Με αυτές τις ταινίες θα τρομάξεις στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας
- 15 ΣΕΠ 2015
Οι Νύχτες Πρεμιέρας χτυπάνε το 21 και συνεχίζουν και φέτος ακάθεκτες εν μέσω γενικευμένου πανικού. Λίγες μέρες μετά τις εκλογές, στις 23 Σεπτεμβρίου, το αθηναϊκό φεστιβάλ θα υποδεχτεί για μια ακόμα χρονιά τους σινεφίλ της πόλης στις αίθουσες Ιντεάλ, Δαναό 1-2, Όπερα 1-2 και την Ταινιοθήκη, για αφιερώματα, πρεμιέρες, ανεξάρτητες ταινίες χωρίς διανομή– και φυσικά μεταμεσονύκτιο χαμό.
Παραδοσιακά, οι ταινίες που προβάλλονται Μετά τα Μεσάνυχτα στελεχώνουν ένα από τα δημοφιλέστερα και πιο πολυσυζητημένα τμήματα του όλου 11ήμερου. Είτε η αίθουσα σηκώνεται στο πόδι από το μεταδοτικό κέφι, είτε νιώθεις ανάσες να κόβονται, καμία προβολή δεν πάει χαμένη.
Για μια ακόμα χρονιά η επιλογή των ταινιών απλώνεται σε πολλά διαφορετικά τμήματα, από αφιερώματα, μέχρι μετά τα μεσάνυχτα, μέχρι την ταινία που έδωσε τον τίτλο της στο section Μετά Τα Μεσάνυχτα. (Θρίαμβος.) Έχουμε Ναζί, έχουμε fantasy τέρατα, έχουμε θρίλερ ενός δωματίου, έχουμε Γιάννη Στάνκογλου, γενικά παίζουν θρίλερ για όλα τα γούστα.
Λίγο πριν την αναλυτική ανακοίνωση του προγράμματος, που θα γίνει αύριο το πρωί, το ΟΝΕΜΑΝ εξασφάλισε την αποκλειστική ανακοίνωση 8 ταινιών τρόμου και αγωνίας από 6 διαφορετικές ενότητες του φετινού πρόγραμματος.
Λίγες μέρες πριν την αναλυτική ανακοίνωση του προγράμματος, που θα γίνει το πρωί της Τετάρτης 10 Σεπτεμβρίου, το ΟΝΕΜΑΝ εξασφάλισε την αποκλειστική ανακοίνωση 5 ταινιών τρόμου του φετινού προγράμματος που δεν πρέπει να χάσεις. 5 ταινίες σε 4 διαφορετικά τμήματα.
(Για περισσότερες λεπτομέρειες μείνε συντονισμένος στο επίσημο site του Φεστιβάλ, για νέα, πρόγραμμα, πληροφορίες, εισιτήρια και ό,τι άλλο επιπλέον.)
Green Room / Το Πράσινο Δωμάτιο
Τμήμα: Μετά τα Μεσάνυχτα
Με λίγα λόγια: Σ’ ένα κλαμπ όπου συχνάζουν νεοναζί γίνεται ένας φρικαλέος φόνος. Μάρτυρες, τα μέλη μιας πανκ μπάντας, που θα εγκλωβιστούν στα παρασκήνια από τον σαδιστή ιδιοκτήτη και τους αδίστακτους μπράβους του.
Γιατί να το δεις: Πανκ, Ναζί, κλειστοφοβία, gore και tag line “NOBODY LEAVES”, από τον σκηνοθέτη του “Blue Ruin”. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι να προσθέσουμε.
Don’t Look Now / Μετά τα Μεσάνυχτα
Τμήμα: [MONO ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ]
Με λίγα λόγια: Ανδρόγυνο Εγγλέζων που πενθεί το χαμό της μικρής του κόρης από πνιγμό, ταξιδεύει σε μια απειλητική Βενετία όπου φριχτοί οιωνοί θα το φέρουν σε επαφή με έναν κόσμο πέραν του πραγματικού.
Γιατί να το δεις: Είναι μια από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών, σε σπάνια ευκαιρία να τη δεις στη μεγάλη οθόνη. Η κλασική ταινία του μεγάλου Νίκολας Ρεγκ από το 1973 είναι η διασημότερη μιας εν γένει σπουδαίας φιλμογραφίας, και φέρνει μαζί Τζούλι Κρίστι και Ντόναλντ Σάδερλαντ σε ένα αξέχαστο ζευγάρι της οθόνης, συνοδεύοντάς το με μια από τις κλασικότερες ερωτικές σκηνές του σινεμά.
The Hallow / Μην Πας Μόνος Σου Στο Δάσος
Τμήμα: Μετά τα Μεσάνυχτα
Με λίγα λόγια: Δασολόγος μετά οικογενείας εγκαθίσταται σε μια μεσαιωνική αγροικία σε ιρλανδικό δάσος παρά τις προειδοποιήσεις των ντόπιων που φυσικά μιλούν για ένα προαιώνιο κακό στην περιοχή. Το οποίο κακό θα ξυπνήσει η οικογένεια όπως καταλαβαίνετε. Κι όταν λέμε κακό εννοούμε ένα κάρο διαφορετικά τέρατα.
Γιατί να το δεις: Ο σκηνοθέτης Κόριν Χάρντι έχει γυρίσει βιντεοκλίπ των Prodigy οπότε ξέρει από αρχέγονο τρόμο. Και, σοβαρά, παρότι δεν έχει μεγάλο μπάτζετ ή στουντιακές βλέψεις, η ταινία καταφέρνει εντελώς αβίαστα να χτίσει ένα απολύτως πειστικό σύμπαν τρόμου μέσα στην σύντομη διάρκειά της.
The Republic
Τμήμα: Πρεμιέρες
Με λίγα λόγια: Διεφθαρμένοι πολιτικοί, αστυνομικοί και επιχειρηματίες ανταγωνίζονται σε ένα παιχνίδι εξουσίας, βγαλμένο κατευθείαν από τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Καταιγιστικό θρίλερ που μυρίζει βενζίνη, φόβο και αίμα
Γιατί να το δεις: Ελληνικό action θρίλερ! Δολοφονίες, πολιτική διαφθορά και επιστροφή Ζωής Λάσκαρη στη μεγάλη οθόνη μετά από δεκαετίες. Πολύ δυνατό καστ επίσης: Στάνκογλου, Σπυριδάκης, Ερρίκος Λίτσης, Βίκυ Παπαδοπούλου. Σίγουρα έχουμε περιέργεια.
Melbourne / Μελβούρνη
Τμήμα: Πανόραμα
Με λίγα λόγια: Μεσοαστοί ετοιμάζονται να μεταναστεύσουν από την Τεχεράνη στη Μελβούρνη αλλά λίγες ώρες πριν την αναχώρηση εμπλέκονται σε μια ανείπωτη τραγωδία. Ανείπωτη τραγωδία alert!
Γιατί να το δεις: Θυμάστε κάποτε που κοροϊδεύαμε το Ιρανικό σινεμά; Και τώρα ξεπετάει το ένα νευρώδες θρίλερ μετά το άλλο; Το “A Separation” μας έκανε να φάμε τα δάχτυλά μας από αγωνία παρακολουθώντας ένα δράμα γραφειοκρατίας! Ο Παναχί γύρισε ένα αριστούργημα εγκλωβισμένος μέσα στο σαλόνι του! To “A Girl Walks Home Alone at Night” είναι σαν γουέστερν με βαμπίρ! Τι συμβαίνει εκεί πέρα; Τελοσπάντων, η “Μελβούρνη” είναι σαν morality play πάνω στη φόρμα της “Θηλιάς” του Χίτσκοκ. Συμβαίνουν πραγματάκια.
Walk on Water / Περπατώντας στο Νερό
Τμήμα: Αφιέρωμα στον Εϊτάν Φοξ
Με λίγα λόγια: Ένας πράκτορας της Μοσάντ, ένας ναζί εγκληματίας και ένα καλά κρυμμένο μυστικό. Οι δύο τους ξεκινούν μία γεμάτη απρόοπτα διαδρομή στην ενδοχώρα του Ισραήλ που θα τεστάρει τις αντοχές των ηρώων και θα ανατρέψει τις προσδοκίες των θεατών.
Γιατί να το δεις: Ένας από τους πιο σημαντικούς σκηνοθέτες του Ισραήλ έρχεται στην Αθήνα στο πλαίσιο αφιερώματος στο έργο του.
Bridgend
Τμήμα: Διεθνές Διαγωνιστικό
Με λίγα λόγια: Αστυνομικός μετακομίζει σε ουαλική κωμόπολη για να ερευνήσει μια έξαρση αυτοκτονιών ανάμεσα στον εφηβικό πληθυσμό της πόλης. Η κόρη του κάνει μεγαλύτερη πρόοδο από εκείνον. Βασισμένο σε αληθινή, τραγική ιστορία, που εξακολουθεί να παραμένει άλυτη.
Γιατί να το δεις: Η Χάνα Μάρεϊ του “Game of Thrones” πρωταγωνιστεί σε ήδη πολυβραβευμένο (3 βραβεία στην Tribeca μεταξύ των οποίων για τη Μάρεϊ που “περικλείει την απουσία ελπίδας μιας χαμένης γενιάς”) όσο και ακραία αμφιλεγόμενο δράμα (έ ξ α λ λ ο ι στο Hollywood Reporter με την ταινία!) που παίρνει δημιουργικές πρωτοβουλίες επί της πραγματικότητας και δε διστάζει να υποθέσει και να προτείνει. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα συζητηθεί. Η πρωταγωνίστρια είναι φανταστική.
The Forbidden Room / Το Απαγορευμένο Δωμάτιο
Τμήμα: Πανόραμα
Με λίγα λόγια: Φόβος και τρόμος στους χώρους ενός παγιδευμένου στο βυθό υποβρυχίου. Ένας άγνωστος εμφανίζεται ξαφνικά και τα μέλη του πληρώματος, ανήμπορα να δραπετεύσουν, καταφεύγουν στα πιο σκοτεινά τους ένστικτα.
Γιατί να το δεις: Ο Γκάι Μάντιν είναι από τους πιο μοναδικούς δημιουργούς του ακραίου καλλιτεχνικού σινεμά σήμερα κι ετούτο εδώ δείχνει (και βάσει του hype από τα εξωτερικά, είναι) από τα καλύτερα πράγματα που έχει κάνει ποτέ, κάτι που ξεπερνάει είδη και θεματικές και τα βάζει όλα στο μπλέντερ. Αν μια ταινία δε μπορείς ούτε να την περιγράψεις, σίγουρα κάτι ενδιαφέρον έχει συμβεί.
*info: 21ες Νύχτες Πρεμιέρας, 23 Σεπτεμβρίου – 4 Οκτωβρίου. Επίσημο site.