Το ομολογώ: Μου αρέσει το καινούριο της Στικούδη
- 26 ΙΑΝ 2018
Γνωρίσαμε την Κατερίνα Στικούδη το 2005, όταν κέρδισε τον τίτλο της Miss Ελλάς στα καλλιστεία του Αντ1. Από τότε και για 3 χρόνια ασχολήθηκε με την παρουσίαση εκπομπών και το 2009 μπήκε για πρώτη φορά στο χώρο του τραγουδιού με το ‘Τώρα’ μαζί με τον Lava. Ένα χρόνο μετά, συνέχισε με την ‘Εμμονή’ και τους Nevma. Και τα δύο έγιναν δικαίως μεγάλες επιτυχίες και κανείς δεν μίλησε, αφού ήταν συνηθισμένο ειδικά εκείνο τον καιρό για έναν σελέμπριτι να κάνει γκεστ σε τραγούδια (πχ. Τσιμιτσέλης, Μαστροκώστα).
Κάπου εκεί, και μετά τη συμμετοχή της στο ‘Just the 2 of Us’ η Κατερίνα ξεκίνησε τη σόλο πορεία της.
Από τότε έχει μια σταθερή πορεία, βγάζοντας κάθε χρόνο τουλάχιστον 2 τραγούδια. Δεν έχει εγκαταλείψει ποτέ το προσωπικό της ύφος και η μουσική, η κίνηση και η παρουσία της έχει εξελιχθεί μόνο προς το καλύτερο.
Μία δεκαετία μετά, οι περισσότεροι – με πρωτεργάτες ό,τι έχει απομείνει από την ελληνική τηλεόραση – την κοροϊδεύουν, παρόλο που:
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΑΦΩΝΗ
Ούτε χρειάζεται να έχει πολύ καλή φωνή. Έχει μια πολύ οκέι φωνή για τα τραγούδια που λέει. Η φωνή μάλιστα είναι το λιγότερο που χρειάζεσαι για να αρέσεις στον περισσότερο κόσμο. Ο Simon Cowell δεν έδωσε τυχαία στο X Factor την ονομασία του.
ΕΧΕΙ ΚΟΤΣΙΑ
Η Στικούδη είναι μάλλον το μοναδικό άτομο που έχει φάει μεγαλύτερο θάψιμο και από τον Stan. Δεν το έβαλε όμως ποτέ κάτω. Και όταν εκείνη αποδέχτηκε την πρόκληση του Μιθριδάτη για το rap challenge , ο Stan δίστασε (τον καταλαβαίνουμε κι αυτόν) να αποδεχτεί τη δική της.
ΕΜΑΘΕ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΠΙΑΝΟ
Για να την αποδεχτούμε. Όχι, Κατερίνα. Παράτα το πιάνο. Είσαι μια χαρά όπως είσαι. Ή και συνέχισε το πιάνο. Αν σου αρέσει, εννοείται.
Ποιο είναι το πρόβλημα τότε;
ΤΑ ΚΑΛΛΙΣΤΕΙΑ
Η Κατερίνα Στικούδη έχει φάει πολύ πόλεμο χωρίς λόγο. Βασικά όχι. Υπάρχει λόγος. Ξεκίνησε την καριέρα της ως μοντέλο. Το λέει και μόνη της στους στίχους του ‘Ενθάδε κείται’.
“Ως τι την κήδεψαν απόψε; Ως τραγουδίστρια ή ως μοντέλο;” και πιο κάτω “ό,τι ξεφύγει τελικά απ’ αυτά λιθοβολείται στη γωνία.”
Το μόνο που θα μπορούσε να είχε κάνει μετά από τα καλλιστεία για να χαίρει την εκτίμηση της ελληνικής σοουμπίζ , θα ήταν να είχε συμμετάσχει στο πάνελ κάποιας ανάλαφρης εκπομπής.
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΡΑΠ EINAI ΑΝΔΡΟΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟ
Ο χώρος της mainstream rnb/χιπ χοπ/ραπ/τραπ μουσικής στην Ελλάδα είναι ανδροκρατούμενος. Η μόνη που προσπάθησε να πλασαριστεί ότι κάνει mainstream καριέρα σε αυτά ήταν η Φωτεινή Τσιτσίγκου από το Fame Story (και είχε κάνει αυτή την πολύ ωραία διασκευή στο Balamos) αλλά δεν της πήγε, και μάλλον δεν το πήγαινε ούτε η ίδια. Η Κατερίνα Στικούδη από την άλλη, φαίνεται να της αρέσει πολύ αυτό που κάνει, αλλιώς πραγματικά θα τα είχε παρατήσει ως τώρα.
Και είναι και φαλλοκρατικός. Ας μη πάμε μακριά. Στο rap challenge όλες οι γυναικείες συμμετοχές έχουν τα περισσότερα dislike. Ο μόνος τρόπος που μπορεί να υπάρξει -εντελώς αποδεκτά- μία γυναίκα σε ραπ κομμάτι είναι ως μοντέλο με μαγιό, που λέει το ρεφρέν. Όταν η Κατερίνα ξέφυγε από αυτό, χλευάστηκε.
Ας επιστρέψουμε όμως στο ‘Ενθάδε Κείται’
Είναι ωραίο, είναι catchy, είναι αυτοβιογραφικό (και ας μην το χει γράψει η Κατερίνα) και κάνει και κοινωνική κριτική στον τρόπο που τα μέσα αντιμετωπίζουν τους θάνατους των διασήμων.
Η κριτική που γίνεται στο τραγούδι της Στικούδη είναι νοηματικά ανάλογη με την κριτική στη σοουμπίζ που κάνει το ‘Bojack Horseman‘.
Και είναι και πολύ καλό το κλιπ -ίσως το καλύτερο mainstream ελληνικό των τελευταίων ετών- σκηνοθετημένο από τον Yiannis Papadakos, τον Καπετανίδη της εποχής μας (άρα ο ανταγωνισμός με τα υπόλοιπα κλιπ των τελευταίων ετών είναι με τον εαυτό του).
Κατερίνα δεν θα κλείσω εγώ αυτό το κείμενο. Θα το κλείσεις εσύ.
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ