Οι 10 πιο επιτυχημένες σειρές του Netflix για το 2020 κρύβουν μία μικρή παγίδα
Το Netflix ανακοίνωσε τις πιο επιτυχημένες σειρές της χρονιάς ως τώρα, όμως η μέθοδος μέτρησής του είναι η Άγρια Δύση του streaming.
- 20 ΙΟΥΛ 2020
Το Netflix δημοσίευσε πρόσφατα – και για πρώτη φορά στα πέντε χρόνια πρωτότυπου προγραμματισμού του – τις 10 ταινίες που έχουν παρακολουθήσει οι περισσότεροι συνδρομητές του. Ανάμεσα στα χιτ βρίσκονταν αναμενόμενες επιτυχίες όπως το ‘Extraction’ με τον Chris Hemsworth και το ‘Irishman’ του Martin Scorsese, αλλά και το ‘Perfect Date’ που θα περίμενε κανείς να είχαν ξεπεράσει πιο θορυβώδεις ρομαντικές κομεντί όπως το ‘To All the Boys I’ve Loved Before’ ή το ‘Set It Up’. Η πλατφόρμα δεν διευκρίνισε όμως εάν αυτά τα αποτελέσματα προέκυψαν σύμφωνα με την παλαιότερη ή τη νεότερη μέθοδο μέτρησής της. Και θα εξηγήσουμε.
Σε αντίστοιχη δημοσίευση για τις σειρές του, το Netflix έβγαλε τη δεκάδα σειρών που έχουν πάει καλύτερα ως τώρα για το 2020 και το chart έχει άμεση συνάρτηση με τις σειρές που όντως συζητήσαμε περισσότερο τους πρώτους μήνες της χρονιάς. Το ‘Witcher’, η πιο μεγάλη τηλεοπτική πρεμιέρα της πλατφόρμας, το ‘Casa de Papel’ με τις μέτριες κριτικές για την τέταρτη σεζόν του, το αλλοπρόσαλλο ‘Tiger King’, το ‘Ozark’ που εξέπληξε το δίκτυο με την επιτυχία του το 2017, το ‘Too Hot to Handle’ της ετεροντροπής, είναι όλα χιτ που κατέλαβαν τη δημόσια συζήτηση αυτούς τους μήνες, εντός και εκτός καραντίνας, με πιθανή εξαίρεση ίσως το γλυκό ‘Raising Dion’ που δεν ακούστηκε ιδιαίτερα πέρα από τις μετριοπαθείς κριτικές του.
Δες τα όλα στο παρακάτω διάγραμμα που δημοσίευσε το Variety, με νούμερα που προέκυψαν από τους συνδρομητές που είδαν τις σειρές μέσα στις τέσσερις πρώτες εβδομάδες κυκλοφορίας τους:
Σύμφωνα με το Netflix, οι νέες μετρήσεις είναι κατά 35% υψηλότερες από τον μέσο όρο των παλαιότερων μετρήσεων και η διαφορά οφείλεται στην εξής διαφοροποίηση. Από το τέλος του 2019 και μετά, το Netflix δεν μετρά ως μία προβολή την προβολή που προέρχεται από έναν λογαριασμό (ανεξαρτήτως των χρηστών που είναι συνδεδεμένοι σε αυτόν) και παρακολουθεί το 70% ενός επεισοδίου, αλλά μετρά τις προβολές που διήρκεσαν από μόλις δύο λεπτά.
Για τη σύγκριση, αυτά ήταν τα νούμερα των περσινών δέκα πιο επιτυχημένων σειρών που είδαν οι συνδρομητές κατά τουλάχιστον 70% ενός επεισοδίου:
«Όσο διευρύνεται το πρωτότυπο περιεχόμενό μας», δήλωνε για την αλλαγή πέρσι το Netflix, «έχουμε δουλέψει πάνω στο πώς θα μοιραζόμαστε καλύτερα τα highlights του περιεχομένου με τρόπο που να παρουσιάζει τη δημοτικότητά του. Έχοντας πλέον τίτλους που διαφέρουν ευρέως σε διάρκεια – από σύντομα επεισόδια (π.χ. το ‘Special’ στα 15 λεπτά) μέχρι μεγάλες ταινίες (π.χ. το ‘The Highwaymen’ στα 132 λεπτά) – πιστεύουμε πως το να βασίζουμε τις προβολές των νοικοκυριών στο 70% ενός επεισοδίου ή ταινίας, όπως κάναμε ως τώρα, βγάζει λιγότερο νόημα. Πλέον αναφέρουμε τα νοικοκυριά (λογαριασμούς) που επέλεξαν να δουν έναν συγκεκριμένο τίτλο. Η καινούρια μας μεθοδολογία είναι παρόμοια με του BBC iPlayer που βασίζει τις κατατάξεις του στα ‘αιτήματα’ ενός τίτλου, στα ‘πιο δημοφιλή’ άρθρα των New York Times που συμπεριλαμβάνουν όσους άνοιξαν τα άρθρα, και τις προβολές του YouTube.
Η μεθοδολογία αυτή πράγματι δεν είναι καινούρια, έρχεται όμως σε αντίθεση με τη μεθοδολογία της Nielsen με την οποία πρέπει να συμβαδίζει η δημόσια και καλωδιακή αμερικανική τηλεόραση. Η Nielsen μετράει μόνο την απόδοση μιας σειράς στις Ηνωμένες Πολιτείες και λαμβάνει υπόψιν τηλεοράσεις και τις συσκευές που είναι συνδεδεμένες με τις τηλεοράσεις. Με το streaming στο παιχνίδι, αυτός ο τρόπος μέτρησης είναι προφανώς απαρχαιωμένος, όμως καλό θα ήταν να υπάρξει – να εφευρεθεί; – κάποιο standard που να ισχύει για όλους. Γιατί το Netflix έχει τη δική του μέτρηση, το Amazon, η Apple TV+ και η Disney+ δεν δημοσιεύουν νούμερα προς το παρόν, και στο streaming γενικά επικρατεί η Άγρια Δύση όσο για την ίδια στιγμή η υπόλοιπη τηλεόραση βλέπει τα νούμερα κάθε επεισοδίου και κάθε σεζόν ξεχωριστά να δημοσιεύονται κανονικά (και δεν αμφιβάλλω ότι κάθε δίκτυο θα ήθελε πολύ να βρει τον δικό του τρόπο να φουσκώνει τα νούμερά του, αν υπήρχε η δυνατότητα).
Εκτός από τα παραπάνω νούμερα, το Netflix ανακοίνωσε πως οι τίτλοι της Black Lives Matter συλλογής του όπως το ‘13th’, το ‘American Son’ και το ‘Dear White People’, είδαν τις προβολές τους να αυξάνονται κατά τη διάρκεια της δημόσιας συζήτησης γύρω από τη φυλετική ισότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη.
Ποια εποχή της HBO άνοιξε το ‘How to Make It in America’ πριν λήξει άδοξα; Ποια ισπανόφωνη σειρά του δικτύου σου έχει αδίκως ξεφύγει; Τι έκανε το ‘The Jinx’ για το true crime και πώς το ‘Game of Thrones’ επέτρεψε στην HBO να περάσει στο πιο ευρύ πρόγραμμα που είχε ποτέ της; Όλες οι απαντήσεις σε πολύ περισσότερες ερωτήσεις στο νέο μας podcast!