REVIEWS

Το ‘Happy End’ είναι η πιο βουβή ταινία του Michael Haneke

Μετά από δύο σερί Χρυσούς Φοίνικες, ο Haneke άφησε τις Κάννες αμήχανες. Η νέα του ταινία είναι σαν κυνική κατακλείδα.

Η προηγούμενη ταινία του σκηνοθέτη ήταν τo σπουδαίο ‘Amour’, μια ταινία που έκανε κόσμο να απορήσει σοκαρισμένος για το αν ο Haneke έγινε αισθηματίας μεγαλώνοντας.

LOL.

Το ‘Happy End’ ήταν, ωστόσο, το μεγαλύτερο ίσως αίνιγμα του φετινού Φεστιβάλ Καννών. Από αυτές τις ταινίες που εξαναγκάζουν το θεατή σε βουβαμάρα και απορία, το νέο φιλμ του Haneke πήρε όλο το hype και τη συζήτηση που προηγήθηκε της προβολής του και τα εξαϋλωσε σε ένα μεγάλο τίποτα, καθώς κανείς δεν έμοιαζε να θέλει ή να μπορεί να μιλήσει για αυτή την ταινία μετά την προβολή της.

Πλήρως αυτοαναφορική, η ταινία μοιάζει φτιαγμένη από παραπεταμένα κομμάτια της φιλμογραφίας του Haneke, με τα μέλη μιας ευκατάστατης δυσλειτουργικής οικογένειας στα πρόθυρα της αλληλοεξουδετέρωσης, με την Isabelle Huppert και τον Jean-Louis Trintignant να παίζουν χανεκικά αρχέτυπα που νιώθεις πως έχεις δει ξανά χωρίς αυτή τη φορά να χρειάζεται καν να γεμίσει τα κενά, και με την εικόνα φυσικά να παίζει όπως πάντα τεράστιο ρόλο ως απόλυτη έκφραση της κάθε καταπιεσμένης αλήθειας. Τα παντελώς στεγνά ερωτικά facebook chats, οι κυνικές ματιές μέσα από τα φίλτρα του Snapchat- τα social media πάντα ανήκαν στον κόσμο του Heneke, απλώς αργήσαμε να τα δημιουργήσουμε.

H αστική διάβρωση περνάει από γενιά σε γενιά σε αυτό το ασαφές οικογενειακό δράμα, όπου όλοι είναι ένοχοι κάποιας αόριστης αμαρτίας, καθώς το φιλμ καταλήγει σε ένα φινάλε που μπορεί κάποτε να θεωρείται από τις κορυφαίες σκηνές της φιλμογραφίας του Haneke. Χωρίς πληροφορία, χωρίς εξήγηση, χωρίς λόγο, η απόγνωση και ο κυνισμός συναντώνται σε μερικά ψηφιακά δευτερόλεπτα βροντερού γέλιου και απορίας. Αυτό το τελευταίο βλέμμα μπορεί και να συνοψίζει τα πάντα. Τα εντελώς πάντα όμως.

 

Μια αξέχαστη σκηνή: Το φινάλε φυσικά, όπως και μια νωρίτερη υπερηρωική στιγμή της Huppert, αλλά θα πρέπει να ξεχωρίσουμε και την instant classic σκηνή του καραόκε, με το ‘Chandelier’ της Sia να εμπνέει μία ακόμα στιγμή όπου η κωμωδία συναντά αβίαστα το δράμα.

*Το ‘Happy End’ κυκλοφορεί στις αίθουσες από τη Seven.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όλη η κάλυψη για τις Νύχτες Πρεμιέρας
Exit mobile version