OSCARS

Ο δρόμος για τα φετινά Όσκαρ στρώνεται με τραγούδια και συνωστισμό

Λίγους μήνες πριν τις επίσημες ανακοινώσεις, το PopCode σε ενημερώνει για την κούρσα των μεγάλων βραβείων όπως αυτή διαμορφώνεται μέχρι στιγμής.

Μόνο νωρίς δεν είναι για να μιλήσουμε για τα φετινά Όσκαρ. Αυτό στην περίπτωση που αναρωτιέσαι γιατί μιλάμε νοεμβριάτικα για μια τελετή που θα γίνει τέλος Φλεβάρη.

Όπως συμβαίνει κάθε χρόνο όμως, ο δρόμος στρώνεται με τους ψιθύρους που ακούγονται μετά από τα μεγάλα φεστιβάλ – με αυτό της Βενετίας να έχει αναλάβει εδώ και χρόνια τον ρόλο του εύστοχου μέντιουμ για την κατηγορία Καλύτερης Ταινίας – με τα γούστα της Ακαδημίας να καθορίζουν αρκετές από τις προβλέψεις και με τις ταινίες που ελπίζουν σε καλύτερη μεταχείριση να έχουν ορίσει τις πρεμιέρες τους όσο πιο κοντά στο τέλος της χρονιάς γίνεται.

Από τώρα και μέχρι να μπούμε για τα καλά στην award season, το PopCode θα παρακολουθεί τις οσκαρικές εξελίξεις και θα σχολιάζει τον τρόπο που διαμορφώνονται και τους λόγους που θα δώσουν στη μεγάλη βραδιά την τελική της μορφή.

Κάνουμε ποδαρικό με τις μεγάλες κατηγορίες.

Καλύτερη Ταινία

Σχεδόν έναν χρόνο πριν νομίζαμε ότι είχαμε βρει το φαβορί για τα φετινά Όσκαρ, αλλά αυτό ήταν πριν το ‘The Birth of a Nation’ γίνει πρωτοσέλιδο για την αποκάλυψη της κατηγορίας του δημιουργού και πρωταγωνιστή του, Nate Parker, για βιασμό τη δεκαετία του ‘90. Τώρα το ‘La La Land’, το ρομαντικό μιούζικαλ με την Emma Stone και τον Ryan Gosling του δημιουργού του ‘Whiplash’, έχει γίνει το μεγάλο σιγουράκι μετά την πρεμιέρα του στη Βενετία κι έχει και το προβάδισμα που έχουν τα τελευταία χρόνια όσες ταινίες μιλάνε για το ίδιο το Χόλιγουντ.

Το ‘Moonlight’, από την άλλη, έχει πάρει όλη τη δόξα του ‘Birth of Nation’, αγγίζοντας ευαίσθητα θέματα όπως η ομοφυλοφιλία και η σημασία του ανδρισμού στη μαύρη κοινότητα, ενώ το ‘Manchester by the Sea’, το έτερο χιτ που ξεπρόβαλλε στο Sundance παρέα με το ‘Birth of a Nation’ και περιστρέφεται γύρω από την επιστροφή ενός μοναχικού Casey Affleck στην γενέτειρά του με την αφορμή του θανάτου του αδερφού του, κλείνει την τριάδα των μεγάλων φαβορί για φέτος. Από κει και πέρα, το ‘Arrival’ πήρε και τα δικά μας τα μυαλά και όλων όσων το έχουν δει σε φεστιβάλ, το ‘Jackie’ με τη Natalie Portman είναι αυτονόητο, τo ‘Lion’ φαίνεται ταινία που θα έβρισκε εύκολα τον δρόμο της για ένα slot, το πολεμικό ‘Hacksaw Ridge’ του Mel Gibson μιλάει την πιο ανιδιοτελή μορφή ηρωισμού και σίγουρα θα κερδίσει τις εντυπώσεις, ο Scorsese είναι ο Scorsese και θα μπει με το ‘Silence’, και το ‘Loving’ δεν έχει χάσει καθόλου το buzz του από τις Κάννες. Γενικώς θα γίνουν πράγματα και φέτος και είναι κρίμα που δε θα τα ευχαριστηθεί και το ‘Billy Lynn’s Long Halftime Walk’, μια αξιόλογη προσπάθεια του Ang Lee να εισάγει τα 120 καρέ ανά δευτερόλεπτο, δυστυχώς με πολύ αμφίβολα αποτελέσματα απ’ ότι ακούμε.

Δες τις ταινίες που μπορεί να κερδίσουν υποψηφιότητα παρακάτω.

Προβάδισμα

‘Manchester by the Sea’

‘La La Land’

‘Moonlight’

‘Lion’

‘Jackie’

‘Arrival’

‘Silence’

‘Loving’

‘Hacksaw Ridge’

‘Hell or High Water’

Βρε λες;

‘20th Century Women’

‘Fences’

‘Hidden Figures’

‘Rules Don’t Apply’

‘Sully’

‘A Monster Calls’

Ποτέ δεν ξέρεις

‘The Birth of a Nation’

‘Billy Lynn’s Long Halftime Walk’

‘The Jungle Book’

‘The Founder’

‘Allied’

‘Live By Night’

‘I, Daniel Blake’

Καλύτερος Σκηνοθέτης

Η συγκεκριμένη κατηγορία είναι δυνητικά μία από τις πιο συναρπαστικές για φέτος, γιατί θα μπορούσε να έχει από φρέσκα πρόσωπα όπως Barry Jenkins που θερίζει με το ‘Moonlight’ και δυνατούς παίκτες των τελευταίων ετών όπως ο Damien Chazelle του ‘La La Land’, μέχρι την αναγνώριση του Denis Villeneuve για το ‘Arrival’ και την πρώτη γνωριμία του Pablo Larrain, του καλύτερου εξαγόμενου προϊόντος της Χιλής αυτή τη στιγμή, με τα Όσκαρ.

Αν αποφευχθεί κιόλας η τιμής ένεκεν υποψηφιότητα του Clint Eastwood για το ‘Sully’, υπάρχουν κάμποσοι που θα μπορούσαν να πάρουν πολύ δικαιωματικά τη θέση του.

Δες τους σκηνοθέτες που μπορεί να κερδίσουν υποψηφιότητα παρακάτω.

Προβάδισμα

Damien Chazelle, ‘La La Land’

Kenneth Lonergan, ‘Manchester by the Sea’

Barry Jenkins, ‘Moonlight’

Pablo Larrain, ‘Jackie’

Denis Villeneuve, ‘Arrival’

Martin Scorcese, ‘Silence’

Clint Eastwood, ‘Sully’

Βρε λες;

Mel Gibson, ‘Hacksaw Ridge’

Jeff Nichols, ‘Loving’

Garth Davis, ‘Lion’

Denzel Washington, ‘Fences’

Mike Mills, ‘20th Century Women’

Ποτέ δεν ξέρεις

Ben Affleck, ‘Live By Night’

Ken Loach, ‘I, Daniel Blake’

Matt Ross, ‘Captain Fantastic’

Robert Zemeckis, ‘Allied’

Warren Beatty, ‘Rules Don’t Apply’

David Mackenzie, ‘Hell or High Water’

Ang Lee, ‘Billy Lynn’s Long Halftime Walk’

Nate Parker, ‘The Birth of a Nation’

Α΄Ανδρικός

Πέρσι πανηγύρισε το σύμπαν – και εμείς – με τη νίκη του DiCaprio, σε μια στιγμή που θα είναι για πάντα Η Στιγμή των βραβείων του ‘16. Οπότε η ιστορία δε θα ενδιαφερθεί να γράψει ότι ήταν μία από τις πιο εύκολες νίκες των τελευταίων ετών, σε μία χρονιά που περιελάμβανε τον προπέρσινο νικητή και μία υποψηφιότητα για τον Bryan Cranston που είχε περισσότερο να κάνει με τον ίδιο τον ρόλο του Dalton Trumbo, τον σεναριογράφο του Χόλιγουντ – και ξέρεις πόσο αγαπάνε να τιμούν ρόλους που σχετίζονται με τη βιομηχανία – παρά με την ερμηνεία ηθοποιού. Παρ’ όλα αυτά, ακόμα κι αν ήξερες πολύ καλά ότι δε θα το έπαιρνε ο Matt Damon για το ‘Martian’ ή ο Eddie Redmayne για το ‘Danish Girl’, υπήρχε αυτή η “Μα κι ο τάδε” αίσθηση που τώρα είναι ανύπαρκτη.

Φέτος η ίδια κατηγορία καπελώνεται χωρίς καμία αμφιβολία από τον Casey Affleck για τον ρόλο του καταθληπτικού επιστάτη στο ‘Manchester By the Sea’. Αν δε σηκώσει μάλιστα το τιμημένο, θα μιλάμε για τεράστια έκπληξη, αφού από την πρεμιέρα της ταινίας στο Sundance, όλοι είχαν δεδομένη τη θέση του ανάμεσα στους πέντε και η δε μεγάλη του απειλή Nate Parker έχει σχεδόν πια εξαϋλωθεί μετά το σκάνδαλο του βιασμού. Οπότε η Ακαδημία θα συμπληρώσει την κατηγορία με άλλες καλές ερμηνείες που είτε ξεχώρισαν, είτε προβλέπεται να ξεχωρίσουν φέτος, πάντα με το αβαντάζ που δίνουν οι ηχηρότερες ταινίες. Προφανώς και η υποψηφιότητα δε σημαίνει νίκη, αλλά ο Α΄Ανδρικός αυτή τη στιγμή ζορίζεται να βρει ερμηνείες με τον αντίστοιχο ντόρο του Affleck, ακόμα κι όταν μιλάμε για βετεράνους τάξης Tom Hanks.

Δες τους ηθοποιούς που μπορεί να κερδίσουν υποψηφιότητα παρακάτω.

Προβάδισμα

Casey Affleck, ‘Manchester By the Sea’

Ryan Gosling, ‘La La Land’

Joel Edgerton, ‘Loving’

Andrew Garfield, ‘Hacksaw Ridge’

Tom Hanks, ‘Sully’

Denzel Washington, ‘Fences’

Βρε λες;

Warren Beatty, ‘Rules Don’t Apply’

Dave Johns, ‘I, Daniel Blake’

Andrew Garfield, ‘Silence’

Jake Gyllenhaal, ‘Nocturnal Animals’

Viggo Mortensen, ‘Captain Fantastic’

Ποτέ δεν ξέρεις

Nate Parker, ‘The Birth of a Nation’

Matthew McConaughey, ‘Gold’

Ben Affleck, ‘Live By Night’

Chris Pine, ‘Hell or High Water’

Adam Driver, ‘Paterson’

Α΄ Γυναικείος

Μία-μία, όλες (δεν) θα πάρετε. Η κούρσα για την κατηγορία του Α΄Γυναικείου φέτος είναι τόσο συνωστισμένη, που λογικά θα ανέπνευσαν όλες πολύ βαθιά όταν η Viola Davis ανακοίνωσε ότι θα στοχεύσει στην κατηγορία του Β΄Γυναικείου. 1 down, 20 to go. Τα slots είναι σαν το Upside Down της αντρικής κατηγορίας, με όσες τελικά θα μείνουν στην απ’ έξω να είναι το πω-ρε-κρίμα της χρονιάς.

Έχουμε τη Natalie Portman να πηγαίνει για το 2ο με το ‘Jackie’ που τικάρει όλα τα κουτάκια, από τη λατρεία για οτιδήποτε Kennedy μέχρι την πειραματική ματιά του Larrain στα biopics, την Amy Adams που θα πρέπει να διαλέξουν αν θα τη βάλουν μέσα για το ‘Arrival’ ή το ‘Nocturnal Animals’, την Emma Stone που ακούγεται για το ‘La La Land’ πριν καν η ταινία ταξιδέψει στα μεγάλα φεστιβάλ – *ανάσα* – την Annette Bening που αν δεν τη βραβεύσουν σύντομα υπάρχει κόσμος που θα ζωστεί με πυρομαχικά, τη Meryl Streep για το ‘Florence Foster Jenkins’, τη Ruth Negga για το ‘Loving’ που την υπολογίζουν από τις Κάννες και τελοσπάντων δες παρακάτω, γιατί θα γίνει η παράγραφος σεντόνι.

Δες τις ηθοποιούς που μπορεί να κερδίσουν υποψηφιότητα παρακάτω.

Προβάδισμα

Amy Adams, ‘Arrival’

Emma Stone, ‘La La Land’

Natalie Portman, ‘Jackie’

Ruth Negga, ‘Loving’

Annette Bening, ‘20th Century Women’

Meryl Streep, ‘Florence Foster Jenkins’

Βρε λες;

Taraji P. Henson, ‘Hidden Figures’

Isabelle Huppert, ‘Elle’

Marion Cottilard, ‘Allied’

Amy Adams, ‘Nocturnal Animals’

Ποτέ δεν ξέρεις

Kate Beckinsale, ‘Love & Friendship’

Susan Sarandon, ‘The Meddler’

Jessica Chastain, ‘Miss Sloane’

Isabelle Huppert, ‘Things to Come’

Sally Field, ‘Hello My Name is Doris’

Rebecca Hall, ‘Christine’

Β΄Ανδρικός

Στην κατηγορία του Β΄Ανδρικού ο ντόρος έχει συγκεντρωθεί κυρίως γύρω από το όνομα του Mahershala Ali για το ‘Moonlight’, με τον Jeff Bridges να ακολουθεί κατά πόδας με τον ρόλο του στο ‘Hell or High Water’ που ήταν η ευχάριστη έκπληξη του καλοκαιριού και τον Hugh Grant να έχει χάσει λίγο τη φόρα που είχε πολύ δίκαια μετά το ‘Florence Foster Jenkins’ και το περφόρμανς του που μύριζε comeback, αλλά να βαστάει ακόμα. Υπάρχουν κι άλλοι όμως που έχουν ξεχωρίσει ή έχουν τουλάχιστον καλή/εφετζίδικη/οσκαροτυποποιημένη ταινία στην πλάτη να τους σπρώχνει.

Δες τους ηθοποιούς που μπορεί να κερδίσουν υποψηφιότητα παρακάτω.

Προβάδισμα

Mahershala Ali, ‘Moonlight’

Jeff Bridges, ‘Hell or High Water’

Hugh Grant, ‘Florence Foster Jenkins’

Dev Patel, ‘Lion’

Liam Neeson, ‘Silence’

Lucas Hedges, ‘Manchester by the Sea’

Βρε λες;

Warren Beatty, ‘Rules Don’t Apply’ (θα μπορούσε να τρέξει και σε αυτή την κατηγορία)

Michael Shannon, ‘Nocturnal Animals’

Alan Rickman, ‘Eye in the Sky’ (#RIP)

Ralph Fiennes, ‘A Bigger Splash’

Ποτέ δεν ξέρεις

Kyle Chandler, ‘Manchester by the Sea’

Jeremy Renner, ‘Arrival’

Tracy Letts, ‘Indignation’

Armie Hammer, ‘The Birth of Nation’

Peter Sarsgaard, ‘Jackie’

Β΄ Γυναικείος

Αλλού γινόταν γιορτή όταν η Viola Davis ανακοίνωσε ότι πάει για Β΄Γυναικείο κι αλλού θρήνος. Εντάξει, υπερβολή περί θρήνου, αλλά ενώ φαινόταν να έχει κλειδώσει η θέση της frontrunner για τη Michelle Williams (‘Manchester by the Sea’), τώρα τα πράγματα ζορίζουν. Χωρίς να έχω δει το ‘Fences’ διστάζω να ονομάσω την τακτική της Davis category fraud, τη διαδικασία δηλαδή που ακολουθούν ηθοποιοί και στούντιο επιλέγοντας να κάνουν την καμπάνια τους στην κατηγορία που έχουν περισσότερες πιθανότητες να κερδίσουν, αντί της κατηγορίας που πραγματικά ανήκουν (βλέπε τις περσινές υποψηφιότητες της Alicia Vikander και Rooney Mara για Β΄Γυναικείο). Όταν κέρδισε για τον ίδιο ρόλο το αντίστοιχο Tony πάντως βρισκόταν στην κατηγορία Α΄Γυναικείου, αλλά τότε είχε ακουστεί ότι η συγκεκριμένη κατηγορία ήταν φτωχή και γι’ αυτό στόχευσε εκεί, οπότε μάλλον μιλάμε για τη θεατρική εκδοχή του category fraud και όχι την κινηματογραφική.

Βγήκε στο μεταξύ και η Naomie Harris από τα αριστερά για τον ρόλο της ουσιοεξαρτώμενης μητέρας στο ‘Moonlight’, έχουμε το ‘Lion’ που μοιάζει με κλασικό αγαπημένο της Ακαδημίας και αβαντάρει τη Nicole Kidman, και μην ξεχνάμε και το ‘20th Century Women’ που φαίνεται ότι θα κάνει έναν καλό γύρο στην award season γενικώς και θα πάρει μαζί του και την Greta Gerwig. Δυνατές πιθανές υποφιότητες ήδη, αλλά δεν είναι οι μόνες.

Δες τις ηθοποιούς που μπορεί να κερδίσουν υποψηφιότητα παρακάτω.

Προβάδισμα

Viola Davis, ‘Fences’

Naomie Harris, ‘Moonlight’

Greta Gerwig, ‘20th Century Women’

Michelle Williams, ‘Manchester by the Sea’

Nicole Kidman, ‘Lion’

Aja Naomi King, ‘The Birth of Nation’

Βρε λες;

Felicity Jones, ‘A Monster Calls’

Lupita Nyong’o, ‘Queen of Katwe’

Octavia Spencer, ‘Hidden Figures’

Julianne Moore, ‘Maggie’s Plan’

Helen Mirren, ‘Eye in the Sky’

Ποτέ δεν ξέρεις

Kristen Stewart, ‘Billy Lynn’s Long Halftime Walk’

Carmen Ejogo, ‘Born to Be Blue’

Dakota Fanning, ‘American Pastoral’

Janelle Monae, ‘Hidden Figures’