ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ

Η MUSA του Νίκου Νικολόπουλου έρχεται στην Ταινιοθήκη

Μετά το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το MUSA του Νίκου Νικολόπουλου έρχεται στην Ταινιοθήκη στις 12 Οκτωβρίου.
Η ταινία MUSA του Νίκου Νικολόπουλου που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, συνδυάζει μεθόδους του κλασικού κινηματογράφου με μεθόδους video art. Είναι ένα arthouse, LGBTQ, drama and mystery thriller, χτισμένο πάνω σε ένα λεπτό πολιτικό υπόστρωμα. Μια «χειροποίητη» ταινία που αντιστέκεται αυστηρής κατηγοριοποίησης, φτιαγμένη από την αρχή ως το τέλος από την συγγραφή του σεναρίου μέχρι το τελευταίο cut στο μοντάζ, με απόλυτη καλλιτεχνική ελευθερία, χωρίς χρηματοδότηση, αλλά με τη συμμετοχή καλλιτεχνών-συντελεστών, οι οποίοι συμμετείχαν στην ταινία με πολλαπλές ιδιότητες ο καθένας/η καθεμιά.

Στην ταινία MUSA έχει ενσωματωθεί αφηγηματικά το video art έργο How to Hide from Cameras της Αμερικανίδας καλλιτέχνιδας Jillian Mayer, μετά από ευγενική παραχώρησή της. Η προβολή της ταινίας MUSA θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου, στις 21:00 στη μεγάλη αίθουσα της Ταινιοθήκης (Ιερά Οδός 48, Κεραμεικός). Θα ακολουθήσει πάρτυ στο Tarzan Bar (Αγίων Ασωμάτων 3, Θησείο) όπου τη μουσική θα επιλέγει ο πρωταγωνιστής της ταινίας Στέφανος Μουαγκιέ.

Το τρέιλερ:

Η υπόθεση του MUSA:


Η ταινία MUSA είναι η ερωτική ιστορία-θρίλερ ανάμεσα σε δύο άνδρες, τον Σίμο και τον Musa, οι οποίοι γνωρίζονται μια νύχτα σε ένα κρυφό, απροσδιόριστο μέρος. Κατά τη διάρκεια των πρώτων τους εβδομάδων μαζί, κι όσο ερωτεύονται, οι επιθυμίες του ενός αντανακλώνται στις επιθυμίες του άλλου. Η συνθήκη αλλάζει λίγους μήνες αργότερα, με τη συμβίωσή τους στο σπίτι του Σίμου.

Όσο ο Musa προσπαθεί να προσαρμοστεί σε μια ανοίκεια κατάσταση, ο Σίμος παλεύει να ελέγξει την κτητικότητα και τον διαρκή του φόβο ότι θα χάσει τον εραστή του. Κάθε φορά που η λογική του αποδεικνύεται ανεπαρκής για να χειριστεί τη ζήλια του, ο Σίμος ανοιγοκλείνει την πόρτα που χωρίζει το όνειρο από την πραγματικότητα και κάνει τους φόβους του ανατριχιαστικούς εφιάλτες: Ένας φόνος θα επαληθεύσει τον χειρότερο από αυτούς.

Director’s Notes:


Όλες οι ιστορίες αγάπης έχουν στοιχεία μυστηρίου και μια σκοτεινή πλευρά. Η αγάπη πάει μαζί με την απώλεια. Απώλεια του σημαντικού άλλου, απώλεια επιθυμίας, απώλεια εαυτού, μέχρι το τέλος όλου του ανθρώπινου δράματος: τον θάνατο. Ήθελα να πω αυτήν την ιστορία με τον τρόπο που συνηθίζουμε να θυμόμαστε τις προσωπικές μας ιστορίες αγάπης: όχι σαν μια ευθεία γραμμή, αλλά σαν μια σπείρα, με θραύσματα της πραγματικότητας, αναμνήσεις και φαντασιώσεις να συγκεντρώνονται και να συμπιέζονται σε σύντομο χρονικό διάστημα. Όταν αφηγούμαστε ένα πραγματικό γεγονός, προσθέτουμε -συχνά ασυνείδητα- συμπληρωματικά, επινοημένα περιστατικά και, καθώς αυτό συμβαίνει ξανά και ξανά, στο τέλος δεν μπορούμε να διακρίνουμε το πραγματικό από τα φανταστικά μέρη της αφήγησης. Καταλήγουμε να πιστεύουμε όλη την ιστορία ως ακλόνητα αληθινή, ακόμα και γιατί θέλουμε και πρέπει να την ερμηνεύσουμε με τρόπο που θα έχει νόημα και που θα μας επιτρέπει να αντιμετωπίσουμε το τρομερό τραύμα της απώλειας. Έτσι συμβαίνει με όλες τις προσωπικές μας ιστορίες, έτσι συμβαίνει και με την ιστορία της ανθρωπότητας.

Συμμετοχές σε Φεστιβάλ:


Η ταινία συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα του Works in Progress του 61ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης (2020), όπου και απέσπασε βραβείο. Έκανε πρεμιέρα στο 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης (2021). Συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα του 34ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου (2022). Συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα του 7ου The Greek Film festival in Berlin (2022). Συμμετείχε στο 16ο Los Angeles Greek Film Festival (2022).

Exit mobile version