ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ

Νύχτες Πρεμιέρας 2021: Οι 5 ταινίες που πρέπει να δεις σήμερα, Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου

Κάθε μέρα το OneMan θα σου δίνει ένα μικρό οδηγό επιλογών για τις Νύχτες Πρεμιέρας, με τις ταινίες που πρέπει να (ξανα)δεις οπωσδήποτε.
Οι 27ες Νύχτες Πρεμιέρας επιστρέφουν κι οι επιλογές είναι πολλές για ακόμη μια φορά. Από τα φεστιβαλικά βραβευμένα φιλμ και το αφιέρωμα στον Orson Welles μέχρι τον μεταμεσονύκτιο κατάλογο και τις ταινίες που πηγαίνουν απευθείας για τα Όσκαρ, κάθε μέρα διαλέγουμε 5 ταινίες που αξίζει να δεις.

Σήμερα, και κατά σειρά εμφάνισης αυτές είναι οι επιλογές μας για τις Νύχτες Πρεμιέρας:

Η Αλήθεια και το Ψέμα

Ο Orson Welles ντύνεται ο τσαρλατάνος ταχυδακτυλουργός κι ο κάλπικος auteur που επιθυμούσαν οι επικριτές του. Αποφασίζει να μιλήσει για άλλους παραχαράκτες της Τέχνης και της Ιστορίας σε ένα αξεπέραστο δοκίμιο που κερδίζει όλο και περισσότερες θέσεις στις λίστες με τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών. Όντας ένα δηλητηριωδώς αμφίσημο σχόλιο για την απάτη (και την απατηλή φύση του κινηματογράφου), το F for Fake αποτελεί το αυταπόδεικτο, όχι πλέον του ταλέντου, αλλά της ακαταμάχητης ιδιοφυΐας του Welles. (22.00, Τριανόν, 89’)

Disclosure

Με αφετηρία τον συχνά θλιβερό, παραμορφωτικό καθρέφτη της διεμφυλικής αναπαράστασης στο Χόλιγουντ και την αμερικάνικη τηλεόραση, το άκρως διαφωτιστικό Disclosure διαπερνά μια ιστορία γεμάτη επιζήμια στερεότυπα, εξετάζοντας το πώς διαμορφώθηκε η συλλογική αφήγηση και κατ’επέκταση οι αντιλήψεις μας για τα τρανς άτομα. Laverne Cox (Orange Is the New Black), Lilly Wachowski (The Matrix), Mj Rodriguez (Pose) και Jamie Clayton (Sense8), μεταξύ άλλων, μοιράζονται προσωπικές εμπειρίες και αντιδράσεις, σε ένα φιλμ επανάσταση. (21.15, Δαναός, 100’)

Οι Ήχοι από το Διπλανό Δωμάτιο

Η πιο αντισυμβατική και περιπετειώδης εικαστικά δημιουργός του μοντέρνου ευρωπαϊκού σινεμά, υπεύθυνη για αξέχαστες παραδοξότητες όπως το Innocence και το Evolution, επανέρχεται σκηνοθετικά με την αινιγματική ιστορία ενός άντρα τον οποίο ένας αφανής εργοδότης μισθώνει για να φροντίζει νυχθημερόν ένα μικρό κορίτσι που έχει οδοντοστοιχία από πάγο και κάθε του επαφή με τον έξω κόσμο είναι απαγορευμένη. Μέχρι τη στιγμή που ο άντρας παίρνει εντολή για την άμεση μεταφορά του κοριτσιού σε μυστηριώδη τοποθεσία. Ένας γοτθικός γρίφος που γυρεύει επίλυση ή αλλιώς ένα από τα πιο γοητευτικά αλλόκοτα φιλμ που έχετε δει. (22.15, Ιντεάλ, 114’)

Μην Αφήσεις Ίχνη

Η αληθινή υπόθεση της δολοφονίας ενός μαθητή από αστυνομικούς στην Πολωνία το 1983, γίνεται στα χέρια του ανερχόμενου σκηνοθέτη ένα χορταστικό δικαστικό θρίλερ και παράλληλα, μια συναρπαστικά δαιδαλώδης διαδρομή προς την αντικειμενική αλήθεια. Ο σκηνοθέτης επιστρατεύει την αφρόκρεμα της εγχώριας υποκριτικής (με προεξέχοντα τον Tomasz Kot του Ψυχρού Πολέμου) για να ζωντανέψει τους ήρωες μιας άνισης αντιπαράθεσης μεταξύ του μοναδικού αυτόπτη μάρτυρα και του καθεστώτος, η οποία κορυφώθηκε στην αίθουσα του δικαστηρίου. Με μια αποστομωτική αναπαράσταση των γεγονότων καταφέρνει να παγιδεύσει τις υπόγειες διαβουλεύσεις των δύο παρατάξεων, σε ορισμένα από τα ομορφότερα κάδρα που είδαμε τελευταία στη μεγάλη οθόνη. (20.30, Φλερύ, 160’)

Η Λογοκρίτρια

Στη θατσερική Αγγλία, μια λογοκρίτρια ταινιών τρόμου έχει για ρουτίνα να πετσοκόβει σκηνές αγριότητας με θύματα συνήθως γυναίκες. Όταν όμως μια συγκεκριμένη ταινία της θυμίσει τις συνθήκες εξαφάνισης της αδελφής της, οι απωθημένες αναμνήσεις θα επιστρέψουν για να αφήσουν αλογόκριτο το τελικό cut της ζωής της. Η horror έκπληξη που περιμέναμε καιρό, ολόψυχα δοσμένη στα ‘80s και φτιαγμένη από γυναίκες που υπονομεύουν το αντρικό βλέμμα, παίζοντας διαρκώς με τα όρια ανάμεσα στο διασκεδαστικό και το ενοχλητικό, μέχρι να μας οδηγήσουν σε ένα από τα ευφυέστερα plot twist που γνώρισε το είδος τελευταία. (22.15, Στέλλα, 84’)

Exit mobile version