ΣΙΝΕΜΑ

Κι όμως, απίστευτα, τo ‘Justice League’ θα ζήσει ξανά

Θρίαμβος των φανς ή του σινεμά του δημιουργού; Πώς ένα μπλκομπάστερ φιάσκο θα αναστηθεί θριαμβευτικά σε streaming εκδοχή.
UPDATE 23/8: Έχουμε teaser trailer! Στο πλαίσιο του DC Fandome event, το πρώτο teaser για την ταινία του Zack Snyder παρουσιάστηκε, υπογραμμίζοντας με κάθε τρόπο πως παρόλο που οι σκηνές είναι γνώριμες, αυτή θα είναι μια άλλη ταινία. Έχουμε μια σύντομη ματιά στον κακό Darkseid, ενώ μουσικά το teaser ντύνεται με το ‘Hallelujah’, ένα από τα πιο διαβόητα needle drops της καριέρας του σκηνοθέτη, από μια σκηνή σεξ στο ‘Watchmen’. Κοιτάχτε, κατάφερε να αναστήσει μια ακυρωμένη ταινία από το πουθενά, και θα το γιορτάσει όπως (και όσο αυτοαναφορικά) θέλει. Η ταινία θα παρουσιαστεί μες στο 2021 στο HBO Max σε μορφή 4 ωριαίων επεισοδίων, ενώ εξετάζονται πλάνα για διανομής για τις χώρες εκτός Αμερικής. Να το teaser: 

https://www.youtube.com/watch?v=z6512XKKNkU

Ακολουθεί η original είδηση:

***

Από όλες τις μεγάλες υπερηρωικές περιπέτειες που έχουμε δει την τελευταία 20ετία, ποια θα ήταν εκείνη που πιστεύαμε πως θα έπαιρνε το πιο πλουσιοπάροχο director’s cut όλων; Κερδίζουν όσοι πόνταραν στο ‘Justice League’, μια ταινία που άρεσε ακριβώς σε κανένα, που μίσησαν οι φανς, λοιδώρησαν οι κριτικοί και προσπέρασε αδιάφορα το κοινό.

Αν κανείς απολύτως δεν ήθελε εκείνη την ταινία, τη μεγαλύτερη εμπορική και κριτική αποτυχία του DC σύμπαντος, τότε για ποιο λόγο είναι αυτό το πρότζεκτ που μόλις ανακοινώθηκε πως θα λάβει το χρόνο και το μπάτζετ ώστε να αναπτυχθεί επαρκώς, σύμφωνα με το αρχικό όραμα του σκηνοθέτη Ζακ Σνάιντερ σε μια «εντελώς διαφορετική» ταινία 4 ωρών;

Είχαμε γράψει παλιότερα αναλυτικά για την όλη υπόθεση του SnyderCut, της ταινίας-φαντάσματος του DC σύμπαντος, και μπορείτε εκεί να δείτε αναλυτικά όλο το ιστορικό της υπόθεσης. Μια σύντομη ωστόσο εκδοχή είναι αυτή: Ο Ζακ Σνάιντερ, αμφιλεγόμενος σκηνοθέτης μεταξύ άλλων του ‘Man of Steel’ και του ‘Batman V Superman’, αμφότερες πετυχημένες εμπορικά ταινίες αλλά με την κριτική να στέκεται εμφατικά απέναντί τους, ανέλαβε να γυρίσει και το πολυαναμενόμενο ‘Justice League’, όπου οι ήρωες της DC θα ενώνονταν α λα ‘Avengers’.

Ο Σνάιντερ ήθελε να κάνει κάτι πολύ πιο εσωτερικό και μουντό από αυτό που έδινε στον κόσμο η Marvel, που σε αυτό το σημείο είναι “ο σωστός” τρόπος για να κάνεις υπερηρωικό σινεμά. Στη διάρκεια των γυρισμάτων εγκαταλείπει την ταινία ύστερα από μια ανείπωτη προσωπική τραγωδία, την αυτοκτονία της κόρης του. Ίσως το στούντιο να μην στήριζε πλέον τελείως και το όραμά του. Ο Τζος Γουήντον, των ίδιων των ‘Avengers’, έρχεται στο πρότζεκτ για να ξαναγυρίσει σκηνές και να γεμίσει το διάλογο με αστειάκια. Καταλήγει να πετάει στα σκουπίδια πάνω από τη μισή ταινία του Σνάιντερ και να ξαναγράφει και γυρίζει σημαντικό μέρος του φιλμ.

Η ταινία-Φρανκενστάιν που φτάνει στα σινεμά δεν είναι ούτε το όραμα του Σνάιντερ, ούτε το ταλέντο του Γουήντον. Είναι μια αμήχανη, μηδενικά λειτουργική συρραφή ιδεών που εγκρίθηκαν σε μίτινγκ στελεχών. Είναι μια ταινία που ο Ζακ Σνάιντερ δεν είδε ποτέ, και που ο Τζος Γουήντον δεν προμόταρε ούτε μια φορά. Μια ταινία που δεν προήλθε από κανέναν, δεν ανήκει σε κανέναν, δεν αφορά κανέναν.

Όμως το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι πως οι φανς δε σταμάτησαν για χρόνια να απαιτιούν την ανασύσταση του αρχικού οράματος του Σνάιντερ, μη μπορώντας να αποδεχτούν πως αυτό θα ήταν το άδοξο τέλος της τριλογίας του σκηνοθέτη. Προσοχή: Δεν μιλάμε απλώς για φανς των ηρώων της DC, αλλά για φανς συγκεκριμένα του σύμπαντος των ταινιών του Ζακ Σνάιντερ μες στη DC.

Ύστερα από χρόνια θεωριών συνωμοσίας, ψιθύρων, σχολίων στα σόσιαλ μέχρι κι από τους ηθοποιούς της ταινίας (με πιο εμφατικά όλων, εκείνων του Aquaman Τζέισον Μομόα), η Warner τελικά τηλεφώνησε στον Σνάιντερ και τον ρώτησε αν παίζει τελικά να συμβεί αυτό το υποθετικό φιλμ.

Η αλήθεια είναι ίσως κάπου εκεί: Η οριστική, έτοιμη κόπια της βερσιόν του Σνάιντερ δεν υπήρχε ποτέ όπως πολλοί φαντάζονταν ή ήλπιζαν, όμως το όραμα και το υλικό (έστω σε ένα πολύ πρωτόλειο επίπεδο) είναι εκεί. Όπως, κυριότερα, η ορμή και η μανία των φανς.

Έτσι, οι δύο πλευρές τα βρήκαν: Η Warner μέσω της νέας συνδρομητικής υπηρεσίας HBO Max (που βολικότατα λανσάρεται στις ΗΠΑ την ερχόμενη βδομάδα!) θα δώσει στον Σνάιντερ 20-30 εκατομμύρια ώστε εκείνος να φέρει ξανά μαζί την post-production ομάδα του (και ίσως και κάποιους ηθοποιούς για να ηχογραφήσουν συμπληρωματικούς διαλόγους) και να επανασυνθέσει έτσι το ‘Justice League’ των 3-4 ωρών που εξαρχής οραματίστηκε, πριν πετσοκοφτεί από το στούντιο.

Εγγυάται κανείς πως αυτή θα είναι μια καλή ταινία; Φυσικά και όχι, αλλά θα είναι μια πιθανότατα ενδιαφέρουσα ταινία και στην τελική θα είναι οπωσδήποτε μια ταινία φτιαγμένη σύμφωνα με το δημιουργικό όραμα ενός ανθρώπου, σε μια εποχή που όλο και περισσότερο τα στουντιακά φιλμ ελέγχονται και κατασκευάζονται μέσα από εταιρικά μίτινγκ.

Όταν το Netflix ήθελε να εδραιωθεί στο industry και στη συνείδηση του κοινού φρόντισε να να αναλάβει το κοντύλι και να αναστήσει σειρές σαν το “Arrested Development” πριν σταδιακά αποκτήσει τη δική του αισθητική γραμμή. Αυτό που ακολούθησε ήταν μια παράνοια ετών όπου κάθε πιθανή σειρά ανασταινόταν ή άλλαζε δίκτυα και τίποτα δεν έμοιαζε να πεθαίνει, επειδή στον πόλεμο του streaming, η αναγνωρισιμότητα και το πάθος των υπάρχοντων fans, έφερνε virality.

Κατά το λανσάρισμά του, το HBO Max εμφανώς ήθελε να βρει ένα αντίστοιχο πρότζεκτ, μεγάλης εμβέλειας, και μεγάλης εφανώς σημασίας για τεράστιο μέρος του κοινού. Τα κατάφερε.

(Και τώρα αν μπορώ ταπεινά να ζητήσω ένα σίκουελ για το ‘Alita’…;)

Το ‘Justice League’ και για την ακρίβεια όχι όποιο κι όποιο, αλλά το ‘ZACK SNYDER’S JUSTICE LEAGUE’, θα streamάρει στο HBO Max μες στο 2021.

Exit mobile version