ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΓΙΑΪΤΖΟΓΛΟΥ-WATKINSON
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Η Νατάσσα Μποφίλιου είναι πιο ροκ απ’ όσο νομίζει

Γιατί η επόμενη συναυλία της είναι το must see του χειμώνα.

Did she make you cry

Make you break down

Shatter your illusions of love

And is it over now do you know how

Pick up the pieces and go home.

(Fleetwood Mac. Gold Dust Woman)

Είναι πάρα πολύ εύκολο να αποπειραθείς να περιγράψεις έναν καλλιτέχνη, χρησιμοποιώντας αναφορές από την ποπ κουλτούρα. Όσο βρίσκομαι στο στούντιο ηχογραφήσεων όπου η Νατάσσα Μποφίλιου και ο Θέμης Καραμουρατίδης μαζί με μια ομάδα έμπειρων μουσικών προβάρουν τα τραγούδια ενός νέου κύκλου συναυλιών με τίτλο ‘Εν Λευκώ’, ακούσια τοποθετώ στο κάδρο του μυαλού μου την Νατάσα Μποφίλιου στη θέση της Στίβι Νικς, αλλά και πάλι, αυτό δεν αρκεί. Γιατί η Νατάσσα Μποφίλιου με συνοδοιπόρους τον Θέμη Καραμουρατίδη, τον Γεράσιμο Ευαγγελάτο και την τεράστια μπάντα μουσικών που τους ακολουθεί τα τελευταία χρόνια, ζει διαρκώς μέσα σε μια δική της, νέα ιστορία, που δεν μπορεί να συγκριθεί με τίποτα εκεί έξω.

“Θα το παίξεις στυλ Κοργιαλάς ή Μπίλι Τζιν;”


ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΓΙΑΪΤΖΟΓΛΟΥ-WATKINSON

Το να βρίσκεσαι σε ένα στούντιο ηχογραφήσεων χωρίς να είσαι μουσικός, ενίοτε μπορεί να εξελιχθεί σε μια αμήχανη κατάσταση. Γιατί οι μουσικοί μιλάνε σε μια δική τους γλώσσα. Γιατί ο παραπάνω τίτλος με το όνομα ‘Κοργιαλάς’ είναι ένα inside joke του Θέμη Καραμουρατίδη με τον κιθαρίστα Λάμπη Κοντουρόγιαννη από τα εκατοντάδες που ξεφύτρωναν διαρκώς στις παρυφές κάθε πρόβας. Η εμπειρία του να βρίσκεσαι δίπλα στη Νατάσσα Μποφίλιου και τον Θέμη Καραμουρατίδη μπορεί να σε εκτοξεύσει σε μια παράλληλη πραγματικότητα, όπου ως ένας νέος Ρικ Ρούμπιν, προσπαθείς να φανταστείς πως θα ακουγόταν ένα  σόλο κιθάρας στο φινάλε του “Ραντεβού” ή το αν θα μπορούσε να γίνει εναρκτήριο τραγούδι στις συναυλίες της το “Αστέρι Μου”. Το δημιουργικό σύμπαν αυτής της κολεκτίβας μουσικών που συνεργάζονται πιστά με τον Θέμη και τη Νατάσσα κατοικεί μαζί με fusion πειράματα, δημιουργικές ασυμφωνίες και υπέρ-συμφωνίες, δηλαδή εκεί που όλοι καταλήγουν σε μια μουσική ιδέα πανηγυρικά, εκεί που το τζαμάρισμα της πρόβας εξελίσσεται σε δρώμενο μιας συναυλίας πέρα από κάθε φαντασία.

Είναι η Νατάσσα Μποφίλιου ροκ;


ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΓΙΑΪΤΖΟΓΛΟΥ-WATKINSON

Το ‘Εν Λευκώ’, το ‘Μέτρημα’ και δεκάδες άλλα τραγούδια της Νατάσας έχουν ‘ριζώσει’ στο μουσικό χάρτη της γενιάς μου, των σύγχρονων τριαντάρηδων. Καθημερινά, γνωρίζω ανθρώπους που δεν ακούν τα τραγούδια της Νατάσσας Μποφίλιου γιατί δεν μπορούν να την κατατάξουν σε κάποιο genre και άλλους που την λατρεύουν για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Ποτέ δεν θα ξεχάσω την πρώτη στιγμή που άκουσα το “Κοίτα Εγώ” και ύστερα τον “Λύκο”, διαπιστώνοντας ότι αυτή η ενέργεια που δεχόταν τα αυτιά μου, δεν μπορούσε να περιγραφεί ως λαϊκή, ως ροκ, ως καμιά βιαστική ετικέτα. Όλα τα αυστηρά μουσικά στεγανά, το μόνο που μπορούσαν να κάνουν, ήταν να εγκλωβίσουν την φωτιά της ερμηνείας της σε ένα φλατ στερεότυπο. Η μουσική που ξεπερνάει το ίδιο της το ταβάνι, είναι αυτή που κερδίζει το στοίχημα του χρόνου.

Επιστρέφοντας στο Τώρα, μέσα στις πρόβες της Νατάσσας Μποφίλιου, ακούγοντας τον “Λύκο” σε μια μαγικά τζαζ-ροκ εκτέλεση, το “Ραντεβού” σε ένα τρελό α λα Gogol Bordello μεσογειακό ροκ (ξεμένω από λέξεις), το “Κρύψου” και την “Επόμενη Ζωή” σε versions που σου έδιναν την εντύπωση ότι έχουν φτιαχτεί για να παίξουν σε στάδια με χιλιάδες fans, το μόνο που σκεφτόμουν ήταν “Επιτέλους η Νατάσσα κάνει συναυλίες!”. Δεν ξέρω αν μπορούμε να βάλουμε τον προσδιορισμό ‘ροκ’ σε αυτές τις συναυλίες. Είναι πολύ ‘λίγος’ για να περιγράψει αυτό που ετοιμάζει η Νατάσσα Μποφίλιου.

Όμορφα ‘γλυκά’ λόγια


ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΓΙΑΪΤΖΟΓΛΟΥ-WATKINSON

Η Νατάσσα τρολάρει τους πάντες, τον μπασίστα, τον ντράμερ, τον σαξοφωνίστα, ‘δίνει’ τους πιο πλακατζήδες της μπάντες, εκτοξεύει επικές ατάκες μπλακ χιούμορ προς τον Θέμη Καραμουρατίδη και εκείνος ανταποδίδει. Στη συνέχεια με κοιτάει χαμογελώντας και μου λέει πονηρά: “αυτά δεν θα τα γράψεις, ε;”

Όμως αυτό δεν είναι ένα κείμενο για να περιγραφούν λέξεις που ακούγονται ανάμεσα σε μουσικούς, μέσα σε ένα στούντιο προβών. Αν και αυτή η ατμόσφαιρα, που είναι ακραία παρεΐστικη και ταυτόχρονα δημιουργική,  με βάζει σε σκέψεις, πως η γενιά των σημερινών 30 something καλλιτεχνών, έχει καταφέρει κάτι που στα δικά μου μάτια μοιάζει μαγικό: Έχει αντικαταστήσει την μεγαλομανία και την σοβαροφάνεια καλλιτεχνών του παρελθόντος, με μια πιο ανθρώπινη προσέγγιση στην καλλιτεχνική δημιουργία.  Όχι άλλοι ‘έντεχνοι’ καλλιτέχνες που ποζάρουν και τραγουδούν ως άλλοι μαρμαρωμένοι βασιλιάδες. Όχι άλλη σοβαροφάνεια.

Οι συναυλίες της Νατάσσας Μποφίλιου

 

Το Εν Λευκώ Live έρχεται στο Piraeus Academy στις 19 Δεκεμβρίου,23 Ιανουαρίου και 20 Φεβρουαρίου. Δεν έχω αναγνώστη μου, να σου πω περισσότερα παινέματα για τη Νατάσσα Μποφίλιου και την ασύλληπτα όμορφη σειρά συναυλιών που ετοιμάζει. Γιατί ξέρω ότι ενώ διαβάζεις αυτές τις λέξεις θυμάσαι όλους εκείνους τους δίσκους που σου έχουν κρατήσει συντροφιά για χρόνια ολόκληρα. Γιατί ξέρω πως οι ήρωες σου δεν φορούν κάπα και κολάν, αλλά έχουν ξεπηδήσει μέσα από την φωνή της Στίβι Νικς του Διονύση Σαββόπουλου, των Arcade Fire, της Billy Eilish και οποιουδήποτε άλλου καλλιτέχνη γεμίζει το σάουντρακ της ζωής σου. Γιατί ξέρω πως αυτή η live μουσική ιστορία της Νατάσσας Μποφίλιου θα γίνει κομμάτι της ζωής σου. Τα λέμε στις 19 Δεκεμβρίου.


ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΓΙΑΪΤΖΟΓΛΟΥ-WATKINSON

 

Νατάσσα Μποφίλιου: Εν Λευκώ Live

Για  τρεις συναυλίες στο Piraeus 117 Academy

19 Δεκεμβρίου

23 Ιανουαρίου

20 Φεβρουαρίου

Exit mobile version