Το σκανδαλώδες Nightingale ήρθε επιτέλους στην Ελλάδα: 3 ταινίες + 1 σειρά για το ΣΚ
Μία αμφιλεγόμενη, σοκαριστική ταινία που έχει περάσει πολλά χρόνια χωρίς διανομή στις περισσότερες χώρες του πλανήτη έφτασε επιτέλους στην Ελλάδα. Μαζί της τρεις ακόμα εκλεκτές επιλογές για το ΣΚ.
- 16 ΑΠΡ 2021
Μία αμφιλεγόμενη, σοκαριστική ταινία από τη δημιουργό του Babadook που έχει περάσει πολλά χρόνια χωρίς διανομή στις περισσότερες χώρες του πλανήτη, έφτασε επιτέλους στην Ελλάδα.
Εκτός από το Nightgale όμως, την πιο οργισμένη ταινία που έχουμε δει τα τελευταία πολλά χρόνια στο σινεμά, έχεις τρεις ακόμα εκλεκτές επιλογές για αυτό το ΣΚ.
ΤΑΙΝΙΕΣ:
The Nightingale
Τοποθετημένο το 1825 κατά τη διάρκεια των Μαύρων Πολέμων στη Γη του Van Diemen, η Clare (Aisling Franciosi), μία Ιρλανδή κατάδικος και υπηρέτρια που είναι δέσμια του βάρβαρου υπολοχαγού Hawkins (Sam Claflin) διαπιστώνει πως, ενώ έχει ήδη καθυστερήσει η απελευθέρωσή της, ο δυνάστης της δε σκοπεύει να παραιτηθεί από τον έλεγχο του πάνω της. Η εκμετάλλευση εξουσίας εκ μέρους του καταλήγει σε μία αποτρόπαια κορύφωση σεξουαλικής και σωματικής βίας που της στερεί ό,τι αγαπάει περισσότερο. Τότε εκείνη θα αποφασίσει να ακολουθήσει ένα μονοπάτι εκδίκησης με τη βοήθεια του μαύρου οδηγού Billy που προσλαμβάνει, καταδιώκοντας τον Hawkins και την ομάδα του στον δρόμο για το Launceston.
Τα αντίποινα είναι σίγουρα η κινητήρια δύναμη στην ιστορία της Jennifer Kent, της σκηνοθέτη που κέρδισε την προσοχή του πλανήτη με το Babadook, μία από τις πιο προσωπικές, ενδόμυχες ταινίες τρόμου που είδαμε την περασμένη δεκαετία, όμως το Nightingale δεν είναι ένα απλό φιλμ εκδίκησης. Ο Billy και η οικογένειά του έχουν επίσης υποφέρει στα χέρια των αποικιοκρατών και έτσι όσο ταξιδεύουν παρέα στην εξοχή της Τασμανίας, ο ρατσισμός της μαλακώνει και η σχέση τους αποκτά τον χώρο που χρειάζεται για να εξερευνήσουν μαζί το τραύμα και την απώλεια που ο καθένας από τους δύο έχει βιώσει από τους λευκούς άνδρες. Η αδυσώπητη εκμετάλλευση της Clare δε συνδέεται μόνο με τη δική του, αλλά και με την εκμετάλλευση της γης από τους αποικιοκράτες. Γη που δεν τους ανήκει.
Η εντυπωσιακή τέχνη της Kent λάμπει μέσα από τον κόσμο που αναπαριστά εδώ και από την αψεγάδιαστη χρήση μαγικού ρεαλισμού που χρησιμοποιεί για να αποκαλύψει τον ψυχικό κόσμο της Clare. Βρίσκει επίσης μία συγκλονιστική πρωταγωνίστρια στη Franciosi, συγκεντρώνει ένα πολύ ικανό καστ, και η συνεργασία της με την κοινότητα των Αβορίγινων της Τασμανίας δίνει έκδηλη γνησιότητα στο φιλμ (είναι και η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία όπου ακούγονται τα Palawa Kani, η διάλογος που προέκυψε μέσα από τις σχεδόν τελείως εξαφανισμένες γλώσσες των ιθαγενών στην Τασμανία).
Η βία στην ταινία είναι αδιάκοπη και πολύμορφη, δε σταματά ακόμα κι όταν δε συμβαίνει με τον πιο σαφή τρόπο στην οθόνη, και ενώ είναι παραστατική σε βαθμό που σίγουρα πολλοί δε θα αντέξουν (και δεν άντεξαν, οι αποχωρήσεις από την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Βενετίας το 2018 ήταν πολλές όπως και στο Φεστιβάλ του Sydney), δεν είναι ποτέ άσκοπη. Η ταινία δεν είναι σε όλα της εύστοχη (η σύνδεση του γολγοθά της Clare με αυτή των υπόλοιπων ευάλωτων ομάδων στην ταινία κάνει κατά τόπους θολά τα νερά, ειδικά στην περίπτωση των Αβορίγινων γυναικών που πλην μίας είναι άφαντες στο φιλμ), σπάνια όμως έχουμε δει τόσο ατόφια, πηχτή οργή στο σινεμά. Είναι μία ταινία που ελπίζει να είσαι αρκετά ανθεκτικός ώστε να γίνεις μάρτυρας του επιλόγου της – με τη γροθιά σφιγμένη, δίχως κανένα ξεφύσημα αναστεναγμού. Είναι ταινία που μπορείς να δυσκολευτείς να αγαπήσεις, αλλά πολύ δύσκολα θα ξεχάσεις.
Μπορείς να διαβάσεις εδώ για την επεισοδιακή πρεμιέρα του Nightingale στη Βενετία όπου κέρδισε τελικά το βραβείο του Special Jury. Εκτός από τα άτομα που είχαν αποχωρήσει από την αίθουσα, το κοινό είχε χειροκροτήσει κατά τη διάρκεια μίας σκηνής όπου δολοφονείται ένας Αβορίγινας χαρακτήρας και ένας Ιταλός δημοσιογράφος είχε αποκαλέσει «πόρνη» την Kent. Η Kent ήταν επίσης η μοναδική γυναίκα σκηνοθέτης στο φεστιβάλ, άλλη μία Δευτέρα δηλαδή, και είχε δηλώσει πως ευχόταν να ήταν μαζί και άλλες «αδερφές της» κινηματογραφίστριες.
Για τη σχέση των Όσκαρ και των φεστιβάλ με τις γυναίκες δημιουργούς και με αφορμή την φετινή κατηγορία Σκηνοθεσίας στα Όσκαρ που για πρώτη φορά περιλαμβάνει δύο γυναίκες, μπορείς να ακούσεις τη σχετική συζήτησή μου με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο στο podcast Pulp Fiction.
Η ταινία θα προβληθεί αυτή τη Κυριακή στο NovastarsHD στις 23:55.
Caught in the Net
Το ντοκιμαντέρ του Vít Klusák από την Τσεχία ακολουθεί τρεις γυναίκες ηθοποιούς που υποδύονται δωδεκάχρονα κορίτσια σε ψεύτικα προφίλ μέσων κοινωνικής δικτύωσης ώστε να συνομιλήσουν με άντρες όλων των ηλικιών που τις έχουν αναζητήσει και έχουν επικοινωνήσει μαζί τους διαδικτυακά. Οι τακτικές αποπλάνησης στρέφονται σταδιακά εναντίον των παραβατών και οι θύτες γίνονται θήραμα, γι’ αυτό και η ταινία είχε οδηγήσει σε συλλήψεις σεξουαλικών παραβατών πριν καν κάνει πρεμιέρα στην Τσεχία. Σοκαριστικό κοινωνικό πείραμα.
Η ταινία στριμάρει στο Cinobo.
Love and Monsters
Επτά χρόνια αφότου επέζησε από μία Αποκάλυψη τεράτων, ο δύσμοιρος Joel (Dylan O’Brien) αφήνει πίσω το άνετο υπόγειο καταφύγιό του σε μια προσπάθεια επανασύνδεσης με την πρώην του από το σχολείο (Jessica Henwick). Η κοπέλα βρίσκεται 80 μίλια μακριά βέβαια, οπότε ο Joel θα πρέπει να αντιμετωπίσει πολλά τέρατα στον δρόμο του για να τη φτάσει.
Ο O’Brien είναι όπως πάντα τρομερά χαρισματικός, η ιστορία έχει απρόσμενο βάθος και γίνεται μία ολοκληρωμένη περιπέτεια που σε βοηθά να δραπετεύσεις ενώ διατηρεί τα πόδια της στη γη, και τα εφέ της ταινίας είναι υποψήφια για Όσκαρ.
Η ταινία στριμάρει στο Netflix.
ΣΕΙΡΕΣ:
My Love: Six Stories of True Love
Άλλη μία νέα σειρά ντοκιμαντέρ, αυτή τη φορά εμπνευσμένη από το βραβευμένο ντοκιμαντέρ My Love, Don’t Cross That River του Κορεάτη Jin Mo-young που ακολουθούσε ένα ηλικιωμένο ζευγάρι στους 15 τελευταίους μήνες ενός γάμου διάρκειας 76 ετών.
Το My Love: Six Stories of True Love του Netflix θα μας παρουσιάσει έξι ζευγάρια που έχουν διανύσει μαζί πολλές δεκαετίες. Ανάμεσά τους θα δούμε ένα ζευγάρι λεσβιών και ένα ζευγάρι ανθρώπων με ειδικές ανάγκες.
Η σειρά στριμάρει στο Netflix.