Mulyadi/Unsplash
MARVEL

Η Κρίση της Marvel: Ένα στούντιο σε απελπισία εξετάζει τα επόμενα βήματα

Ένα ενδελεχές ρεπορτάζ του Variety μεταφέρει ένα κλίμα απόγνωσης στη Marvel.Θα φέρουν πίσω τους ορίτζιναλ Avengers;
Δεν χρειαζόμασταν ρεπορτάζ από το Variety για να μάθουμε ότι η Marvel περνάει κρίση. Με εξαίρεση το Guardians of the Galaxy Vol. 3 τα τελευταία της πρότζεκτ δεν έχουν κριθεί θερμά, στον κινηματογράφο και την τηλεόραση εξίσου, και η πηγή των προβλημάτων φαίνεται να είναι μία – ο κορεσμός.

Κάποτε μία ταινία Marvel ήταν event. Πλέον ο ρυθμός κυκλοφοριών είναι καταιγιστικός μέσα σε μία χρονιά, ακόμα και μετά την Covid-19 που εξανάγκασε μεγαλύτερη ψυχραιμία από το στούντιο. Όλο το οικοδόμημα αυτή τη στιγμή στήνεται με γνώμονα πως όλοι έχουν τη διάθεση και τον χρόνο να δουν όλα τα πρότζεκτ της Marvel – ούτως ή άλλως δεν μπορείς να παρακολουθήσεις τα περισσότερα από αυτά χωρίς να έχεις δει τα υπόλοιπα, εκτός εάν δεν σε αφορά καθόλου το συναισθηματικό υπόβαθρο (η σχέση WandaVision και Multiverse of Madness είναι ένα καλό τέτοιο παράδειγμα).

Το Variety λοιπόν αναλύει αυτή την τέλεια καταιγίδα μιλώντας σε πολλαπλές πηγές για την εσωτερική συνθήκη της Marvel αυτή τη στιγμή, με αφορμή το ετήσιο retreat του στούντιο στο Palm Springs που έγινε τον περασμένο Σεπτέμβριο, παρόντων των δημιουργικών ομάδων και του επικεφαλής του στούντιο Kevin Feige.

Η ατμόσφαιρα σε προηγούμενα retreats τους ήταν σιγουριάς και αυτοπεποίθησης, έως και αλαζονική. Αυτή τη φορά η περίσταση ήταν γεμάτη άγχος.

Δες τους λόγους παρακάτω, όπως γράφτηκαν από το Variety.

Το πρόβλημα του Jonathan Majors

Το πιο πιεστικό ζήτημα που συζητήθηκε στο retreat είχε να κάνει φυσικά με τον Jonathan Majors, τον ηθοποιό που ενώ προοριζόταν να μας μεταφέρει στην επόμενη φάση του Marvel Cinematic Universe ως νέος Big Bad, αντ’ αυτού πλησιάζει σιγά-σιγά σε μία δίκη υψηλού προφίλ στη Νέα Υόρκη αργότερα αυτόν τον μήνα, σχετικά με κατηγορίες για ενδοοικογενειακή βία. Ο ηθοποιός επιμένει ότι είναι το θύμα της υπόθεσης, ωστόσο η ζημιά στη φήμη του και η πιθανότητα να χάσει τη δίκη έχουν αναγκάσει τη Marvel να επανεξετάσει τα σχέδιά της, τα οποία ήταν σε τεράστιο βαθμό περιστρεφόμενα γύρω από τον Kang the Conqueror.

Στη σχετική συγκέντρωση στο Palm Springs, τα στελέχη συζήτησαν εφεδρικά σχέδια, συμπεριλαμβανομένης κάποιας ίσως στροφής τους σε άλλον Big Bad, όπως στον Dr. Doom. Αυτή – και καμία άλλη παρόμοια βέβαια – αλλαγή, δεν θα είναι εύκολη. Ο Majors έχει ήδη μεγάλη παρουσία στο Marvel Cinematic Universe, από το Ant-Man and the Wasp: Quantumania του Φεβρουαρίου έως το Loki του Disney+, όπου στο φινάλε που θα προβληθεί στις 9 Νοεμβρίου ορίζεται ως πρωταγωνιστής μίας πέμπτης ταινίας Avengers το 2026.

«Η Marvel έχει πραγματικά γαμηθεί με τη γωνία του Kang», λέει ένας κορυφαίος dealmaker που έχει δει το τελευταίο επεισόδιο Loki. «Και λόγω της απεργίας του Σωματείου των Σεναριογράφων δεν είχαν την ευκαιρία να ξαναγράψουν μέχρι πολύ πρόσφατα. Αλλά δεν βλέπω δρόμο για το πώς θα μπορούσαν να προχωρήσουν μαζί του».

Το πρόβλημα του The Marvels


Η Marvel είχε επίσης προβλήματα με την κυκλοφορία του επικείμενου The Marvels, το σίκουελ του Captain Marvel του 2019 που χρειάστηκε εκτενή reshoots και δεν φαίνεται ότι θα ισοπεδώσει το box office όπως άλλες ταινίες του στούντιο. Η εξωφρενικά κερδοφόρα πορεία του MCU κορυφώθηκε με την επιτυχία των 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων του Avengers: Endgame του 2019, ενώ έχει κερδίσει σχεδόν 30 δισεκατομμύρια δολάρια σε 32 ταινίες – οι απαιτήσεις είναι πλέον πολύ υψηλές.

Το The Marvels κόστισε 250 εκατομμύρια δολάρια αλλά αναμένεται να κάνει άνοιγμα στα 75-80 εκατομμύρια δολάρια – πολύ πιο κάτω από τα 185 εκατομμύρια δολάρια του Doctor Strange in the Multiverse of Madness που έβγαλε στην εγχώρια αγορά κατά το πρώτο του Σαββατοκύριακο.

Σε σκηνοθεσία της Nia DaCosta, το The Marvels ενώνει την ηρωίδα του Larson με δύο υπερηρωικές συμμάχους – τη Monica Rambeau της Teyonah Parris που είδαμε για πρώτη φορά στο WandaVision, και την Kamala Khan της Iman Vellani που γνωρίσαμε στο Ms. Marvel. Τη στιγμή που γράφεται το άρθρο δεν έχω δει ακόμα το Marvels, και τα εκτενή reshoots δεν είναι ούτε νέα συνθήκη ούτε ανησυχητική για ένα μπλοκμπάστερ υψηλού μπάτζετ, ωστόσο το ρεπορτάζ αναφέρει πως οι τέσσερις έξτρα εβδομάδες χρειάστηκαν για να εξασφαλιστεί κάποια συνεκτικότητα σε μία μπερδεμένη ιστορία. Όχι καλό σημάδι.

Έπειται η DaCosta άρχισε να εργάζεται πάνω σε μία άλλη ταινία ενώ το The Marvels ήταν ακόμα σε μεταπαραγωγικό στάδιο. Μετακόμισε μάλιστα στο Λονδίνο νωρίτερα φέτος ώστε να αρχίσει να προετοιμάζεται για το δράμα Hedda με την Tessa Thompson. Ένας εκπρόσωπος της DaCosta αρνήθηκε να κάνει κάποιο σχόλιο στο Variety, όμως μία πηγή που γνωρίζει την παραγωγή δήλωσε: «Όταν μιλάμε για μία ταινία 250 εκατομμυρίων δολαρίων, είναι κάπως περίεργο να φεύγει η σκηνοθέτρια ενώ μένουν μερικοί ακόμα μήνες ως την κυκλοφορία».

Το πρόβλημα με τα εφέ


Laura Radford. © 2023 MARVEL.

Τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν έπεσαν οι τίτλοι στην παγκόσμια πρεμιέρα του Quantumania, η ατμόσφαιρα στο Regency Village Theatre στο Westwood ήταν κυρίως αυτή του σοκ σχετικά με το κακόγουστο CGI της ταινίας. «Υπήρχαν τουλάχιστον 10 σκηνές όπου τα οπτικά εφέ είχαν προστεθεί την τελευταία στιγμή και ήταν εκτός εστίασης», λέει ένας βετεράνος power broker που ήταν εκεί. «Ήταν τρελό. Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο σε όλη μου την καριέρα. Όλοι μιλούσαν γι’ αυτό. Ακόμη και τα παιδιά των στελεχών μιλούσαν γι’ αυτό».

Η αλλαγή του χρονοδιαγράμματος της Marvel που αποφάσισε να μεταφέρει παρακάτω το The Marvels δημιούργησε πίεση στο σίκουελ του Ant-Man, απαιτώντας να σφίξει το post-production του κατά τεσσεράμισι μήνες. Αυτό το επίπεδο ημιτέλειας ήταν άνευ προηγουμένου. Επιβαρυμένοι με 14ωρες ημέρες και χωρίς υπερωρίες, οι εργαζόμενοι της Marvel VFX ψήφισαν ομόφωνα υπέρ του συνδικαλισμού τον Σεπτέμβριο, πυροδοτώντας μία τάση σε όλο τον κλάδο.

«Το 2023 έφτασε ο κόμπος στο χτένι», λέει η πρώην βοηθός συντονισμού VFX των Marvel Studios, Anna George, η οποία εμφανίστηκε ενώπιον της Ομάδας Εργασίας του Κογκρέσου στις 19 Οκτωβρίου για να καταθέσει για τις προθεσμίες και τις συνθήκες εργασίας στο στούντιο. «Οι μισθοί και οι ατελείωτες ώρες στη Marvel ήταν ο λόγος που έπρεπε να ξεκινήσουμε τη διαδικασία του συνδικαλισμού μας εκεί. Οι συνθήκες ήταν εντελώς μη βιώσιμες».

Ένα μήνα μετά την καταστροφή της πρεμιέρας του Quantumania, ο κλήρος κατηγοριών έπεσε στη Victoria Alonso, την υπεύθυνη φυσικής παραγωγής, του post-production, των VFX και των animation του στούντιο. Ενώ ο λόγος που αναφέρθηκε ως αιτία για την απότομη απόλυσή της ήταν ο μη εξουσιοδοτημένος ρόλος της ως εκτελεστική παραγωγός στην υποψήφια για Όσκαρ ταινία Argentina, 1985, ορισμένες εσωτερικές πηγές υποστηρίζουν ότι η Alonso ήταν αποδιοπομπαίος τράγος και πως το ζήτημα των εφέ είναι σύμπτωμα μίας βαθύτερης σήψης, δηλαδή την έλλειψη εποπτείας στην ανάπτυξη του σεναρίου.

«Το κακό VFX που βλέπουμε οφείλεται σε μισοψημένα σενάρια», λέει ένα άτομο που ασχολήθηκε με το She-Hulk. «Δεν είναι η Victoria το πρόβλημα. Είναι ο Kevin [Feige]. Και πιο πάνω από τον Kevin μάλιστα. Αυτά τα ζητήματα πρέπει να αντιμετωπιστούν στην προπαραγωγή. Το χρονοδιάγραμμα δεν επιτρέπει στα στελέχη της Marvel να καθίσουν με το υλικό».

Καθώς η δημόσια κριτική αυξάνεται, ο Feige τραβάει την πρίζα σε σενάρια και έργα που δεν λειτουργούν. Ενδεικτική περίπτωση είναι η επανεκκίνηση του Blade.

Με τον Mahershala Ali να έχει υπογράψει για τον ομώνυμο ρόλο του βαμπίρ, τα πράγματα έμοιαζαν πολλά υποσχόμενα για μία ημερομηνία κυκλοφορίας το 2023. Η ταινία όμως έχει περάσει από τουλάχιστον πέντε σεναριογράφους, δύο σκηνοθέτες και ένα shutdown έξι εβδομάδες πριν από την παραγωγή. Εν μέσω αναφορών ότι ο Ali ήταν έτοιμος να αποχωρήσει λόγω ζητημάτων σεναρίου, ο Feige επέστρεψε στο σχέδιο και προσέλαβε τον Michael Green, τον υποψήφιο για Όσκαρ συγγραφέα του Logan για να πιάσει το πρότζεκτ εκ νέου. Οι εικασίες είναι πως το στούντιο θέλει να κάνει την ταινία, η οποία έχει προγραμματιστεί τώρα για το 2025, με προϋπολογισμό λιγότερο από 100 εκατομμύρια δολάρια – μια απόκλιση από τη στρατηγική της Marvel.

Το πρόβλημα των νέων χαρακτήρων

Με τον Bob Iger, τον CEO της Walt Disney Company, να αναγνωρίζει δημοσίως πως ο κορεσμός που επέφερε η Marvel TV «αραίωσε την εστίαση και την προσοχή», γνωρίζουμε πως στο τραπέζι έχουν πέσει ακόμα και κάποιες δραματικές κινήσεις. Πηγές λένε ότι υπήρξαν συζητήσεις για την επαναφορά των αρχικών Avengers. Αυτό θα περιλάμβανε την αναβίωση του Iron Man του Robert Downey Jr. και της Black Widow της Scarlett Johansson – τα δύο βασικά θύματα του Endgame. Στα κόμικ η επαναφορά φαινομενικά νεκρών χαρακτήρων είναι στάνταρ διαδικασία, ειδικά με την ευκολία του πολυσύμπαντος, ωστόσο το στούντιο δεν έχει ακόμη δεσμευτεί στην ιδέα. Εάν ήταν σε θέση να φέρουν αυτούς τους ηθοποιούς πίσω, δεν θα ήταν φτηνό.

Exit mobile version