O Lucas Hood είναι ο Ryan Gosling των φτωχών
- 1 ΑΠΡ 2015
Έχουμε μιλήσει αναλυτικά και επανειλημμένως για το Banshee και τον ενθουσιασμό μας γι’ αυτό. Για τις γυναίκες του, για τον από σπόντα σερίφη Lucas Hood, για το ξύλο που δεν λείπει από κανένα επεισόδιο.
Στο μάθημα της ημέρας όμως. Σήμερα, αγαπητά μου παιδιά, θα μιλήσουμε για μια από τις πιο αθόρυβες και πιστές αντιστοιχήσεις που έχουν συμβεί στην ποπ κουλτούρα από τότε που οι σειρές και το binge-watching έγιναν έννοιες που μας συντροφεύουν καθημερινά.
Ας δούμε αναλυτικά τους τομείς που η σύγκριση μεταξύ των δύο δεν μοιάζει με αγνή επιστημονική φαντασία.
The looks
Το ‘ρεφνικός’ το χρησιμοποίησα πιο πάνω για να ξεκαθαρίσω για ποιον Ryan Gosling μιλάμε. Δεν συγκρίνω τον πολλά βαρύ παύλα αισθηματία Lucas Hood με τον Ryan του ‘Notebook’ ή του ‘Crazy Stupid Love’. Τον ταυτίζω με τον Ryan του αριστουργηματικού ‘Drive’ και του ανυπόφορου ‘Only God Forgives’. Για το πρώτο σημείο ταύτισης, δεν χρειάζεται ούτε κινηματογραφική ούτε τηλεοπτική εξειδίκευση. Ο Hood (έστω ο Starr που τον υποδύεται) και ο Gosling έχουν τον αέρα του ζόρικου γόη, όχι απλά του ωραίου.
Είναι μοιραίοι απ’ τη στιγμή που θα πατήσουν φρένο και θα βγουν απ’ το αυτοκίνητο μέχρι τη στιγμή που θα πάνε στη ΔΕΗ για να πληρώσουν το ρεύμα. Ξεκινάμε λοιπόν από τα βασικά: Ο Lucas Hood είναι το ίδιο σκληρά γοητευτικός με τον οδηγό του ‘Drive’ και τον Julian του ‘Only God Forgives’.
The talks
O τελευταίος τρόπος που θα διαλέξει ο Lucas Hood για να επικοινωνήσει αυτό που θέλει να επικοινωνήσει είναι με τα λόγια. Αν το καλοσκεφτείς, τον έχουμε δει να περνάει το μήνυμα τόσο συχνά με μπόλικο ξύλο,
(όχι τόσο διασκεδαστικό βέβαια)
με μπόλικο σεξ,
ή με μπόλικα θυμωμένα βλέμματα,
που οι φορές που μιλάει μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού σε κάθε επεισόδιο. Ίσως αυτή είναι η αρχή που διέπει όλο τον χαρακτήρα. “Μίλα όσο λιγότερο μπορείς, δείρε όσο περισσότερο γίνεται”. Ή κάτι τέτοιο. Όπως πολύ καλά θυμάσαι, στο ‘Drive’ και ειδικά στο ‘Only God Forgives’, οι διάλογοι είναι λιγότεροι κι από αυτούς που συμβαίνουν σε ουρά σουπερμάρκετ. Κοίτα λοιπόν τι χτίζεται εδώ πέρα. Από τη μία, σκληρός και γοητευτικός, από την άλλη λιγομίλητος, και πες μου εσύ ποιος μπορεί να κερδίσει αυτόν τον συνδυασμό;
Η ατμόσφαιρα του δράματος
Το έχω σκεφτεί ένα εκατομμύριο φορές χαζεύοντας τις εικόνες που σερβίρει ο Yaitanes στο Banshee. Μιλάμε για μια άρτια σκηνοθεσία b-movie αισθητικής που όμως δεν σταματά μόνο στους επαίνους και τους συνειρμούς. Ο Yaitanes ξέρει πολύ καλά ποιους θαυμάζει και με ποιους θα συγκριθεί, συνεπώς κάθε πλάνο πίσω και μπροστά από το παρμπρίζ του περιπολικού που οδηγεί ο Hood είναι μοιραίο να φέρνει αναμνήσεις ‘Drive’.
Η ευφυΐα του σκηνοθέτη του ‘Banshee’ δεν εξαντλείται στον δημιουργικό τρόπο που ‘δανείζεται’ τις ρεφνικές εικόνες. Ο Yaitanes κάνει το βήμα παραπάνω. Δίνει τη δική του, ακόμη πιο σκοτεινή και κυνική εκδοχή στις εικόνες. Τι σχέση έχουν οι Starr και Gosling με τη συγκεκριμένη παράγραφο; Μα είναι οι πρωταγωνιστές της εικόνας, συχνά είναι η εικόνα η ίδια, τι εννοείς;
Το ακραίο ξύλο
Ας υποθέσουμε ότι υπάρχουν ένα εκατομμύριο τρόποι να σπάσεις ένα δάχτυλο. Όχι το δικό σου, κάποιου άλλου. Ο αμίλητος οδηγός Gosling και ο φλεγματικός, λιγομίλητος σερίφης Hood θα το σπάσουν με τον πιο οδυνηρό τρόπο για τον παθόντα, για τον θεατή, για το κάρμα τους, για την παγκόσμια ισορροπία. Θα το βγάλουν από το χέρι και θα το σπάσουν θεαματικά στον αέρα. Ή θα το βγάλουν από το χέρι και θα αρχίσουν να το σπάνε με σφυρί σε απευθείας, παγκόσμια μετάδοση. Δεν είναι ότι πρόκειται για σαδιστές ή ότι τους αρέσουν οι ακρότητες. Είναι ότι δεν τους νοιάζει. Όταν θέλουν να πονέσουν κάποιον, δεν σκέφτονται. Θολώνουν. Το κάνουν με τον πιο άμεσο τρόπο που υπάρχει. “Ωπ, βαριοπούλα είναι αυτό δίπλα στο χέρι μου;”. Κανένα πρόβλημα.
Η πέραση στις γυναίκες
Στο ‘Banshee’ ο Lucas Hood κάνει σεξ με όλα τα κορίτσια εκτός από όσα έχουν κάνει πέρασμα σαν κομπάρσοι από τη σειρά. Μετά το ‘Drive’ και το ‘Notebook’ και γενικά οποιαδήποτε φορά μια κάμερα τράβηξε τον Gosling, όλα τα κορίτσια θέλουν να κλειδώσουν τον Ryan στο δωμάτιό τους. Βρες τα ίδια.