Οι στιγμές της ποπ κουλτούρας που καθόρισαν το 2020
Η μουσική, οι σειρές-φαινόμενα, το ταλαιπωρημένο σινεμά, οι ήρωες και οι καταστάσεις που σημάδεψαν τον entertainment κόσμο της χρονιάς που επιτέλους φεύγει.
- 17 ΔΕΚ 2020
Αυτή η στιγμή συνέβη κάπου μες στα πρώτα 6-7 χρόνια του 2020 οπότε είναι λογικό αν τώρα που σας το θύμισα χτυπήσατε κούτελο και είπατε «α ναι, αυτό ήταν φέτος!». Και δεν είναι η μόνη τέτοια στιγμή. Θυμάστε το Tiger King; Υπήρξε μια φάση που όλο το σύμπαν μιλούσε για το Tiger King και το Χόλιγουντ πρόλαβε να ανακοινώσει δύο σειρές βασισμένες σε αυτό πριν σβηστεί από τη μνήμη μας.
Θυμάστε την πρώτη καραντίνα; Τότε που όλα ήταν αβέβαια, τότε που καθαρίζαμε ακόμα έναν έναν τους ξηρούς καρπούς από το σούπερ μάρκετ και δεν βγαίναμε ούτε στο μπαλκόνι, και η παραγωγή ταινιών είχε ανασταλεί και σειρές τελειώναν τις σεζόν τους με κάτι άτσαλα κινούμενα σχέδια; Θυμάστε πόσα χρόνια έχουν περάσει μέχρι την τωρινή καραντίνα όπου είναι σα να μη συμβαίνει καραντίνα, τα πάντα είναι πιο απογνωσέ, και οι παραγωγές συνεχίζονται κανονικά με μόνη διαφορά ότι στο Grey’s Anatomy φοράνε μάσκες;
Τι χρονιά ήταν αυτή. Σε κάνει να αναθεωρείς ζητήματα μεγέθους και οπτικής γωνίας, ό,τι έμοιαζε τρομακτικό τώρα μοιάζει απλό, ό,τι έμοιαζε σύντομο τώρα μοιάζει γαλαξίες χρόνου μακριά. Θα τα θυμηθούμε όλα τώρα, μικρά και μεγάλα, χαζά και σοβαρά, ευχάριστα και δυσάρεστα. Όχι με χρονολογική σειρά. Αρκετά με τη ροή του χρόνου. Μας υποχρέωσε.
***
Τα Όσκαρ του Parasite
Τα Έμμυ του Schitt’s Creek
Τα Γκράμι της Billie Eilish
Πάρα πολύ συχνά οι οργανισμοί που απονέμουν τα μεγάλα βραβεία της κάθε entertainment βιομηχανίας αποδεικνύονται παράταιροι ως προς το βηματισμό τους δίπλα στις τάσεις και τα πρόσωπα που κυριαρχούν. Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση πως τα μεγάλα βραβεία έχουν καμία υποχρέωση να πηγαίνουν στα πιο δημοφιλή έργα, όμως είναι αξιοσημείωτο όποτε οι διάφορες Ακαδημίες ακούν τον παλμό της ποπ κουλτούρας. Κυρίως γιατί έχει ενδιαφέρον το τι λέει η κάθε τέτοια νίκη για την ίδια την ποπ κουλτούρα και τις τάσεις.
Στα Όσκαρ ο θρίαμβος του Bong Joon-ho και του Parasite επιβεβαίωσε την παγκοσμιοποίηση της ονλάιν διασκέδασης, από την αμεσότητα των ανταποκρίσεων από τις Κάννες μέχρι την συνήθεια του διεθνούς entertainment χάρη στο δίχως σύνορα streaming. Στα Έμμυ ο θρίαμβος του Schitt’s Creek θύμισε throwback κωμικούς θριάμβους και αποτέλεσε άμεση συνέπεια της καραντίνας: Τα μέλη της Ακαδημίας, κλεισμένα σπίτι, είδαν όλο το Schitt’s Creek που είχε μόλις μπει στο Netflix, και ψήφισαν, απλά, κάτι που τους άρεσε. Κάποιες φορές, οι αναλύσεις περιττεύουν.
Τέλος, στα Γκράμι, η Billie Eilish έγινε στα 18 η νεότερη καλλιτέχνης που τιμάται και με τα 4 μεγάλα βραβεία και η πρώτη γυναίκα: Άλμπουμ της Χρονιάς, Τραγούδι της Χρονιάς, Ηχογράφηση της Χρονιάς, Νέα Καλλιτέχνης. Στα Όσκαρ η Ακαδημία επιτέλους αποδέχθηκε πως υπάρχει διεθνής διασκέδαση, στα Έμμυ η Ακαδημία θυμήθηκε να απολαμβάνει σειρές στο σπίτι. Στα Γκράμι, πολύ απλά, η Ακαδημία άκουσε τι συμβαίνει στον έξω κόσμο. Δεν συμβαίνει συχνά, αλλά φέτος όλα έμοιαζαν τόσο αβίαστα.
Η κυκλοφορία του WAP των Cardi B και Megan Thee Stallion
To τραγούδι του καλοκαιριού και, αναμφίβολα, της χρονιάς ήταν η συνεργασία της Cardi B με την Megan Thee Stallion, ένα αναπολογητικά θριαμβευτικό κομμάτι μουσικής ανατομίας που χώρισε κατευθείαν το σύμπαν στα δύο. Κόσμο που ενθουσιάστηκε, και τον Ben Shapiro. Τα thinkpieces αναρίθμητα, οι τρίσβαθες αναλύσεις μόνιμες από τη στιγμή της κυκλοφορίας μέχρι και κατά την πρόσφατη λίστα του -αγχωμένου κάπως, όχι;- Pitchfork, και φυσικά οι έξαλλες αντιδράσεις ουκ ολίγες. Φανταστείτε κιόλας να είχαμε ζήσει ως κοινωνία αυτό το κομμάτι και σε ένα κανονικό clubbing καλοκαίρι. Δεν ήμασταν έτοιμοι. Αλλά με μια ελπίδα ζούμε.
Η τηλεόραση την εποχή του κορονοϊού
Είδαμε σεζόν να ολοκληρώνονται πριν το προβλεπόμενο (The Good Fight), είδαμε σεζόν να ολοκληρώνονται με κάτι τρομακτικά animation (Blacklist), είδαμε zoom reunions (Parks and Recreation), είδαμε zoom διαγωνιστικά φινάλε (RuPaul’s Drag Race). Στο μεταξύ, το All Rise έκλεισε τη σεζόν με το πρώτο zoom επεισόδιο ενσωματώνοντας την πανδημία χωρίς να το πολυσκεφτεί, κάτι που μετά το καλοκαίρι θα έκαναν σταδιακά κι άλλες σειρές όπως το -προφανές- Grey’s Anatomy και το Superstore που βγάζει νέο workplace δράμα μέσα από την κατάσταση.
Κι ενώ η κάθε παραγωγή βρίσκει τον τρόπο της για να προχωρά μπροστά με τα νέα δεδομένα, άλλα σόου ολοκληρώνονται όπως-όπως ανακυκλώνοντας μέχρι και κομπάρσους (τα έντεχνα ενδιάμεσα επεισόδια του Flight Attendant, του οποίου το φινάλε είχε ευτυχώς προλάβει να γυριστεί νωρίτερα) κι άλλα απλώς ζυγίζουν εξαρχής τις ανάγκες του στόρι (ένα φιλόδοξο επεισόδιο της 2ης σεζόν His Dark Materials απλά πετάχτηκε στα σκουπίδια). Η πιο ακραία περίπτωση; Το live action σόου No Activity του CBS All Access ανανεώθηκε για 4η σεζόν αλλά πλέον θα είναι animation. Μια ολόκληρη βιομηχανία ξαναβρίσκει τον εαυτό της και τις διαδικασίες της, μπροστά στα μάτια μας.
Lockdown Α’: Το Tiger King του Netflix
Lockdown Β’: Το Queen’s Gambit του Netflix
Το πιθανότερο είναι πως όλοι θα θυμόμαστε πώς νιώθαμε και τι βλέπαμε και τι κάναμε (και τι ακούγαμε, ευχαριστούμε Dua Lipa!) όταν ήρθε το πρώτο lockdown, μια εμπειρία ζωής καθοριστική και αδύνατον να επαναληφθεί, κάτι που επιβεβαιώνεται κατά το τρέχον δεύτερο lockdown, που απλά δεν είναι lockdown. Έχω ακόμα γραμμένα σε μια σελίδα όλα τα φιλμ, τις σεζόν, ακόμα και τα sports που παρακολούθησαν εκείνο το διάστημα. (Οι 9 σεζόν του Cheers που είδα μου έσωσαν τη ζωή.) Και όπως είναι λογικό, ο κόσμος κοίταξε να δει τι έχει το Netflix και κάπως έτσι το Tiger King έγινε το απόλυτο pop culture φαινόμενο της περασμένης άνοιξης, σε βαθμό που παραγγέλθηκαν 2 νέες σειρές βασισμένες σε αυτό. Μήνες μετά, έχει μπει για τα καλά στη σφαίρα του «καλά θυμάσαι κάποτε που βλέπαμε το Tiger King;».
Στο δεύτερο lockdown, και καθώς ο χειμώνας έρχεται ωθώντας έτσι κι αλλιώς τον κόσμο να παραμείνει μέσα, μια αληθινά καλή σειρά αναδείχθηκε σε most-watched φαινόμενο πέραν κάθε προσδοκίας. Από τον Νοέμβριο, οι πάντες βλέπουν μια σειρά για σκάκι, ένα τελευταίο twist του 2020.
Η απόλυτη επικράτηση του TikTok και του Zoom
Σταρς του TikTok γίνονται brand ονόματα την ώρα που η τραμπική κυβέρνηση προσπαθεί να απαγορεύσει την πλατφόρμα στις ΗΠΑ και ενώ πλέον μέσω όσμωσης και μόνο οι πάντες βλέπουν TikTok, είτε χαζεύοντας στο app με τις ώρες είτε μέσα από curated social περιβάλλοντα που αναπαράγουν στιγμιότυπα κάθε είδους και ενδιαφέροντος.
Η τεράστια άνοδος του TikTok συμπίπτει με το zoom, μια εφαρμογή που κανείς άνθρωπος δεν είχε ακούσει πριν τον περασμένο Μάρτιο αλλά ξαφνικά μέσα σε ένα διάστημα 5 ημερών ένιωθες πως με κάποιο τρόπο είχε εμφυτευτεί στις αναμνήσεις μας και ήταν σα να είχαμε μεγαλώσει με αυτό στη ζωή μας. Εργασιακά μίτινγκ, πάρτι, συνεντεύξεις, βόλτα για καφέ- όλα γίνονται μέσω zoom. Ο αδιαφιλονίκητος νικητής του 2020.
Το ντοκιμαντέρ The Last Dance
Το bubble πρωτάθλημα των Lakers
Τα αθλητικά σημεία αναφοράς της χρονιάς αφορούσαν αμφότερα το ΝΒΑ, είχαν και τα δύο να κάνουν με την επίδραση της πανδημίας στη ζωή μας, και με έναν απίστευτο τρόπο κατάφεραν εν μέσω πανδημικού 2020 να αναζωπυρώσουν με νέα επιχειρήματα μια κατά βάση κουρασμένη και ακινητοποιημένη εδώ και χρόνια κόντρα περί του Καλύτερου Όλων Των Εποχών.
Την περασμένη άνοιξη καθώς το lockdown μας καθήλωνε σπίτια, το ESPN και το Netflix παρουσίαζαν το φοβερό αθλητικό ντοκιμαντέρ The Last Dance που χάρη και στην εβδομαδιαία ροή (αντί για το ξεφόρτωμα 10 ωρών, ευχαριστούμε ESPN) διατήρησε και αύξησε το ενδιαφέρον του κοινού και των μέσων για περισσότερο από ένα μήνα συνεχούς κάλυψης, συζήτησης και ανάλυσης. Ήταν ένα μεγάλο power play του Jordan που ήθελε να θυμίσει σε όλους ποιος είναι ο Σπουδαιότερος.
Λίγους μήνες μετά, η διαλυμένη σεζόν του ΝΒΑ αναστήθηκε μέσα σε ένα πρωτοφανές bubble, ένα αθλητικό και τηλεοπτικό θέαμα πρωτοφανές, που έστειλε παίχτες και ομάδες σε μια πλήρη sci-fi απομόνωση για μήνες, με ψηφιακό κοινό στις εξέδρες, με πολιτικά μηνύματα στις φανέλες αντί ονομάτων, μέχρι και με μια απεργία εν μέσω των Black Lives Matter διαμαρτυριών που συγκλόνισαν τον πλανήτη. Πραγματικά δεν έχουμε ξαναδεί και ούτε πρόκειται να δούμε ξανά κάτι τόσο παράξενο και μοναδικό όσο τo bubble του περσινού ΝΒΑ. Την οποία με σχετικά συνοπτικές διαδικασίες κατέκτησαν οι Lakers του LeBron James ο οποίος πήρε πρωτάθλημα με την 3η ομάδα της καριέρας του. Ήταν ένα μεγάλο power play του LeBron που ήθελε να θυμίσει σε όλους ποιος είναι ο Σπουδαιότερος.
Η ελληνική τηλεόραση δίνει ξανά μυθοπλασία
Τα ριάλιτι βασιλεύουν αλλά το πιο σημαντικό είναι πως η μετά από καιρό φαίνεται η Ελληνική τηλεόραση να έχει αποφασίσει ξανά να επενδύσει στη μυθοπλασία, με στιβαρά αποτελέσματα. Από τις Άγριες Μέλισσες μέχρι τον φρέσκο νέο κύκλο του Έτερος Εγώ, ως και την πολύ καλή σοδειά παραγωγών της ΕΡΤ, φέτος ένιωθε κανείς πως -επιτέλους- υπάρχουν καλές scripted επιλογές.
Το όνομα του μωρού των Grimes και Elon Musk
Το Imagine από μια χορωδία διασήμων
Και τώρα ας μιλήσουμε για celebrities! Στο πρώτο lockdown, ένα μάτσο πλούσιοι διάσημοι αποφάσισαν να στηρίξουν τον πολύπαθο πληθυσμό που προσπαθούσε να καταλάβει πώς θα κάνει τη δουλειά του και πώς θα ψωνίζει μπανάνες και γάλα από το γωνιακό σούπερ μάρκετ, γράφοντας ένα φρικτό cover του Imagine καθένας απο τη βιλάρα του. Καταπληκτικό ήταν, η ουσιαστικότερη τόνωση ηθικού που λάβαμε όλο αυτό το διάστημα. Λίγο καιρό αργότερα, από ένα μέλλον που ακόμα δεν έχει φτάσει, η Grimes κι ο Elon Musk ανακοίνωσαν το όνομα του μωρού τους, X Æ A-12, και την επεξήγηση μέσα από αυτή την απλά εκπληκτική συνομιλία στο twitter:
Τι είναι κι οι σταρς, άνθρωποι σαν κι εμάς είναι.
Τα έξαφνα άλμπουμ της Taylor Swift
Περνώντας στην προ πολλού προφητευόμενη Ώριμη Φάση της, η Taylor Swift κυκλοφόρησε δίχως προειδοποίηση και hype το folklore, αφήνοντας πίσω τον γυαλισμένο της ποπ ήχο προς μια πιο ονειρικά indie folk κατεύθυνση σε παραγωγή Jack Antonoff και Aaron Dessner. Έσπασε μπόλικα streaming ρεκόρ, κέρδισε πολλές υποψηφιότητες Γκράμι και, πιο σημαντικά, φάνηκε να σημαίνει πολλά πράγματα για πολύ κόσμο. Και ενώ η Swift μπορεί πλέον νομικά να επανηχογραφήσει τα πρώτα της 5 άλμπουμ ύστερα από την πώληση των ηχογραφήσεων από τον Scooter Braun, η χρονιά κλείνει με άλλη μια κυκλοφορία-έκπληξη, ένα άλμπουμ που συνεχίζει στην κατεύθυνση του folkore, με τίτλο evermore.
Στο ενδιάμεσο, κυκλοφορεί το μουσικό ντοκιμαντέρ folklore: the long pond studio sessions για το Disney+ και το ντοκιμαντέρ για την καριέρα της μέχρι πριν το folklore, Miss Americana, για το Netflix. Με τρόπο σχεδόν διακριτικό για τα δεδομένα του σύγχρονου industry και του μεγέθους της, η Taylor Swift ήταν παντού τη χρονιά που πέρασε.
“Megxit”
Η Diana στην 4η σεζόν του The Crown
Και τι χρονιά για τη βασιλική οικογένεια! Λίγες μέρες μετά την έναρξη του 2020 ο Harry και η Meghan ανακοίνωσαν πως δεν θα κάνουν πια χρήση των ανώτερων βασιλικών τους τίτλων και θα παραμείνουν οικονομικά ανεξάρτητοι μοιράζοντας το χρόνο τους ανάμεσα στην Αγγλία και τις ΗΠΑ. Επειδή αυτό που αργά ή γρήγορα θα έφερνε το τέλος της μοναρχίας θα ήταν η δυνατότητα συμφωνίας με το Netflix και το Spotify- τρελοί είναι οι άνθρωποι να μείνουν εκεί μες στη γυάλα;
Μήνες μετά, το The Crown επέστρεψε για την καλύτερη ίσως σεζόν του ως τώρα, και σίγουρα την πιο σκληρή απέναντι στην βασιλική οικογένεια την οποία απεικονίζει (σε μεγάλο βαθμό μέσα από την οπτική της Diana) περισσότερο ποτέ ως ένα μάτσο κοράκια σε ένα περιβάλλον ασφυκτικό που δεν συγχωρεί. Ο συνδυασμός της Diana και της φανταστικής ερμηνείας της Gillian Anderson που παίζει την Thatcher εξαιρετικά ως μάπετ, εκτόξευσαν το hype της σειράς υψηλότερα από ποτέ ως σήμερα, και οδήγησαν το παλάτι στο γελοίο request από το Netflix, να δηλώνεται απερίφραστα πως η σειρά αποτελεί προϊόν μυθοπλασίας και πως τα γεγονότα δεν είναι αληθινά.
Ας λένε ό,τι θέλουν, εγώ ανυπομονώ για το αποκλειστικό podcast της Meghan και του Harry στο Spotify όπου θα σχολιάζουν τα επεισόδια της 5ης και της 6ης σεζόν της σειράς.
Το θέατρο πάει online
To Disney+ έκανε ένα μικρό πάταγο πλασάροντας το θεατρικό φαινόμενο του Hamilton στην πλατφόρμα και οδηγώντας πολύ κόσμο στο να πάρει συνδρομή στις ΗΠΑ, όμως η αληθινή έκρηξη του θεάτρου ως home entertainment ήρθε εδώ! Όλο και περισσότερα θέατρα προσφέρουν τις δημοφιλείς τους παραστάσεις σε streaming για τον κόσμο που αυτή την περίοδο θα ζητούσε αυτού του τύπου την διασκέδαση, σε μια πραγματικά απρόσμενη αναβίωση της λογικής του Θεάτρου της Δευτέρας, με οικογένειες να βλέπουν παραστάσεις στο σαλόνι τους.
Το Animal Crossing ξεπουλά τα Nintendo Switch
Οι πρώτες μέρες του lockdown συνέπεσαν σε πολλές χώρες με το διάστημα λανσαρίσματος του Animal Crossing: New Horizons, του παιχνιδιού που έκανε πάταγο φέτος βοηθώντας κόσμο να ζήσει τουλάχιστον κάποιου τύπου virtual απόδραση σε ένα νησί απόλυτα προσωπικό και φτιαγμένο από τα χεράκια του καθενός. Τα κτίρια, οι δρόμοι, οι στολισμοί έκαναν το παιχνίδι τέλεια εμπειρία για μια δύσκολη περίοδο, με το online play να επιτρέπει σε πολύ κόσμο μάλιστα να επισκέπεται νησιά φίλων για μερικά από τα πιο παράξενα πάρτυ που έχουμε δει στη ζωή μας. Ήταν ένας τεράστιος τίτλος και βασικός στην συνεχιζόμενη επιτυχία του Nintendo Switch, που στον 3ο χρόνο ζωή του συνεχίζει να πουλά δίχως σταματημό, κλείνοντας μάλιστα 24 συνεχείς μήνες ως top-seller στις ΗΠΑ, και που έφτασε μέχρι και να αποτελεί εργαλείο πολιτικής διαφήμισης.
Α, κι επίσης μια φορά ο Elijah Wood πήγε στο νησί μιας ράντομ χρήστη του twitter για να πουλήσει τα ραπανάκια του και έπεσε σύρμα στα social και μαζεύτηκαν στο νησί ένα κάρο τυχαίοι παίχτες για να χαιρετήσουν από κοντά το ονλάιν άβαταρ του Elijah Wood. ΟΚ, κοιτάχτε, όλο αυτό θα ήταν πολύ περίεργο να προσπαθήσει να το εξηγήσει κανείς ένα χρόνο νωρίτερα αλλά είπαμε, το 2020 απαίτησε πολλά από εμάς, κι αν κάποιοι άνθρωποι θέλουν να βγουν ρομαντικά ραντεβού ως αρκουδάκια στο Animal Crosing ή να δουν απο κοντά διάσημους σταρ ως αρκουδάκια στο Animal Crossing, τότε αφήστε τους ανθρώπους να το κάνουν. Τι καλύτερο είχαμε να κάνουμε τον Απρίλιο;
Το Tenet κυκλοφορεί στα σινεμά εν μέσω πανδημίας
Η Warner αδειάζει όλο τον κατάλογό της online
Μέσα στην πρωτοφανή φετινή κατάσταση, η βιομηχανία του κινηματογράφου πρακτικά καταστράφηκε, με αίθουσες να ανοίγουν και να κλείνουν, το κοινό διστακτικό, και τα στούντιο ακόμα διστακτικότερα. Όταν ύστερα από διαρκείς καθυστερήσεις, η Warner πειραματίστηκε με την κυκλοφορία του Tenet στις αίθουσες, τα αποτελέσματα ήταν καλά δεδομένων των συνθηκών, αλλά σίγουρα καταστροφικά στις ΗΠΑ. Στην Ελλάδα υπήρχε έτσι κι αλλιώς η επιλογή του θερινού σινεμά, αίθουσες που δούλεψαν σταθερά φέτος μέχρι και τα πρώτα κρύα και φτάνοντας μέχρι και τις Νύχτες Πρεμιέρας, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν εξ ολοκλήρου σε open air αίθουσες. (Άλλα Φεστιβάλ πραγματοποιήθηκαν εξ ολοκλήρου online, σε ένα industry shift που περιμένουμε να δούμε πού θα οδηγήσει στο μέλλον.)
Όμως με τις επιλογές και τα περιθώρια να στενεύουν, τα στούντιο άρχισαν να εξετάζουν τις επιλογές τους. Η Disney δοκίμασε να κυκλοφορήσει το Mulan σε premium τιμή και το στοίχημα δεν βγήκε εξ ου και έκτοτε έχει διαφυλάξει τα μεγαλύτερα χαρτιά της για το 2021. Όμως η Warner, θέλοντας να εκτοξεύσει τη δική της streaming πλατφόρμα, παίρνει την σοκαριστική απόφαση να παραδώσει όλο τον 2021 κατάλογό της μπροστά και στην πανδημική αβεβαιότητα, στέλνοντας όλες τις πρεμιέρες στο HBO Max ταυτόχρονα με τις αίθουσες. Το μέλλον του σινεμά συνεχίζει να γράφεται.
Ο θάνατος του Chadwick Boseman
Το μεγαλύτερο σοκ της χρονιάς ήταν ο ξαφνικός θάνατος του εμβληματικού Chadwick Boseman από μια ασθένεια που κανείς δεν γνώριζε πως πολεμούσε. Όχι απλά νεότατος αλλά και στο απόγειο μιας καριέρας που υποσχόταν αληθινά μεγαλεία, ο Boseman πέθανε στη διάρκεια μιας χρονιάς που τον είδε να παραδίδει δύο από τις ερμηνείες της καριέρας του, στο Da 5 Bloods του Spike Lee και στο Ma Rainey’s Black Bottom για το οποίο εικάζεται πως είναι και φαβορί για μεταθανάτιο Όσκαρ. Όμως στο πρόσωπο και στο σώμα δουλειάς του νύν και αεί Black Panther αμέτρητοι άνθρωποι είδαν ελπίδα και έμπνευση που ξεπερνά έναν ρόλο, μία ταινία ή μία βράβευση. Έχοντας ενσαρκώσει μια σειρά από σπουδαίες προσωπικότητες, αληθινές ή φανταστικές, ο Boseman θα είναι για πάντα σύμβολο. Κι ας μην μπορούμε ακόμα, καλά καλά, να χωνέψουμε ότι δεν είναι πια εδώ.