2022, Ahn Young-joon/AP Photo
NETFLIX

Μήπως το φθηνότερο Netflix έχει ήδη αποτύχει;

Το φθηνότερο Netflix ξεκίνησε να είναι διαθέσιμο σε συγκεκριμένες χώρες, αλλά η προβολή των διαφημίσεων αποδεικνύεται ότι δεν είναι το μοναδικό του μειονέκτημα. 
Είναι γνωστό εδώ και μήνες ότι το Netflix μετά την αλματώδη άνοδό του εν μέσω πανδημίας, δέχτηκε φέτος ένα δυνατό χαστούκι που τάραξε συθέμελα την εταιρεία. 

Το πρώτο τρίμηνο του 2022, η Netflix Inc. έχασε μεγάλο αριθμό συνδρομητών, σημειώνοντας την πρώτη τεράστια «χασούρα» μέσα σε μία δεκαετία, με τη μεγάλη έξοδο των συνδρομητών να συνεχίζεται και στο δεύτερο τρίμηνο, χάνοντας σχεδόν 1,3 εκατομμύρια πελάτες στις ΗΠΑ και τον Καναδά, τη μεγαλύτερη δηλαδή αγορά της.

Το τοπίο άλλαξε προς το καλύτερο τους τελευταίους μήνες και μετά το hype σειρών όπως ο 4ος κύκλος του Stranger Things και η μίνι σειρά Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story. Έτσι, το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς, κατάφερε να αυξήσει τους συνδρομητές κατά 2,4 εκατομμύρια  με τις περισσότερες συνδρομές να έρχονται από τις αγορές εκτός των ΗΠΑ, καθώς και τον τζίρο του που ανήλθε σε 7,9 δισεκατομμύρια δολάρια, με το 1,4 να αφορά καθαρά κέρδη. 

Με την πρεμιέρα της 5ης σεζόν του The Crown να έχει οριστεί για τις 9 Νοεμβρίου, οι εκτιμήσεις για το τελευταίο, τέταρτο τρίμηνο του 2022 είναι ελπιδοφόρες με την εταιρεία να διατείνεται ότι η πλατφόρμα ξανά προς τη δόξα τραβά. 

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο όμως της γενικής αναθεώρησης των πραγμάτων και προκειμένου το Netflix να αντισταθμίσει τη χασούρα και να γίνει ξανά ανταγωνιστικό απέναντι στους νέους παίκτες της αγοράς του streaming (Apple TV και Disney +), είχε ανακοινωθεί, μεταξύ άλλων, ότι η εταιρεία (σε συνεργασία με τη Microsoft Corp.) θα προχωρήσει σε μία πιο οικονομική συνδρομή που θα περιλαμβάνει διαφημίσεις, ώστε να αυξήσει τα έσοδά της. 

Από τις 3 του μήνα λοιπόν το φθηνότερο Netflix είναι διαθέσιμο σε συγκεκριμένες χώρες (ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ιαπωνία, Κορέα, Μεξικό, Βραζιλία, Αυστραλία, Καναδάς), αλλά η προβολή των διαφημίσεων αποδεικνύεται ότι δεν είναι ούτε το μοναδικό, ούτε όμως και το κύριο πρόβλημα. 

Ο περιορισμός που κανείς δε θέλει να έχει όσο κι αν πληρώνει

Όπως διαβάζουμε στο Variety, το φθηνότερο Netflix κοστίζει 6,99 δολάρια τον μήνα με του χρήστες που το επιλέγουν να βλέπουν κατά μέσο όρο 5 με 7 λεπτά διαφημίσεων την ώρα, πριν και κατά τη διάρκεια των ταινιών και σειρών, χωρίς να μπορούν να τις παραλείψουν.

Επίσης, δεν έχουν τη δυνατότητα download στις συσκευές τους για παρακολούθηση offline

Το σημαντικότερο μειονέκτημα όμως είναι ένας τρίτος, ακόμα πιο ενοχλητικός περιορισμός. 

Οι χρήστες δεν έχουν πρόσβαση σε όλους τους τίτλους ταινιών και σειρών της πλατφόρμας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Variety, αποκλείονται από το 5 με 10% του περιεχομένου, το οποίο ωστόσο περιλαμβάνει τους πιο επιτυχημένους και δημοφιλείς τίτλους της πλατφόρμας. 

Κι εδώ προκύπτει εύλογα το ερώτημα: Πώς γίνεται να βάζεις έναν τέτοιο περιορισμό και να ελπίζεις ότι το καινούργιο πακέτο που λανσάρεις στην αγορά θα είναι ελκυστικό στο κοινό; Πώς θα προσελκύσεις δηλαδή νέους συνδρομητές, ενώ τους αποκλείεις από τις πιο hyped παραγωγές σου; 

Με απλά λόγια, με αυτή την κίνηση είναι σαν η Netflix Inc. να έφτιαξε ένα νέο πρόγραμμα για να αποτύχει, όχι να επιτύχει. 

Ο chief operating officer Greg Peters έσπευσε να δώσει μία πρώτη απάντηση στις αντιδράσεις: «Στόχος μας είναι να μειώσουμε αρκετά τον αριθμό των σειρών και των ταινιών, που δεν είναι διαθέσιμες προς θέαση, αλλά για την ώρα αυτό δεν είναι εφικτό να συμβεί». 

Να σημειωθεί ότι η εταιρεία ετοιμάζει, από το 2023, μία ακόμα αλλαγή πολιτικής, όπως τις νέες χρεώσεις για τους συνδρομητές που μοιράζονται κοινό λογαριασμό. Ωστόσο, παραμένει άγνωστο αν αυτή η χρέωση για το «έξτρα μέλος» θα κυμανθεί γύρω στα 2,99 δολάρια, όπως φημολογείται. 

Exit mobile version