Η Ανάσταση της Kesha: Πώς το Tik Tok επανέφερε μια εξαφανισμένη σταρ
- 19 ΑΠΡ 2020
Το μόνο κοινό που είχε το 2009 με το 2020 ήταν το Tik Tok. Όχι, δεν μιλάμε για την εφαρμογή που έχει τρελάνει εκατομμύρια χρήστες εν μέσω καραντίνας, αλλά για το κομμάτι της Αμερικανής τραγουδίστριας, Kesha, το οποίο έγινε αμέσως παγκόσμιο χιτ.
Το Tik Tok (το έγραφαν ως TiK ToK) κυκλοφόρησε στις 7 Αυγούστου του 2009 και αποτέλεσε το πρώτο single της Kesha, η οποία μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν σχετικά άγνωστη (είχε κάνει μόνο ένα guest με τους Flo Rida στο ‘Right Round’). Χρειάστηκαν μόλις λίγες ώρες, όμως, από τη στιγμή που το κομμάτι βγήκε στον αέρα, για να μπει στον κόσμο του stardom στα 22 της.
Για όποιον έβγαινε εκείνη την εποχή σε διάφορα clubs, θα θυμάται πως με το που έπαιζε ο πρώτος στίχος του κομματιού “Wake up in the morning feeling like P Diddy”, γινόταν πανικός. Ο κόσμος ανήκε στην Kesha εκείνη την εποχή. Βρισκόταν καλεσμένη σε τηλεοπτικά shows, τα περιοδικά την κυνηγούσαν για φωτογραφίσεις και συνεντεύξεις, ενώ όπου τραγουδούσε live γινόταν το αδιαχώρητο.
Μια απορία που είχαν πολλοί τότε ήταν το γιατί έβαζε το σήμα του δολαρίου στο όνομά της (μας συστήθηκε ως Ke$ha), με την ίδια να δηλώνει πως το έβαζε ειρωνικά, δηλώνοντας πως δεν ενδιαφέρεται καθόλου για τα χρήματα και απλά λάτρευε τη μουσική.
Το TiK ToK της Kesha έγινε το δεύτερο πιο εμπορικό digital single της εποχής πίσω από το ‘Poker Face’ της Lady Gaga. Μέσα στην πρώτη του εβδομάδα μέτρησε 610.000 downloads στις ΗΠΑ, ενώ παρέμεινε για 9 συνεχόμενες εβδομάδες στο νούμερο ένα του Billboard Hot 100.
Παράλληλα, για το 2010 ήταν το πιο εμπορικό single παγκοσμίως, πουλώντας εκείνη τη χρονιά συνολικά 12.800.000 αντίτυπα (άλλα 25 εκ. πούλησε το 2009 που κυκλοφόρησε). Να αναφέρουμε επίσης το γεγονός πως το συγκεκριμένο κομμάτι βρίσκεται και στη θέση 61 του Billboard Hot 100 Songs of All-time;
Η επιτυχία αυτή έδωσε στην Kesha το καλύτερο lead in για την επόμενη δουλειά της. Το ‘We R Who We R’ ήταν εξίσου δυνατό, αλλά δεν έφτασε στα δεδομένα του Tik Tok. Μέχρι που το 2013 ο Pitbull και το ‘Timber’ ήρθαν να της δώσουν και πάλι ένα έξτρα boost στην καριέρα της. Αλλά μέχρι εκεί.
Η αλήθεια είναι πως υπήρχαν αρκετοί λόγοι που το όνομά της σταμάτησε να απασχολεί την παγκόσμια μουσική βιομηχανία τα επόμενα χρόνια. Το 2014 δεν ήταν καθόλου καλή χρονιά για εκείνη. Κατάλαβε ότι πάσχει από μια διατροφική ανωμαλία, τη νευρική βουλιμία και χρειάστηκε να μπει σε ειδικό κέντρο θεραπείας για κάποιους μήνες. Κάπου εκεί ήταν που αποφάσισε να πετάξει το δολάριο από το όνομά της και να επιστρέψει στο Kesha.
Παράλληλα, για δύο περίπου χρόνια βρισκόταν στα δικαστήρια με τον άλλοτε παραγωγό της και δημιουργό του κομματιού ‘Tik Tok’, Dr. Luke, τον οποίο κατηγόρησε για σεξουαλική παρενόχληση, απόπειρα βιασμού, αλλά και συναισθηματική κακοποίηση, τα χρόνια που οι δυο τους συνεργάζονταν. Ωστόσο το δικαστήριο απέρριψε τις κατηγορίες της Kesha εις βάρος του, καθώς είχαν περάσει πάνω από πέντε χρόνια και η υπόθεση είχε ήδη κλείσει.
Από εκείνη τη στιγμή και έπειτα σαν να άλλαξε κάτι μέσα της και ήθελε να πειραματιστεί και με άλλα είδη μουσικής, πέρα από την ποπ, που την έκανε διάσημη. Δημιούργησε μάλιστα και μια μπάντα, την οποία ονόμασε Yeast Infection και έπαιζαν country και rock σε διάφορα lives.
Ούτε αυτό, όμως, κράτησε και πολύ. Μάλλον ούτε και η ίδια ήξερε τι ακριβώς ήθελε. Το όνομά της άρχισε σιγά σιγά να χάνεται. To πιο πρόσφατο κομμάτι της, το High Road, ανέβηκε στο Youtube στις 3 Φεβρουαρίου (το τέταρτο album της είχε κυκλοφορήσει λίγο νωρίτερα στις 31/1) και έχει λιγότερα από 2 εκ. views.
Είναι εντελώς διαφορετικός ήχος από την προ δεκαετίας Kesha που αγάπησαν οι fans και ίσως αυτό ευθύνεται και τη χαμηλή του ανταπόκριση. Είναι κάτι που πολλοί γράφουν, άλλωστε, στα σχόλια κάτω από το κομμάτι της. Να μη σχολιάσουμε καν το γεγονός πως έγινε μελαχρινή, έτσι;
Ωστόσο, η καραντίνα και η ‘επίσημη εφαρμογή’ των ημερών που διανύουμε, φαίνεται πως έριξε ένα σωσίβιο στην καριέρα της, η οποία βυθιζόταν. To Tik Tok και οι εκατομμύρια αναζητήσεις της συγκεκριμένης λέξης στο Google έκαναν και πάλι trend το τραγούδι της Kesha.
Δεν είναι λίγοι οι χρήστες μάλιστα, οι οποίοι της γράφουν πως προέβλεψε την επιτυχία της εφαρμογής, ενώ υπάρχει και topic στο Reddit που αναρωτιούνται αν η εταιρεία που δημιούργησε το app, της χρωστάει χρήματα για το όνομα Tik Tok.
Παράλληλα, ένα ακόμη τραγούδι της, το ‘Cannibal’ που κυκλοφόρησε το 2010 έγινε hot στο Tik Tok με χιλιάδες άτομα να προσπαθούν να μιμηθούν τη χορογραφία του.
Η 33χρονη σήμερα Kesha και οι managers της τα είδαν όλα αυτά και έβγαλαν εσπευσμένα ένα νέο video με στίχους για το συγκεκριμένο κομμάτι, το οποίο και ανέβασαν στο Youtube.
Σαν να μην έφτανε αυτό και η ίδια η Kesha κάθισε, έγραψε και γύρισε ένα χιουμοριστικό κομμάτι για την καραντίνα. Το “Home Alone” άρχισε να κυκλοφορεί επίσης στο διαδίκτυο τις τελευταίες ημέρες, με την ίδια να απολαμβάνει το γεγονός πως το όνομά της ήρθε και πάλι στο προσκήνιο.
Και μάλιστα χωρίς η ίδια να προσπαθήσει καθόλου.