ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Η Νάντια Μπουλέ ανασταίνει την Evita στον Πειραιά

Λίγα λόγια για το μιούζικαλ που ανεβαίνει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και δικαιώνει όσους αγαπούν αυτή την τέχνη.

Την ημέρα μετά την κηδεία της, τα ανθοπωλεία του Buenos Aires ξέμειναν από λουλούδια και περίπου 2000 άνθρωποι μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία από μικροτραυματισμούς ή λιποθυμικά επεισόδια στις ατέλειωτες ουρές του θρήνου. Στα 33 της είχε προλάβει να διατελέσει Υπουργός Υγείας και Εργασίας, να ανακηρυχθεί από το κονγκρέσο ως “Πνευματική Ηγέτης του Κράτους” και να έχει στο πλευρό της τους descamisados, την εργατική μάζα της Αργεντινής. Το 2007, η πρώτη εκλεγμένη γυναίκα Πρόεδρος της Αργεντινής, δήλωνε ότι η γενιά της χρωστά ένα τεράστιο ευχαριστώ στην ‘Evita’ για το πάθος και τη μαχητικότητά της.

Δεν είναι καθόλου απλή υπόθεση να υποδύεσαι την María Eva Duarte de Perón. Εκτός κι αν με την ερμηνεία σου, το κάνεις να μοιάζει απλό.

 

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά είναι ίσως το μοναδικό σύγχρονο θέατρο στη χώρα μας στο οποίο θα μπορούσε να ταιριάζει τόσο αρμονικά η παράσταση της Evita. Μεγαλεπίβολο και αρχοντικό, με εκείνη την παλιακή αίσθηση που έλεγες ότι θα συναντούσες σε μια πλατεία του Μπουένος Άιρες. Και επί σκηνής; Μία ομάδα ανθρώπων με δίψα για το μιούζικαλ, με όρεξη να δημιουργήσουν κάτι με σεβασμό στο υπέροχο έργο των Andrew Lloyd Webber και Tim Rice αλλά με μια νέα δυναμική οπτική.

Αν είναι κάτι που ξεχωρίζω στη ροή της – μεγάλης σε διάρκεια αναμφίβολα – παράστασης, είναι ο ρυθμός της. Αργός εκεί που πρόσταζε η μουσική και οι σεναριακές ανάγκες των χαρακτήρων, γρήγορος εκεί που έπρεπε για να δώσει εγρήγορση στο κοινό, να το αγχώσει, ακόμα και να το τσαντίσει με την πολυτάραχη ζωή της Eva Peron. Είναι ξεκάθαρα μία παράσταση για εκείνους που λατρεύουν το μιούζικαλ, τη μουσική, το χορό, την ένταση μιας τέχνης που απαιτεί αρμονία ανάμεσα σε τρία ταλέντα. Μια αρμονία που μοιάζει να έχει κατακτήσει για τα καλά η πρωταγωνίστρια.

A post shared by Nadia Boule (@nadiaboule) on

 

Η Νάντια Μπουλέ είναι υπέροχη στο ρόλο της Evita. Σε φωνή, σε κίνηση, σε χορό, σε υποκριτική, σε αλληλεπίδραση, σε τέμπο, σε όλα. Ακριβώς γιατί ο ρόλος της Evita δεν αφήνει περιθώρια για τίποτα λιγότερο. Κι εκείνη, όχι απλά τα καταφέρνει, αλλά δείχνει πώς πρέπει να γίνεται, πατώντας γερά τα δυο της πόδια στο σανίδι. Γιατί έχει πλέον τη δύναμη και την εμπειρία να φέρει το βάρος ενός πάρα πολύ δύσκολου πρωταγωνιστικού ρόλου.

Έχω γράψει αρκετές φορές παλαιότερα ότι το τραγούδι και ο χορός ήταν πάντα τα δύο δυνατά της στοιχεία. Όπως κάθε τριαθλητής υστερεί σε ένα άθλημα, έτσι και οι του μιούζικαλ έχουν πάντα μία τέχνη σχετικά πιο ανέτοιμη. Με το πείσμα και την επιμονή της όμως, εξελίχθηκε, κόπιασε, έμαθε και στην Evita είναι πραγματικά τρομερή. Με το νάζι της έφηβης Maria Eva Duarte, την θηλυκότητα της ενήλικης Eva Peron και την πιαφική δύναμη και τσαντίλα της Evita που στα 33 της είχε ένα έθνος στην παλάμη του χεριού της.

Δηλώνοντας για άλλη μια φορά ότι στο μιούζικαλ στη χώρα μας, η Νάντια Μπουλέ είναι όχι πια η πλέον αξιόπιστη σκηνοθετών και δημιουργών αλλά η ιδανικότερη επιλογή τους.

 

Πανάξια δίπλα της στέκονται οι δύο άντρες του έργου, Αιμιλιανός Σταματάκης και Μιχάλης Ψύρρας. Με τον πρώτο να κρατά τον ρυθμό στο έργο με τις δικές του ερμηνείες και το δικό του πάθος στην σκηνή και τον δεύτερο να αποτελεί ιδανική επιλογή για την βαρυσήμαντη φιγούρα του Συνταγματάρχη Περόν. Σε ένα σύνολο όμως ηθοποιών και χορευτών που έκαναν ο ένας τον άλλον να μοιάζει καλύτερος.

Γιατί σε ένα μιούζικαλ είναι το σύνολο που κάνει την καρδιά του θεατή να χτυπά, είναι τα ομαδικά χορευτικά, είναι η μουσική της ορχήστρας που σε παρασέρνει και σε καθηλώνει σε ό,τι γίνεται επί σκηνής. Και ένας προς ένας, οι δημιουργοί έδιναν τη δική τους προσωπική παράσταση, διαβατήριο για ακόμα μεγαλύτερες προκλήσεις στο μέλλον.

Δεν ξέρω αν το μπράβο ανήκει μόνο στον σκηνοθέτη Δημήτρη Μαλισσόβα αλλά σε αυτή την παράσταση δεν είδα κάτι που συναντώ πολύ συχνά σε άλλα ελληνικής παραγωγής μιούζικαλ. Δεν είδα βεντετισμούς, δεν είδα την ανάγκη για μεγάλους προβολείς, ούτε το πείσμα στο να βαφτίσουμε μιουζικαλικό κάποιον που ξεκάθαρα δεν είναι. Και πιστέψτε με έχουμε μπουχτήσει από τέτοιους. Εδώ δεν υπήρχε αυτή η ανάγκη ακριβώς γιατί κάθε ένας σε αυτό το θίασο είχε λόγο να βρίσκεται στη σκηνή και το απέδειξε στον δικό του μικρό ή μεγάλο ρόλο.

Επιστρέφοντας στο σπίτι μετά την παράσταση, έπεσα πάνω σε ένα από τα πολλά talent shows των καιρών. Και μπήκα στον πειρασμό να γίνω από εκείνους τους γραφικούς που πετούν στα σκουπίδια ό,τι τηλεοπτικό. Γιατί οι πραγματικά καλοί τραγουδιστές και χορευτές της χώρας μας περνούν τις μέρες τους κάνοντας πρόβες σε σκηνές και υπόγεια, ετοιμάζοντας παραστάσεις όπως η Εβίτα. Όχι σε οντισιόν και τηλεοπτικά στούντιο, όπου θα διέπρεπαν με το καλημέρα. Δεν είναι όμως ώρα για γκρίνιες.

 

Μέχρι τις 28 Μαϊου η χαρισματική Νάντια Μπουλέ υποδύεται την Evita στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαλισσόβα και απόδοση κειμένου από τον Γεράσιμο Ευαγγελάτο. Εσύ, έχεις την ευκαιρία να βρεθείς σε ένα από τα καθίσματα του θεάτρου και να ερωτευτείς το μιούζικαλ για πρώτη ή πολλοστή φορά.