Οι 13 καλύτερες ταινίες που ανεβαίνουν τον Μάιο στο Netflix
- 9 ΜΑΙ 2021
Από το πρώτο σπουδαίο animation της χρονιάς ως τώρα και οσκαρικά ντοκιμαντέρ, μέχρι πόλεμο με ζόμπι και στοιχειωμένα σπίτια. Ανάμεσα στις καλύτερες ταινίες του Netflix, ξεκινάμε παρακάτω και μία ταινία καταδικασμένη να εξαφανιστεί στον αλγόριθμό του.
The Disciple
Ο Sharad Nerurkar (Aditya Modak) έχει αφιερώσει τη ζωή στο κλασικό ινδικό τραγούδι που θέλει να τιμήσει ως τραγουδιστής, ακολουθώντας τις παραδόσεις και την πειθαρχία των μάστερ του είδους, του γκουρού του και του πατέρα του. Όσο τα χρόνια περνούν ωστόσο, ο Sharad αρχίζει να αναρωτιέται εάν θα γίνει ποτέ ο στόχος του πραγματικότητα.
Ο Chaitanya Tamhane γράφει και γυρίζει εδώ ένα ονειρώδες ψυχογράφημα ενός αποτυχημένου καλλιτέχνη σε έναν ναρκωμένο ρυθμό – που ίσως αποτρέψει όσους ψάχνουν κάποια εκρηκτική εξερεύνηση της ινδικής παραδοσιακής μουσικής – σκιαγραφώντας ένα ταξίδι αυτογνωσίας μέσα από τις μετασχηματιστικές μελωδίες της raga. Το παράθυρο σε έναν καλοστημένο μικρόκοσμο για τον οποίο δε γνωρίζουμε πολλά είναι συναρπαστικό, η μελαγχολία όμως της ιστορίας ενός ανθρώπου που ανακαλύπτει ότι δε μοιράζεται με πολλούς το μεγάλο του πάθος είναι οικουμενικό.
Το φιλμ είναι παραγωγή του Alfonso Cuarón και έχει κερδίσει το βραβεία FIPRESCI και Σεναρίου στο Φεστιβάλ Βενετίας. Από τις ταινίες που αγοράζει το Netflix για να τα θάψει ο αλγόριθμός του, όπως το A Sun και το Atlantics πριν από αυτό.
Στριμάρει ήδη.
The Mitchells vs. The Machines
Όλα ξεκινούν όταν η φιλόδοξη και δημιουργική Katie γίνεται αποδεκτή στη σχολή κινηματογράφου των ονείρων της. Μπορεί λοιπόν να ελπίζει πια ότι δε θα είναι πλέον η παράξενη αουτσάιντερ και ότι θα βρει επιτέλους τη φυλή της. Το τουλάχιστον άβολο road trip ωστόσο που οργάνωσε ο πατέρας της με όλη της την οικογένεια για να τη συνοδεύσουν στη νέα της σχολή, διακόπτεται όταν τα ρομπότ του πλανήτη – από smartphones μέχρι Furbys – κάνουν εξέγερση και προσπαθούν να καταδιώξουν και να συλλάβουν όλους τους ανθρώπους. Και κάπως έτσι η μοίρα του κόσμου μας εξαρτάται πλέον από την Katie, την οικογένειά της και δύο φιλικά ρομπότ.
Ο Phil Lord και ο Chris Miller, οι άνθρωποι πίσω από το The Lego Movie και το οσκαρικό Spider-Man: Into the Spider-Verse, φτιάχνουν μία ακόμα εκρηκτική μίξη από αψεγάδιαστο animation, φρενήρη δράση και εκκεντρικούς χαρακτήρες που σε κερδίζει με την εφευρετική ομορφιά και την καρδιά της.
Στριμάρει ήδη.
The Conjuring 1+2
Το franchise που γέννησε το Conjuring είναι το πιο επιτυχημένο εισπρακτικά franchise τρόμου παγκοσμίως μετά από αυτό του Godzilla (ξέρω-ξέρω, δεν κάνω εγώ όμως τις κατηγοριοποιήσεις). Οι δύο πρώτες ταινίες με τη σκηνοθετική υπογραφή του James Wan ήταν λαμπρά παραδείγματα για το αφηγηματικό σχήμα του στοιχειωμένου σπιτιού/εξορκισμού για το είδος, και τώρα είναι στο Netflix για ένα δυνατό double feature. Το τρίτο Conjuring που φτάνει στην Αμερική τον Ιούνιο το έχει σκηνοθετήσει ο Michael Chaves του ανέμπνευστου The Curse of La Llorona.
Στριμάρουν ήδη.
Once Upon a Time… in Hollywood
Το Once Upon a Time… in Hollywood είχε το πιο επιτυχημένο εισπρακτικά άνοιγμα του Quentin Tarantino ως τώρα. Με τον Brad Pitt (Cliff Booth), τον Leonardo DiCaprio (Rick Dalton), τη Margot Robbie (Sharon Tate) και τους φόνους του Manson έτοιμους να τρομοκρατήσουν το Λος Άντζελες του 1969, η πορεία του στο box office ήταν σχεδόν προδιαγεγραμμένη. Το ίδιο και τα ορόσημα της ταυτότητάς του ως δημιουργός όπως οι ποπ αναφορές, το τρομερό σάουντρακ, οι αμίμητοι διάλογοι, η ευελιξία του χρόνου και η βία που έχει κάνει ταυτότητά του ο δημιουργός.
Εδώ όμως περιβάλλει τους τρεις βασικούς πρωταγωνιστές του και τον συμβολισμό τους – την ελπίδα των ’60s από την Tate, το παρωχημένο ταλέντο του Rick που θα μπορούσε να είναι κάποιος αναγεννημένος ηθοποιός της φιλμογραφίας του Tarantino, την αξιοπιστία των κασκαντέρ μέσα από τον Cliff που έχει τιμήσει στο παρελθόν – με μια αγνή αγάπη, μια γλύκα που εδώ και καιρό απουσίαζε από τις τελευταίες του δουλειές. Είναι ένα ακόμη παραμύθι από τον σκηνοθέτη που ορθώνεται πιο αυτοαναφορικός από ποτέ εδώ, μελαγχολικό και τρομερά πρόσφορο ως έδαφος για συζητήσεις που θα κάνουμε για καιρό.
Στριμάρει στις 9/5.
Oxygen
Μία νεαρή γυναίκα ξυπνά σε μονάδα κρυοσυντήρησης, μέσα σε ένα κασόνι όχι μεγαλύτερο από φέρετρο. Δε θυμάται ούτε ποια είναι, ούτε πώς κατέληξε εκεί. Καθώς το οξυγόνο εξαντλείται, θα πρέπει να προσπαθήσει να ξαναβρεί τη μνήμη της για καταφέρει να σώσει τη ζωή της.
Ο Alexandre Aja έχει κινηθεί άνετα σε ανήσυχα b-movies τρόμου όπως το απολαυστικό Crawl και το Piranha 3D, και εδώ σκηνοθετεί τη Melanie Laurent σε ρόλο που θα έπαιζε αρχικά η Anne Hathaway. Ένα escape room θρίλερ που λειαίνει ακόμα περισσότερο την υπογραφή του σε σχέση με τις πρώτες του πιο μοχθηρές δουλειές όπως το High Tension ή το remake του The Hills Have Eyes.
Στριμάρει στις 12/5.
The Woman in the Window
H Amy Adams πρωταγωνιστεί μαζί με Gary Oldman και Julianne Moore σε ψυχολογικό θρίλερ του Joe Wright (Atonement, Darkest Hour) βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του 2018. Η Adams θα υποδυθεί μία αγοραφοβική παιδοψυχολόγο που πιάνει φιλία με γειτόνισσά της. Όταν η γυναίκα αυτή εξαφανίζεται, η παιδοψυχολόγος θα υποπτευθεί ότι κάποιος ευθύνεται για αυτή την εξέλιξη και θα δει τη ζωή της να αλλάζει δραματικά όσο προσπαθεί να φτάσει την αλήθεια.
Μαζί με τη Moore και τον Oldman θα δούμε τους Anthony Mackie, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jennifer Jason Leigh και Julianne Moore. Το διασκευασμένο σενάριο γράψει ο Tracy Letts.
Στριμάρει στις 14/5.
United 93
Μακριά από συναισθηματισμούς σε φορτισμένες στην Αμερική έννοιες στην αυγή του 21ου αιώνα όπως ο «ηρωισμός» και ο «πόλεμος του έθνους ενάντια στην τρομοκρατία», ο βραβευμένος Paul Greengrass γυρίζει ένα στιβαρό δράμα γύρω από την ιστορία της πτήσης 93 της United Flight, των επιβατών και των οικογενειών τους, του τέταρτου δηλαδή αεροπλάνου όπου είχε γίνει αεροπειρατεία στην 11η Σεπτεμβρίου του 2001. Επιτακτικό φιλμ στο ρεπορταζιακό στιλ του Greengrass για μία από τις πιο ηλεκτρισμένες πολιτικά περιόδους της σύγχρονης ιστορίας, που εγγυάται σεβασμό και αυτονομία σε όλους τους εμπλεκόμενους. Για έναν πολύ διαφορετικό Greengrass, δες το News of the World με τον Tom Hanks στο Netflix.
Στριμάρει στις 16/5.
Ex Machina
Ο Caleb (Domhnall Gleeson) είναι προγραμματιστής για μία υπερεπιτυχημένη μηχανή αναζήτησης που κερδίζει έναν διαγωνισμό με έπαθλο τη διαμονή μίας εβδομάδας στην ορεινή βίλα του CEO της εταιρείας, Nathan Bateman (Oscar Isaac). Μετά την άφιξή του, ο Caleb μαθαίνει πως ο Nathan τον έχει επιλέξει ως ανθρώπινο στοιχείο σε ένα Turing Test, με βασική αρμοδιότητα την εκτίμηση των ικανοτήτων και εν τέλει της συνειδητότητας του τελευταίου του πειράματος: Του ανδροειδούς που υποδύεται στην ταινία η Alicia Vikander. Η συναισθηματική νοημοσύνη του ανδροειδούς θα αποδειχθεί μεγαλύτερη απ’ ότι μπορούσαν να φανταστούν – και κυρίως που μπορούσαν να αντέξουν – οι δύο άνδρες, και έτσι οι διακοπές του Caleb παίρνουν άγρια τροπή.
Ο Alex Garland είχε ήδη αφήσει ως τότε στίγμα στο sci-fi με το βιβλίο του Sunshine και το σενάριο του Never Let Me Go, όμως το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με το Ex Machina ήταν μία πρώτη, πολύ ολοκληρωμένη σύσταση στην αισθητική ταυτότητα που θα ανέπτυσσε ως δημιουργός και θα βλέπαμε αργότερα στο Annihilation (επίσης διαθέσιμο στο Netflix) και τη σειρά Devs. Το Ex Machina είναι μία γυαλιστερή ταινία που κάνει εξαιρετική χρήση της απειλητικής ατμόσφαιρας και σπινθηρίζει κάθε φορά που η Vikander είναι μπροστά από την κάμερα. Μπορεί να καταλήγει πιο τυποποιημένη και προβλέψιμη σε σχέση με τις αρχικές της υποσχέσεις, όμως κάνει τη διαφορά στις λεπτομέρειες. Το σενάριο του Garland ήταν υποψήφιο για Όσκαρ.
Στριμάρει στις 16/5.
Boyhood
Ο Richard Linklater γύριζε το Boyhood επί 12 χρόνια με το ίδιο καστ, ακολουθώντας τη ζωή του Mason όσο ο ηθοποιός που τον υποδυόταν, ο Ellar Coltrane, μεγάλωνε κανονικά και η κάμερα τον αποτύπωνε σε όλα τα στάδια μέχρι την ενηλικίωσή του.
Τίποτα στην ιστορία του Mason δεν είναι ιδιαίτερα ξεχωριστό, όμως όλα όσα βιώνει είναι πραγματικά γιγαντώδες και αξεπέραστο στα μάτια του. Όπως όλα όσα συμβαίνουν στον μικρόκοσμο του καθενός μας. Γι’ αυτό και το Boyhood, που μεταφέρει τη ροή της ζωής στην οθόνη όπως σπάνια μπορούν να κάνουν οι ταινίες, είναι μία οικουμενική εμπειρία.
Στριμάρει στις 16/5.
The Last Days
Στο τέλος του 1944, παρότι βρίσκονταν μπροστά στην ήττα τους, οι Ναζί δαπάνησαν τεράστιους πόρους για να σκοτώσουν ή να απελάσουν πάνω από 425.000 Εβραίους κατά την «εθνοκάθαρση» της Ουγγαρίας. Το οσκαρικό ντοκιμαντέρ του Steven Spielberg ακολουθεί πέντε από τους επιζήσαντες του Άουσβιτς κατά την επιστροφή τους στους τόπους που γεννήθηκαν αλλά και στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Ανεβαίνει σύντομα στο Netflix.
Στριμάρει στις 19/5.
Brokeback Mountain
Θυμάστε που το Brokeback Mountain ήταν υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, αλλά τελικά το είχε πάρει το Crash;
Εγώ το θυμάμαι.
Στριμάρει στις 19/5.
Army of the Dead
Μετά από μία απ’ τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες του 2021 ως τώρα, ο Zack Snyder επιστρέφει στις ρίζες του – τα ζόμπι.
Δύο σχεδόν δεκαετίες μετά το remake του Dawn of the Dead που τον έβαλε στον χάρτη, ο Snyder τα βάζει ξανά με τους απέθαντους, αλλά αυτή τη φορά φτιάχνει ένα heist movie για το Netflix και στέλνει εναντίον τους τον Dave Bautista στον ρόλο του Scott Ward. Ενός πρώην ηρωικού βετεράνου του πολέμου εναντίον των ζόμπι που πλέον περνάει ήρεμα τη ζωή του φτιάχνοντας μπέργκερ. Ο ιδιοκτήτης ενός καζίνο ωστόσο, ο Bly Tanaka (Hiroyuki Sanada), τον προσεγγίζει με την πρόταση που δε μπορεί να αρνηθεί. Να μπουκάρει μέσα στη ζώνη ζομπι-καραντίνας και να πάρει 200 εκατομμύρια δολάρια από ένα χρηματοκιβώτιο πριν η κυβέρνηση ρίξει βόμβες στην περιοχή. Η αποστολή του πρέπει να εκτελεστεί μέσα σε 32 ώρες.
Όπως με κάθε ταινία του Snyder θα πλησιάσω κι εδώ με προσοχή και δισταγμό, αλλά έχω ατόφια περιέργεια να δω πού και πώς θα κινηθεί η αφήγησή του από εδώ και πέρα.
Στριμάρει στις 21/5.