμε 73 ώρες, προς το παρόν […] Όλα τα πιόνια είναι στη σκακιέρα πια. Κάποια αφαιρέθηκαν και τώρα προσανατολιζόμαστε στο τέλος του παιχνιδιού. Αυτό που μας ενθουσίασε εξαρχής, απ’ όταν το παρουσιάσαμε στο HBO, είναι ότι δε θα ήταν μία διαρκώς συνεχόμενη σειρά με κάθε κύκλο να προσπαθεί να βρει νέες ιστορίες. Θέλαμε μία γιγάντια ιστορία, χωρίς να πρέπει να την απλώσουμε σε 10 έξτρα ακόμα ώρες, επειδή το βλέπει ο κόσμος”.
***
Όλα αυτά όμως σύντομα, έτσι; ΕΤΣΙ;