Νύχτες Πρεμιέρας: Γιαπωνέζικα ζόμπι, Bruce Springsteen και Μεξικάνικα ερωτικά τρίγωνα
- 10 ΣΕΠ 2018
Σεπτέμβριος σημαίνει Νύχτες Πρεμιέρας και λίγες μέρες πριν ανακοινωθεί αναλυτικά το πρόγραμμα (Τετάρτη μεσημέρι θα βρεις εδώ τα highlights) έχουμε τη χαρά να αποκαλύψουμε τρεις συναρπαστικούς τίτλους που θα κάνουν την πανελλήνια πρεμιέρα τους στο Φεστιβάλ.
Νύχτες Πρεμιέρας λοιπόν σημαίνει, πρώτα και κύρια, καλό ανεξάρτητο αμερικάνικο σινεμά. Αληθινά ανεξάρτητο, αυτό το σινεμά που σπάνια γυρίζεται πια καθώς τα στούντιο προσπαθούν να ελέγξουν όλο και μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής.
THUNDER ROAD
Ο Jim Cummings λοιπόν πριν μερικά χρόνια γύρισε ένα φοβερό φιλμάκι μικρού μήκους εμπνευσμένος από ένα κομμάτι του Bruce Springsteen, κι όταν αυτό βραβεύτηκε, κατάφερε μαζεύοντας λεφτά από φίλους και γνωστούς, να το επεκτείνει σε ένα εντυπωσιακό, 100% ανεξάρτητο φιλμ-διαμάντι, γράφοντας, σκηνοθετώντας και πρωταγωνιστώντας ο ίδιος, στο ρόλο ενός αστυνομικού που θρηνεί το θάνατο της μητέρας του και προσπαθεί να ξεπεράσει το τραύμα του μέσα από μια σειρά τραγικωμικών συμβάντων.
Από τον κατάλογο του Φεστιβάλ:
«Κεντρικός ήρωας -σκόπιμα- ένας εκπρόσωπος της Tάξης, η ύπαρξη του οποίου κοντεύει να εκτροχιαστεί καθώς η εμπιστοσύνη του στις αξίες τον οδηγεί σε έναν διαρκή αγώνα να πράξει το σωστό απέναντι στο γράμμα του νόμου. Το ‘Thunder Road’ δεν είναι μια αστυνομική ταινία που βλέπει άσπρο και μαύρο, αντίθετα. Ο Κάμινγκς παρατηρεί το αδιαπέραστο γκρι που σκεπάζει τη θολωμένη λογική του νεαρού αστυνομικού και με αφετηρία το (εξαιρετικό) δικό του ομότιτλο μικρού μήκους φιλμ, γράφει σπουδαίους χαρακτήρες, τους σκηνοθετεί με ακρίβεια και υπογράφει τον ανεξάρτητο θρίαμβο της χρονιάς, υποσχόμενος μεγαλείο για την συνέχεια.»
Ο Jim Cummings μας είχε μιλήσει στο Φεστιβάλ Καννών (όπου είχε κάνει Ευρωπαϊκή πρεμιέρα η ταινία του) για το πώς επηρεάστηκε από τον Γιώργο Λάνθιμο, τον Will Ferrell και τον Bruce Springsteen, σε μια συνέντευξη που θα δημοσιευτεί σύντομα στο PopCode. Το ‘Thunder Road’ θα προβληθεί στο πλαίσιο του Διεθνούς Διαγωνιστικού του Φεστιβάλ.
ONE CUT OF THE DEAD
Νύχτες Πρεμιέρας επίσης σημαίνει καλτ μεταμεσονύκτιος ασιατικός κινηματογράφος. Εδώ έρχεται το ‘Μονοπλάνο των Νεκρών’, μια meta b-movie αποδόμηση που μοιάζει απολαυστική. Από τον κατάλογο:
«Όλα ξεκινούν με τα επεισοδιακά γυρίσματα μιας ταινίας με ζόμπι σε μια εγκαταλελειμμένη αποθήκη στην οποία οι φήμες θέλουν τον ιαπωνικό στρατό να έχει εκτελέσει απόρρητα πειράματα κατά το παρελθόν. Μέχρι τη στιγμή που το συνεργείο δέχεται επίθεση από πραγματικούς νεκροζώντανους. Ό,τι φαντάζει ως κλισέ υπόθεση ενός ακόμη b-movie – γυρισμένο σε ένα εξαιρετικό 37λεπτο μονοπλάνο – μεταστρέφεται σε ένα εξωφρενικό ρεσιτάλ ερασιτεχνισμού, με πρωταγωνιστές τα μέλη του πιο άμπαλου κινηματογραφικού συνεργείου που εμφανίστηκε ποτέ στη μεγάλη οθόνη. Tίποτε στην ταινία του Σινιτσίρο Ουέντα δεν είναι αυτό που φαίνεται, αφού ο Ιάπωνας χρησιμοποιεί τα γκροτέσκ στοιχεία της ζόμπι μυθολογίας προκειμένου να παίξει με την αντίληψή μας, κάνοντας σμπαράλια το είδος και εξοβελίζοντάς το στη σφαίρα της κωμωδίας με τρόπο που μόνο το περίφημο ‘Shaun of the Dead’ έχει τολμήσει.»
Η ταινία προβάλλεται φυσικά στο πλαίσιο του μεταμεσονύκτιου τμήματος After Hours.
OUR TIME
Τέλος, λίγες μόνο μέρες μετά την παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βενετίας, καταφθάνει και το εντυπωσιακό ‘Our Time’ του Carlos Reygadas, όπου ένα ερωτικό τρίγωνο λαμβάνει διαστάσεις κοσμικού έπους. Από τον κατάλογο:
«Η ανοιχτή σχέση ενός ζευγαριού, που βασίζεται εδώ και χρόνια στην αμοιβαία παραδοχή των εμπειριών με τρίτους, δοκιμάζεται όταν η σύζυγος αποκρύπτει για πρώτη φορά τον ερωτά της με έναν εκπαιδευτή αλόγων. Ο άντρας της, τυφλωμένος από ζήλια, αρχίζει να την κατασκοπεύει μέσα στους χώρους του απομονωμένου ράντσου που διατηρούν μαζί, χάνοντας για πρώτη φορά τον έλεγχο της σχέσης και της οικογένειας που δημιούργησε. Έξι χρόνια μετά το ‘Post Tenebras Lux’, ο Κάρλος Ρεϊγάδας συνεχίζει να εξερευνά τα όρια της κινηματογραφικής αφήγησης με την πιο προσωπική ταινία της καριέρας του. Η αποδόμηση ενός θεωρητικά προοδευτικού γάμου, με φόντο ένα γαλήνιο τοπίο, γίνεται ακόμη πιο ενδιαφέρουσα από την απόφαση του Ρεϊγάδας να κρατήσει για τον εαυτό του και την σύζυγό του, Ναταλία Λόπεζ, τους δύο πρωταγωνιστικούς ρόλους.»
Θυμίζουμε πως ο Reygadas έχει σκηνοθετήσει αυτό:
Και πως κάθε ευκαιρία να δεις ταινία του στη μεγάλη οθόνη δεν πρέπει να περνά ανεκμετάλλευτη.
***
Έχουν ανακοινωθεί αρκετές ακόμα ταινίες του προγράμματος με μεγάλο ενδιαφέρον, και θα τις δούμε αναλυτικά όλες την Τετάρτη, αλλά θέλουμε από όλες να ξεχωρίσουμε μια από τις πιο πολυαναμενόμενες ταινίες της χρονιάς, το ‘Madeline’s Madeline’ της Josephine Decker. Μια ακόμα από αυτές τις Αληθινά Ανεξάρτητες Ταινίες που έχουμε τόσο μεγάλη ανάγκη, και η οποία έχει τύχει αποθεωτικής υποδοχής στην Αμερική.
Εμείς την είχαμε ξεχωρίσει από όσα ακούστηκαν στο φετινό Σάντανς και γράψαμε για αυτήν από το Φεστιβάλ Βερολίνου. Ανυπομονούμε.
Κατά τα άλλα, ραντεβού την Τετάρτη για μια αναλυτικότερη ματιά στο πρόγραμμα της φετινής διοργάνωσης.
Οι 24ες Νύχτες Πρεμιέρας θα πραγματοποιηθούν 19-30 Σεπτεμβρίου.
KI ΑΛΛΕΣ ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ