Οι 10 ταινίες που θα ανταγωνιστεί ο Γιώργος Λάνθιμος στα επόμενα Όσκαρ
- 12 ΣΕΠ 2023
Το Poor Things και ο Λάνθιμος ωστόσο δεν έχουν τίποτα στο τσεπάκι. Αυτή τη στιγμή έχουν κλειδώσει μία θέση στη δεκάδα για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, αλλά οι αντίπαλοι όπως διαμορφώνονται τώρα – και είμαστε νωρίς στην κούρσα, πολύ νωρίς – είναι οι εξής.
Το Oppenheimer του Christopher Nolan και το Barbie της Greta Gerwig κατέχουν δύο σίγουρες θέσεις στη λίστα προς έκπληξη κανενός, όχι απλώς γιατί μιλάμε για δύο από τις μεγαλύτερες εισπρακτικές επιτυχίες του έτους, αλλά γιατί πέτυχαν επίσης τόσο με την κριτική όσο και με το γενικό συμπέρασμα του κοινού που τους έχει δώσει θετικό πρόσημο. Οι δύο ταινίες έχουν και τα ταμεία, και την καλή θέληση, και τους όρους του σινεμά δημιουργών που τα Όσκαρ τιμούν κατά την τελευταία τους περίοδο.
Έχουμε επίσης το Maestro του Bradley Cooper, τη βιογραφία όπου υποδύεται τον θρυλικό συνθέτη Leonard Bernstein, το Killers of the Flower Moon του Martin Scorsese που χάνει λίγη φόρα ως ταινία της Apple TV+, τη νέα ταινία του Alexander Payne The Holdovers που κέρδισε τις εντυπώσεις στο Φεστιβάλ του Τορόντο, το Past Lives της Celine Song που αγαπήθηκε όσο τίποτα άλλο στο Φεστιβάλ του Βερολίνου, το Spider-Man: Across the Spider-Verse που θα γίνει η σπάνια περίπτωση animation στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας, και το The Zone of Interest του Jonathan Glazer, φρέσκο ακόμα από τις Κάννες όπου πήρε το Grand Prix, το βραβείο FIPRESCI και για πολλούς θα έπρεπε να πάρει τον Χρυσό Φοίνικα.
Προσέξτε τώρα, ο Χρυσός Φοίνικας πήγε στην Ανατομία Μιας Πτώσης, έναν από τους πιο δικαιωματικούς Φοίνικες των Καννών της τελευταίας δεκαετίας. Ένα φιλμ που διεκδικεί και αυτό τη θέση του στη δεκάδα, όμως δεν φαίνεται να ανταγωνίζεται ευθέως το Zone όπως στις Κάννες αλλά το Air του Ben Affleck.
Η Ακαδημία έχει πάντοτε χώρο για all American ιστορίες περί underdogs στις δεκάδες της και το Air μπορεί να κερδίσει στα σημεία, αφήνοντας την Ανατομία στην κατηγορία Καλύτερου Διεθνούς Φιλμ.
Αυτή, λοιπόν, είναι η εντεκάδα που πρέπει να γίνει δεκάδα μέχρι τις 10 Μαρτίου του 2024 οπότε και θα διεξαχθούν τα Όσκαρ, και που έχουν να ανταγωνιστούν ο Γιώργος Λάνθιμος και το Poor Things να ανταγωνιστούν ως τότε.
Δεν περιμένουμε καμία έκπληξη δηλαδή;
Όχι ακριβώς. Υπάρχουν ακόμα κάμποσοι τίτλοι που μπορούν να κάνουν προσπέραση και να βρεθούν στη βασική δεκάδα των Όσκαρ, αν και έχουν λιγότερες πιθανότητες από τα παραπάνω.
Μιλάμε το The Killer του David Fincher, το Napoleon του Ridley Scott, το Ferrari του Michael Mann, το May December του Todd Haynes, το Bikeriders του Jeff Nichols, το Saltburn της προσφάτως οσκαρούχου Emerald Fennell, το Priscilla της Sofia Coppola, το Taste of Things που κέρδισε την Καλύτερη Σκηνοθεσία στις Κάννες, το Next Goal Wins του Taika Waititi, το δράμα για το κίνημα Ίσων Πολιτικών Δικαιωμάτων Rustin του Netflix που έχει ως τώρα αναδείξει τον Colman Domingo ως σίγουρο υποψήφιο για Α΄Ανδρικό, και το NYAD του Netflix με την Annette Bening και την Jodie Foster που ξεπήδησε από το Telluride.
Να σημειωθεί εδώ πως το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ του Τορόντο δεν έχει δοθεί ακόμα τη στιγμή που γράφεται τούτο το άρθρο, και αυτό έχει σημασία γιατί η ταινία-κάτοχός του έχει τεράστιες πιθανότητες να βρεθεί στη δεκάδα.
Στην κατηγορία Σκηνοθεσίας τα πράγματα είναι απλούστερα και πιο περιορισμένα. Πέραν κάποιας μεγάλης έκπληξης, ο Γιώργος Λάνθιμος θα συνυπάρξει ως φαίνεται στην κατηγορία με τους Greta Gerwig, Christopher Nolan, Martin Scorsese και Jonathan Glazer. Είναι ιδιαιτέρως δυνατή χρονιά εδώ, με πρότζεκτ που συνδυάζουν την εικαστική ταυτότητα, τις σοβαρές ερμηνείες, τις πλούσιες θεματικές και το καλλιτεχνικό στίγμα των δημιουργών τους.
Η ψηφοφορία για τις υποψηφιότητες των Όσκαρ ξεκινά στις 11 Ιανουαρίου του 2024 και θα διαρκέσει έξι ημέρες, με τους τελικούς υποψήφιους να ανακοινώνονται στις 23 Ιανουαρίου. Η τελική ψηφοφορία θα ξεκινήσει στις 22 Φεβρουαρίου και θα ολοκληρωθεί έξι ημέρες αργότερα.
Το Poor Things θα κάνει πρεμιέρα στην Ελλάδα στις 4 Ιανουαρίου.