ΣΙΝΕΜΑ

Ο Christopher Nolan σοκαρίστηκε με τις αντιδράσεις για το φινάλε του Oppenheimer

O Nolan δεν ήταν έτοιμος για τα δεκαπεντάχρονα που ντύθηκαν Oppenheimer για να δουν την ταινία, ούτε για τις γενικές αντιδράσεις στο φινάλε.

Το Oppenheimer του Christopher Nolan συνεχίζει να αιχμαλωτίζει το κοινό, τέσσερις μήνες μετά την κυκλοφορία του στους κινηματογράφους.

Καθώς πλησιάζουμε στην κυκλοφορία της ταινίας στο home entertainment, ο Christopher Nolan έχει μπει ξανά σε διαδικασία προώθησης, πλέον υπό τους όρους επίδρασης της ταινίας. Μιλώντας με τον Perri Nemiroff του Collider για την κυκλοφορία της ταινίας σε 4K UHD και σε digital, ο Nolan ερωτήθηκε για το ποιες συγκεκριμένες πτυχές της κυκλοφορίας της ταινίας τον εξέπληξαν περισσότερο σε ό,τι είχε σχέση με την ανταπόκριση του κοινού.

«Νιώθω πως το κοινό ερμήνευσε και πήρε την ταινία στο πνεύμα που ήθελα, κάτι που είναι προφανώς μία τεράστια ανακούφιση, ιδιαίτερα με ένα τόσο δύσκολο και δυνητικά αμφιλεγόμενο θέμα όπως αυτό», ανέλυσε. «Η ισχύς της ανταπόκρισης όμως έχει ξεπεράσει μέχρι στιγμής τις μεγαλύτερες ελπίδες μας για την ταινία. Το να έχουμε νέους ανθρώπους, ξέρετε, παιδιά ηλικίας 15-16 ετών, να πηγαίνουν ντυμένοι Oppenheimer στον κινηματογράφο για να δουν την ταινία, αυτά δεν ήταν πράγματα που περιμέναμε να γίνουν».

Ο σκηνοθέτης σημείωσε ότι ενθουσιάστηκε από το πόσο επηρεασμένο φαίνεται να είναι κάθε φορά το κοινό, ιδιαίτερα από την τελευταία σκηνή της ταινίας, όπου ο Oppenheimer σκέφτεται τις ενέργειές του και οραματίζεται έναν κόσμο που αυτοκαταστρέφεται με πυρηνικά όπλα, δημιουργημένα από τα χέρια του.

«Θα έλεγα ότι η ταινία έχει διφορούμενη ανταπόκριση στο τέλος», περιέγραψε. «Ο κόσμος φαινόταν πολύ επηρεασμένος από αυτό, και αυτό άρχισε να γίνεται εμφανές μόλις ξεκινήσαμε να προβάλλουμε την ταινία για μεμονωμένα άτομα κατά το post-production. Κάθε φορά που προβάλλαμε την ταινία για ένα μικρό αριθμό ατόμων, θα υπήρχαν πολύ έντονες αντιδράσεις με το τέλος. Ο κόσμος θα ένιωθε, μερικές φορές, πολύ αναστατωμένος, όχι όμως απαραίτητα για συγκεκριμένους λόγους. Είναι μία πιο γενικευμένη αίσθηση, υποθέτω, της απελπισίας και του μηδενισμού που είναι απλώς εγγενείς στο θέμα. Πραγματικά, η δύναμη της ανταπόκρισης, το εύρος της, ήταν ένα μεγάλο σοκ για εμάς».

Το Oppenheimer είναι μία από τις κορυφαίες ταινίες της χρονιάς εισπρακτικά, όχι μόνο παγκοσμίως αλλά και για την Ελλάδα που τίμησε έναν από τους αγαπημένους της σκηνοθέτες.