Η Gen Z βλέπει ταινίες και σειρές στο TikTok
- 17 ΙΑΝ 2024
Οι τάσεις στο TikTok αλλάζουν από μέρα σε μέρα, αλλά αυτή που μένει σταθερά ψηλά το τελευταίο διάστημα, θέλει τους χρήστες να ανεβάζουν ταινίες και σειρές. Όχι μία σκηνή τους όπως έχουμε συνηθίσει, αλλά ολόκληρες, σε πολλά μέρη -το τελευταίο είναι αναγκαστικό. Όπως καταλαβαίνετε, με το χρονικό όριο του TikTok για τα βίντεο να φτάνει μόνο τα τρία λεπτά, οι χρήστες θα δημοσιεύσουν έως και 50 αποσπάσματα. Ναι, είναι κουραστικό. Ή μήπως όχι;
Οι περισσότερες ταινίες ή σειρές που μπορεί να δει κάποιος, είναι συνήθως νέες, όπως το Scream, το The Menu, το Shameless, το South Park ή και το Family Guy. Με λίγα λόγια, ποτέ δεν ήταν πιο εύκολο να παρακολουθήσετε κάτι online, όσο είστε μεταξύ του ύπνου και του ξύπνιου στο κρεβάτι.
Το ερώτημα που προκύπτει, ωστόσο, είναι το εξής: Γιατί αυξάνεται ο αριθμός όσων παρακολουθούν τις αγαπημένες τους ταινίες ή σειρές σε ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης και όχι εκεί που «πρέπει»; H απάντηση, ευτυχώς ή δυστυχώς, είναι απλή: Το πρώτο που έχει σημασία στις μέρες μας, είναι η ευκολία του θεατή. Το πρώτο βήμα, άλλωστε, έχει ήδη γίνει με τις streaming πλατφόρμες.
Είναι πολύ εύκολο να μπει κανείς στο TikTok, να αναζητήσει έναν τίτλο (δε σημαίνει βέβαια ότι θα τον βρει) και να πατήσει το play. Από την άλλη, είναι επίσης εύκολο να ανοίξει την τηλεόραση ή το λάπτοπ. Πότε συνέβη αυτή η ξαφνική αλλαγή και πότε το βολικό έγινε ακόμα πιο βολικό;
Πριν από την «έκρηξη» του streaming, υπήρχε η καλωδιακή τηλεόραση. Αφού οι υπηρεσίες streaming όπως το Netflix έγιναν πιο προσιτές στους ανθρώπους, η απλή τηλεόραση άρχισε να -πώς να το πούμε;- φθείρεται.
Τον τελευταίο χρόνο, το streaming ξεπέρασε την καλωδιακή παγκοσμίως και κατέκτησε τους περισσότερους τηλεθεατές. Με το streaming να βρίσκεται στην κορυφή, είναι σημαντικό να στραφεί με κάποιο τρόπο αλλού η προσοχή του κοινού και αυτό γιατί, όλοι, πρέπει κάπως να ζήσουν. Διαφημίσεις λέγεται και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε αντίθεση με τις streaming πλατφόρμες, υπάρχουν πολλές.
Οι εταιρείες παραγωγής «βομβαρδίζουν» τους χρήστες με διαφημίσεις για έναν τίτλο, ενώ ταυτόχρονα πληρώνουν influencers για να προωθήσουν την ταινία τους στο προφίλ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Παράλληλα, όμως, ένας χρήστης του TikTok συχνά ανεβάζει ολόκληρη την ταινία ή τη σειρά μια εβδομάδα μετά την πρεμιέρα της και αυτό, δημιουργεί απώλεια προβολών. Η Paramount, πάντως, «ανέβασε» το Mean Girls σε 23 μέρη και ήταν στον «αέρα» για όποιον ήθελε να παρακολουθήσει την ταινία μέχρι και πριν λίγο καιρό.
Μπορεί η παρακολούθηση ταινιών και σειρών στο TikTok να μην είναι ο ιδανικότερος τρόπος προβολής (τις περισσότερες φορές είναι και παράνομος), οι άνθρωποι γύρω μας όμως -κυρίως οι Gen Zers- φαίνεται να απολαμβάνουν το νέο αυτό trend. Αντί για την ανταλλαγή ανούσιων μηνυμάτων με κάποιο άτομο που του; ενδιαφέρει, βλέπουν κλιπάκια. Είναι κάτι σαν upgrade.