ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Το διαδικτυακό επεισόδιο του ‘Ράδιο Αρβύλα’ ήταν λίγο comfort food σάτιρας

Το νέο επεισόδιο του ‘Ράδιο Αρβύλα’ ήταν μια επιστροφή σε αγνό, ’90s παρεΐστικο χιούμορ. Μερικές φορές αυτό είναι αρκετό.
Λίγες ώρες μετά την είδηση του θανάτου του Kobe Bryant, το The Ringer κατέγραψε ένα κλίμα ανυπομονησίας αρκετών fans των Lakers και όχι μόνο, για την πρεμιέρα του δεύτερου επεισοδίου του 10ου κύκλου της σειράς ‘Curb Your Enthusiasm’, του Larry David. Ο έμπειρος κωμικός προσέφερε ένα κλασικό, ξεκαρδιστικό επεισόδιο – που ήδη θεωρείται ένα από τα καλύτερα στην ιστορία του ‘Curb’ – θίγοντας ακόμα και ‘δύσκολα’ θέματα όπως το #MeToo και η outrage culture, πάντα με διακριτικότητα και με χιούμορ δίχως πρόθεση να προσβάλει. Το χθεσινό,πρώτο επεισόδιο της 12ης σεζόν του ‘Ράδιο Αρβύλα’ που προβλήθηκε μόνο στο YouTube, κατάφερε να πετύχει τον ίδιο ακριβώς στόχο: Να βγάλει γέλιο, να προβάλλει μια πιο ‘ζεστή’ και φιλική προς τον θεατή ατμόσφαιρα, να γίνει ξανά ένα πραγματικό ‘comfort food’ σάτιρας.

Δεν υπάρχουν τηλεοπτικά στούντιο, κάμερες, διαλείμματα για διαφημίσεις: Είμαστε στο YouTube, μια πλατφόρμα που ενθαρρύνει τους δημιουργούν να εκφραστούν με κάποια μεγαλύτερη ελευθερία, σίγουρα μεγαλύτερη από εκείνη της prime-time τηλεόρασης. Το επεισόδιο αποτελεί ουσιαστικά μια παρουσίαση των σατιρικών videos που δημιούργησε η ομάδα των ‘Αρβύλα’ με μια παρουσίαση αισθητικής ‘μαζευτήκαμε μπροστά από μια κάμερα κινητού για λίγη καφρίλα’, που αναιρεί τον στημένο χαρακτήρα της στουντιακής τηλεόρασης και σε προδιαθέτει να μείνεις μαζί τους.Τα σκετς αφορούν αποκλειστικά το GNTM, διαθέτουν ολίγη ΠΑΣΟΚιλα, μια αναφορά στη χρήση του VAR (!) και πολλές ακόμα στιγμές, άλλες με έμπνευση, που προκαλούν γέλιο, άλλες με λιγότερη έμπνευση. Παρά το μονοθεματικό χαρακτήρα του, το επεισόδιο πετυχαίνει το στόχο του, σε κάνει να γελάσεις και σε προδιαθέτει για ακόμα καλύτερες στιγμές στο μέλλον, εντός ή εκτός YouTube. Οι παρουσιαστές δείχνουν ξανά παρέα, και όχι ‘Team Παρουσιαστών’, είναι πιο απτοί και αληθινοί.

H ανάγκη για περισσότερη ‘Αρβύλα’


Ο Αντώνης Κανάκης έχει ακούσει δεκάδες χιλιάδες ‘γαλλικά’ για την συνολική του παρουσία στην τηλεόραση: Μομφές για ηγεμονική συμπεριφορά, για πολιτικό λόγο που ενδεχομένως και να ξεπερνά τα όρια, για κωμικές μανιέρες που κουράζουν. Όμως η ελληνικη τηλεόραση έχει αποδείξει με κάθε τρόπο ότι δεν μπορεί -ή δεν θέλει-να αντικαταστήσει επάξια αυτή την ‘χειροποίητη’ προσέγγιση του Αντώνη Κανάκη και της ομάδας του προς το τηλεοπτικό περιεχόμενο . Το ‘Κομφούζιο’ τόλμησε και έβαλε στην 90s τηλεόραση του ‘Μπράβο Ρούλα’ και του ‘Ζωντανά από το Διογένης Παλλάς’ punk rock σχήματα, χιπ χοπ ανερχόμενα αστέρια, ακόμα και δημιουργικές εκφράσεις όπως το stand up comedy.

Στους ‘Αμάν’ μαζί με τον εξίσου αναρχικό Σωτήρη Καλυβάτση, τον Γιάννη Σερβετά και μια σειρά από σπουδαίους performers, δημιούργησαν μια ισοπεδωτική σάτιρα της κουλτούρας του σύγχρονου νεοέλληνα, που είχε τα ‘κότσια’ να κοντράρει σεξιστές, ρατσιστές, πολεμοχαρείς και άλλες φιγούρες ατόμων, κάποιοι εκ των οποίων βρίσκονται ακόμα στα υψηλά στρώματα της ελληνικής κοινωνίας.

Στο ‘Ράδιο Αρβύλα’, η ομάδα που αποτελείται από τους Αντώνη Κανάκη, Γιάννη Σερβετά, Χρήστο Κιούση, Στάθη Παναγιωτόπουλο, πήρε έμπνευση από το ‘Αμάν-ικό’ παρελθόν, δημιούργησε ένα σωρό νέες φόρμες έκφρασης, ατάκες και κωμικά gags που έγιναν κομμάτι του λεξιλογίου μας, γέμισαν το κενό της σάτιρας, σε μια τηλεόραση που όσο περνούν τα χρόνια, καταφέρνει να γινεται ολοένα και πιο συντηρητική. Το ‘Ράδιο Αρβύλα’ πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει, μέχρι να βρεθούν – επιτέλους- οι διάδοχοι του. Μέχρι η τηλεόραση να αρχίσει να αποδέχεται το χιούμορ, γελώντας.

Exit mobile version