AP Photo/Kirsty Wigglesworth
VENICE VIDI VICI

H Emma Stone, η Olivia Colman και το βασιλικό σεξ του ‘The Favourite’

Μια ματιά στο παρασκήνιο του Φεστιβάλ Βενετίας, σήμερα σε ειδική έκδοση Λάνθιμου.

Κάθε μέρα μεταφέρουμε πρώτες εντυπώσεις από τις μεγάλες παγκόσμιες πρεμιέρες του 75ου Φεστιβάλ Βενετίας, των ταινιών που θα πρωταγωνιστήσουν στη φετινή σεζόν.

Σε αυτό το ποστ δε θα μιλήσουμε για μεγάλες πρεμιέρες. Θα μιλήσουμε για όλα τα υπόλοιπα.

***

Στο άλλο σημερινό ποστ μπορείτε να διαβάσετε για την ταινία του Γιώργου Λάνθιμου ‘The Favourite’ και το ‘Roma’ του Alfonso Cuaron, εδώ είναι μια συλλογή από τα παραλειπόμενα της μέρας, μια ίσως-καθημερινή ματιά σε ό,τι αξιοσημείωτο συμβαίνει στο Λίντο εκτός κινηματογραφικών αιθουσών.

Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Να δω ‘Roma’ και μετά ‘Favourite’ ή πρώτα ‘Favourite’ και μετά ‘Roma’;

Αυτό το εξωφρενικά first world problem είχαμε την Πέμπτη να αντιμετωπίσουμε, αλλά άμα το καλοσκεφτείς κρύβει μέσα του μια μικρή φιλοσοφία ζωής. Το πρόγραμμα των δημοσιογραφικών στο Φεστιβάλ είναι φτιαγμένο ώστε κάθε πρωί να παίζονται χιαστί δύο ταινίες του Διαγωνιστικού στις δύο μεγάλες αίθουσες. Όταν παίζεται μόνο μία μεγάλη ταινία συνήθως πάμε εκεί πρώτα για να τη δούμε και μετά να έχουμε ώρα μπροστά μας για γράψιμο, αλλά όταν παίζονται δύο άκρως πολυαναμενόμενες το ίδιο πρωί;

Στο φεστιβαλικό αντίστοιχο δίλημμα του “πώς είναι η σωστή τοποθέτηση του χαρτιού υγείας” ή -για να το πάω στα ακόμα πιο σκληρά- του “πώς προφέρεται, gif ή τζηφ”, σήμερα το πρωί έπρεπε να διαλέξουμε. Έχουμε ‘Roma’ και ‘The Favourite’: Ποιο θα δούμε με την τσίμπλα στο μάτι, ποιο θα δούμε μισή ώρα μετά, στα καπάκια με το άλλο; Μεγάλες μάχες έγιναν, συζητήσεις που έφτασαν μέχρι στην αυτοψυχανάλυση του τύπου “είναι το δάκρυ για να καλύπτει τη χαρά ή η χαρά για να γιατρεύει το δάκρυ;” *πενιά μπουζουκιού*

Εννοείς σπάσανε τα τιμ στα δύο, γκρεμίστηκαν φιλίες χρόνων, δοκιμάστηκαν συνεργασίες. Καθένας ακολούθησε τη δική του διαδρομή αναλαμβάνοντας τις ευθύνες της απόφασής του. Εγώ, επειδή ξυπνάω με τον ήλιο και με το συναίσθημα αλλά πέφτω για ύπνο πάλι με τον ήλιο αλλά ιδανικά μετά από πάρτυ, επέλεξα τη μόνη συνεπή με τον εαυτό μου διαδρομή. Είδα πρώτα τον Cuaron που μας ποδοπάτησε την ψυχή και μας ξύπνησε αργά και σταθερά με τα pan shots του, κατέβασα στα γρήγορα ένα εσπρέσο και μετά πήγα στο βασιλικό πάρτυ του Λάνθιμου. Ζορίστηκα λίγο στην αρχή με τη μετάβαση, αλλά όπως συμβαίνει και στη ζωή, προσαρμόστηκα γρήγορα.

ΤΟ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΟ

Τη φεστιβαλική σάγκα του Netflix την έχουμε παρακολουθήσει από την αρχή της και σήμερα ένα νέο κεφάλαιο προστέθηκε στην ιστορία. Οι ταινίες του Netflix που προβλήθηκαν (το ‘Roma’ αλλά και το ‘The Other Side of the Wind’ του Orson Welles) είχαν μπροστά τους ένα νέο logo αντί για το κλασικό που εμφανίζεται σε κάθε τους κομμάτι online περιεχομένου (αυτό που αναφέρεται όλο το όνομα με κεφαλαία και ακούγεται αυτό το “κλάκα”), λίγο πιο κλασάτο, παραμέμπει λιγότερο σε ψηφιακό και περισσότερο χεράτο. Στην εμφάνιση του λόγο στο ‘Roma’ υπήρξε μια αμηχανία, στο δε φιλμ του Orson Welles υπήρξε, απλώς, θερμά χειροκροτήματα. Το ζήσαμε επτέλους κι αυτό.

ΤΟ ΤΟΥΗΤ

Έχει ένα πόιντ.

Η MVP

Η Olivia Colman που δήλωσε «είναι πολύ φαν να κάνεις σεξ με την Emma Stone», στο οποίο η Emma Stone γέλασε, την κοίταξε, και απάντησε «ήταν πολύ φαν να κάνω σεξ μαζί σου κι εγώ».

Η Colman, την οποία έχουμε θαυμάσει σε ό,τι έχει παίξει, από το ‘Broadchurch’ και το ‘Lobster’ μέχρι το ‘Night Manager’ και το ‘Flebag’, μοιάζει με πολύ γερό πρώιμο φαβορί για το Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου ως βασίλισσα Άννα.

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ

Κάθε μέρα κι ένα κανάλι της Βενετίας ή/και του Λίντο.

Την ώρα που μέσα στη Sala Grande προβάλλεται η επίσημη πρεμιέρα του ‘The Favourite’, έχω την τραγική υποψία πως απ’έξω, μες στα μαύρα μεσάνυχτα, έχουν ήδη κατασκηνώσει στο κόκκινο χαλί οι φανς τη Lady Gaga για το επόμενο βράδυ. Ή αυτό ή είναι φανς της Emma Stone που την περιμένουν να βγει από λάθος έξοδο. Σε κάθε φάση, αυτά τα παιδιά θα λέγαμε πως τραβάνε το κανάλι.

Η ΑΦΙΣΑ

Τι καταπληκτική αφίσα.

Η ΑΤΑΚΑ

Ας δώσουμε το σημερινό παρασκηνιακό στο ‘The Favourite’ και σε πράγματα που ειπώθηκαν για αυτό στη συνέντευξη τύπου.

Γιώργος Λάνθιμος, εξηγώντας γιατί ενδιαφέρθηκε για μια ιστορία εποχής: Γνώρισα τρεις χαρακτήρες που τύχαινε να είναι αληθινά πρόσωπα. Από τη μία ένιωσα πως ήταν μια ενδιαφέρουσα ιστορία από μόνη της, αλλά είχαμε και τη σπάνια ευκαιρία να δημιουργήσουμε τρεις περίπλοκους γυναικείους χαρακτήρες κάτι που σπάνια βλέπεις στο σινεμά. Ήταν κατευθείαν αυτό που με τράβηξε να εξερευνήσω την ιστορία. Μου άρεσε και που ήταν φιλμ εποχής, που δεν είχα κάνει ως τότε. Ένα φιλμ εποχής σου δημιουργεί μια απόσταση που σου επιτρέπει να δεις κάποια πράγματα πιο καθαρά.


Αυτοί ήταν λόγοι που με έκαναν ενθουσιασμένο για την ταινία. Το γεγονός ότι δεν προήλθε από εμένα δεν έκανε μεγάλη διαφορά στη διάρκεια της διαδικασίας γιατί δουλεύουμε πάνω σε αυτό το φιλμ 9 χρόνια τώρα. Μέχρι να γίνει πέρασε από πολλές αλλαγές και κατευθύνσεις αλλά πάντα ξέραμε πως έπρεπε να εστιάσουμε σε αυτές τις τρεις γυναίκες και μέσα από αυτές να περάσουμε τις θεματικές που θέλαμε να εξερευνήσουμε. Λόγω της αντρικής ματιάς στο σινεμά οι γυναίκες παρουσιάζονται συνήθως ως σύζυγοι ή αντικείμενα του πόθου. Εμείς προσπαθήσαμε να τις δείξουμε όσο πολυεπίπεδες και περίπλοκες και τρομερές μπορούν να είναι, όπως κάθε ανθρώπινο ον.

Emma Stone, πάνω στο ρόλο της: Στην αρχή δεν καταλάβαινα απόλυτα αλλά καθώς γυρίζαμε άρχισα να καταλαβαίνω περισσότερο χάρη στο πώς σκηνοθετούσε ο Γιώργος, ότι θα υπήρχε περισσότερη σιωπή και αντιδράσεις. Θα ήταν τέλειο αν μπορούσα να κάνω μια ολόκληρη ταινία όλο σιωπές. Βαρέθηκα να μιλάω. [γελάει]

Γιώργος Λάνθιμος, για τους ήρωες της ταινίας του: Για μένα το σημαντικό ήταν να καταλάβει κανείς πως αυτοί οι πολύ λίγοι άνθρωποι βασισμένοι στη διάθεσή τους μια στιγμή μπορούν να πάρουν μια απόφαση που επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους. Αυτό που φάνηκε παγκόσμιο και διαχρονικό και ήθελα να το εξερευνήσω.

Emma Stone, για τον παραλληλισμό με τη χολιγουντιανή βιομηχανία: Οι αντιπαλότητες στο Χόλιγουντ είναι κάπως έτσι [όπως στο ‘The Favourite’]. Heeeeell yeah. Είναι ανταγωνιστικό πνεύμα αλλά… είναι νέα ερώτηση αυτή, δεν είχα σκεφτεί την αναλογία με το φιλμικό industry. Τώρα σκέφτομαι τις συνδέσεις, δεν έχω καλή απάντηση ακόμα… αλλά ναιιιιι.

ΦΑΪ, ΠΟΤΟ

Πρέπει να σας μιλήσω για τα σάντουιτς της Pala Biennale. Από πέρσι το σκεφτόμουν, δε ξέρω τι με σταμάτησε. Στο μπαρ αυτής της αίθουσας (η οποία είναι η πιο μερακλίδικη από όλες γιατί είναι στην ουσία μια τεράστια αίθουσα-θωρηκτό για το κοινό, όπου κάθε βράδυ και το επόμενο πρωί προβάλλονται οι αντίστοιχες ταινίες που κάνουν παράλληλα την επίσημη πρεμιέρα τους) όλα τα σάντουιτς είναι ονομασμένα με κάποιο pun κινηματογραφικής αναφοράς. Θα τα δούμε όλα τις επόμενες μέρες.

Αυτό που βλέπουμε εδώ από πάνω είναι το σάντουιτς Al Panino, ναι, AL PANINO, το οποίο περιέχει ψητή γαλοπούλα, Philadelphia και ψητά κολοκυθάκια και μελιτζάνες. Αν με ρωτάτε είναι τεράστιο φάουλ ένα σάντουιτς ονομασμένο πάνω στον Al Pacino να μην έχει μέσα ham, οπότε γι’αυτό και μόνο χάνει ένα αστεράκι.

ΕΝΑ ΤΟΥΗΤ ΤΟΥ GUILLERMO

Όταν ο del Toro τουήταρε ενθουσιασμένος για το ‘Children of Men’ του amigo του, Alfonso Cuaron, στου οποίου την ταινία ξεκάθαρα θα δώσει το Χρυσό Λιοντάρι, λολ.

ENA INSTA ΤΟΥ TAIKA

Δεν ξέρω από ποιον από όλους θα διαλέγατε να πάρετε συνέντευξη, εμείς πάντως σήμερα θα μιλήσουμε με τον Jeff Goldblum.

*Κάθε πρωί ως τις 8 Σεπτεμβρίου μπορείτε να συντονίζεστε στο PopCode για ομοίως αποκλειστικό και καθηλωτικό #content από τη Βενετία όπου διεξάγεται το 75ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου.

ΚΙ ΑΛΛΗ ΒΕΝΕΤΙΑ

Η βασιλική πρεμιέρα του νέου Λάνθιμου στη Βενετία
Το πρώτο βήμα του Ryan Gosling στο φεγγάρι
Όλη η ανταπόκριση του PopCode
Exit mobile version