Το σινεμά είναι και οι άνθρωποι πίσω από αυτό. Μεγάλο μέρος της σχέσης μας με το σινεμά πάντα ήταν και το να ερχόμαστε σε επαφή με τους δημιουργούς και τους καλλιτέχνες, να μάθουμε πώς ηθοποιοί προσεγγίζουν ρόλους και πώς σκηνοθέτες πραγματοποιούν τις ιδέες τους.
Για μια ακόμη χρονιά, μιλήσαμε με μερικούς από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες και ηθοποιούς του παγκόσμιου σινεμά. Κάποιοι και κάποιες εξ αυτών, θα βρίσκονται απόψε στην οσκαρική τελετή των 92ων βραβείων Όσκαρ.
Για μια τελευταία ευκαιρία επανάληψης πριν περπατήσουν το κόκκινο χαλί, θυμόμαστε τις συζητήσεις μας με μια ντουζίνα σκηνοθετών και ηθοποιών που είτε οι ίδιοι είτε οι ταινίες τους, θα βρεθούν απόψε ανάμεσα στις μεγάλες οσκαρικές υποψηφιότητες. Τι μας είπε ο Quentin Tarantino για το Χόλιγουντ, και πώς συνεργάστηκε για πρώτη φορά ο Song Kang-ho με τον Κορεάτη σκηνοθέτη που έχει συνταράξει τη βιομηχανία;
Quentin Tarantino
Υποψήφιος για 3 Όσκαρ (Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου)
Σκηνοθέτης του ‘Once Upon a Time… in Hollywood’ (10 υποψηφιότητες για Όσκαρ, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας)
«Αυτό που κάνω μπορεί να γνωρίσει την αποθέωση, μπορεί να γνωρίσει το ρεζίλεμα, αλλά είναι αυτό που είναι. Aυτή η τωρινή στιγμή δεν είναι για πάντα. Αλλά ελπίζεις το έργο σου να είναι. Κι έτσι, αυτό το έργο μπορεί τώρα να ειδωθεί με έναν συγκεκριμένο τρόπο, και μπορεί να ειδωθεί με έναν άλλο τρόπο σε 20 χρόνια από τώρα.»
Song Kang-ho
Locarno Film Festival Samuel Golay / Locarno Film Festival Samuel Golay
Βραβευμένος με SAG Καλύτερου Ensemble
Πρωταγωνιστής του ‘Parasite’ (6 υποψηφιότητες Όσκαρ, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας)
«Όταν κυνηγάω ένα φιλμ δεν διαλέγω επίτηδες κάτι που είναι πολιτικό, αλλά αυτή είναι μια εικόνα που έχει εξελιχθεί τα τελευταία 10 χρόνια με τον τρόπο που έχω τοποθετηθεί με τις ταινίες που έρχονται στο δρόμο μου. Το πώς και το γιατί διαλέγω αυτές τις ταινίες είναι επειδή νιώθω πως είναι σημαντικό αυτές οι ιστορίες να λεχθούν στην κοινωνία μας αυτή τη στιγμή.»
Πρωταγωνιστής του ‘Once Upon a Time… in Hollywood’ (10 υποψηφιότητες για Όσκαρ, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας)
«Στην τελική, όλοι άνθρωποι είμαστε. Φυσικά και υπάρχει αυτή η επίμονη πάλη με την αμφιβολία και την αποδοχή και όλες οι σκέψεις καταλήγουν στο ότι… κοίτα, το μεγάλο λάθος είναι να αναζητάς το νόημα στο αποτέλεσμα αυτού που κάνεις αντί να αναζητάς το νόημα στο πώς περνάς την κάθε σου μέρα.»
Leonardo DiCaprio
Υποψήφιος για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου
Πρωταγωνιστής του ‘Once Upon a Time… in Hollywood’ (10 υποψηφιότητες για Όσκαρ, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας)
«Υπό μία έννοια νομίζω όταν διάβασα πρώτη φορά τον χαρακτήρα, πέραν του ότι είμαι ηθοποιός με ημερομηνία λήξης, είδα απλά… έναν άνθρωπο να έρχεται αντιμέτωπος με τον ίδιο τον θνητό του χαρακτήρα. Και να συμβιβάζεται με αυτή την ιδέα.»
Florence Pugh
92ND ACADEMY AWARDS NOMINEES LUNCHEON – INSIDE / Danny Moloshok/Invision/AP
Υποψήφια για Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου
Πρωταγωνίστρια του ‘Little Women’ (6 υποψηφιότητες για Όσκαρ, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας)
«Δεν υπάρχει καμία σύνδεση [ανάμεσα στους ρόλους της]. Θες να δεις χαρακτήρα και όχι ηθοποιό, αυτό θέλω κι εγώ. Θέλω πάντα να μεταμορφώνομαι και να κάνω κάτι διαφορετικό και νέο αλλά εξίσου συναρπαστικό με το τελευταίο, αλλιώς ποιο το νόημα. Ελπίζω να μπορέσω να το συνεχίσω και ελπίζω οι άνθρωποι να συνεχίσουν να βλέπουν τον χαρακτήρα κι όχι την ηθοποιό.»
Σκηνοθέτης του ‘Corpus Christi’, υποψήφιο για Όσκαρ Διεθνούς Παραγωγής
«Είναι μεγάλη η συζήτηση για τις δομές και τους θεσμούς, για το ρόλο της εκκλησίας στην Πολωνία. Υπάρχουν όλο και λιγότεροι ιερείς, περισσότεροι άνθρωποι φεύγουν από την εκκλησία ή σταματούν να είναι ενεργοί Χριστιανοί. Υπάρχει τεράστιο κίνημα προς το πιο κοσμικό lifestyle, μετά από 50 χρόνια κομμουνισμού υπάρχει τεράστια αλλαγή στη χώρα. Αλλά ήθελα να το κάνω πιο παγκόσμιο στην ταινία.»
Σκηνοθέτες του «Avengers: Endgame», #1 ταινία στην ιστορία του box office, υποψήφιο για Όσκαρ Οπτικών Εφέ
«Είναι σαν καλοκαιρινή κατασκήνωση κάθε φορά που δουλεύουμε με αυτό το καστ. Είμαστε μαζί χρόνια τώρα. Παραδοσιακά, γυρίζεις μια ταινία, έχεις μια έντονη σχέση με λίγους ανθρώπους για δυο μήνες και μετά σκορπάμε. Με αυτό βρισκόμαστε ξανά όλοι κάθε λίγους μήνες.»
Greta Gerwig
Jordan Strauss/Invision/AP / Jordan Strauss/Invision/AP
Υποψήφια για Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου
Σκηνοθέτης του ‘Little Women’ (6 υποψηφιότητες για Όσκαρ μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας)
«Νομίζω, χωρίς να θέλω να γίνω υπερβολικά μεταφυσική πάνω σε αυτό αλλά ναι, ο γραμμικός χρόνος είναι μεγάλο σπάσιμο. [γελάει] Ήθελα να δημιουργήσω ένα αίσθημα της στιγμής που συγκεντρώνονται πολλά περιστατικά μαζί, κάτι που είναι συναισθηματικό από μόνο του. Αυτή η αίσθηση του χρόνου καθώς κατρακυλά προς τα μπροστά πιο γρήγορα από όσο προλαβαίνεις να τον συγκρατήσεις.»
Saoirse Ronan
Vianney Le Caer/Invision/AP / Vianney Le Caer/Invision/AP
Υποψήφια για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου
Πρωταγωνίστρια του ‘Little Women’ (6 υποψηφιότητες Όσκαρ, μεταξύ αυτών Καλύτερης Ταινίας)
«Νομίζω πως η Greta είναι τόσο παρατηρητική και τόσο ανοιχτή στους δημιουργούς με τους οποίους δουλεύει και με τους ανθρώπους γύρω της που, πιστεύω, στο πέρασμα των χρόνων έχει αναπτύξει δικό της στυλ. Αυτή η καθαρότητα που έχει μεταφράζεται στο λουκ της ταινίας, στο είδος του μοντάζ που θέλει, το ρυθμό, τη μουσική, όλο το συναίσθημα πίσω από τα πάντα.»
Υποψήφιος για 2 Όσκαρ (Ταινίας, Διασκευασμένου Σεναρίου)
Σκηνοθέτης του ‘Jojo Rabbit’ (6 υποψηφιότητες Όσκαρ, μεταξύ αυτών Καλύτερης Ταινίας)
«Μου αρέσει να παίζω χαρακτήρες που είτε βοηθούν τους άλλους είτε είναι εκεί για να δώσουν λίγη υφή, να κάνουν λίγο πιο ενδιαφέρον αυτό που βλέπεις. Επίσης κάτι που θα είναι απλά διασκεδαστικό για μένα να το κάνω. Με ενδιαφέρουν λιγότερο οι ατάκες ή το να κάνω ένα stunt, και περισσότερο το να κάνω κάτι που δεν έχω κάνει ξανά.»
Υποψήφιος για Όσκαρ Πρωτότυπης Μουσικής (‘Little Women’)
«Δεν πετάω απλώς μουσική πάνω στο φιλμ. Είμαι μέσα στο φιλμ. Ρόλος μου είναι να συνδέω το φιλμ. Αυτό πρέπει να κάνω. Ακόμα κι αν χρησιμοποιώ τα ίδια όργανα, πρέπει να το κάνω με διαφορετικό τρόπο, γιατί δεν αντιπροσωπεύουν τα ίδια συναισθήματα.»
Λίγο πριν τα φετινά Όσκαρ, απονέμουμε τα δικά μας βραβεία. Τι έχουμε να πούμε για τον Joaquin Phoenix; Τι συνδέει τη Jennifer Lopez και τον Adam Sandler; Γιατί δεν απονέμουμε ξενόγλωσση κατηγορία; Και γιατί μιλάμε πάλι για το ‘Shallow’ και τον Bradley Cooper;
Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε συσκευές, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για τους σκοπούς που περιγράφονται παρακάτω. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας για τους εν λόγω σκοπούς. Εναλλακτικά, μπορείτε να κάνετε κλικ για να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας ή να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία.