Τα ‘Παράσιτα’ σε σήματα μορς: 10 απίστευτες αφίσες της ταινίας
- 16 ΙΟΥΛ 2020
Στην εικόνα εκείνη, η μυστηριώδης οικογένεια στο κέντρο της ταινίας, φαίνεται να καταλαμβάνει τον κήπο του μεγάλου σπιτιού όπου εξελίσσεται το φιλμ, με χαρακτηριστικές μαύρες ταινίες να καλύπτουν τα μάτια τους.
Έκτοτε η ταινία έγινε το απόλυτο φαινόμενο της περσινής σεζόν που ολοκληρώνεται, κερδίζοντας από Χρυσό Φοίνικα μέχρι Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, εμπνέοντας στη διαδρομή αμέτρητους φανς να δημιουργήσουν τη δική τους πόστερ εκδοχή της ταινίας. Βοήθησε σε αυτό και ο πολύ κεντρικός ρόλος της αρχιτεκτονικής στο φιλμ, καθώς πολλές αφίσες εστιάζουν στο ρόλο του χώρου στην ιστορία, όπως φυσικά και η εστίαση σε πολλά επιμέρους αντικείμενα.
Το αποκορύφωμα ίσως είναι η αναφορά στην σημασία της επικοινωνίας με κώδικα Μορς, που αποκτά κεντρικό ρόλο στην πόστερ αποτύπωση της ταινίας για τις ανάγκες της κυκλοφορίας της από την Criterion στα τέλη Οκτώβρη. Η Criterion είναι η κατεξοχήν πρεστίζ κινηματογραφική βιβλιοθήκη του παγκόσμιου σινεμά και κάθε μήνα όταν ανακοινώνονται τα νέα φίλμ του λαινάπ της εταιρείας γίνεται πάντα ένα κάποιο σούσουρο ονλάιν. Πάντα τα εξώφυλλά τους έχουν κάποια ενδιαφέρουσα ματιά στο εκάστοτε φιλμ, ενώ οι εκδόσεις συνοδεύονται από αμέτρητα έξτρας, από ντοκιμαντέρ και σχολιασμούς μέχρι εις βάθος κείμενα από σημαντικούς κριτικούς και αναλυτές.
Χθες λοιπόν οι πάντες σχολιάζαν, φυσιολογικά, αυτό. Τα “Παράσιτα” δια χειρός Criterion, μια εικόνα που χρησιμοποιεί την πρώτη, κλασική, πιο αναγνωρίσιμη αφίσα της ταινίας, αλλά την παραποιεί με τον εξής τρόπο: Με μια σειρά από τελείες και παύλες, που σχηματίζουν τον τίτλο της ταινίας σε σήματα Μορς.
Με το δεδομένο χαμό που έγινε για αυτό το εξώφυλλο, ας θυμηθούμε και μερικά ακόμα από τα καλύτερα επίσημα πόστερ για την ταινία, από το αρχικό των Καννών, μέχρι το ανατριχιαστικό πρόσφατο για την κυκλοφορία της ασπρόμαυρης εκδοχής του φιλμ.
Το ορίζτιναλ πόστερ της ταινίας για τις Κάννες, σχεδιασμένο από τον Kim Sang-man.
Τα αντίστοιχα πόστερ για την κυκλοφορία της ταινίας σε διάφορες χώρες του κόσμου, ανάμεσα στις οποίες και η Ελλάδα. (via Mubi)
Εναλλακτικό πόστερ για την κυκλοφορία στην Αγγλία από την Curzon και τον Andrew Bannister.
Δύο εναλλακτικά πόστερ από τον Greg Ruth για λογαριασμό του αμερικάνου διανομέα της ταινίας, Neon, τα οποία μοιράζονταν σε θεατές στις πρώτες προβολές της ταινίας στις ΗΠΑ.
Το αδιανόητο εναλλακτικό πόστερ των La Boca γα λογαριασμό των Curzon στην Αγγλία.
Δημιουργία του Jisu Choi για το γαλλικό blu-ray της ταινίας.
Η Καναδή Marie Bergeron δημιουργεί ένα πόστερ για τον γάλλο διανομέα του φιλμ, The Jokers, εστιάζοντας εξ ολοκλήρου στην αρχιτεκτονική του φιλμ και στη σημασία του σκηνικού του σπιτιού.
Το Mondo πόστερ για την ταινία δια χειρός Randy Ortiz.
Η αρχική γαλλική αφίσα.
Η γαλλική αφίσα για την κυκλοφορία της ασπρόμαυρης εκδοχής του φιλμ.
Και τέλος το ανατριχιαστικό αγγλικό πόστερ για την κυκλοφορία της απρόμαυρης εκδοχής του φιλμ, που κλείνει τον κύκλο, κοιτάζοντας την κλασική ορίτζιναλ αφίσα από πίσω, προσθέτοντας έναν βασικό χαρακτήρα ως σκιώδη φιγούρα στο background των υπολοίπων- εν αγνοία τους.
Επιπλέον, μια απλή αναζήτηση στο google θα φέρει πίσω αμέτρητες φαν εκδοχές πόστερ για την ταινία, μια αληθινή κατάθεση στο πόσο πολύ άγγιξε την καλλιτεχνική και σινεφιλική κοινότητα. Οπότε ναι, δεν ξέρω για εσάς, εντάξει η κυκλοφορία από την Criterion, δε θα πω όχι, αλλά όταν βγει και το άλμπουμ του poster art της ταινίας, βάλτε μια φωνή.