“Μαμά, αυτός ο κύριος πετάει με τη μηχανή του”
- 11 ΔΕΚ 2014
Δεν είχα ποτέ καμιά ιδιαίτερη τρέλα με τις μηχανές, αλλά σαν τίμιο παιδί των 80s, δεν θα βγάλω ποτέ από το μυαλό μου την εικόνα του Στάθη Ψάλτη να φοράει την ασπροκίτρινη στολή, να παίρνει το μοτοκρός του και να τραγουδάει το ‘Τρέχω, Τρέχω, Τρέχω’ στο Καμικάζι Αγάπη μου, ενώ κάνει σούζες και κασκαντεριλίκια σε λοφίσκους και δρόμους.
(Θεός ο Στάθης, μην τα ξαναλέμε)
Το θέμα μας είναι ότι το Red Bull X-Fighters -κάτι κοντά αυτό που ονειρευόταν να κάνει ο Στάθης πριν 30 χρόνια-, μετά από 50 στάσεις σε όλο τον κόσμο, έρχεται για πρώτη φορά στο Λατομείο Μαρμάρων Διονύσου στις 12 Ιουνίου στο πλαίσιο του World Tour 2015!
Χιλιάδες φίλοι του μοτοκρός, μπορείτε να δακρύσετε. Ελεύθερα.
Τι έχουμε εδώ κύριοι;
Αρκούν μια δυο προτάσεις. Μιλάμε για το κορυφαίο freestyle motocross tour, στο οποίο συμμετέχουν οι επίσης κορυφαίοι αναβάτες του κόσμου. Το tour πραγματοποιείται από το 2001, ενώ οι περσινές του στάσεις ήταν στο Μέξικο Σίτι, στην Οζάκα, στη Μαδρίτη, στο Μόναχο και στην Πρετόρια της Νότιας Αφρικής. Πέντε στάσεις, όλος ο κόσμος.
Στο πλαίσιο του WT 2015, εκτός από την Αθήνα ‘εγκαινιάζεται’ κι ακόμη ένας προορισμός, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Στα καθ’ ημάς, οι αναβάτες θα αγωνιστούν στο Λατομείο Μαρμάρων Διονύσου, στην περιοχή δηλαδή από την οποία έχει εξαχθεί το μάρμαρο για ιστορικά μνημεία από τον Χρυσό Αιώνα του Περικλή όπως η Ακρόπολη.
Οι μηχανές με τις οποίες οι αναβάτες επιδίδονται σε πραγματικά αεροπλανικά -ξέρεις, αυτά τα γνωστά που παίρνουν φόρα από ράμπες, απογειώνονται με τη μηχανή, βγάζουν χέρια, βγάζουν πόδια, ΜΑ ΤΙ ΣΤΟ ΚΑΛΟ ΚΑΝΟΥΝΕ ΕΚΕΙ ΠΑΝΩ;- είναι οι FMX, οι πιο απλές από άποψη τροποποιήσεων μοτοκρός μηχανές.
Η ιστορία θέλει τα πρώτα Red Bull X-Fighters της ιστορίας να λαμβάνουν χώρα σε αρένες ταυρομαχίας, οι οποίες εξασφάλιζαν ότι το κοινό θα είναι μια ανάσα από την αρένα. Οι διοργανωτές ήθελαν εξαρχής να αφήσουν άφωνους τους θεατές και τα κατάφεραν.
Για την ιστορία, events έχουν στηθεί σε αρένες στο Μέξικο Σίτι, στη Βαλένθια και τη Μαδρίτη. Στην πορεία, πραγματοποιήθηκαν και σε πολύ μεγαλύτερα venues όπως κάτω από τη Μεγάλη Σφίγγα της Γκίζας, στην Κόκκινη Πλατεία και στο Ρίο ντε Τζανέιρο, με το πιο πολυπληθές της ιστορίας να γίνεται στη Σρι Λάνκα μπροστά σε 230.000 θεατές. Θεέ μου.
Αυτό το παιδί, ο Dany Torres
Σε κάθε στάση του tour, έχουν δικαίωμα συμμετοχής 12 αναβάτες. Μπορείς να του πεις και κασκαντέρ, νομίζω ότι κανένας τους δεν θα σε παρεξηγήσει. Για την ακρίβεια, οι πιο πολλοί από αυτούς είναι πιο πιθανό να γυρίσουν στο ‘Έι, κασκαντέρ!’ παρά στο ‘Έι, αναβάτη!’.
Το σύνολο των riders που έχουν συμμετάσχει στα Red Bull X-Fighters αγγίζει τους 50, αλλά όπως είναι αναμενόμενο, τα αστέρια με τις περισσότερες διακρίσεις μετρώνται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Αν πρέπει να δώσουμε την ταμπέλα του κορυφαίου σε κάποιον, αυτός είναι ο Ισπανός Dany Torres.
Μέτρα στατιστικά. (Τα νούμερα δεν λένε ποτέ ψέματα, μην ακούς τι λένε οι κακεντρεχείς). Ο Torres έχει 41 συμμετοχές σε αγώνες του tour, με τον αμέσως επόμενο να έχει μόλις 28. Έχει φτάσει σε 11 τελικούς, έχει 7 επιμέρους νίκες, έχει κατακτήσει 1 world tour και έχει τους περισσότερους πόντους που μάζεψε ποτέ αναβάτης (1940).
Ο δεύτερος, ο εξαιρετικός Levi Sherwood, έχει μαζέψει 1240. Αλλά ως γνωστόν, ο πρώτος είναι ο πρώτος.
Στο βίντεο που ακολουθεί, θα διαπιστώσεις την ευτυχία του να φιλοξενηθεί μια στάση του Red Bull X-Fighters στην Ελλάδα. O Danny Torres σε δράση:
Ο υπερασπιστής του τίτλου
Ο περσινός πρωταθλητής, ο ιπτάμενος Αυστραλός Josh Sheehan με το άψογο διπλό backflip που έγραψε ιστορία στο FMX, θα προσπαθήσει να κρατήσει τα σκήπτρα, κάτι που μόνο εύκολο δεν φαντάζει, την ώρα που εποφθαλμιούν την επιστροφή τους στην κορυφή, τρεις πρώην πρωταθλητές του θεσμού.
Ο Γάλλος Tom Pagès (πρωταθλητής το 2013) που άλλαξε τα δεδομένα με ένα τρομερό bike flip στην Ισπανία, ο Levi Sherwood (το 2012) και ο φανταστικός κύριος Dany Torres (το 2011) είναι έτοιμοι για ακόμη έναν τίτλο.
Φτάνει με τα λόγια, θέλουμε πράξεις
Ορίστε μερικές πράξεις λοιπόν:
Το Red Bull X-Fighters κάνει στάση στην Ελλάδα για πρώτη φορά στην ιστορία του, στις 12 Ιουνίου 2015.