REVIEWS

Ο Michael Bay απασφαλίζει τελείως στο Ambulance: 2 ταινίες + 3 σειρές για το ΣΚ

Έχουμε να δούμε μη Transformers ταινία του δημιουργού στις ελληνικές αίθουσες από το 2005. Επέστρεψε με υπερθέαμα.
Και ξαφνικά, η νέα ταινία που απόλαυσα περισσότερο για αυτή την εβδομάδα ήταν το Ambulance του Michael Bay. Η ζωή είναι γεμάτη εκπλήξεις και οι άνθρωποι είμαστε οι αντιθέσεις μας. Πάμε παρακάτω.

Εκτός από το Ambulance προβάλλεται επίσης ένα γλυκύτατο, βραβευμένο ντοκιμαντέρ που θα αποκαταστήσει την πίστη σου στην ανθρωπότητα, ενώ οι τρεις καλύτερες τηλεοπτικές επιλογές σου για το ΣΚ είναι όλες στο Netflix.

ΤΑΙΝΙΕΣ:

Ambulance

Περιμένοντας να ξεκινήσει το Ambulance, συνειδητοποίησα ότι έχουμε να δούμε Michael Bay εκτός Transformers franchise στη μεγάλη οθόνη από το The Island του 2005. Οι προσδοκίες μου για τη νέα του ταινία ήταν μετρημένες, αλλά επίφοβες.

Καταρχάς ήθελα να λιώσω στην καρέκλα μου και να δω τον Jake Gyllenhaal να μου ουρλιάζει επί 2 ώρες και 16 λεπτά. Μη ρωτήσετε περισσότερα, χρειαζόμουν μία τονωτική ένεση αυτές τις μέρες και ο Gyllenhaal έχει περάσει εδώ και χρόνια στη Nicolas Cage φάση του. Θα ήταν ό,τι έπρεπε. Αυτή ήταν η ρεαλιστική από τις προσδοκίες μου. Ήθελα όμως επίσης και να μην υποστώ σεξιστικά πλάνα από τη νέα του ηρωίδα, την Cam της Eiza González. Αυτό δεν ήταν ρεαλιστικό. Βαριανάσαινα ήδη για να πω την αλήθεια. Υποθέτω δεν είναι κάτι που περνάει όλος ο κόσμος με τις ταινίες του Bay, όμως είναι αμαρτία να θες να δεις ένα στιβαρό πιστολίδι και να προετοιμάζεσαι ήδη για τον κάζουαλ σεξισμό της ημέρας.

Το Ambulance όμως με αιφνιδίασε. Η κάμερα του Bay ήταν τίμια με τη González, μάλλον γιατί είχε πάρα, πάρα πολλές άλλες δουλειές να κάνει. Να βρεθεί στα πιο αναίτια και απίθανα σημεία (σε μία σκηνή ο φακός «τρέχει» προς το ασθενοφόρο του τίτλου αλλά αφού πρώτα περάσει κάτω από μία γέφυρα που βρίσκεται απέναντί του, σε άλλες σκηνές η κάμερα χαμηλώνει για να πέσουν άνθρωποι λίγες σπιθαμές μπροστά της ξαφνιάζοντας τον θεατή).

Να στροβιλιστεί γύρω από τους χαρακτήρες και από τον εαυτό της. Να ανοίξει για να χωρέσει όσα περισσότερα μπορούσε από το περιβάλλον της και μετά να αρχίσει να τα κυνηγάει ένα-ένα. «Θέλουμε όλα τα πράγματα», αυτό πρέπει να είπε ο Bay στον διευθυντή φωτογραφίας του (Roberto De Angelis) και ο άνθρωπος έκανε την καλύτερη γυμναστική της ζωής του. Πως όλα αυτά ενορχηστρώνονται σε μία φρενήρη συμφωνία αντί να γίνουν το πιο κακόφωνο θέαμα είναι εντυπωσιακό, ακόμα και για τον Michael Bay που ξέρει να στήνει αξιομνημόνευτη δράση – για καλό και για κακό.


Ο Michael Bay στο σετ του Ambulance

Ο Michael Bay στο σετ του Ambulance

To γεγονός ότι δεν έκανε ποτέ του κινηματογραφική οικονομία έχει υπάρξει η κύρια σύγκρουσή του με τους κριτικούς (καθόλου τυχαία πολύ περισσότερο από τον σεξισμό του), που αντιμετωπίζουν κάθε ταινία του σαν προϊόν κινηματογράφησης ενός ανώριμου, άτεχνου εφήβου που ήπιε 20 Red Bulls και έκλεψε την κάμερα από τον πατέρα του για να σπάσει πλάκα. Δεν απέχει μίλια αυτό από τον Michael Bay, αλλά υπάρχει μέθοδος στην τρέλα του.

Σκέψου το πρώτο car chase του Bad Boys II. Οι πρωταγωνιστές ορμούν πίσω από τους εκτελεστές που καταδιώκουν τη Syd και αυτό που ακολουθεί είναι μία υπέροχα χορογραφημένη καταδίωξη γεμάτη γελοίο κουβεντολόι, καταιγισμό πυροβολισμών και αδιανόητες ζημιές για την πόλη του Μαϊάμι. Για αυτά τα δέκα περίπου λεπτά, δεν υπήρχε στιγμή θαμπάδας και νωθρότητας. Χρώματα, σφαίρες, φωνές, ήταν όλα ασταμάτητα. Άφηναν όμως χώρο και για characterization, σκιαγραφώντας τους ήρωες μέσα από τις αποφάσεις τους.

Το ίδιο συμβαίνει και στο Ambulance όπου οι τρεις πρωταγωνιστές χωράνε στα αμερικανικά αρχέτυπα του Ήρωα και του Εγκληματία με καλοδεχούμενη απλοϊκότητα. Ο Danny του Jake Gyllenhaal είναι ο παράτολμος ληστής στα όρια της παράνοιας που πείθει τον αδερφό του να τον συνοδεύσει στη μεγαλύτερη κλοπή του. Ο Will, ο αδερφός του που υποδύεται ο Yahya Abdul-Mateen II (ξέρω τι σκέφτεσαι, το ξέρει κι η ταινία που ακουμπάει ζητήματα συμπεριληπτικότητας, να κάτι απρόβλεπτο για Bay), είναι ο βετεράνος πολέμου που δε θέλει να μπλέξει αλλά αναγκάζεται επειδή η ζωή της γυναίκας του εξαρτάται από αυτά τα χρήματα. Η Cam της González είναι η σκληροτράχηλη διασώστρια που γίνεται όμηρή τους γιατί βρέθηκε στο λάθος μέρος, τη λάθος στιγμή. Όλοι τους προσπαθούν να επιβιώσουν, όλοι τους θα ποζάρουν σε στιλ Bay όσο θα παλεύουν μεταξύ τους και με τον εαυτό τους.

Μέχρι τον μακροσκελή επίλογό του το Ambulance είναι αγνά αστείο και συνειδητά χαζοβιόλικο (η ταχύτητα σε μία σκηνή καταδίωξης κυριολεκτικά ανακόπτεται γιατί ο σκύλος ενός αστυνομικού κινδυνεύει να βρεθεί εν μέσω πυρών). Μετά πιάνει έναν μελοδραματικό τόνο που το προσγειώνει απότομα, αλλά τα φινάλε δεν ήταν ποτέ το φόρτε του συγκεκριμένου σκηνοθέτη.

Η ταινία κυκλοφορεί στις αίθουσες από την Tulip.

Ο Κύριος Μπάχμαν και η Τάξη του

Ο κύριος Μπάχμαν διδάσκει στο ενιαίο σχολείο Georg-Büchner του Σταντάλεντορφ, στο βόρειο Χέσε της Γερμανίας. Η πολιτισμική σύνθεση της τάξης του αντικατοπτρίζει το πληθυσμιακό μείγμα της πόλης στην οποία κατοικούν περίπου 21.000 άνθρωποι. Το 25% δεν έχει γερμανική υπηκοότητα, το 70% προέρχεται από οικογένειες μεταναστών και περίπου 5.000 κάτοικοι είναι μουσουλμάνοι. Η τάξη του καθηγητή λοιπόν είναι το αποτέλεσμα ενός κόσμου που παγκοσμιοποιείται.

Μέσα στην αίθουσα συμβαίνουν ήπιες πολιτιστικές συγκρούσεις, γλωσσικά εμπόδια, θρησκευτικές διαφορές, συζητήσεις για αξίες και ηθική, και πολλή, πολλή μουσική. Ο κύριος Μπάχμαν, ένας αντισυμβατικός πρώην επαναστάτης που κάνει γλυπτική και μαθαίνει στα παιδιά folk μουσική, έχει αφήσει μία μικρή κοινότητα να σχηματιστεί μεταξύ των μαθητών του, με την υπόσχεση της μεγαλύτερης κατανόησης που εύχομαι να εξασφαλίζεται για όλους στο μέλλον. Δύσκολα θα βγεις από το φιλμ χωρίς ελπίδα. Η διάρκεια της ταινίας (3 ώρες και 37 λεπτά) θα αποτρέψει μέρος των θεατών, όμως συντελεί στην εμβύθισή της. Νιώθεις πως διανύεις ένα ολόκληρο σχολικό ωράριο πλάι σε αυτά τα παιδιά.

Το φιλμ της Maria Speth έφυγε από το Φεστιβάλ Βερολίνου με την Αργυρή Άρκτο και το Βραβείο Κοινού.

Η ταινία προβάλλεται αποκλειστικά στο Άστυ.

ΣΕΙΡΕΣ:

Bad Vegan: Fame. Fraud. Fugitive.

Μία καταξιωμένη ιδιοκτήτρια vegan εστιατορίου, του μεγαλύτερου στον κόσμο κάποια στιγμή κιόλας, η Sarma Melngailis, παντρεύεται έναν μυστηριώδη άντρα που ισχυρίζεται ότι θα κάνει τον σκύλο της αθάνατο – αρκεί να κάνει ό,τι ακριβώς της υπαγορεύσει. Πώς κατέληξε η Melngailis, από βασίλισσα της vegan κουζίνας σε φυγάς;

Αυτό θα εξερευνήσει η σειρά-ντοκιμαντέρ Bad Vegan σε τέσσερα επεισόδια. Σκέψου Tinder Swindler, αλλά σε πολύ, πολύ μεγαλύτερη κλίμακα.

Η σειρά στριμάρει στο Netflix.

Human Resources

Πασχαλίτσες της Αγάπης, Ορμονικά Τέρατα και άλλα πλάσματα παλεύουν με έρωτες, εργασιακό δράμα και τις ανάγκες των θνητών πελατών τους. Το πρώτο spinoff του Big Mouth είναι εδώ.

Η σειρά στριμάρει στο Netflix.

Top Boy


Top Boys Season 2. Micheal Ward as Jamie in Top Boys Season 2. / Cr. Chris Harris/Netflix © 2021

Top Boys Season 2. Micheal Ward as Jamie in Top Boys Season 2.

Το Top Boy έκανε πρεμιέρα αρχικά το 2011 και ακολουθούσε δύο παιδικούς φίλους, τον Dushane (Ashley Walters) και τον Sully (Kano Robinson), που πουλάνε ναρκωτικά στη φανταστική συνοικία του Summerhouse στο Λονδίνο και προσπαθούν να ανέβουν στην ιεραρχία.

Μετά την ακύρωσή της από το Channel 4, η σειρά ζωντάνεψε ξανά στο Netflix μετά την προτροπή του ράπερ Drake, τεράστιου φαν του show, που μαζί με τον δημιουργό της σειράς Ronan Bennett και τους δύο πρωταγωνιστές της σειράς ηγήθηκαν του νέου πρότζεκτ και φρόντισαν να διατηρήσει την εντιμότητα της πρώτης του φάσης. Η τρίτη σεζόν της σειράς επέστρεψε στο Summerhouse έξι χρόνια μετά, με τον Dushane και τον Sully να έχουν χάσει τα κεκτημένα τους και το νέο, αδίστακτο Top Boy, Jaime (Michael Ward σε ερμηνεία καριέρας), να είναι πια ο βασικός τους αντίπαλος. Η 4η σεζόν θα πιάσει την ιστορία από εκεί που την αφήσαμε.

Η σειρά στριμάρει στο Netflix.

Exit mobile version