Star Wars και Dunkirk: Προβλέπουμε όλα τα τεχνικά Όσκαρ
Το PopCode κάνει τις δικές του προβλέψεις για τις τεχνικές κατηγορίες της μεγάλης βραδιάς.
- 1 ΜΑΡ 2018
Οι τεχνικές κατηγορίες είναι πάντα οι ριγμένες των βραβείων, παρότι η γλώσσα κάθε ταινίας καθορίζεται απόλυτα από όλες τις ειδικότητες που συμβάλλουν στο τελικό αποτέλεσμα.
Το PopCode τους έχει και μια αδυναμία γιατί γίνονται πολλές φορές το καταφύγιο ταινιών που κατά τ’ άλλα θεωρούνται έξω από τη σοφιστικέ λογική της Ακαδημίας. Ανάμεσα σε προηγούμενους νικητές των τεχνικών βραβείων θα βρεις ας πούμε το ‘Speed’, το ‘RoboCop’ και το ‘Batman Returns’. (Και το ‘Suicide Squad’).
Ήρθε η ώρα να κερδίσει Όσκαρ ο Christopher Nolan; Η απάντηση στην τελετή των Όσκαρ στις 4 Μαρτίου, ζωντανά και αποκλειστικά στην COSMOTE TV.
Δες τις προβλέψεις μας παρακάτω και κάνε τις δικές σου:
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:
‘Blade Runner 2049’, Roger Deakins
‘Dunkirk’, Hoyte van Hoytema
‘Darkest Hour’, Bruno Delbonnel
‘Mudbound’, Rachel Morrison
‘The Shape of Water’, Dan Laustsen
Blade Runner 2049: Η φωτογραφία του ‘2049’ είχε τα σχέδια του ορίτζιναλ ‘Blade Runner’ και τον ίδιο άνθρωπο για να τα φτιάξει. Η δημιουργία του φουτουριστικού, ξεπεσμένου Las Vegas ήταν ολοκαίνουρια πινελιά ωστόσο, τα περιβάλλοντα εναλλάσονταν και κάθε κάδρο ξεχωριστά επιβαλλόταν στον θεατή. – Ιωσηφίνα Γριβέα
Blade Runner 2049: H πιο σίγουρη κατηγορία για να επιβραβευθεί μια από τις ταινίες της χρονιάς και ταυτόχρονα ο θρύλος Roger Deakins. Η κατηγορία είναι ωστόσο πιο ανοιχτή από ό,τι φαίνεται σε πρώτη ματιά, ειδικά αν το ‘Dunkirk’ έχει τελικά ρεύμα (που ίσως και να έχει, και ίσως μέχρι και Καλύτερης Ταινίας να πάρει), αλλά και λόγω της ιστορικότητας της υποψηφιότητας ‘Mudbound’ (σε συνδυασμό με την απίστευτη δουλειά της Rachel Morrison και σε αυτό, αλλά και στην ταινία-φαινόμενο ‘Black Panther’ που κυκλοφόρησε ΑΚΡΙΒΩΣ τη στιγμή της ψηφοφορίας). Αν το χάσει και φέτος ο Deakins θα με πιάσει νευρικό γέλιο. Δεν πιστεύω ότι θα το χάσει βέβαια, αλλά μόνο αυτός ο λατρεμένος λούζερ θα μπορούσε να κάνει ντέρμπι αυτή την κατηγορία φέτος. – Θοδωρής Δημητρόπουλος
ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΟΥΣΤΟΥΜΙΑ:
‘Phantom Thread’, Mark Bridges
‘Beauty and the Beast’, Jacqueline Durran
‘Darkest Hour’, Jacqueline Durran
‘Victoria & Abdul’, Consolata Boyle
‘The Shape of Water’, Luis Sequeira
Phantom Thread: Για σχεδιαστή μόδας μιλάμε, ποιος άλλος θα το πάρει; Ότι τι; – Ιωσηφίνα Γριβέα
Phantom Thread: Δίνω ένα 5% να χάσει η ταινία το Όσκαρ από το ‘Black Panther’, κατά τα άλλα κλειδωμένο. Μόνη σοβαρή επιφύλαξη, το ενδεχόμενο να σαρώσει τόσο πολύ το ‘Shape’ που να πάρει σερί όλα τα τεχνικά. Συμβαίνει καμιά φορά. – Θοδωρής Δημητρόπουλος
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΝΤΑΖ:
‘Dunkirk’, Lee Smith
‘Baby Driver’, Jonathan Amos/ Paul Machliss
‘I, Tonya’, Tatiana S. Riegel
‘The Shape of Water’, Sidney Wolinsky
‘Three Billboards Outside Ebbing, Missouri’, Jon Gregory
Dunkirk: Το ‘Dunkirk’ και το ‘Baby Driver’ χωρίζονται από μια κλωστή στη συγκεκριμένη κατηγορία. Και οι δουλειές πρότειναν κάτι ευρηματικό στην κατηγορία. Θα πάει στο ‘Dunkirk’΄όμως γιατί Nolan, γιατί Β΄Παγκόσμιος, γιατί «σοβαρή» ταινία. Να το χαρεί ο Smith, θα του αξίζει. – Ιωσηφίνα Γριβέα
Baby Driver: Λοιπόν, το σενάριο των φετινών μου προβλέψεων είναι ότι δεν θα κάνει καθόλου overperform το ‘Dunkirk’, οπότε θα χάσει όσα βραβεία είναι κάπως ανοιχτά σε διεκδίκηση. Η αντίθετη εκδοχή είναι να κάνει overperform και να πάρει όλα τα ανοιχτά τεχνικά μέχρι και το Καλύτερης Ταινίας (τα μαθηματικά βγαίνουν). Εν τέλει μάλλον τίποτα από τα δύο ακραία δε θα συμβεί, αλλά τελοσπάντων. Το ‘Baby Driver’ κέρδισε το BAFTA που τα τελευταία χρόνια έχει σημαντική ταύτιση με τα Όσκαρ, οπότε πάω με αυτό. – Θοδωρής Δημητρόπουλος
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ/ΜΑΛΛΙΑ:
‘Darkest Hour’, Kazuhiro Tsuji
‘Victoria & Abdul’, Jeanette Brown,
‘Wonder’, Naomi Bakstad/ Robert A. Pandini/ Arjen Tuiten
Darkest Hour: Τέσσερις ώρες να του βάλουν τα προσθετικά, μία ώρα να τα βγάλουν. Δικό τους. – Ιωσηφίνα Γριβέα
Darkest Hour: Το δεύτερο βραβείο του Gary Oldman για τη βραδιά. – Θοδωρής Δημητρόπουλος
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ:
‘The Shape of Water’/ Paul D. Austerberry, Jeffrey A. Melvin, Shane Vieau
‘Blade Runner 2049’/ Dennis Gassner, Alessandra Querzola
‘Beauty and the Beast’/ Sarah Greenwood; Katie Spencer
‘Darkest Hour’/ Sarah Greenwood, Katie Spencer
‘Dunkirk’, Nathan Crowley
The Shape of Water: Από τις πολύ δυνατές κατηγορίες της βραδιάς. Όλες οι ταινίες έχουν καλό λόγο να κερδίσουν. Το ‘Shape of Water’ αναμένεται να μαζέψει κάμποσα αγαλματίδια ωστόσο, και η σκηνογραφία θα μπει μες στο κύμα. – Ιωσηφίνα Γριβέα
The Shape of Water: Η ταινία με τις 13 υποψηφιότητες που είναι το μεγάλο φαβορί θα πρέπει σίγουρα να κερδίσει κάποια τεχνικά βραβεία κι αυτό είναι μάλλον το πιο σίγουρο. – Θοδωρής Δημητρόπουλος
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΗΧΗΤΙΚΟ ΜΟΝΤΑΖ:
‘Dunkirk’, Richard King
‘Baby Driver’, Julian Slater
‘Blade Runner 2049’, Mark Mangini/Theo Green
‘The Shape of Water’, Glen Gauthier
‘Star Wars: The Last Jedi’, Ren Klyce, Matthew Wood
Dunkirk: O ήχος στο ‘Dunkirk’ ρυθμίστηκε για να σε κρατά σε εγρήγορση. Μαζί με τη φωτογραφία ήταν η ψυχή του φιλμ. – Ιωσηφίνα Γριβέα
Dunkirk: Πολεμική ταινία με 8 υποψηφιότητες Όσκαρ, σημαίνει πως τα υπόλοιπα δε χρειάζεται καν να κατέβουν στην κατηγορία. – Θοδωρής Δημητρόπουλος
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΗΧΗΤΙΚΟ ΜΙΞΑΖ:
‘Dunkirk’, Mark Weingarten, Gregg Landaker, Gary A. Rizzo
‘Baby Driver’, Mary H. Ellis, Julian Slater, Tim Cavagin
‘Blade Runner 2049’, Mac Ruth, Ron Bartlett, Doug Hephill
‘The Shape of Water’, Glen Gauthier, Christian Cooke, Brad Zoern
‘Star Wars: The Last Jedi’, Stuart Wilson, Ren Klyce, David Parker, Michael Semanick
Dunkirk:
*φοράει μούσι και το χαϊδεύει*
Από τη στιγμή που τρίβουν κι αυτοί το δικό τους μούσι χωρίζοντας ηχητικό μοντάζ/ηχητικό μιξάζ σε δύο κατηγορίες, θα πω κι εγώ ότι τα (πολλά) κομμάτια που έπαιξαν στο ‘Baby Driver’ και ο τρόπος που συντόνιζαν τη δράση και όλους τους υπόλοιπους ήχους της ταινίας, θα έκαναν σίγουρα πολύ πιο δύσκολη τη ζωή του μιξέρ που έπρεπε να συνθέσει τα πάντα – και κυρίως την ένταση του κάθε ήχου ξεχωριστά – με τον ρυθμό και τα beats της μουσικής. Το σάουντρακ του ‘Dunkirk’ είναι πραγματικά ξεχωριστό, ωστόσο το κλειδί ήταν εξαρχής στην ίδια του τη σύνθεση και – τουλάχιστον σε σχέση με το ‘Baby Driver’ – έχει μια βαθμίδα λιγότερη στη δυσκολία του post-production. Και τα δύο μιξ ενίσχυσαν το σενάριο ωστόσο και αυτό είναι το νόημα. Ελπίζω σε ‘Baby Driver’, αλλά θα το πάρει το ‘Dunkirk’.
*αφαιρεί μούσι και βάζει ενυδατική* – Ιωσηφίνα Γριβέα
Baby Driver: Α δεν ξέρω, εμένα με έπεισε η Ιωσηφίνα ότι θα το πάρει το ‘Baby Driver’. – Θοδωρής Δημητρόπουλος
ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΠΤΙΚΑ ΕΦΕ
‘War for the Planet of the Apes’, Joe Letteri/ Dan Lemmon/ Daniel Barrett/ Joel Whist
‘Blade Runner 2049’, John Nelson/ Paul Lambert/ Richard R. Hoover/ Gerd Nefzer
‘Kong: Skull Island’, Robert Weaver
‘Guardians of the Galaxy Vol.2’, Christopher Townsend
‘Star Wars: The Last Jedi’, Ben Morris/ Mike Mulholland/ Chris Corbould/ Neal Scanlon
War for the Planet of the Apes: Δεν γίνεται, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ, να πάει αλλού. Σε οποιαδήποτε άλλη χρονιά με το ‘War’ απόν, όλα τα υπόλοιπα θα είχαν ελπίδες. Με το ‘War’ στο παιχνίδι, τα υπόλοιπα πέφτουν αυτόματα πολύ πιο κάτω στη σκάλα. – Ιωσηφίνα Γριβέα
Blade Runner 2049: ¯_(“)_/¯ – Θοδωρής Δημητρόπουλος
*Όλο το Σαββατοκύριακο το PopCode συνεχίζει την οσκαρική κάλυψη. Αύριο οι προβλέψεις για τις μεγάλες κατηγορίες και την Κυριακή τη νύχτα στη 1.00 ξεκινάμε live chat για την απονομή των Όσκαρ!
ΚΙ ΑΛΛΑ ΟΣΚΑΡ