Η φρικτή αφήγηση του Ted Bundy: 6 ταινίες και 5 σειρές για το ΣΚ σου
Όλες οι ταινίες και σειρές που αξίζει να τσεκάρεις αυτό το σαββατοκύριακο.
- 26 ΙΑΝ 2019
Είτε μείνεις μέσα για σειρές είτε έχεις όρεξη για σινεμά αυτό το ΣΚ, σε έχουμε καλυμμένο.
Διαλέγουμε ταινίες και σειρές που κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και αξίζει να τσεκάρουμε.
Σινεμά
ΧΟΝΤΡΟΣ ΚΑΙ ΛΙΓΝΟΣ
Ταυτότητα: Βιογραφική δραματική κομεντί που εστιάζει όχι στις μεγάλες δόξες του θρυλικού κωμικού διδύμου των Σταν Λόρελ και Όλιβερ Χάρντι.
Πρωταγωνιστούν: Τζον Σ. Ράιλι, Στιβ Κούγκαν, Σίρλεϊ Χέντερσον
Στη σκηνοθεσία: Τζον Σ. Μπερντ
Αρκετά συμβατική αλλά φτιαγμένη με αληθινό πάθος και αφοσίωση, στοιχεία που πάντα κερδίζουν πόντους. H βιογραφική ταινία είναι από τα κουρασμένα υπο-είδη δραματικού σινεμά και λίγες είναι οι φορές που κάποιοι σκηνοθέτες έχουν πραγματικά ανατινάξει το φορμάτ. Η οπτική γωνία ευνοεί πιο γλυκόπικρες και εσωτερικές προσεγγίσεις: Όταν δεν είμαστε αναγκασμένοι να ακολουθήσουμε την προβλέψιμη πορεία ανόδου και πτώσης, μπορούμε να διακρίνουμε βαθύτερα τι είναι αυτό που κάνει αυτούς τους ανθρώπους ξεχωριστούς, ιδιαίτερους, σε μια στιγμή ευαισθησίας. – Θοδωρής Δημητρόπουλος
Η Dilili ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ
Ταυτότητα: Animation για ένα μικρό κορίτσι της φυλής Κανάκ που έχοντας έρθει στη μεγάλη πόλη από τη Νέα Καληδονία, συμμαχεί με ένα φίλο της για να βρουν ποιοι κρύβονται πίσω από μια σειρά απαγωγών μικρών κοριτσιών.
Στη σκηνοθεσία: Μισέλ Οσελό
Είναι μια τολμηρή ακροβασία ανάμεσα στο παιδικό παραμύθι και σε έναν αληθινά σκοτεινό υπόγειο τόνο από τον υπέροχο σκηνοθέτη των ταινιών “Κιρίκου και η Μάγισσα” και “Αζούρ και Ασμάρ”. Ο Γάλλος animator Μισέλ Οσελό επιμένει να ακολουθεί τη δική του αισθητική γραμμή που συνδυάζει καθαρές γραμμές και φωτεινές χρωματικές αντιθέσεις πάνω σε φωτο-απεικονίσεις, εξερευνώντας τους τρόπους με τους οποίους το κινούμενο σχέδιο μπορεί να μεταλλαχθεί ταιριάζοντας στις θεματικές της ιστορίας, κόντρα στην ειλικρινά ενοχλητική τάση εμπορικού κινουμένου σχεδίου προς έναν ανούσιο -και συχνά αποκρουστικό- “ρεαλισμό”. Μιλά για την αποικιοκρατία και για το ρατσισμό, με τρόπο μεν αρκετά διδακτικό σε σημεία, αλλά με ειλικρινές πάθος και αισθητικές αναζητήσεις. – Θοδωρής Δημητρόπουλος
ΜΑΙΡΗ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΗΣ ΣΚΩΤΙΑΣ
Ταυτότητα: Βιογραφικό δράμα για τις προσπάθειες της Μαρίας Στιούαρτ να διεκδικήσει το θρόνο από την ξαδέρφη της, Βασίλισσα Ελισάβετ.
Πρωταγωνιστούν: Σέρσα Ρόναν, Μάργκο Ρόμπι
Στη σκηνοθεσία: Τζόζι Ρουρκ
Η θεατρικών καταβολών Τζόζι Ρουρκ (μεταξύ άλλων, καλλιτεχνική διευθύντρια του θεάτρου Donmar Warehouse στο Λονδίνο) στο κινηματογραφικό της ντεμπούτο είναι η πιο πρόσφατη προσθήκη στο μίνι κίνημα νέων βρετανών σκηνοθετών με βαριά αισθητική ματιά απέναντι στις όποιες τάσεις ρεαλισμού. Αυτή η βιογραφία ακολούθως, μοιάζει συναισθηματικά στεγνή σε σημεία, τοποθετώντας τις δύο ιστορικές φιγούρες στο μέσο ενός αληθινού game of thrones, με τη Σέρσα Ρόναν και τη Μάργκο Ρόμπι (εξαιρετικές ηθοποιοί κι οι δύο, με διάθεση και ικανότητα διαρκούς μετάλλαξης) να μοιάζουν συχνά ακίνητες κάτω από το βάρος του μέικ-απ ή/και της Ιστορίας.
Ακόμα όμως κι αυτή η προσέγγιση έχει ενδιαφέρον και είναι συνεπής σε σχέση με το κείμενο του σεναριογράφου Μπο Γουίλιμον, τον άνθρωπο πίσω από την αμερικάνικη μεταφορά του “House of Cards”. Ανάλογος είναι ο τόνος εδώ- νηφάλιος, διαδικαστικός, με focus στις μηχανορραφίες των αυλικών των δύο ηρωίδων, που σε σημεία παρουσιάζονται με μια ελαφρώς αναχρονιστικά φεμινιστική διάθεση. – Θοδωρής Δημητρόπουλος
Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ
Ταυτότητα: Άλλη μια βιογραφία, με τη Μίμι Λέντερ (του τηλεοπτικού “Leftovers”) να μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη την ιστορία της Ρουθ Μπέιντερ Γκίνσμπουργκ, εμβληματικής περσόνας της αμερικάνικης πολιτικής ζωής.
Πρωταγωνιστούν: Φελίσιτι Τζόουνς, Άρμι Χάμερ, Τζάστιν Θερό, Κάθι Μπέιτς
Στη σκηνοθεσία: Μίμι Λέντερ
Άλλη μια βιογραφία, με τη Μίμι Λέντερ (του τηλεοπτικού “Leftovers”) να μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη την ιστορία της Ρουθ Μπέιντερ Γκίνσμπουργκ, εμβληματικής περσόνας της αμερικάνικης πολιτικής ζωής. Η RBG αποτέλεσε κεντρική φιγούρα στον αγώνα ενάντια των νομικά κατοχυρωμένων σεξιστικών διακρίσεων της χώρας, ανατρέποντας νόμους έναν μετά τον άλλον, μέχρι την τοποθέτησή της στο Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ το 1993, όπου υπηρετεί μέχρι και σήμερα. Μεγάλης ηλικίας πια, όποτε ακούγεται κάτι για την υγεία της, το προοδευτικό μέτωπο παθαίνει κρίσεις πανικού μπροστά στο ενδεχόμενο να αντικατασταθεί η θέση μιας εμβληματικής προοδευτικής νομοθέτριας με κάποιον ακόμα δικαστή επιλογής Τραμπ. Όλα αυτά έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον από την ταινία, που είναι συμβατική ως εκεί που δεν πάει. Βλέπεται με μεγάλο ενδιαφέρον και ευχαρίστηση, ξεχνιέται με την ίδια ευκολία. Είναι ωστόσο όμως, η πιο καλή ‘Κυριακή μεσημέρι’ ταινία της εβδομάδας. – Θοδωρής Δημητρόπουλος
BlacKkKlansman
Ταυτότητα: Απείρως πιο κεφάτο και ποπ από όσο προδίδει το θέμα του, για έναν αστυνομικό που γίνεται undercover μέλος της ΚΚΚ.
Πρωταγωνιστούν: Τζον Ντέιβιντ Ουάσινγκτον, Άνταμ Ντράιβερ
Στη σκηνοθεσία: Σπάικ Λι
Ειδικά για την πρώτη ώρα, ο Lee παίζει έντεχνα ανάμεσα στο φαρσικό στοιχείο (που έτσι κι αλλιώς εντοπίζει στην ιδέα του ρατσισμού- όλοι οι ρατσιστές του φιλμ παίζονται ως οριακά σλάπστικ φιγούρες, με τον Topher Grace ως Bill Duke να είναι ο καλύτερος όλων), στην πικρή σάτιρα, το buddy comedy (ανάμεσα στον ήρωα του τίτλο που παίζει ο γιος του Denzel Washington και στον συνάδελφό του που παίζει ο Adam Driver με τον γνωστό, ‘τι κάνω εγώ εδώ’ τρόπο του) και τελικά, στην καρδιά του φιλμ, τον ασυγκράτητο θυμό που βρίσκεται μέσα του. Το φινάλε είναι αυτό που λέμε «θα συζητηθεί» έρχοντας να δέσει με την έναρξη της ταινίας (που τοποθετεί τη δράση σε ένα context κουλτούρας της εικόνας, μιλώντας για το πώς ταινίες σαν το ‘Intolerance’ έχουν καθορίσει την ιδέα της λευκής Αμερικής για τους μαύρους) και μη κρατώντας πίσω την παραμικρή επίθεση, συνδέοντας το τότε στο οποίο διαδραματίζεται η ταινία, με το τώρα με ένα τρόπο επιθετικό και άμεσο. – Θοδωρής Δημητρόπουλος
Από την Παρασκευή 25/1, η ταινία που έλαβε 6 υποψηφιότητες για τη φετινή τελετή απονομής των OSCAR θα είναι διαθέσιμη στην υπηρεσία COSMOTE CINEMA ON DEMAND.
Ο ΠΙΣΤΟΣ
Ταυτότητα: Εσωτερικό δράμα
Στη σκηνοθεσία: Κίριλ Σερεμπρενίκοφ
Α’ προβολή η βραβευμένη στις Κάννες δραματική ταινία του Κίριλ Σερεμπρενίκοφ, Ο Πιστός (The Student), για έναν έφηβο μαθητή που αποφασίζει να ακολουθήσει πιστά τις διδαχές της Βίβλου, αγνοώντας τα λόγια των γύρω του. Ο Σερεμπρενίκοφ έστειλε και στις περσινές Κάννες το φανταστικό ‘Leto’, παρότι ήταν φυλακισμένος από το καθεστώς Πούτιν. – Ιωσηφίνα Γριβέα
Η ταινία έκανε πρεμιέρα την Πέμπτη 24/1 στις 21.00 στη ζώνη Red Carpet Premieres στο COSMOTE CINEMA 1HD.
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ:
#FreeKirill: Πώς ένας κρατούμενος Ρώσος σκηνοθέτης έστειλε ροκ μιούζικαλ στις Κάννες
Σειρές
Conversations With a Killer: The Ted Bundy Tapes
Ένα ταξίδι στις ανεξερεύνητες σκέψεις ενός κατά συρροή δολοφόνου μέσα από ένα ντοκιμαντέρ που βασίζεται σε δηλώσεις του Ted Bundy. Στην πλειοψηφία τους οι κασέτες που θα παρουσιαστούν βγαίνουν για πρώτη φορά στη δημοσιότητα. Υπάρχει κάτι που αγαπά το Netflix περισσότερο από το true crime; – Ιωσηφίνα Γριβέα
Η σειρά στριμάρει στο Netflix.
Black Earth Rising
Θρίλερ πολιτικών προεκτάσεων γύρω από μία διασωθείσα της γενοκτονίας των Tutsi που διέπραξε η κυβέρνηση των Hutu στη Ρουάντα. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο θα βρεις την Michaela Coel του απολαυστικού ‘Chewing Gum’, με τον αμερικανικό θησαυρό John Goodman στο πλάι της. Η Coel θα εξερευνήσει το παρελθόν της, λίγο πριν από ένα καταστρεπτικό twist που σημάδεψε τη φετινή βρετανική τηλεόραση. – Ιωσηφίνα Γριβέα
Η σειρά στριμάρει στο Netflix.
Kingdom
Στη διάρκεια της Δυναστείας των Τζεσόν, μία περίοδο που κράτησε από τον 14ο έως τον 19ο αιώνα και σε μεγάλο βαθμό διαμόρφωσε την κορεάτικη κουλτούρα όπως τη γνωρίζουμε σήμερα, ο νεαρός, ψευδώς κατηγορούμενος για προδοσία πρίγκιπας του βασιλείου, αναλαμβάνει με κίνδυνο της ζωής του να εξερευνήσει μια επιδημία που μετατρέπει τους κατοίκους σε ζόμπι. Τη σειρά τρόμου έχει ετοιμάσει ο Kim Seong-hun του εκπληκτικού ‘A Hard Day’ και του άψογου ‘Tunnel’, μαζί με τη σεναριογράφο Kim Eun-hee που μας έδωσε το ‘Signal’, το πιο ώριμο K-drama των τελευταίων ετών. Στο καστ η Bae Donna που λατρέψαμε στο ‘Sense8’ και ο βραβευμένος Joo Ji-Hoon. Η σειρά είναι ανάμεσα στις 9 ξενόγλωσσες δημιουργίες που περιμένουμε από το Netflix μέσα στο 2019. – Ιωσηφίνα Γριβέα
Η σειρά στριμάρει στο Netflix.
TRAPPED
Ισλανδική, νουάρ αστυνομική σειρά με τον γίγαντα Άντρι Όλαφσον που αποθεώσαμε πριν δύο χρόνια. Αυτή τη φορά ο ίδιος καλείται να εξιχνιάσει μία περίπλοκη περίπτωση δολοφονίας, όταν ένας φτωχός αγρότης πυρπολείται μπροστά από το αρχηγείο της κυβέρνησης, προσπαθώντας να σκοτώσει τον Υπουργό Οικονομικών. Η σειρά είναι μία δημιουργία του πολυβραβευμένου σκηνοθέτη Μπαλτάζαρ Κορμάκουρ (Adrift, Everest, The Deep), ενώ το σενάριο υπογράφει μεταξύ άλλων ο βραβευμένος με BAFTA Κλάιβ Μπράντλεϊ (City of Vice, Crossing Lines, Single-Handed). Το ‘Trapped’ λατρεύτηκε στην 1η σεζόν του. Συντονίσου και για τη 2η. – Ιωσηφίνα Γριβέα
Η σειρά έκανε πρεμιέρα την Πέμπτη 24/1 στις 22.00 στο COSMOTE CINEMA 4HD.
MARY KILLS PEOPLE
Ποιος αγαπάει την Caroline Dhavernas; Εμείς αγαπάμε την Caroline Dhavernas. Οι περισσότεροι τη γνώρισαν από το ‘Hannibal’, οι λίγο πιο βαριά τηλεορασόπληκτοι την αγαπήσαμε στο ‘Wonderfalls’. Εδώ υποδύεται την Dr. Mary Harris, μία γιατρό στα επείγοντα περιστατικά που τη νύχτα βοηθά ασθενείς σε τελικό στάδιο να δώσουν τέλος στη ζωή τους. – Ιωσηφίνα Γριβέα
Η σειρά κάνει πρεμιέρα την Κυριακή 27/9 στις 22.00 στο COSMOTE CINEMA 4HD.
ΤΣΕΚΑΡΕ ΑΚΟΜΗ: