O Iνδός που ξεπέρασε τους BTS και άλλαξε το YouTube
- 21 ΙΟΥΝ 2021
Ο B.I. Γεννήθηκε ως Kim Han-bin, στις 22/10 του 1996 και από όταν θυμάται τον εαυτό του, προσπαθούσε να βρει μια θέση στην K-pop σκηνή. Στα 15 του έδωσε μια θέση στο πρόγραμμα της η YG Entertainment -εκ των τεσσάρων μεγαλύτερων εταιριών entertainment της Νοτίου Κορέας που μαζί είχαν έσοδα 1.312.624.255 ευρώ το 2020. Δηλαδή, τον έκανε trainee. Με λίγα λόγια, αυτό σημαίνει πως ο Han-bin ξέχασε ό,τι ήξερε ως ζωή, κλεισμένος μέσα στην εταιρία νυχθημερόν όπου δούλευε για το όνειρο του. Για περισσότερα λόγια της κακοποιητικής αυτής εκπαίδευσης, μπορείς να διαβάσεις το λόγο που οι BTS κάνουν τα καλοκουρδισμένα ρολόγια να ντρέπονται.
Ενόσω προσπαθούσε αυτό το αγόρι να βρει μια θέση σε ένα γκρουπ και να κάνει ντεμπούτο -κάτι που ζει το 0.1% όσων εκπαιδεύονται, ενίοτε για πολλά χρόνια- μετείχε σε reality show επιβίωσης, από αυτά που ειδικοί βαθμολογούν ενδιαφερόμενους και όσοι επιβιώσουν έως το τέλος γίνονται γκρουπ. Δηλαδή, κάνουν το πρώτο βήμα, καθώς δεν υπάρχουν εγγυήσεις πως μετά το ντεμπούτο θα έλθει η επιτυχία. Ή θα συνεχίσεις να υπάρχεις στο χώρο, για χρόνια. Όλα κρίνονται από τα αποτελέσματα σε μουσικούς διαγωνισμούς (αν δεν έχουν Νο1 single σε μια τριετία, συνήθως διαλύονται), ανταπόκριση κοινού σε όλες τις πλατφόρμες και τελικά, έσοδα.
Ο Han-bin -των 3.5 εκατομμυρίων followers στο Instagram– κατέληξε να μετέχει σε τρία survival shows, έως ότου γίνει ένα από τα μέλη των iKon της YG Entertainment, το Σεπτέμβριο του 2015. Είχε ήδη γράψει singles που είχαν κερδίσει την προσοχή του κοινού. Συνέχισε να γράφει μουσικές και επιτυχίες και ως μέλος των iKon. Μάλιστα κέρδισε το βραβείο του καλύτερου συνθέτη, το 2018, για το Love Scenario -που τη σήμερον ημέρα το MV του έχει 504.084.597 views.
Ο άνθρωπος μας είχε κλείσει ήδη μια επταετία, απομονωμένος από τον κόσμο. Δεν σου είπα πως στα συμβόλαια των idols, ένας βασικός όρος είναι η απαγόρευση συναναστροφών με το αντίθετο φύλο, διαφορετικά χάνουν τη συμφωνία και τη θέση τους (αρκεί μια φωτογραφία των λυσσασμένων fans που τους ακολουθούν σε κάθε τους βήμα, για να τους καταστρέψει). Την ίδια ώρα βέβαια, πρέπει να βρίσκουν τρόπους να γράφουν ερωτικά τραγούδια -στα οποία περιγράφουν σχέσεις και συναισθήματα. Ένας άλλος βασικός όρος των συμβολαίων είναι να μη συλληφθούν ποτέ να κάνουν οτιδήποτε ανάρμοστο.
Όπως χρήση ουσιών που απαγορεύονται αυστηρώς και δια ροπάλου σε αυτήν τη χώρα. Ακόμα και η μαριχουάνα, ουσία που σύμφωνα με ρεπορτάζ των tabloids επιχείρησε να αγοράσει ο Han-bin το 2016, από γυναίκα dealer. Μαζί με LSD. Η αποκάλυψη αυτή έγινε τον Ιούνιο του 2019, όταν του απαγγέλθηκαν κατηγορίες και το ίδιο δευτερόλεπτο τον διέγραψε η YG Entertainment από παντού. Το αυτό έκαναν και τα τηλεοπτικά προγράμματα που είχαν έτοιμο υλικό προς προβολή.
Εκείνος ομολόγησε πως όντως είχε κάνει ό,τι του καταλόγιζαν «γιατί περνούσα μια πολύ δύσκολη και οδυνηρή περίοδο στη ζωή μου και ήθελα να ακουμπήσω κάπου». Διέψευσε ότι πήρε ναρκωτικά. Αργότερα έγινε γνωστό πως η dealer ήταν πρώην trainee, η οποία είχε εμπλακεί και στο σκάνδαλο με τη χρήση ναρκωτικών ουσιών ενός εκ των μελών των Big Bang (Choi Seung-hyun, aka TOP). Οι Big Bang ήταν το boy band με τις μεγαλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών, στην Ασία. Βασικά, ήταν αυτό που είχε πουλήσει όσο κανένα άλλο, παγκοσμίως, έως την εμφάνιση των ΒΤS.
Το Φλεβάρη του 2020 ο Han-bin υποβλήθηκε σε εξέταση αίματος που βγήκε καθαρή. Ακολούθως, η αστυνομία πήρε δείγμα από τις τρίχες του σώματος του και τις έστειλε στην Εθνική Υπηρεσία Εγκληματολογίας, για περαιτέρω εξέταση. Πάλι δε βρέθηκε κάτι το μεμπτό. Και τότε ήταν που ο καλλιτέχνης ανακοίνωσε την επιστροφή του. Aυτή έγινε πριν δυο εικοσιτετράωρα.
Την πρώτη ημέρα της εμφάνισης του MV για το Illa Illa (που αφορά την ελπίδα), το είδαν 12.7 εκατομμύρια χρήστες του YouTube. Ο Han-bin έκανε δικό του το ρεκόρ του άνδρα soloist της kpop με τα περισσότερα views το πρώτο 24ωρο νέου music video (το πήρε από τον Kai, των EXO που είχε μαζέψει 8.4 εκατομμύρια views την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του MV για το “Mmmh”). Έγινε και ο ρέκορντμαν (σε άνδρα soloist της kpop) σε ό,τι αφορά τα πιο γρήγορα 10 εκατομμύρια views. Χρειάστηκε 22 ώρες.
Με την ευκαιρία να δούμε ποιοι είναι οι κυρίαρχοι και στις άλλες κατηγορίες, σε ό,τι αφορά τα περισσότερα views την πρώτη μέρα κυκλοφορίας ενός MV. Σε ό,τι αφορά τις γυναίκες, η Rose, μέλος του πιο δημοφιλούς girl band του πλανήτη, με ουκ ολίγες συνεργασίες με εκπροσώπους της αμερικανικής σκηνής, όπως η Lady Gaga (Blackpink), εμφάνισε το video για το πρώτο τραγούδι του προσωπικού της album στις 16 Μαρτίου. Μια μέρα αργότερα, το “On the Ground” είχε 41.600.000 views.
Η Rosé κατάφερε να πάρει ένα θρυλικό ρεκόρ, που ήταν αυτό του PSY για το αλήστου μνήμης “Gangnam Style” του 2012, το οποίο είχαν δει στο YouTube τις πρώτες 24 ώρες, 36.000.000 κάτοικοι του πλανήτη. Οι φαν των Blackpink (το όνομα τους είναι Blinks) είναι γνωστοί για τις μεθόδους που ακολουθούν, ώστε να δίνουν στο αγαπημένο τους girl group ρεκόρ. Ένα είναι το ραντεβού, την ώρα που θα ‘ανέβει’ το video. Το αυτό κάνουν και τα μέλη του Army, φαν των BTS που έχουν το music video με τα περισσότερα views του κόσμου. Για την ακρίβεια, δικές τους είναι οι τέσσερις από τις θέσεις του ΤΟΡ10, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης δυάδας, καθώς το “Butter” που έκανε πρεμιέρα στις 21/5 ξεπέρασε το “Dynamite” -που είχε βγει στις 21/8 του 2020. Ειρήσθω εν παρόδω, τέσσερις είναι και οι θέσεις των Blackpink στο ΤΟΡ10 της ιστορίας των MV στο YouTube.
Aυτό που είδες από πάνω χρειάστηκε 13 λεπτά για να ξεπεράσει τα 10.000.000 views, επτά ώρες για τα 53 εκατομμύρια και σε 24 ώρες μετρούσε 108.200.000. Έτσι έσπασαν το προηγούμενο ρεκόρ που άνηκε στους ίδιους. Για την ιστορία, στο ιστορικό ΤΟΡ10 με τα views MVP στο YouTube υπάρχουν δύο που δεν είναι Κορεάτες/Κορεάτισσες. Είναι η Taylor Swift (το “Μe” που εμφανίστηκε στην πλατφόρμα στις 26/4 του 2019 είναι στην 7η θέση) και η Adiana Grande (το “Τhank u next” που έκανε πρεμιέρα στις 30/11 του 2018 είναι στο Νο10).
Ο Ινδός που πλήρωσε τη νύφη του αδυσώπητου πολέμου για τα περισσότερα views
O κύριος που μόλις είδες, λέγεται Badshah και είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος Ινδός rapper. Τον Ιούλιο του 2019 το single που προηγήθηκε (κάνε λίγο προς τα πάνω το βλέμμα) είχε 75.000.000 views μέσα στο πρώτο 24ωρο της παρουσίας του στο YouTube. Δηλαδή, ξεπέρασε το “Boy with Luv”, συνεργασία των BTS με την Αμερικανίδα Halsey. Οι ιθύνοντες της πλατφόρμας συνηθίζουν να συγχαίρουν -μέσω posts στα social media- τον όποιον κάνει ρεκόρ. Αυτό δεν συνέβη με την περίπτωση του κατά κόσμον Aditya Prateek Singh Sisodia. Λίγες ώρες μετά, εξέδωσε ανακοίνωση Τύπου στην οποία αναφερόταν πως η εταιρία του Badshah, η Sony Music India είχε αγοράσει διαφημίσεις από το Google και το YouTube που έστελναν κόσμο στο MV.
Τι είχε γίνει
Από όταν υπάρχει YouTube υπάρχουν και τρόποι να κλέβουμε views. Η μουσική βιομηχανία, εταιρίες στις οποίες ανήκουν οι Ariana Grande, Blackpink και Taylor Swift εκμεταλλεύονταν ό,τι υπήρχε διαθέσιμο, ώστε να αγοράζουν δεκάδες εκατομμύρια views.
Όπως είχε γράψει το Print η συνήθης πρακτική ήταν η εξής: έως τότε όλοι αγόραζαν διαφήμιση στο YouTube, ώστε το νέο video να εμφανιστεί μεταξύ άλλων clips. Αν ο τηλεθεατής έβλεπε τη διαφήμιση για περισσότερα από λίγα δευτερόλεπτα, το YouTube το μετρούσε ως view.
Ο Badshah πήγε το παιχνίδι στο επόμενο επίπεδο, επιστρατεύοντας bots και server farms, εργαλεία που ανήκουν στην κατηγορία fake news.
Στις 13/9 του 2019 το YouTube ανακοίνωσε πως στο εξής τα charts του δε θα περιλαμβάνουν views από πληρωμένες απαντήσεις. Στέλεχος του δήλωσε στο Forbes την επόμενη ημέρα πως «στηριζόμενοι στα κριτήρια που έχουμε εδώ και πολλά χρόνια, ο Badshah δεν προκρίθηκε για τα ρεκόρ των 24 ωρών του όποιου ντεμπούτου». Προφανώς κι εκείνος διαμαρτυρήθηκε για άλλα μέτρα και άλλα σταθμά, χαΐρι δεν είδε, οπότε η ζωή συνεχίστηκε.