Emma McIntyre/WireImage/Getty Images/Ideal Image
PROFILE

Η πάντοτε αφοπλιστική ειλικρίνεια της Florence Pugh

Της αρέσει να λέει τα πράγματα με το όνομά τους, δεν ανέχεται να την καταπιέζουν να γίνει κάποια άλλη, σε κάθε χαρακτήρα που ερμηνεύει εξερευνεί όλα τα όριά του. Η Βρετανίδα ηθοποιός σβήνει 28 κεράκια στην τούρτα της ζωής της και έχει κάθε δικαίωμα να υπερηφανεύεται για τις μέχρι τώρα επιτυχίες στην καριέρα της.

«Νιώθω ότι μπαίνω σε αυτή τη φάση της καριέρας μου όπου γνωρίζω καλά τι μπορώ να πάρω από αυτήν, τι μπορώ να δώσω, και τι δεν μπορώ πια να ανεχτώ» δήλωνε σε συνέντευξή της η Florence Pugh στο αμερικανικό Harper’s Bazzar. H νεαρή Αγγλίδα ηθοποιός, που κλείνει σήμερα 28 χρόνια ζωής, έχει καταφέρει ήδη να εδραιωθεί στη βιομηχανία του κινηματογράφου και να συνδέσει το όνομά της με επιτυχημένους ρόλους. Κυρίως όμως έχει καταφέρει κάτι ακόμα πιο σημαντικό: να λέει τα πράγματα με το όνομά τους, να μην αλλάζει την εμφάνισή της ακολουθώντας τις διάφορες υπερβολικές επιταγές της show-biz και να είναι ο εαυτός της χωρίς «ίσως» και «αλλά».

Το 2019, απέσπασε επαίνους και κριτικές για τους ρόλους της στις επιτυχημένες ταινίες Fighting with My Family, Midsommar και την κινηματογραφική διασκευή της Greta Gerwig στο κλασικό μυθιστόρημα Little Women. Για την τελευταία μάλιστα, ήταν υποψήφια το 2020 για Όσκαρ και Βραβείο BAFTA Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας.

Το 2021, με τη συμμετοχή της στο Black Widow έκανε το ντεμπούτο της και στο κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel ως σούπερ ηρωίδα (Yelena Belova) δίπλα στις Scarlett Johansson και Rachel Weisz. Και τώρα, ο τελευταίος της ρόλος στο Oppenheimer του Christopher Nolan, δίπλα στον Cillian Murphy αλλά και η συμμετοχή της στο sequel του Dune, έρχεται να επισφραγίσει κάτι που ήδη γνωρίζαμε: το άστρο της Florence Pugh βρίσκεται σε συνεχή ανοδική τροχιά.

Μία σύντομη, μυθιστορηματική βιογραφία


© Vianney Le Caer/Invision/AP / Aris Oikonomou / SOOC

Γεννημένη στις 3 Ιανουαρίου του 1996 στην Οξφόρδη από τη χορεύτρια Deborah και τον εστιάτορα Clinton Pugh ένιωσε από μικρή ηλικία μία έλξη προς τις «φανταστικές» αφηγήσεις. Η ίδια έχει τρία αδέλφια (τον ηθοποιό και μουσικό Toby Sebastian, την ηθοποιό Arabella Gibbins και τη Rafaela “Raffie” Pugh), ενώ η οικογένειά της μετακόμισε στο Σοτογκράντε της Ισπανίας όταν η Florence Pugh ήταν μόλις 3 ετών, ελπίζοντας ότι ο θερμότερος καιρός θα βελτίωνε την υγεία της, καθώς την ταλαιπωρούσε μια αναπνευστική ασθένεια. Έζησαν εκεί μέχρι τα 6 της και στη συνέχεια επέστρεψαν στην Οξφόρδη.

Εκεί, βοηθούσε αρκετά τη μητέρα της με τις δουλειές του σπιτιού ή στον κήπο, καθώς το αναπνευστικό της πρόβλημα την κρατούσε μακριά από το σχολείο για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Παρόλο που όπως έχει πει η ίδια δεν πίστευε ποτέ σε παραμύθια, υπήρξε μια στιγμή που ένιωσε σαν χαρακτήρας βιβλίου.

Μια μέρα, η μητέρα της αποφάσισε ότι θα έπρεπε να διαβάσουν το βιβλίο Ο Μυστικός Κήπος, το οποίο αφηγείται την ιστορία ενός άρρωστου κοριτσιού, ενός μοναχικού σπιτιού και ενός μαγικού κήπου. Για πολύ καιρό μετά από αυτό, η Florence Pugh ένιωσε ότι και η δική της ζωή μπορεί να είναι μαγική. Φαινόταν σχεδόν σαν να είχε γλιστρήσει μέσα από τις σελίδες του βιβλίου – ή ίσως να είχε συρθεί από αυτές.

Όταν ανακάλυψε τον Μυστικό Κήπο, ήξερε ήδη ότι το μόνο πράγμα που ήθελε να κάνει ήταν να υποδύεται ρόλους. Η πρώτη θεατρική παράσταση που θυμάται ήταν στην ηλικία των 6 ετών, όταν έπαιξε τη Μαρία σε μια σχολική παράσταση για τη γέννηση του Χριστού. Εκείνη αυτοσχεδίασε για τον ρόλο της με μια προφορά από το Yorkshire, αποσπώντας γέλια από το κοινό. Ήταν η στιγμή που συνειδητοποίησε ότι της αρέσει να αιχμαλωτίζει τους θεατές.

«Έπρεπε να φωνάξεις για να ακουστεί η φωνή σου» έχει πει σχετικά με το περιβάλλον της σε συνέντευξή της στους New York Times. Αν αυτές οι συνθήκες δεν τη βόλευαν στην αρχή, τώρα της ταιριάζουν. «Είμαι αρκετά πεισματάρα και ξεροκέφαλη» συνεχίζει, αποκαλύπτοντας πως πολλοί άνθρωποι στον κλάδο την έχουν περιγράψει ως «ζωηρή». Εκείνη, ωστόσο, το διατυπώνει διαφορετικά: «Μου αρέσει να τσακώνομαι».

Η Florence Pugh ξέρει ποια θέλει να είναι


© Scott Garfitt / AP

Fast forward στο σήμερα, η Florence Pugh δεν έζησε ως άλλη πριγκίπισσα του παραμυθιού. Η επιλογή των ρόλων που έχει υποδυθεί αλλά και το γεγονός ότι δεν μπήκε ποτέ στο καλούπι που θέλει τις γυναίκες στο Χόλιγουντ είτε πολύ γυμνασμένες είτε αποστεωμένες, δείχνουν ότι η 28χρονη ηθοποιός ορίζει μόνη της την εικόνα της. Ή τουλάχιστον προσπαθεί.

«Είναι τόσο δύσκολο να μην κοιτάς τις ατέλειές σου» έχει παραδεχτεί η ίδια σε συνέντευξή της στην Guardian. Δεν είναι μυστικό άλλωστε ότι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης παίζουν μεγάλο ρόλο στο να επηρεάζουν τις γυναίκες να δείχνουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, προωθώντας για χρόνια ένα πολύ δυτικό πρότυπο ομορφιάς όπου όλα (πρέπει) να είναι τέλεια.

Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς να λένε στη Florence Pugh ότι πρέπει να αλλάξει κάτι πάνω της για έναν ρόλο. Ωστόσο, υπήρξε μια συγκεκριμένη στιγμή στην αρχή της καριέρας της κατά την οποία δέχτηκε πιέσεις να αλλάξει τα πάντα πάνω της προκειμένου να ταιριάζει στο όραμα κάποιου άλλου για το πώς θα έπρεπε να είναι.

Αφηγούμενη την εμπειρία της να πάρει έναν ρόλο στο Studio City -έναν τηλεοπτικό πιλότο με πρωταγωνιστές τη Heather Graham και τον Eric McCormack που δεν κατάφερε ποτέ να ξεκινήσει- η Pugh αποκάλυψε ότι αμέσως δέχτηκε πιέσεις για να χάσει βάρος. Και, ενώ ο πιλότος τελικά απέτυχε, η εμπειρία αυτή έδωσε στην Pugh ένα ατυχές μάθημα σχετικά με το πώς να κάνει καριέρα στο Χόλγουντ.

«Αυτό που έχω παρατηρήσει για το Χόλιγουντ είναι ότι αν βγεις εκεί έξω φωνάζοντας για το ποια είσαι, θα σε αγαπήσουν γι’ αυτό. Αλλά αν βγεις έξω χωρίς να ξέρεις τι είναι αυτό που εκπροσωπείς, και είσαι απλώς ένας καμβάς, θα σε κάνουν αυτό που θέλουν να είσαι».

Η Florence Pugh δε σταματάει να βάζει τα πράγματα στη θέση τους. Το καλοκαίρι του 2022 είχε εμφανιστεί στο Valentino Haute Couture Show με ένα διάφανο ροζ φόρεμα που αποκάλυπτε το στήθος της, το οποίο έγινε η αφορμή για να δεχτεί επικριτικά σχόλια στο Instagram και κυρίως από άντρες. Η ηθοποιός απάντησε στους επικριτές της και απευθύνθηκε στο αντρικό κοινό, όπως ακριβώς έπρεπε. «Γιατί φοβάστε τα στήθη τόσο πολύ; Μικρά; Μεγάλα; Αριστερό; Δεξί; Μόνο ένα; Ίσως, κανένα; Με κάνει και αναρωτιέμαι τι σας συνέβη και σας αναστατώνει με τόση ένταση» είχε γράψει μεταξύ άλλων.

Οι ρόλοι που έκαναν τη διαφορά


© Vianney Le Caer/Invision/AP

Τι όμως την έκανε να ξεχωρίσει στη μικρή και μεγάλη οθόνη; Η ανάληψη ρόλων με ισχυρό φεμινιστικό πρόσημο καθώς και η εξερεύνηση της πιο συναισθηματικής και δραματικής πλευράς της ζωής, οι οποίες απεικονίζουν όλες τις πτυχές της γυναικείας μορφής ήταν βασικά της ατού. Κάνοντας το ντεμπούτο της ως ηθοποιός στη δραματική ταινία The Falling το 2014 και κερδίζοντας αναγνώριση για τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στην ταινία Lady Macbeth, η Pugh έγινε πρότυπο για πολλούς – και ιδίως για τα νεαρά κορίτσια.

Μιλώντας στο Vanity Fair τον Ιούνιο του 2019, η ηθοποιός είχε εκφράσει τον ενθουσιασμό της για την ταινία της Marvel, λέγοντας: «Η Black Widow είναι τόσο απαραίτητη. Όλοι οι θαυμαστές της το ήθελαν τόσο απεγνωσμένα. Αφορά γυναίκες, έχει μια καταπληκτική γυναίκα σκηνοθέτη και υπάρχει όλη αυτή η ιστορία που δεν έχει ξαναγίνει».

Με τον της ρόλο ως Alice Chambers στην ταινία Don’t Worry Darling, η οποία μας μεταφέρει στη δεκαετία του ’50, ζωντάνεψε μία πολύ ενδιαφέρουσα μεταμόρφωση: η ηρωίδα αρχικά μοιάζει να γνωρίζει ελάχιστα για οτιδήποτε – πάντα υπακούει τον σύζυγό της και ακολουθεί τις «εντολές» του. Αργότερα, όμως, η Chambers ανακαλύπτει τρομακτικά μυστικά στην εταιρεία του συζύγου της και αρχίζει να αποκαλύπτει τις απόρρητες πληροφορίες. Αντιμετωπίζοντας τις δυσκολίες που συνεπάγεται η θέση της σε μια τέτοια κατάσταση, γίνεται μια σημαίνουσα προσωπικότητα, πολύ περισσότερο από μια τυπική νοικοκυρά της δεκαετίας του ’50.

Η ταινία A Good Person είναι ένα ακόμα παράδειγμα του πως η Pugh σπάει τα στερεότυπα που επικρατούν για τα δύο φύλα. Εδώ, ο χαρακτήρας της ξεπέρασε ένα τραύμα, ενώ ταυτόχρονα πάλεψε με τη θλίψη, τα οπιοειδή και την κατάθλιψη. Στο Don’t Worry Darling, έδειχνε πώς να είναι ανεξάρτητη και ηγέτης. Ωστόσο, στο A Good Person η Pugh επικοινώνησε έμμεσα στο κοινό ότι δεν πειράζει να πέσεις, αφού τελικά, αυτές οι στιγμές κάνουν τους ανθρώπους πιο δυνατούς.

Τελικά, αυτό που κάνει η Florence Pugh στη μικρή και τη μεγάλη οθόνη είναι να μετατρέπει πολλούς από τους χαρακτήρες της σε δυναμικές γυναίκες. Να δείχνει, δηλαδή, στο νεαρό και όχι μόνο κοινό πως τα κορίτσια δεν είναι προορισμένα μόνο για να παίζουν με κούκλες Barbie.

Exit mobile version