NETFLIX

Η 2η σεζόν του Ozark θυμίζει House of Cards

Μια μέρα πριν την επίσημη πρεμιέρα της 2ης σεζόν της επιτυχημένης σειράς του Netflix (31/08) ελάτε να δούμε τι μέλλει γενέσθαι.

Ένα καζίνο (ως πλυντήριο χρημάτων) που αποτελεί τη μοναδική λύση / ασεβής πόθος ώστε να την βγάλει καθαρή η -καθόλου αξιότιμη- οικογένεια του Marty Byrde με την ολοένα και πιο ‘χαλαρή’ ηθική που δικαιολογεί όλα τα φονικά που ‘προκύπτουν’ γύρω τους.

Ένα μάτσο hillbilies γκάνκστερ (είπαμε, το Ozark είναι η λιμνίσια Ριβιέρα των redneck) που αρχίζουν να καταλαβαίνουν σιγά σιγά ότι τα μεξικάνικα καρτέλ δεν φημίζονται ακριβώς για την ικανότητά τους να συγχωρούν. Ειδικά όταν ξεπαστρεύεις στο πιτς φιτίλι (SPOILER?), όπως έγινε στην 1η σεζόν, συνεργάτες τους.

Και, πάνω από όλα, μια τρομακτική, τρομακτική δικηγόρος, του καρτέλ πάντα (την οποία υποδύεται η έξοχη Janet McTeer), που θα έκανε ακόμη και το ‘αυτάκι’ της Claire Underwood να ιδρώσει από τον φόβο. Γιατί ναι, τελικά, τα ταγέρ και το κοφτερό βλέμμα είναι πιο σκιαχτικά από την ωμή βία (που συνήθως ακολουθεί).

Αυτό είναι το twitter περίγραμμα της 2ης σεζόν του Ozark, όπως προκύπτει από τα τρία πρώτα επεισόδια της σειράς που είχαμε την χαρά να παρακολουθήσουμε μέσα στο καλοκαίρι. Μια ‘σούζα το αλογάκι’ σεζόν με τα ρίσκα ακράδαντα μεγαλύτερα και το πλέγμα των χαρακτήρων και των ‘ραδιουργιών’ πολύ πιο -ως οφείλει- διευρυμένο, που μας κάνει να αναιρούμε τον τίτλο που είχαμε βάλει στο review της 1ης σεζόν.

Γιατί το Ozark, όπως δηλώνει σε κάθε ευκαιρία και κάθε συνέντευξή του ο Jason Bateman (αποτελεσμάτικος υποκριτικά, αν και λίγο υπερβολικά εγκεφαλικά ‘αποστασιοποιημένος’ από τον χαμό-δεν τον βλέπουμε δηλαδή ποτέ ουσιαστικά να πανικοβάλλεται), δεν φιλοδοξεί σε καμία περίπτωση να ακολουθήσει την πορεία του Walter White και του Breaking Bad. Ή να μπει σε σύγκριση μαζί του.

Προσωπικά, αν ήταν αναγκαίο να το συγκρίνω με κάτι, πιο πολύ σε House of Cards μου φέρνει πλέον η φάση. Κυρίως επειδή σε αυτή τη σεζόν η συζυγός του Marty (SPOILER), την οποία υποδύεται με αριστοτεχνικό τρόπο η Laura Linney (μιλάμε για ρεσιτάλ-ένα βλέμμα της αξίζει 1.000 λέξεις), αναλαμβάνει πολύ πιο ισότιμο ρόλο στην ιστορία.

Καλείται δηλαδή και εκείνη να χρησιμοποιήσει τα στρατηγικά ταλέντα της προκειμένου να μην τους περιλάβουν οι sicarios του καρτέλ και τους κάνουν κιμά για μακαρόνια. Ενώ, έτσι για την ιστορία, να θυμίσουμε ότι τους Bryde τους έχει στο στόχαστρο και το FBI.

Οπότε, κάτι η μεταξύ τους ‘τράβα με και ας κλαίω’ σχέση που είναι επίκεντρο της ιστορίας, κάτι η ‘κόρη του διαβόλου’ δικηγόρος, κάτι ο φαινομενικά κυριλέ ντόπιος επιχειρηματίας που είναι απαραίτητος για να φτιαχτεί το καζίνο, και η όλη ιστορία μυρίζει λιγότερο ‘βλαχιά και φιλότιμο’ φάση και περισσότερο ‘ότι συμβαίνει στην Ουάσινγκτον, μένει στην Ουάσινγκτον’.

Νέα εξέλιξη στην πλοκή είναι και η αποφυλάκιση του πατέρα της Ruth Langmore (Julia Garner), της 19χρονης δηλαδή υπαλλήλου του Marty και ‘αρχηγό’ της φατριάς της, που ήταν με διαφορά η breakout star της περσινής χρονιάς. Αν και το συγκεκριμένο ‘ο ένας (Marty) είναι ο πατέρας που θα ήθελα να έχω και ο άλλος αυτός που μου κλήρωσε’ έργο δεν είναι και κάργα συναρπαστικά.

Ενώ λιγότερο χρόνο στην οθόνη έχουν δικαίως τα παιδιά της οικογένειας Bryde που υπάρχουν ουσιαστικά μόνο για να δημιουργούν προβλήματα. Αυτό που λένε ‘ξεχνάς ότι υπάρχουν’. Και εσύ και εγώ και ενίοτε οι γονείς τους, που έχουν με πολύ πιο σοβαρά θέματα να ασχοληθούν.

Στο τέλος της ημέρας η 2η σεζόν του Ozark ‘καταναλώνεται’ ακόμη πιο ευχάριστα από την πρώτη. Και ξεχωρίζει για την αισθητική της, το καλό γράψιμο και, πάνω από όλα, για τις δυο γυναίκες (Laura Linney, Janet McTeer) από τις οποίες, κάθε φορά που εμφανίζονται στην οθόνη, δεν μπορείς πραγματικά να πάρεις τα μάτια σου από πάνω τους.

Απόλαυσε ταινίες (‘The after party’), ντοκιμαντέρ (‘Follow this’), σειρές (‘Ozark’) και ακόμα περισσότερο πρωτότυπο περιεχόμενο του Νetflix, με τη WIND VISION.