Η Margaret Qualley έκανε το πρώτο μεγάλο βήμα
- 18 ΣΕΠ 2019
Ειλικρινά. Όταν ξεκίνησα να βλέπω το ‘Leftovers’ -το οποίο παρεμπιπτόντως αν δεν έχετε δει, πρέπει να το κάνετε σύντομα- στο πρόσωπο της Jill (του ρόλου που έκανε γνωστή τη Margaret Qualley) έβλεπα κάτι πάρα μα πάρα πολύ οικείο. Στην αρχή άρχισα να ψάχνω μέσα στο μυαλό μου πεισματικά, χωρίς να γκουγκλάρω φυσικά, πού την έχω ξαναδεί. Όταν πια είχα αποτύχει ‘εκκωφαντικά’, γκούγκλαρα και τα κομμάτια του παζλ μπήκαν στη θέση τους. Ήταν η κόρη της Andie MacDowell και ήταν πραγματικά, παρότι σε πολύ νεαρή ηλικία, μια φανταστική ηθοποιός στον ρόλο μιας προβληματικής και καταθλιπτικής έφηβης.
Η Margaret γεννήθηκε το 1994, τη χρονιά που η μητέρα της έκανε ένα από τα σημαντικότερα βήματα της καριέρας της παίζοντας στο περίφημο romcom ‘Four Weddings and a Funeral’ το οποίο η ίδια δεν είδε παρά πολύ αργότερα. Μεγάλωσε, βλέπετε, μαζί με τα δύο αδέρφια της σε ένα τεράστιο ράντσο στη Μοντάνα χωρίς να έχει πρόσβαση σε τηλεόραση. Η μητέρα της ήθελε πρώτα από όλα να είναι μητέρα και μετά σταρ του σινεμά. Ένα παιδί μπορεί να έχει πολλούς παραπάνω τρόπους να θαυμάσει τους γονείς του από το να τους βλέπει στην τηλεόραση.
Αυτό συνέβη υποθέτω και με τη Margaret. Πριν το ‘Leftovers’, είχε ξεκινήσει ήδη από τα 16 της μια καριέρα ως μοντέλο, καριέρα η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα παράλληλα με την υποκριτική έχοντας συμβόλαιο με τη ΙΜG, ένα από τα μεγαλύτερα πρακτορεία μοντέλων του πλανήτη. Η αλήθεια είναι όμως ότι η πρώτη όμως φορά που κατάφερε να ξεπεράσει την ταυτότητα της ‘κόρης μιας διασημότητας’ ήταν όταν έγινε ουσιαστικά…meme.
Η Margaret ήταν πρωταγωνίστρια μιας διαφημιστικής καμπάνιας της KENZO σκηνοθετημένης από τον Spike Jonze. Στην αφήγηση αυτής της διαφήμισης, μια νεαρή βγαίνει από μια βαρετή κοσμική εκδήλωση και, ντυμένη καθώς πρέπει, αρχίζει να χορεύει με έναν τρόπο που μπορεί να σε κάνει να υποθέσεις ότι είχε προς στιγμή χάσει τον έλεγχο του σώματός της. Δείτε το παρακάτω και θα το καταλάβετε. Αυτό το meta σχόλιο πάνω στον τρόπο που διαφημίζονται εταιρείες όπως η KENZO καθώς και όλη η παρανοϊκή αλλά ταυτόχρονα σπουδαία κινηματογράφηση τράβηξε την προσοχή του ίντερνετ.
“Όταν τελείωσα τη μούσκεμα από τον ιδρώτα, με πήραν τηλέφωνο οι ατζέντηδές μου να μάθουν πως πήγα και τους απάντησα ότι είτε θα με θεωρούν το πιο τρελό άτομο που υπάρχει εκεί έξω είτε πήγαν όλα καλα”. Τελικά πράγματι πήγαν και το γεγονός ότι τη θεώρησαν το πιο τρελό άτομο που υπάρχει εκεί έξω ήταν μάλλον ένας από τους λόγους που αυτό συνέβη. Βέβαια εκτός από αυτή την τρέλα, χρειάζεται ένα πραγματικά σπουδαίο ταλέντο.
Το 2017 τη βρίσκει να παίζει στο μετριότατο ‘Death Note’ του Αdam Wingard, το adaptation του εμβληματικού manga από το Netflix. Την ίδια χρονιά παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο ‘Novitiate’ όπου τα πάει πολύ καλά σε μια ταινία που ξεκίνησε με αξιώσεις αλλά ποτέ δεν έφτασε εκεί που μπορούσε. Το 2018 την είδαμε στο ΙΟ –πάλι στο Netflix-, ενώ φέτος ήταν ίσως το επόμενο μεγάλο βήμα στην καριέρα της παίζοντας μια ανήλικη χίπι από την ομάδα τoυ Charles Manson, στην τελευταία ταινία του Tarantino ‘Once upon a time in Hollywood’.
Ίσως η σημαντικότερη στιγμή για έναν ηθοποιό είναι εκείνη που ξεφεύγει τελείως από το να παίζει τον εαυτό του, όταν γίνεται ένας άλλος. Η Margaret το κατάφερε αυτό στην εντέλεια υπό τις οδηγίες του Tarantino. Στην ταινία βλέπουμε μια 17χρονη, κάπως αφελή, που μοιάζει να λέει ακριβώς αυτό που νιώθει. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με οτιδήποτε είχαμε δει μέχρι τώρα (ιδίως στα ‘Leftovers’ και ‘Death Note’) όπου ουσιαστικά στήριζε τις ερμηνείες της με αυτό το καταθλιπτικό βλέμμα που φαίνεται να ξεπερνά κατά πολύ την πραγματική της ηλικία. Αυτή μάλλον ήταν η στιγμή κατά την οποία μπροστά της ανοίχτηκε μια σπουδαία καριέρα.
Η Margaret έχει κάνει, λοιπόν, το πρώτο βήμα. Έχει ξεπεράσει την τεράστια σκιά που νιώθουν πάνω τους όλα εκείνα τα παιδιά επιτυχημένων ανθρώπων που αποφάσισαν να ακολουθήσουν την πορεία των γονιών τους. Η πορεία θα δείξει αν πραγματικά θα καταφέρει να φτάσει εκεί όπου οι δυνατότητές της δείχνουν. Προς το παρόν πάντως αυτή η προβληματική έφηβη, η προβληματική χίπισα και η τύπισσα που δαιμονίστηκε μέσα σε ένα αποστειρωμένο περιβάλλον τα έχει πάει πολύ πολύ καλά.
(Φωτογραφίες: AP Photo)
KΙ ΑΛΛΑ ΠΡΟΦΙΛ:
Η Olivia Colman δεν έχει βάλει ακόμα το αληθινό της στέμμα
Από την Κούβα στο Blade Runner: Η καρδιά της ανερχόμενης Ana de Armas μένει ακόμα Αβάνα