REVIEWS

Ποια ταινία να δεις στο Netflix σήμερα (και κάθε μέρα): Repo Man

Πανκ έφηβοι, κατασχέσεις αυτοκινήτων και εξωγήινοι σε μία ταινία ορόσημο για το καλτ αμερικανικό σινεμά των '80s.

Πόσο δύσκολο έχει γίνει να ξετρυπώνεις περιεχόμενο στο Netflix. Γι’ αυτό κάθε μήνα ανανεώνουμε τη λίστα μας με τις 50 καλύτερες ταινίες που είναι διαθέσιμες στην πλατφόρμα, όπως και αυτή με τις 30 χαμηλότερου προφίλ παραγωγές που δε θα σπρώξει ο αλγόριθμος.

Αυτή την εβδομάδα προτείνουμε ένα πανκ υβρίδιο από τα ’80s που μόλις ανέβηκε στο Netflix:

Netflix Pick of the Week:

Το Repo Man, το ντεμπούτο του Alex Cox που θα συνέχιζε με το Sid and Nancy και πλέον έχει ανέβει στο Netflix, ήταν η πρώτη ταινία που θυμάμαι να βλέπω με τρία αρκετά συγκεκριμένα στοιχεία: Πανκ εφήβους, κατασχέσεις αυτοκινήτων και εξωγήινους.

Ορόσημο για το καλτ σινεμά των ‘80s, το Repo Man του Βρετανού σκηνοθέτη ακολουθεί αρχικά τον πάντοτε συναρπαστικό Harry Dean Stanton σε ένα ερειπωμένο, καταθλιπτικό Λος Άντζελες στον ρόλο ενός κατασχέτη αμαξιών που δεν έχουν καταφέρει να ξεχρεώσουν οφειλέτες. Κάποια στιγμή θα πάρει κάτω από τις φτερούγες του τον νιχιλιστή πανκ νεαρό μεσαίας τάξης που υποδύεται ο Emilio Estevez, αλλά καθώς δουλεύουν παρέα θα ανακαλύψουν πως ένα από τα αυτοκίνητα με τα οποία ασχολήθηκαν, μία Chevy Malibu, έχει ένα μυστήριο, εξωκοσμικό φορτίο στο πορτ μπαγκάζ του που έχει κλέψει ένας πυρηνικός φυσικός.

Το Repo Man είναι από τα πολύμορφα διαμαντάκια που κρύβονται πλέον στο Netflix και αντιστέκονται στην κατηγοριοποίηση. Είναι μία καταγραφή της πανκ σκηνής του ΛΑ που δονείται από νεανική ενέργεια και το απόλυτο ‘90s πανκ σάουντρακ της ανατολικής ακτής (στην ταινία εμφανίζεται η μπάντα των Circle Jerks της πόλης που είχαν παρουσιαστεί νωρίτερα στο επιτυχημένο ντοκιμαντέρ The Decline of Western Civilization της Penelope Spheeris). Μία ωδή στην κουλτούρα αυτοκινήτων της πόλης. Μία κριτική της αμερικανικής μεσαίας τάξης και την αλλοτρίωση της Αμερικής από τις πολιτικές του Ronald Reagan. Μία sci-fi κωμική οδύσσεια με φρικιά και αλλοπρόσαλλους επιστήμονες. Ήταν και είναι μία ταινία που μπερδεύει το Χόλιγουντ γιατί δεν ακολουθεί φόρμουλες και δεν υπακούει σε κανόνες.

Η ιστορία διανομής του Repo Man πριν καταλήξει στο ελληνικό Netflix, είχε αδικήσει την ταινία του Cox. Αρχικά ο σκηνοθέτης θα είχε πάνω από ένα εκατομμύριο budget στη Universal με πρώτο εγγυητή τον παραγωγό Michael Nesmith. Όταν όμως το στούντιο άλλαξε χέρια, η νέα διοίκηση δεν είχε την ίδια πίστη στο πρότζεκτ. Η ταινία είχε διανομή μόνο στο Σικάγο σε πρώτη φάση και κατόπιν στο Λος Άντζελες, αλλά για πολύ λίγο. Η ταινία μπήκε σε μία και μοναδική αίθουσα της Νέας Υόρκης, αλλά μόνο μετά το σουξέ που έκανε το σάουντρακ της ταινίας και μετά τη διάθεσή της σε VHS και καλωδιακή. Τελικά θα κυκλοφορούσε επί 18 μήνες, με έσοδα άνω των 4 εκατομμυρίων δολαρίων.