AP Photo/Matt Sayles
OSCARS

25 αδιανόητα πρόωρες προβλέψεις για τα Όσκαρ του 2019

To PopCode κοιτά στην κρυστάλλινη μπάλα του και προβλέπει πιθανούς υποψηφίους στην τελετή απονομής του 2019.

Πολύ νωρίς, ε; Είναι και δεν είναι. Το buzz από τα φεστιβάλ, το βιογραφικό των συντελεστών και οι διανομείς στις πλάτες μιας ταινίας μπορούν να σημαίνουν λαμπρό μέλλον και κόκκινα χαλιά.

Θα το ρισκάρουμε λοιπόν κι εμείς, και θα κάνουμε τις προβλέψεις μας παρακάτω:

The Irishman

Ξεκινάμε με μια επιλογή που αν δεν ανήκε στο Netflix θα ήταν αυτονόητη. Scorsese είναι αυτός και θα έχει – σχεδόν – πάντα την προσοχή της Ακαδημίας (σσσ, κάνε ότι δεν ακούς ‘Silence’).

Η πλατφόρμα πήρε πέρσι το 1ο της Όσκαρ με το ‘White Helmets’. Φέτος όμως, η αγορά του ‘Mudbound’ από το περσινό Sundance μάλλον έπληξε τις πιθανότητές του φιλμ για μία υποψηφιότητα στις κατηγορίες Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Σκηνοθεσίας, παρότι ήταν υποψήφιο σε 4 άλλες κατηγορίες.

Η Ακαδημία γενικά δεν έχει καταχαρεί με τις επαυξημένες προοπτικές βραβεύσεων του Netflix. Θέλει να προστατεύσει την κινηματογραφική εμπειρία και τα λοιπά, και τα λοιπά. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγές στους κανονισμούς, που με τη σειρά τους μπορεί να περιορίσουν τις οσκαρικές πιθανότητες του Netflix (και άλλων αντίστοιχων δικτύων streaming). Το χτύπημα μάλιστα είναι διπλό, αφού οι κινηματογραφικές αίθουσες έχουν αρχίσει να απορρίπτουν τα αιτήματα του στούντιο για σύντομες προβολές (για να πληροί τις προϋποθέσεις των Όσκαρ μια ταινία πρέπει να έχει προβληθεί έστω και για λίγες μέρες σε κανονική αίθουσα), αφού θέλουν την αποκλειστική προβολή και όχι τον ανταγωνισμό μιας πλατφόρμας που στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα φιλοξενήσει φθηνότερα τις εν λόγω ταινίες.

Αν κάποιος μπορεί να ξεπεράσει τα εμπόδια όμως, μάλλον είναι ο Scorsese.

Welcome to Marwen (The Women of Marwen)

Δύο φορές έχει τιμήσει η Ακαδημία τον Robert Zemeckis. Με τη νίκη του για το Forrest Gump και με την υποψηφιότητα Σεναρίου του για το ‘Back to the Future’. Κάτι όμως που το ‘Walk’ και το ‘Flight’ ήταν μια χαρά αλλά όχι αξιοσημείωτα, κάτι που το ‘Allied’ ήταν πάρα, μα πάρα πολύ μέτριο, κάτι που το hype του σαν να πέθανε μετά το ‘Cast Away’ (και το ‘Polar Express’ ακόμα), ο Zemeckis έχει μείνει εκτός.

Το ‘Women of Marwen’ όμως μοιάζει με τέλεια ευκαιρία, ειδικά για τον Steve Carell που θα υποδυθεί έναν άντρα που ξυπνά από κώμα χωρίς μνήμες από τη ζωή του και φτιάχνει έναν δικό του κόσμο με κούκλες για να ανταπεξέλθει. Ο Carell πλαισιώνεται από τη Diane Kruger, τη Janelle Monáe, τη Leslie Mann, τη Gwendoline Christie και την Eiza González του ‘Baby Driver’.

Προοπτικές έχει και άλλη μια ταινία του Carrell, το ‘Beautiful Boy’, αλλά με πιο πιθανό υποψήφιο τον Timothée Chalamet, φετινό υποψήφιο για το ‘Call Me By Your Name’, στον ρόλο ενός εθισμένου αγοριού εθισμένου στη μεθαδόνη.

First Man

Το ‘La La Land’ έκανε τον Damien Chazelle τον νεαρότερο σκηνοθέτη που έχει κερδίσει Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Με το ‘First Man’ θα πατήσει στο φεγγάρι και θα πάρει μαζί του και τον Ryan Gosling που θα υποδυθεί τον Neil Armstrong. Η ταινία θα επικεντρωθεί στα χρόνια 1961-1969 και όχι σε ολόκληρη τη ζωή του αστροναύτη.

If Beale Street Could Talk

Ξανά παρέα Chazelle και Barry Jenkins. Ο σκηνοθέτης του ‘Moonlight’ θα καταπιαστεί με άλλη μια διασκευή σεναρίου, αυτή τη φορά από το ομώνυμο βιβλίο του James Baldwin για ένα νεαρό ζευγάρι που αντιμετωπίζει μια λάθος κατηγορία βιασμού στα ‘70s. Ο Jenkins, χώρια από το βραβείο Καλύτερης Ταινίας, έχει ήδη κερδίσει Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου οπότε δεν ξέρουμε αν θα είναι αυτός και η ταινία του θα είναι οι τελικοί τυχεροί σε κάποια από τις κατηγορίες της ταινίας (γιατί θα είναι αρκετές).

Μια χάρη μόνο, σε όποια κατηγορία συνυπάρξει με τον Chazelle, ας διαβαστεί πάλι λάθος ο φάκελος παρακαλώ.

The Favourite

Μάλλον η πιο παρακινδυνευμένη επιλογή της λίστας.

Το ‘The Favourite’ είναι η πρώτη ταινία του Γιώργου Λάνθιμου χωρίς τον Ευθύμη Φιλίππου στο σενάριο. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι σημαίνει πρακτικά κάτι τέτοιο, πρωτίστως από δημιουργική άποψη και σε δεύτερη φάση όσον αφορά τα βραβεία. Ο ‘Κυνόδοντας’ που τράβηξε για πρώτη φορά την προσοχή της Ακαδημίας ήταν συνεργασία τους, και ο ‘Αστακός’ μπήκε στις υποψηφιότητες για το σενάριό του.

To ‘The Favourite’ είναι βιογραφικό φιλμ για τη Βασίλισσα Άννα της Αγγλίας τον 18ο αιώνα και έχει στο καστ του Emma Stone, Rachel Weisz, Nicholas Hoult, Olivia Colman και Mark Gatiss. Προφανώς και δεν θα είναι το μέσο βασιλικό biopic που έχεις συνηθίσει και αυτό ακριβώς είναι που μπορεί να το σπρώξει ή να το καταστρέψει.

Isle of Dogs

Το ‘Isle of Dogs’ έφυγε από τη φετινή Berlinale με την αγάπη των κριτικών στις βαλίτσες του. Ο Wes Anderson έχει υπάρξει ξανά υποψήφιος με ταινία animation στο παρελθόν, το ‘Fantastic Mr. Fox’, και απέδειξε με τη νίκη του ‘Grand Budapest Hotel’ ότι μπορεί να διατηρήσει το hype του ολόκληρη τη χρονιά.

Από την άλλη, η κατηγορία του animation το ‘19 αναμένεται να είναι πολύ δυνατότερη από τη φετινή. Το ‘Paddington 2’ ήταν απλά φανταστικό, διατηρεί ακόμα το σκορ του 100% στο Rotten Tomatoes και έχει το φιλο-μεταναστευτικό του μήνυμα να το ενισχύει, το ‘Incredibles 2’ είναι Pixar και πολυαναμενόμενο, στο ‘Wreck-it Ralph 2’ χρωστάνε το Όσκαρ που είχαν δώσει στο ‘Brave’ και το υπέροχο ‘Early Man’ είναι του Nick Park που έχει τιμήσει ήδη η Ακαδημία με 4 Όσκαρ. Τρία απ’ αυτά όμως είναι sequel και το τέταρτο χάθηκε μέσα στον οσκαρικό Φλεβάρη, οπότε οι πιθανότητες είναι με το μέρος του ‘Isle of Dogs’.

Mary Queen of Scots

Η μεγάλη θεατρική σκηνοθέτιδα Josie Rourke καταπιάνεται με την απόπειρα της Mary Stuart να ανατρέψει τη Βασίλισσα Ελισάβετ Α΄. Οι πράξεις της την έριξαν στη φυλακή, όπου και παρέμεινε μέχρι την εκτέλεσή της. Οι δυνατότητες του ‘Mary Queen of Scotts’ αναμένεται να εστιάσουν περισσότερο στα ερμηνευτικά βραβεία, με τη Saoirse Ronan να έχει το προβάδισμα. Η βασική της αντίπαλος για το αγαλματίδιο ακολουθεί αμέσως μετά.

Το υπόλοιπο καστ απαρτίζεται από Margot Robbie, David Tennant, Guy Pearce, Gemma Chan και Joe Alwyn.

The Wife

Το ‘The Wife’ έκανε πρεμιέρα το περσινό φεστιβάλ του Τορόντο και το συμπέρασμα ήταν ένα και ήταν ομόφωνο. Η Glenn Close έχει δώσει την ερμηνεία της καριέρας της και θα είναι η frontrunner για το Α΄ Γυναικείο του ‘19. Στο ‘Wife’ υποδύεται την γοητευτική, ήρεμη, αινιγματική σύζυγο ενός λογοτέχνη που ταξιδεύει στη Σουηδία για να λάβει το Νόμπελ του. Όπως όμως μας προειδοποιεί το voiceover της, “δεν υπάρχει τίποτα πιο επικίνδυνο από έναν συγγραφέα με πληγωμένα αισθήματα”.

Boy Erased

O γιος ενός Βαπτιστή ιερέα εξαναγκάζεται να συμμετάσχει σε εκκλησιαστική θεραπεία της σεξουαλικής του ταυτότητας. Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Joel Edgerton ‘The Gift’ ήταν πολύ καλό, οπότε κατά πάσα πιθανότητα μιλάμε κι εδώ για μια καλή ταινία. Πρωταγωνιστεί ο ίδιος μαζί με τη Nicole Kidman ως γονείς του νεαρού αγοριού, ενώ τον Jared θα υποδυθεί ο Lucas Hedges που έχει ήδη μια υποψηφιότητα Β΄Ανδρικού για το ‘Manchester by the Sea’. Αυτός και η Kidman θα είναι μάλλον οι ελπίδες της ταινίας για υποψηφιότητες.

Το μοναδικό πράγμα που λειτουργεί εναντίον του είναι ότι θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο, έναν όχι ιδιαίτερα φιλικό μήνα για τις οσκαρικές ταινίες που προτιμούν Νοέμβρη-Δεκέμβρη για την κυκλοφορία τους. Στο ίδιο κόνσεπτ με διαφορετική όμως εκτέλεση κινείται και το ‘Miseducation of Cameron Post’, τη δραματική ταινία με την Chloë Grace Moretz που κέρδισε το Grand Jury Prize στο φετινό Sundance.

Backseat

Δεν ξέρουμε τι παραπάνω θα μπορούσε να κάνει το ‘Backseat’ για να συμπεριληφθεί στις υποψηφιότητες Καλύτερης Ταινίας (και κάμποσων άλλων κατηγοριών προβλέπουμε, όπως οι μεγάλες ερμηνευτικές).

Έχει το πορτραίτο του πιο δυνατού Αντιπροέδρου των Η.Π.Α., Dick Cheney. Έχει μεταμορφώσεις για τον Christian Bale και την Amy Adams. Έχει σκηνοθέτη τον αιχμηρό και ήδη οσκαρικό Adam McKay του ‘Big Short’. Πιο #Backseat2019 δεν γίνεται.

Black Panther

Κουστούμια-κουστούμια-κουστούμια. Εύκολα.

Μπορεί επίσης να παίξει για Καλύτερο Τραγούδι με το ‘All the Stars’ του Kendrick Lamar, για Σκηνογραφία, ακόμα και για Φωτογραφία. Η Rachel Morrison ήταν η πρώτη γυναίκα διευθύντρια φωτογραφίας που προτάθηκε φέτος για Όσκαρ με το ‘Mudbound’. Στο ‘Black Panther’ δεν είχε την ίδια ελευθερία αφού έπρεπε να ακολουθήσει τη γραμμή των μαρβελικών ταινιών, κατάφερε όμως να παίξει με φανταστικές νυχτερινές λήψεις που διαφοροποίησαν την ταινία από τις υπόλοιπες και έδωσε στη Wakanda το πιο όμορφο ηλιοβασίλεμα που έχει δει ποτέ το στούντιο. Αυτά παίζοντας στα σίγουρα. Αν τώρα γίνουμε πιο φιλόδοξοι, το φιλμ έχει ορισμένες πολύ συγκεκριμένες συνθήκες να λειτουργούν υπέρ του.

Έχει τον Ryan Coogler στα ηνία που είχε κάποτε Oscar buzz για το ‘Creed’, σε συνδυασμό με το αίσθημα αδικίας που είχε συνεπάρει τον πλανήτη για τον αποκλεισμό του Nolan για το ‘Dark Knight’. Θα μπορούσε να λειτουργήσει θετικά για τον επόμενο σκηνοθέτη υπερηρωικής ταινίας που ξεχώρισε.

Έχει φρέσκια την υποψηφιότητα του ‘Logan’ για Όσκαρ Σεναρίου. Το ίδιο το ‘Logan’ κέρδισε από το hype που είχε το ‘Deadpool’ για μια υποψηφιότητα διασκευασμένου σεναρίου. Θυμίζουμε ότι εκείνη η ταινία είχε προταθεί για τα βραβεία της Ένωσης Σεναριογράφων, τους ίδιους δηλαδή ανθρώπους που αργότερα ψηφίζουν στα Όσκαρ. Το ‘Deadpool’ μπορεί να μην τα κατάφερε τελικά, σίγουρα όμως ενίσχυσε τις πιθανότητες του ‘Logan’ που έγινε η πρώτη υπερηρωική ταινία υποψήφια για σενάριο. Αντίστοιχα το ‘Logan’ ενισχύει το ‘Black Panther’, ειδικά από τη στιγμή που το δεύτερο απέκτησε την υστεροφημία της ‘σκεπτόμενης’ υπερηρωικής ταινίας.

Έχει, επίσης, και το κλίμα της ανάγκης για αλλαγή στο Χόλιγουντ να του αυξάνει τις πιθανότητες. Όχι απλά ως άσκηση πίεσης, αλλά γιατί έκανε πράγματι ό,τι υποσχέθηκε.

Old Man and the Gun

O David Lowery έχει αποδείξει ότι μπορεί να χειριστεί εξίσου καλά τις ήσυχες, μικρότερες ταινίες (A Ghost Story, Ain’t Them Body Saints) αλλά και τις μεγαλοστουντιακές (Pete’s Dragon). Εδώ θα κινηθεί σε μια μέση κατάσταση, με μια ντραμεντί που έχει αναλάβει η Fox Searchlight για διανομή. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο ενός ηλικιωμένου πρώην ληστή τραπεζών που θέλει να βάλει λίγο αλατοπίπερο στη βαρετή ζωή του με μια νέα ληστεία θα δούμε τον Robert Redford. Την τελευταία φορά που ήταν υποψήφιος για Α΄Ανδρικό ήταν με το ‘All Is Lost’ του ‘13, αλλά πάνε δύο δεκαετίες και βάλε από το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας/Σκηνοθεσίας που είχε κερδίσει για το ‘Quiz Show’. Θα μπορούσε άνετα να υπάρχει άλλη μια υποψηφιότητα στα χαρτιά του.

Δίπλα του θα βρούμε την Elisabeth Moss, τον Danny Glover και τη Sissy Spacek, όλοι τους αγαπητοί, με τον Casey Affleck στην τρίτη του συνεργασία με τον σκηνοθέτη να είναι ο μοναδικός παίκτης που μπορεί να γυρίσει μπούμερανγκ στον σκηνοθέτη. Στα πλαίσια του #MeToo κινήματος, οι κατηγορίες εναντίον του Affleck για σεξουαλική παρενόχληση επανήλθαν στη δημοσιότητα και μάλιστα ο ηθοποιός αποσύρθηκε από την παρουσίαση του βραβείου Α΄Γυναικείου στη φετινή απονομή Όσκαρ. Το συγκεκριμένο βραβείο είθισται να δίνεται πάντα από τον προηγούμενο νικητή Α΄Ανδρικού.

Won’t You Be My Neighbor

Μπορεί να μην υπάρχει πιο καθολικά αγαπητός άνθρωπος στην Αμερική από τον Fred Rogers. Το ντοκιμαντέρ ‘Won’t You Be My Neighbor’ είναι ένα νοσταλγικό αφιέρωμα στην εμβληματική φυσιογνωμία του Mr. Rogers που σημάδεψε γενιές και γενιές παιδιών στην Αμερική με την εκπομπή του ‘Mister Rogers’ Neighborhood’. Το φιλμ του οσκαρικού Morgan Neville έκανε πρεμιέρα στο φετινό Sundance και παρομοιάστηκε με βάλσαμο για τους δύσκολους καιρούς μας (και απόδειξη ότι ο Fred Rogers υπήρξε πολύ καλός γι’ αυτόν τον κόσμο). Δεν βλέπουμε καμία περίπτωση να μη συμπεριληφθεί στην κατηγορία Καλύτερου Ντοκιμαντέρ.

Widows

Ο Steve McQueen κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας για το ‘12 Years a Slave’ και ήταν ταυτόχρονα υποψήφιος και για Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Η ταινία έδωσε Όσκαρ Β΄Γυναικείου στη Lupita Nyong’o και Διασκευασμένου Σεναρίου στον John Ridley, ενώ είχε άλλες 6 υποψηφιότητες. Καταλαβαίνεις ότι ο McQueen ξέρει τι κάνει. Τώρα έ-ε-ερχεται.

Στο ‘Widows’, τέσσερις γυναίκες με κανένα κοινό μεταξύ τους αποδέχονται το χρέος που τους άφησαν οι εγκληματικές ενέργειες των νεκρών συζύγων τους και προσπαθούν να κάνουν μια νέα αρχή με τις δικές τους δυνάμεις. Πάρε καστ και διάλεξε υποψηφιότητες: Viola Davis, Carrie Coon, Michelle Rodriguez, Elizabeth Debicki, Jacki Weaver, Daniel Kaluuya, Liam Neeson, Colin Farrell, Jon Bernthal, Robert Duvall.

Where’d You Go, Bernadette

Μια 15χρονη προσπαθεί να βρει τα ίχνη της εξαφανισμένης, καταθλιπτικής μητέρας της. H διαδικασία θα την οδηγήσει στην ανακάλυψη του σκοτεινού παρελθόντος της.

Ο αγαπημένος μας Richard Linklater των 5 υποψηφιοτήτων Όσκαρ επιστρέφει (όχι ότι έφυγε και ποτέ) και μάλιστα με την Cate Blanchett στο τιμόνι. Μαζί της η Kristen Wiig, η Judy Greer, ο Billy Crudup και ο Laurence Fishburne.

The Front Runner

H καμπάνια του Gary Hart για την προεδρία της Αμερικής αποσυντονίζεται μετά το σκάνδαλο της εξωσυζυγικής του σχέσης. Με μια πρώτη ματιά το ‘Front Runner’ δεν ουρλιάζει Όσκαρ. Έχει όμως για σκηνοθέτη τον Jason Reitman των 4 υποψηφιοτήτων που έχει απουσιάσει από την κουβέντα μετά το ‘Up in the Air’. Του χρωστάνε, δεν τους χρωστάει.

Έχει, επίσης, για πρωταγωνιστή τον Hugh Jackman που είχε παραβλέψει η Ακαδημία με το ‘Prisoners’ και απλά δεν έπαιζε να το πάρει για το ‘Les Misérables’ με τον Λίνκολν του Daniel Day-Lewis και τον Joaquin Phoenix με το ‘Master’ απέναντι.

Το ‘Front Runner’ έχει θεματολογία φιλική στην Ακαδημία, αλλά δεν είναι το μόνο χαρτί του Reitman για το ‘19 (βλέπε παρακάτω).

Tully

Το ‘Juno’ ήταν η πρώτη συνεργασία του Reitman με τη Diablo Cody και απέφερε τα μέγιστα. Ένα Όσκαρ Σεναρίου και μια τρομερά δημοφιλή ταινία για τα χρόνια που ακολούθησαν. Το ‘Young Adult’ ήταν η δεύτερη, αλλά υποτιμήθηκε αναίτια. Και το ίδιο και η Charlize Theron σ’ αυτό. Στο ‘Tully’, την τρίτη συνεργασία της Cody με τον Reitman, φαίνεται πως θα δώσει πάλι ρέστα. Αν δεν το εμποδίσει η κυκλοφορία του που γίνεται πολύ νωρίς (τώρα τον Απρίλιο), μπορεί να βρεθεί ανάμεσα στις υποψήφιες Α΄ Γυναικείου.

Black Klansman

Ο Spike Lee έχει υπάρξει δύο φορές υποψήφιος για Όσκαρ. Ίσως το ‘Black Klansman’ του δώσει τον τρίτο του γύρο. Η ταινία είναι η αληθινή ιστορία ενός Αφροαμερικανού αστυνομικού που παρείσφρησε στην Κου-Κλουξ-Κλαν και ανελίχθηκε σε ηγετικό μέλος ενός παραρτήματός του. Στην παραγωγή βρίσκουμε τη μαγική τριάδα του ‘Get Out’, Jordan Peele/Jason Blum/Sean McKittrick, ενώ στο καστ τους John David Washington, Adam Driver και Topher Grace.

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν την ίδια χρονιά θα χωρέσει και το ‘Burden’ στις υποψηφιότητες. Η ταινία πήρε το φετινό Βραβείο Κοινού στο Sundance, με τον Garrett Hedlund να υποδύεται ένα μέλος της KKK που προσπαθεί να εγκαταλείψει την οργάνωση με τη βοήθεια ενός μαύρου ιερέα. Η – μετριοπαθής έστω – συμπάθεια που απαιτεί η ταινία από το ευρύ κοινό για έναν τέτοιο χαρακτήρα είναι ίσως η τροχοπέδη του φιλμ στις μέρες μας, αλλά ποτέ δεν ξέρεις.

Peterloo

Επτά φορές έχει υπάρξει υποψήφιος ο Mike Leigh. ΕΠΤΑ.

Ίσως το ‘Peterloo’, το δράμα εποχής για το διαβόητο μακελειό του Peterloo στο Μάντσεστερ το 1819 όπου συγκεντρώθηκαν διαδηλωτές για να απαιτήσουν αλλαγές στο σύνταγμα, του δώσει και μια όγδοη.

Παίρνει μαζί του την οσκαρική Jacqueline Durran στα κουστούμια και τον δύο φορές υποψήφιο Dick Pope στη φωτογραφία. Κάτι μπορεί να τσιμπήσει.

On the Basis of Sex/The Best of Enemies

Βάλαμε αυτές τις δύο ταινίες μαζί γιατί έχουν παρόμοιο ύφος και ίσες πιθανότητες. Μπορούν κιόλας να συνυπάρξουν αλά ‘Post’/’Darkest Hour’. Φιλόδοξα biopics που ακολουθούν την πεπατημένη, αλλά κερδίζουν με τη ζωντάνια και το καστ τους. Έχουν επίσης και το κοινό γνώρισμα δύο σκηνοθετών που τα έχουν πάει καλύτερα στην παραγωγή.

Η Mimi Leder ήταν παραγωγός του ‘Leftovers’ και θα καταπιαστεί με τη Ruth Hader Ginsburg, την ιστορική φιγούρα του Ανωτάτου Δικαστηρίου της Αμερικής, και όλα τα εμπόδια που χρειάστηκε να υπερπηδήσει για να φτάσει στην κορυφή. Το καστ έχει την υποψήφια για Όσκαρ Felicity Jones στον κεντρικό ρόλο, την Kathy Bates, τον Armie Hammer, τον Justin Theroux και τον Sam Waterston.

Ο Robin Bissell τώρα, με εξαίρεση το αδύναμο ‘Free State of Jones’, έχει κάνει την παραγωγή μεγάλων επιτυχιών όπως το ‘Hunger Games’ και το ‘Pleasantville’. Τώρα θα σκηνοθετήσει την Taraji P. Henson στον ρόλο της ακτιβίστριας Ann Atwater που πρέπει να αντιμετωπίσει ένα μέλος της KKK σχετικά με την ενοποίηση των μαθητών όλων των χρωμάτων στα σχολεία.

Roma

O Alfonso Cuarón ήταν ο πρώτος από τους τρεις αμίγκος που κέρδισε Όσκαρ (Gravity, 2014). Ακολούθησε ο Alejandro G. Iñárritu με διπλό χτύπημα (Birdman, The Revenant) και φέτος ο Guillermo del Toro για το ‘Shape of Water’. Έχοντας πια ολοκληρώσει τα γυρίσματα του ‘Roma’, μιας λιγότερο θεαματικής ταινίας σε σχέση με το ‘Gravity’, θα μας παρουσιάσει τη ζωή μιας οικογένειας μεσαίας τάξης στο Μεξικό των ‘70s. Εξαρτάται από την αναλογία Αγγλικών και Ισπανικών που θα ακουστούν στην ταινία, αλλά δεν αποκλείεται να μιλάμε για υποψηφιότητα Ξενόγλωσσης.

The Little Stranger

Ο Lenny Abrahamson του ‘Room’ (2015) επιστράτευσε Domhnall Gleeson, Charlotte Rampling, Ruth Wilson και Will Poulter, για μια ιστορία φαντασμάτων. Το 1947 ο Dr. Faraday, γιος μιας καμαριέρας, καλείται στο σπίτι όπου δούλευε κάποτε η μητέρα του για να δει έναν ασθενή. Εκεί θα ανακαλύψει ότι οι κάτοικοί του στοιχειώνονται από κάτι ακόμα πέρα από έναν τρόπο ζωής που αργοπεθαίνει. Η Ακαδημία δεν έχει δείξει καμιά αδυναμία στα γκόθικ, ντικενσιανά δράματα εγκλημάτων, αλλά είχαν αναγνωρίσει τη δουλειά του Abrahamson στο παρελθόν, οπότε τίποτα δεν αποκλείεται.

Ad Astra

O James Grey είχε Oscar buzz και για το ‘The Immigrant’ και για το ‘The Lost City of Z’ (μακράν η καλύτερη δουλειά του Charlie Hunnam το δεύτερο, καλούνται όλοι οι φαν του ‘Sons of Anarchy’ όπως το παρακολουθήσουν). Δεν τα κατάφερε με κανένα από τα δύο αλλά ίσως οι υποψηφιότητες έρθουν με το ‘Ad Astra’. Επιστημονική φαντασία με τον Brad Pitt σε αναζήτηση του πατέρα του στον γαλαξία όπου και εξαφανίστηκε 20 χρόνια πριν, ψάχνοντας εξωγήινη ζωή. Ο Grey ξέρει να χειρίζεται πολυεπίπεδους χαρακτήρες και ο Hoyte van Hoytema που έκανε τη φωτογραφία του ‘Dunkirk’ και του ‘Interstellar’ είναι στο πλευρό του. Για να δούμε.

Στην ταινία πρωταγωνιστούν επίσης ο Tommy Lee Jones και ο Donald Sutherland.

Eighth Grade

Μπορεί να αφήσαμε το καλύτερο για το τέλος. Το ‘Eighth Grade’ μάζεψε τις καλύτερες κριτικές στο φετινό Sundance. Ο κωμικός Bo Burnham κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο και ασχολείται με την ψυχολογία ενός 13χρονου κοριτσιού που ασχολείται τόσο πολύ με όσα θα εντυπωσίαζαν τους δημοφιλείς συμμαθητές της, που ξεχνά τη δική της αξία. Η ταινία αγοράστηκε από το A24 (Moonlight, Lady Bird) που απέδειξε ότι μπορεί να σπρώξει και τις πρώτες σκηνοθετικές προσπάθειες ενός δημιουργού και τις ιστορίες ενηλικίωσης κοριτσιών που σε γενικές γραμμές αφήνουν τα Όσκαρ αδιάφορα.

BONUS: Το ιδανικό μας upset

Πόσο τέλειο θα ήταν να σκάσει αεροπλανικά η Toni Collette στην κατηγορία Α΄Γυναικείου για την ερμηνεία της στο ‘Hereditary’; Η ταινία έκανε το Sundance να παρανοήσει. Τόσο που οι επικεφαλίδες της επόμενης μέρας έλεγαν ότι μιλάμε για το πιο τρομακτικό θρίλερ της δεκαετίας. Έλεγαν όμως κιόλας ότι η Collette είναι καταπληκτική και δεν θα πρέπει να παραγκωνιστεί από τα Όσκαρ λόγω του είδους του φιλμ. Ως γνωστόν, τα θρίλερ δεν έχουν συνήθως τύχη στην τελετή. Μόλις είδαμε όμως την αναγνώριση του ‘Get Out’ και των συντελεστών του, οπότε υπάρχει ελπίδα.

(+ 1 σημείωση)

Ρίξε μια ματιά στις ταινίες και ερμηνείες που ξεχωρίσαμε από το φετινό Sundance. Πολλά από τα φιλμ δεν έχουν ακόμα επίσημη διανομή, εάν όμως αποκτήσουν δυνατό, υποστηρικτικό backup από στούντιο, έχουν μεγάλες πιθανότητες για τον Φεβρουάριο του ‘19.

Στα SOS: Blindspotting, Monsters and Men, Sorry to Bother You, We the Animals, Leave No Trace, Wildlife, Hal, Three Identical Strangers και Maggie Gyllenhaal στο ‘Kindergarten Teacher’.

|Η ποπ κουλτούρα μέσα από εικόνες| Ακολούθησε το Ιnstagram account του Popcode.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ:

Τα βραβεία του Photoplay ήταν τα Όσκαρ πριν τα Όσκαρ
Jennifer Aniston και Anakin Skywalker: 23 Όσκαρ που δεν συνέβησαν ποτέ
Όσκαρ και Χρυσά Βατόμουρα: Αυτές οι 15 ταινίες ήταν υποψήφιες και στα δύο
15 ταινίες που δεν είχες ιδέα ότι κέρδισαν Όσκαρ
9 άβολες στιγμές που τα Όσκαρ θέλουν να ξεχάσουν
Οι 9 μαύρες σελίδες των Όσκαρ
Οι Έλληνες νικητές των Όσκαρ
9 σημειώσεις από το φετινό Sundance