NETFLIX

Living With Yourself: Ο διπλός Paul Rudd είναι ο καλύτερος Paul Rudd

Καταβροχθίσαμε πρώτοι τη νέα σειρά του Netflix και τα βλέπουμε ακόμα διπλά.

Έχω μια θεωρία. Ότι αν βάλεις τον Paul Rudd στη σειρά ή την ταινία σου, την κάνεις αυτομάτως καλύτερη. Δηλαδή και χάλια να είναι στην πραγματικότητα, τουλάχιστον τελειώνοντας θα πει ο άλλος «ναι, ο Paul Rudd όμως;». Ξέρεις τι περιουσία είναι αυτοί οι άνθρωποι; Και όχι απαραίτητα όπως μια Meryl Streep στο ‘Iron Lady’ ή ένας Denzel Washington στο ‘Roman J. Israel, Esq.’. Αναγνωρισμένες, βαρύγδουπες δηλαδή ερμηνείες σε ταινίες που πέρασαν και δεν άγγιξαν. Όχι, όχι. Ο Paul Rudd δουλεύει πιο υπόγεια.

Έχει μια εφηβική γοητεία, μια τρομακτική αμεσότητα που σε κερδίζει εκ μέρους των χαρακτήρων του με το πρώτο βλέμμα. Τους πατάει η μοίρα και είναι σαν να πάτησες σκυλί καταλάθος. Έχεις πατήσει σκυλί καταλάθος; Ένα ράκος γίνεσαι. Αχ και να μπορούσε να σου μιλήσει, να σου πει ότι σίγουρα δεν σου θύμωσε, 100% όμως, να σου το υπογράψει. Αυτό ακριβώς κάνει η παρουσία του Paul Rudd σε ό,τι φτιάχνεις. Στο παράλληλο σύμπαν όπου έτυχε να γεννηθεί δύο δεκαετίες νωρίτερα, είναι ο Tom Hanks και έχει Όσκαρ για το ‘Forrest Gump’. Σε αυτό το σύμπαν έδωσε βάρος στο ‘Knocked Up’ και το ‘This Is 40’, έσωσε το σύμπαν στο ‘Avengers: Endgame’ και παντρεύτηκε τη Phoebe Buffay. Το τελευταίο δεν θα συνέβαινε ποτέ κιόλας, το πλάνο ήταν να επαναφέρουν τον David, το πιο επίμονο love interest της, αλλά η φάτσα του Rudd δεν τους άφησε περιθώρια. Φαντάσου, λοιπόν, πόσο στενεύουν στο ‘Living With Yourself’ που τον έχει και διπλό.

Στη σειρά που δημιούργησε ο Timothy Greenberg του ‘The Daily Show With Jon Stewart’ και σκηνοθέτησαν οι Jonathan Dayton και Valerie Faris της εκ του ‘Little Miss Sunshine’ φήμης, ο Rudd παίζει τον Miles και τον Νew Miles. Ο πρώτος ζει σε μια μόνιμη κατάσταση burnout. Η δημιουργική του σπίθα ως copywriter σε διαφημιστική έχει σβήσει, το θεατρικό που κάποτε έγραφε έχει παγώσει, και ο γάμος του με την υπέροχη Aisling Bea έχει μαραζώσει λόγω της αδυναμίας τους να κάνουν παιδί. Νωθρός και επιρρεπής σε κακές συνήθειες, ο Miles δεν έχει πάει ποτέ σε κανένα από τα ραντεβού του στην κλινική γονιμότητας, ενώ ένας ανταγωνιστικός συνάδελφός του τού κλέβει μονίμως το προβάδισμα στις εταιρικές παρουσιάσεις. Όταν σε μια έκρηξη ειλικρίνειας ο Miles ρωτά τον τελευταίο τι έκανε και ανανεώθηκε όταν στο παρελθόν ντρεπόταν να μιλήσει ακόμα και στους πρακτικάριους, ο συνάδελφος τού προτείνει ένα πανάκριβο, κρυφό spa όπου μία και μόνο επίσκεψη μπορεί να σου αλλάξει τη ζωή. Απεγνωσμένος ο Miles αποφασίζει να το επισκεφτεί.

Εκεί δύο ύποπτοι υπάλληλοι τον ενημερώνουν πως δεν μπορούν να αποκαλύψουν την αληθινή διαδικασία που θα ακολουθήσει, αλλά του εγγυώνται το απόλυτο total makeover. Η διαδικασία όμως στην πραγματικότητα είναι η κλωνοποίησή του σε μια πολύ καλύτερη βερσιόν, τον New Miles. Σκέψου τον πιο αστραφτερό Paul Rudd που μπορείς να φανταστείς. Μόνο που αποφεύγουν να του πουν ότι η, ας την πούμε εγχείρηση, περιλαμβάνει δολοφονία του και μεταφορά της μνήμης του στον κλώνο. Για κακή τους τύχη ωστόσο, ο Miles επιβιώνει. Oops.

Το αρχικό φιάσκο της διαδικασίας είναι το πιο αστείο μέρος ενός πολύ μέτριου πιλότου που δεν προετοιμάζει κατάλληλα το έδαφος για την απολαυστική συνέχεια της σειράς. Ευτυχώς μιλάμε μονάχα για 8, σύντομης διάρκειας, άκρως bingeable επεισόδια που τρέχουν νερό. Μέχρι να ξενερώσεις με τον πιλότο, βλέπεις ήδη το επόμενο και καλύτερο. Ως κόνσεπτ δεν είναι ακριβώς καινούριο. Ο πιο κοντινός συγγενής του είναι ίσως το ‘Multiplicity’, με τον Michael Keaton να χρησιμοποιεί κλώνους του για να ανταπεξέλθει στην έντονη καθημερινότητά του, συγγενεύει όμως και με το φιλοσοφικό ‘The Good Place’, τη στρεβλότητα ενός ‘Eternal Sunshine of a Spotless Mind’, την επαναλαμβανόμενη εξερεύνηση του ‘Russian Doll’, και σίγουρα ταινίες αντικατάστασης ή ζωής-από-την-αρχή αλά ‘Freaky Friday’.

Ο Rudd είναι πολύ διακριτά ξεχωριστός ως Miles και New Miles και, το πιο σημαντικό τελικά, μοιάζει όντως με δύο βερσιόν ενός και μοναδικού ανθρώπου. Ως New Miles παίζει τέλεια με το πάντα αξιόπιστο trope του ψαριού έξω από τα νερά του, κρατώντας πάντα μια αιχμηρή πτυχή στον χαρακτήρα που σε κάνει να αναρωτιέσαι για το επόμενο βήμα του. Αυτό βοηθά πολύ τη σειρά στην ευελιξία που θέλει να διατηρήσει στον τόνο της. Είναι και αστεία, και αλλόκοτη, και σκοτεινή, και – πιο σπάνια – τρομακτική. Ο κλώνος, μια τραγική φιγούρα με εκατομμύρια αναμνήσεις και καμία αληθινά δική του, άδικα παραγκωνισμένος ως ιατρικό λάθος, καλύπτει τις ανάγκες του Miles μετά από παράκληση του δεύτερου. Όταν όμως διεκδικεί τη ζωή που νιώθει ότι έζησε, δεν ξέρεις ποτέ σε ποιο σημείο μπορεί να φτάσει. Στα άκρα ίσως, όπως άλλωστε και ο κανονικός Miles που δέχτηκε να εμπλακεί σε μια παντελώς άγνωστη εγχείρηση χωρίς την παραμικρή πληροφορία. Αυτή είναι και μία από τις βασικές ερωτήσεις του show. Μέχρι πού θα φτάναμε για να βελτιώσουμε τη ζωή μας; Όταν υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν ενέσεις με το ίδιο τους το αίμα για να μείνουν νέοι (vampire facelift, γκούγκλαρέ το, πιάνει κιόλας), ας πούμε απλά ότι θα κάναμε αρκετά. Και αν ερχόμασταν όντως αντιμέτωποι με τον καλύτερο εαυτό μας, με σάρκα και οστά να μας θυμίζουν συνεχώς τη δική μας ανεπάρκεια, θα μιλούσαμε πράγματι για τον μεγαλύτερο εχθρό μας.

Το ‘Living With Yourself’ βέβαια, παρότι έχει όλες αυτές τις αναζητήσεις, δεν φτάνει ποτέ στο βάθος τους. Η δική του καλύτερη εκδοχή αναδεικνύεται όταν ασχολείται με τις δεύτερες ευκαιρίες, αλλά για τον ίδιο τον κόσμο που αποκαλύπτει ας πούμε δεν έχει τη διάθεση να μας πει περισσότερα. (Έχω μια απορία εδώ στο μεταξύ: Αν ο New Miles έχει όλες τις αναμνήσεις του Miles και στο μυαλό του έχει κάνει σεξ, ξέρει κυριολεκτικά πώς το κάνουν τελοσπάντων κι ας μην έχει συμβεί πρακτικά, γιατί του είναι τόσο δύσκολο στις πρώτες του φορές; Ας μου απαντήσει κάποιος υπεύθυνα). Το ‘Good Place’ που προαναφέραμε για παράδειγμα, στήνει με εντυπωσιακή λεπτομέρεια το worldbuilding του και παιδεύεται για να εξερευνήσει τι φτιάχνει έναν Καλό Άνθρωπο. Το ‘Living With Yourself’ μένει αρκετά βήματα πίσω από τη φιλοδοξία του.

Ας είναι αυτό το αμάρτημά του. Ο διπλός Paul Rudd φτάνει για την απόσβεση.

Και μην ξεχνάς! Αν κι εσύ δεν έχεις βγει ακόμα από το μυαλό του John Malkovich, άκου το POP για τις Δύσκολες Ώρες με καλεσμένο τον ίδιο τον θρυλικό ηθοποιό.

ΚΙ ΑΛΛΟ NETFLIX:

Shadow of Truth, το true crime διαμαντάκι του Netflix
Το ‘I Think You Should Leave’ είναι η πιο αστεία σειρά του Netflix
3 μεγάλα ερωτήματα που μας άφησε η δεύτερη σεζόν του Mindhunter
Κανένα Game of Thrones, το fantasy epic της χρονιάς είναι το Dark Crystal
Unbelievable: Επιτέλους, ένα δράμα που ξέρει να μιλά για τη σεξουαλική κακοποίηση