Πήγα σε μάγισσες, σε χαρτορίχτρες
Τέσσερις γυναίκες που μπορούν να προβλέψουν το μέλλον, να το αναλύσουν και να το αλλάξουν μιλούν στο Oneman. Και του διαβάζουν τη μοίρα του.
- 26 ΑΥΓ 2016
Τζούρες μαγείας και ένα μεγάλο ‘βρε λες’ έφτιαξαν το κατάλληλο σύννεφο καπνού ώστε οι γυναίκες που θα συναντούσα να με περνούσαν για υπερκούλ με αυτά τα πράγματα. Ασχέτως αν για μένα όλο αυτό το μείγμα φοβίας και περιέργειας μόνο με τον καπνό του Lost θα μπορούσε να παρομοιαστεί.
Ναι, φοβάμαι. Όσο ατρόμητη και ρεαλίστρια και αν το έπαιζα στην αρχή όλου αυτού, φοβάμαι. Δεν ξέρω αν περισσότερο φοβάμαι ότι θα μάθω το μέλλον μου ή ότι κάποιος άλλος θα έχει μπει ξεζουμίσει τόσο το παρόν μου για να το μάθει. Αλλά φοβάμαι. Ακόμη και αν σχεδόν το 90% αυτών που ακολουθεί δεν πιστεύω ότι γίνεται στ’ αλήθεια. Ακόμη και αν θα μπορούσα να κάνω ένα σήκουελ κειμένου που να τρολάρει αυτό που θα διαβάσεις τώρα και πιθανότατα θα συμφωνήσεις μαζί μου. Ή και όχι.
Η ώρα είναι δώδεκα και δώδεκα. Σε δεκαεπτά λεπτά έχω το πρώτο μου ραντεβού στο μαγαζί Κισμέτ που βρίσκεται επί της οδού Ακαδημίας. Η ιδιοκτήτριά του, Αθηνά, με περιμένει και δεν θέλω να αργήσω. Δεν ξέρω πώς αντιμετωπίζουν οι new age μάγισσες το στήσιμο.
Ερωτικά φίλτρα, προβλέψεις και ιατρικό απόρρητο: Μία μαγεία, γενικά
Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου- Watkinson
“Τα λεγόμενα ερωτικά φίλτρα, είναι όλα ενεργειακά. Τι σημαίνει αυτό; Έχουμε στα χέρια μας συνταγές, οι οποίες μας λένε πώς να φτιάξουμε ένα προϊόν το οποίο εμπεριέχει βότανα, ημιπολύτιμους λίθους, έλαια. Το καθένα αντιπροσωπεύει και πλανητικά στοιχεία. Υπάρχουν για παράδειγμα πλανητικά βότανα τα οποία έχουν να κάνουν με τον πλανήτη της Αφροδίτης. Και κατά κάποιον τρόπο, πιστεύουμε ότι είναι αφιερωμένα σε αυτήν“.
Μπήκα στο μαγαζί από το τζάμι. Μετά από μία μικρή μετωπική, ευτυχώς αθόρυβη. Η Αθηνά με περίμενε εκεί, παρέα με τα τρία κινητά της τα οποία δεν σταμάτησαν να χτυπούν επίμονα και τη μία ώρα που μιλούσαμε.
Πρωτότυπο μουσικό χαλί το ringtone σε συνέντευξη, πράγματι.
Μετά τις πρώτες χειραψίες και τα ‘θέλεις καφέ;’, δέθηκε ο πρώτος κόμπος στο στομάχι μου. Της ζήτησα να μου μιλήσει λίγο για το μαγαζί, το Κισμέτ, και για τις υπηρεσίες του. Εκείνη, ξεκίνησε με τα βασικά: “Όλο αυτό που κάνουμε εδώ, δεν έχει να κάνει με την αφρικανική ή άλλες παραδόσεις. Είναι μόνο ελληνικό“. Με εντυπωσίασε είναι η αλήθεια που πίστεψε ότι γνωρίζω τις διαφορές στις παραδόσεις μαντείας, αλλά δεν της το είπα. Την άφησα να μιλάει. Η περιγραφή του πώς φτιάχνεται ένα μαγικό φίλτρο, σχεδόν με συνεπήρε. Για μερικά δευτερόλεπτα, έκανα εικόνα τον Οβελίξ και την ερωτική του ιστορία με την Φραμπαλά. Έπειτα, επανήλθα για να μάθω τη συνέχεια.
ΠΩΣ ΤΟ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ ΤΟ ΦΙΛΤΡΟ
“Μέχρι και η σειρά με την οποία τα συστατικά θα μπουν στο τσουκάλι που φτιάχνουμε το μείγμα, παίζει ρόλο“.
“Τα περισσότερα βότανα μαζεύονται από το Πήλιο και ενεργοποιούνται στο Βόλο“.
“Τα βότανα μαζεύονται συγκεκριμένες ώρες, συγκεκριμένες μέρες από το βουνό. Πάντα σύμφωνα με τη συνταγή. Η οποία ουσιαστικά, χωρίζει το μήνα σε τρεις φάσεις. Στην πρώτη φάση έχουμε τη γέννηση της Σελήνης, κατά τη διάρκεια της οποίας παράγουμε φίλτρα που έχουν να κάνουν με το αυξητικό κομμάτι, δηλαδή με πράγματα που θέλουμε να φέρουμε στη ζωή μας. Αντίστοιχα, στη χάση της Σελήνης, παράγουμε φίλτρα που θα βοηθήσουν ώστε να διώξουμε κάποια πράγματα από τη ζωή μας, όπως εμπόδια, δυστυχία, οτιδήποτε. Και τέλος, με την Πανσέληνο, ολοκληρώνεται ουσιαστικά ο κύκλος της Σελήνης και σε εκείνο το χρονικό σημείο μπορούν γίνονται διάφορες εργασίες“.
*Η φαντασία μου μπήκε στο on. Κουρέλικα ρούχα, πηδήματα πάνω από τη φωτιά, βόλτες στο δάσος χωρίς ρούχα με Πανσέληνο. Την διέκοψα και της είπα: “Ώστε, θέλει δουλειά ε“. Ναι, με λες και κότα.
“Οι συγκεκριμένες ημέρες και ώρες λοιπόν, έχουν ως στόχο να μας έλξουν αυτό που θέλουμε“.
“Παραδοσιακά, η Παρασκευή είναι αφιερωμένη στην Θεά Αφροδίτη γιατί ο πλανήτης Αφροδίτη, έρχεται σε όψη με τη γη“.
“Όλα τα υλικά, πριν χρησιμοποιηθούν, ενεργοποιούνται καταλλήλως το βράδυ, σε εξωτερικό περιβάλλον (έτσι ώστε να προσλάβουν την ενέργεια των αστεροειδών) και πριν μπουν στο μπουκαλάκι, διαβάζονται με τα κατάλληλα λόγια“.
Η Αθηνά το ξέρει το κισμέτ σου (και μου, και της)
Ένας συνεργάτης της Αθηνάς, που θα σπεύσει η ίδια να με ενημερώσει ότι διδάσκει μαθήματα μαντικής στη σχολή μαντικής της (έχει και από αυτό) η οποία έχει και ‘τρελή πέραση’, διέκοψε τη συζήτησή μας. Ήθελε να πάει στο πατάρι και για να το κάνει αυτό, έπρεπε να περάσει σχεδόν από πάνω μας. Εκείνη την ώρα, ήταν που η Αθηνά μου μιλούσε για την ισχύ των προβλέψεων (λέει και τα χαρτιά σε δική της οικογενειακή τράπουλα), εξηγώντας μου ότι ουσιαστικά, κάποια πράγματα είναι μελετημένα για να γίνουν. Ο χαρτομάντης, το μόνο που κάνει είναι να τα εντοπίζει, να τα διαβάζει.
“Στην πραγματικότητα, η ελεύθερη βούληση του ανθρώπου είναι πάρα πολύ μικρή, αυτό είναι το κισμέτ. Τα περισσότερα πράγματα στη ζωή μας, δεν γίνονται κατά τη δική μας επιλογή. Ούτε την εμφάνισή σου επέλεξες ούτε το πού θα γεννηθείς ούτε από ποιους. Ουσιαστικά, ελάχιστα πράγματα έχεις επιλέξει στη ζωή σου“.
Είμαστε ένα μείγμα από παλαιότερα DNA. Κατά κάποιον τρόπο, ούτε τους ερωτικούς συντρόφους δεν είμαστε σε θέση να διαλέξουμε από μόνοι μας.
Δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει τη φράση της και μία κυρία, κάπως κακοφορμισμένη, γύρω στα 55 μπήκε από το τζάμι δίχως να κουτουλήσει το κεφάλι της. “Αχ, έχεις δουλειά ε;“, αποτάθηκε στην Αθηνά, ενώ εμένα, ούτε να με φτύσει. Η Αθηνά της είπε να ξανάρθει σε είκοσι λεπτά. Εκείνη, κατέβασε το κεφάλι και βρήκε έξω. Μετά από μερικά δευτερόλεπτα, ξαναμπήκε: “Να σου πω, μόνο ένα θες ε;“. Η Αθηνά της έγνευσε καταφατικά και πάτησε το play στην φαντασία μου.
Άραγε να μιλούσε για κάποια τρίχα; Για ένα δόντι; Για ένα κοκαλάκι νυχτερίδας; Τι στο καλό μπορεί να ήταν εκείνο το περίφημο ‘ένα’ που χρειαζόταν η Αθηνά; Για να καθησυχάσω κάπως την περιέργειά μου, της ζήτησα να μου περιγράψει τους πελάτες της. Τα ‘πελατάκια της’ όπως εκεί τα αποκαλεί.
ΠΕΛΑ(ΑΑ)ΤΕΣ ΤΗΣ
“Έρχονται και γυναίκες και άντρες“.
“Οι περισσότεροι πελάτες, το πρώτο που θέλουν, είναι να λύσουν τα ερωτικά τους“.
“Το μεγαλύτερο ποσοστό ζητάει την επαναφορά. ‘Τσακωθήκαμε, χωρίσαμε, θέλω να τον/την φέρω πίσω’, κτλ.“.
“Μετά τα ερωτικά, δεύτερα έρχονται τα επαγγελματικά και οικονομικά“.
“Σε τρίτη κατηγορία, μου ζητούν να τους απαλλάξω από οτιδήποτε έχει να κάνει με γλωσσοφαγιά, με μάτι, με αρνητική ενέργεια γενικότερα“.
“Ο μικρότερος πελάτης που έχω, είναι 20 χρονών“.
“Είχε έρθει μία κοπέλα πανέμορφη, μοντέλο και ζητούσε επαναφορά ενός πρώην της. Τι ανασφάλειες μπορεί να έχει ένας τέτοιος άνθρωπος;“
“Έχουμε πελάτες από κάθε κοινωνικό στρώμα. Πολιτικούς, ηθοποιούς. Έχουμε πάρα πολλούς πελάτες από τον δικηγορικό σύλλογο. Σκέψου ότι υπάρχει ειδικό προϊόν για δικαστικές υποθέσεις“.
Ένας κουστουμάτος, ψιλόλιγνος κύριος (που χίλια χρόνια θα ζήσει, λογικά) χτύπησε ευγενικά το τζάμι. Μίλησε με την Αθηνά στη γλώσσα του σώματος. Εκείνη του έδειξε τα δέκα της δάχτυλα και εκείνος, τον ανασηκωμένο αντίχειρά του. Αν οι επισκέψεις των πελατών με τα περίεργα σουλούπια που έμοιαζαν λες και το έσκασαν από κάποιο μυθιστόρημα πρωί πρωί για να έρθουν να παίξουν με τη λογική μου, δεν περιορίζονταν στις δύο που προανέφερα, αλήθεια θα πίστευα ότι επρόκειτο για κομπάρσους. Για να ‘πεισθώ’.
Η Αθηνά μου γέλασε και ταυτόχρονα κατσούφιασε το βλέμμα της. “Άσε, αυτός ο καημένος το τι περνάει“. Έβαλα τη φαντασία μου στο mute και πήρα την πάσα. Αλήθεια, όταν στο χαρτί, δει κάτι κακό, ένα θάνατο, μία αρρώστια, τι κάνει; Το λέει και όποιον πάρει ο Χάρος, αφού θα τον πάρει που θα τον πάρει;
ΤΟ ΚΑΚΟ, ΤΟ Ι
“Όλοι οι άνθρωποι έχουν το λεγόμενο χάρισμα. Η διαφορά αν θέλεις, είναι ότι ορισμένοι το έχουν πιο εύκολα. Όλοι οι άνθρωποι όμως έχουν τη δυνατότητα αυτή και όσο ασχολούνται, εξελίσσονται και περισσότερο. Το παρελθόν είναι αυτό που είναι υπεύθυνο για το παρόν και τα δύο μαζί αυτά συνθέτουν το μέλλον. Η δυνατότητα που δίνεται στον άνθρωπο να προβλέπει το μέλλον, είναι για να μπορεί να το αλλάζει. Αλλιώς, δεν θα υπήρχε λόγος να την έχει“.
Κάποια πράγματα, εν μέρει, αλλάζουν. Κάποια άλλα, όχι. Ένας εκπαιδευμένος επαγγελματίας ξέρει να ξεχωρίσει ποια είναι εκείνα που μπορείς να αποφύγεις και ποια όχι. Ουσιαστικά, η τράπουλα που σου δείχνει τις τάσεις, δηλαδή το τι πρόκειται να γίνεται σύμφωνα με τα τωρινά δεδομένα.
“Αναλόγως το θάνατο, επομένως. Υπάρχει εκείνος ο οποίος σύμφωνα με τα χαρτιά πάντα, είναι δεδομένος. Αυτόν, δεν τον αναφέρεις. Απαγορεύεται δια ροπάλου να το κάνεις. Από την άλλη, υπάρχουν και άλλοι θάνατοι, που μπορείς να τους αποφύγεις. Όπως συμβαίνει με ένα ατύχημα για παράδειγμα“.
Τα δικά της τα μελλούμενα τα θανατικά, τα έχει δει; Δεν άντεξα να μην ρωτήσω. “Εγώ θα βαρεθώ μέχρι να πεθάνω“, μου είπε με σιγουριά και γελάσαμε παρά το πένθιμο κλίμα.
“Ο μόνος λόγος που δεν μπορεί να τα πει κάποιος στον εαυτό του είναι γιατί δεν θα είναι αντικειμενικός. Αλλά, αν είσαι εκπαιδευμένος, μπορείς να βγεις από τον εαυτό σου και να του τα πεις μια χαρά“.
“Αλήθεια, δεν μου πες, εσύ θέλεις να στα πω;“
Ο δεύτερος κόμπος, έδεσε το στομάχι μου ακόμη πιο σφικτά από τον πρώτο. Της χαμογέλασα και τη ρώτησα σαν να μην συμβαίνει τίποτα το πιο άκυρο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό: “Αν σου πει κάποιος ψέμματα για το ποιος είναι, θα το καταλάβεις;“
ΟΠΟΙΟΣ ΛΕΕΙ ΨΕΜΜΑΤΑ…
“Δεν μπορεί κανείς να σου πει ψέμματα. Δεν θα σου βγει στο χαρτί. Από την άλλη, ο άλλος θα ξοδέψει λεφτά για να σου πει βλακείες; Μετά, μπερδεύονται οι ενέργειες και δεν μπορώ να σου κάνω πρόβλεψη“.
Ποιος είναι ο καλύτερος ψυχολόγος της Αθήνας, να έρθει και να μου πει τι ακούει, γιατί το τι ακούω εδώ μέσα, τι μπάχαλα, τι σκάνδαλα. Ο πελάτης έχει την αίσθηση ότι εγώ τα ξέρω όλα. Ότι σε σκανάρω. Τι είμαι φωτοτυπία; Αν σου ανοίξω το χαρτί, θα δω κάποια πράγματα αλλά δεν μπορώ να ξέρω όλη τη ζωή σου με κάθε λεπτομέρεια.
“Είναι τελείως halloween όλο αυτό. Δεν χρειάζεται να έχεις σκούπα και κρεατοελιές για να μπορείς να κάνεις προβλέψεις“.
“Η μεταφυσική εκείνο που ουσιαστικά, σου λέει είναι δεν το γνωρίζω, αλλά δεν το αποκλείω“.
ΠΟΣΟ ΠΑΕΙ ΤΟ ΜΑΛΛΙ (ΤΗΣ ΓΡΙΑΣ ΑΝΕΥ ΣΚΟΥΠΑΣ)
“Το μπουκαλάκι έχει 25 ευρώ. Το πιο οικονομικό φίλτρο, είναι στα 15 ευρώ. Το πιο ακριβό στα 60 ευρώ. Η μοναδική αλυσίδα ενεργειακών προϊόντων στην Ευρώπη, είμαι εγώ“.
“30 ευρώ ο καφές. 40 ευρώ η τράπουλα αλλά τους τη λέμε μία ώρα και βάλε, δεν τους ξεπετάμε“.
Μία γυναίκα μετράει τα άστρα
Η Ιωάννα Αυγεροπούλου είναι η Ιωάννα που ο Γρηγόρης (ο Αρναούτογλου) κορόιδευε στο Πρωινό του #megamou για την προφορά της. Της έλεγε ότι είναι πολύ ερωτική επειδή κρύβει ένα αξάντ που λένε και οι Γάλλοι, ιταλικό. Η Ιωάννα, μας υποδέχθηκε με την Φραντζέσκα στο σπίτι της στο Κολωνάκι.
Διόρθωση: Στο φανταστικό ρετιρέ της στο Κολωνάκι.
Με την Ιωάννα, για να είμαι ειλικρινής, ήμουν πιο άνετη. Πολύ πιο άνετη. Με τα ζώδια, όλοι πάνω κάτω κάτι κουτσοβολεύουμε. Άσε που, δεν μπορεί να κρύβουν τίποτα το τρομακτικό*. Ήμουν τόσο άνετη που ξεκίνησα από την αρχή το διάλογο για την αστρολογία και τα ‘νέα της’. Ψήσαμε και καφέ και καθίσαμε στο μπαλκόνι. Φιληνάδες.
Ιωάννα: “Οι άνθρωποι που απευθύνονται στην αστρολογία διακατέχονται από μία ανασφάλεια. Ευτυχώς όμως, ακόμη και σήμερα που διανύουμε μία εξαιρετικά δύσκολη οικονομική περίοδο, βλέπουμε ότι ο κόσμος, όταν ψάχνεται, το κάνει για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι που τον απασχολεί. Υπάρχουν βέβαια και άνθρωποι, εξαιρετικά ψαγμένοι που μέσω της αστρολογίας επιθυμούν να περάσουν στην αυτογνωσία”.
Έρρικα: “Πολλοί άνθρωποι, συγκρίνουν την αστρολογία με τη ψυχολογία. Παρόλα αυτά, είμαι σίγουρη ότι εσένα μόλις μαθαίνει κάποιος ότι είσαι αστρολόγος θα σε ρωτάει με ποιον ταιριάζει“.
(Ι):“Ένας άνθρωπος που θα φτάσει μέχρι εδώ, δεν θα περιοριστεί να ρωτήσει ‘είμαι σκορπιός, με ποιον ταιριάζω;’“.
(Ε): “Αλλά;“
(Ι): “Εμείς με τους πελάτες μου, εμβαθύνουμε. Τους πιέζω και εγώ να το κάνουν αυτό. Θεωρώ ότι για να εξελιχθούμε, πρέπει να γνωρίζουμε τι συνέβη. Δεν υπάρχει σωστό και λάθος, όλα είναι εμπειρίες. Ο καθένας από εμάς είναι μοναδικός και ανεπανάληπτος. Οπότε εκείνο που ρωτούν είναι αν ταιριάζουν με έναν συγκεκριμένο άνθρωπο. Ή εκείνο που τους απασχολεί ορισμένες φορές, είναι να μάθουν για ποιο λόγο ‘δεν τους βγήκε’ ή πώς θα γίνει να τους βγει“.
(Ε): “Είσαι έτοιμη να μου μιλήσεις για τον λεγόμενο κύκλο, έτσι δεν είναι;“
ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΥΚΛΟΣ
(Ι): “Η ζωή είναι κύκλοι. Αν λάβουμε υπόψη μας τον κρόνιο κύκλο ο οποίος ολοκληρώνεται σε 28 χρόνια, το ένα τέταρτο αυτού του κύκλου είναι το επτά. Για αυτό λέμε πολλές φορές ότι οι σχέσεις δοκιμάζονται στα επτά χρόνια“.
(Ε): “Τα επτά χρόνια φαγούρα που λέμε“.
(Ι): “Ο Δίας, έχει έναν κύκλο του ενός έτους. Γι αυτό και δεν μας ενδιαφέρει πολύ. Ο Κρόνος από την άλλη, είναι ένας δάσκαλος. Αυστηρός, αλλά δάσκαλος, που διδάσκει. Και πολλές φορές, επιβραβεύει. Ο Πλούτωνας, ενέχει την λέξη του πλούτου ετυμολογικά, γι αυτό μπορεί τελικά στο τέλος, να στα ξαναδώσει. Το ίδιο ισχύει και με τον Κρόνο που περνάει από τον έβδομο Οίκο, εκεί που είναι ο γάμος και οι στενές σχέσεις δηλαδή. Όταν περνάει από εκεί, οι σχέσεις θα κλονιστούν εκτός αν είναι καλά δομημένες“.
(Ε): “Δεν καταλαβαίνω και πολλά, αλλά τα λες ωραία“.
(Ι): “Μου αρέσει αυτό το δασκαλίστικο. Το έχω από μικρή. Δίδασκα από πολύ μικρή. Ελληνικά στις πλούσιες κυρίες του Μιλάνο, αγγλικά, μετά κοινωνικό δίκαιο στο Πανεπιστήμιο, τώρα διδάσκω αστρολογία. Μου αρέσει. Αλλά για να καταλάβεις τι εστί Κρόνος, θα σου δώσω ένα παράδειγμα.
ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΥΚΟΥΡΕΖΟ (ΤΟΝ ΓΝΩΣΤΟ)
(Ι): “Έκανα μία συνεδρία με εκείνο το μισητό Λυκουρέζο που είναι και τοξότης, όταν με πήραν τηλέφωνο από το Mega για να κάνω δοκιμαστικό“.
(Ε): “Είπες μισητό;“
(Ι):“Ε μα δεν φαντάζεσαι πόσο ψυχρός ήταν. Πήγα στο γραφείο του με την ιδιότητα της καθηγήτριας Πανεπιστημίου (διδάσκει κοινωνικό δίκαιο στο Μιλάνο) για να τον συμβουλευθώ για κάποια νομικά θέματα και εκείνος με αποπήρε“.
(Ε): “Ντροπή του, και είναι και τοξότης“.
(Ι): “Τέλος πάντων, που λες, εκείνη τη στιγμή ακριβώς, και ενώ έπαιρνα συμβουλές για το πώς θα μπορούσα να μπω στον κλάδο των δικηγόρων, χτυπάει το τηλέφωνό μου. Ήταν από το Mega και μου ζήτησαν το Σάββατο να πάω στο κανάλι να κάνω δοκιμαστικό. Δεν υπήρχε η χαρά μου. Ήθελα να φύγω από εκεί και να πάρω τηλέφωνο τη Βίκυ τη Σταυροπούλου να την ευχαριστήσω“.
(Ε): “Την ‘Είσαι το Ταίρι μου’ Βίκυ Σταυροπούλου;“
(Ι): “Ναι! Την είχα γνωρίσει στο θέατρο, πηγαίνω συνέχεια στο θέατρο, και“
(Ε): “Αχ, και εγώ πηγαίνω συνέχεια“.
(Ι): “Τέλειο! Να πάμε και μαζί“.
(Ε): “…“
(Ι): “Τέλος πάντων, που λες, μου είπε ‘καλέ, εσύ είσαι ρόλος, είσαι φοβερή, γιατί δεν πας στο Mega να λες τα ζώδια;’. Της λέω, ‘πώς να πάω;’. ‘Θα τους πάρω εγώ’, μου είπε και το κανε. Πάω λοιπόν στο δοκιμαστικό, και κάνει μία ζέστη άλλο πράγμα. Και δεν την μπορώ τη ζέστη. Τέλος πάντων, τελειώνω το δοκιμαστικό, και τους ρωτάω ‘πώς πήγα;’, ‘εντάξει’ μου λένε. ‘Τι μόνο εντάξει;’, ‘Γενικά, εμείς δεν ψάχνουμε αστρολόγο, έχουμε την Άση Μπήλιου, απλά κάναμε έναν πιλότο να τον έχουμε’“.
(Ε): “Πωπω, κρίμα“.
(Ι): “Περίμενε. Μετά από καιρό, όταν έφυγε η Μπήλιου, και λέει η Κατραβά ‘ας πάρουμε την Ιταλίδα, που έχει και εκείνο το ωραίο το accent’“.
(Ε): “Η Κατραβά τότε, τα είχε με τον Λορέντζο από το Bar;“.
(Ι): “…“
(Ι): “Με Κρόνο στον Δέκατο έγινε αυτό. Σημαίνει ότι ο Κρόνος, με επιβράβευσε. Έφερε βέβαια και τη δυσκολία γιατί με διώξανε, χωρίς ποτέ να μου πουν γιατί. Είχα τριετές συμβόλαιο με 3500 το μήνα, το οποίο δεν έσπασε. Με πλήρωναν τρία χρόνια. Εγώ στεναχωριόμουν που δεν ήμουν στην τηλεόραση και αυτοί με πλήρωναν για να μην είμαι. Τότε δεν με ένοιαζε για τα λεφτά έπλεα στο χρήμα, ώσπου τα έχασα όλα στο Χρηματιστήριο και έβαλα μυαλό“.
ΠΕΛΑ(ΑΑ)ΤΕΣ ΤΗΣ
(Ε): “Όλα για κάποιον λόγο γίνονται. Δεν μου πες όμως για τους πελάτες σου“.
(Ι): “Σωστά. Έχω και γυναίκες και άντρες. Άντρες, επιχειρηματίες. Το τι χαίρομαι να βλέπω άντρες να χτυπιούνται για τον έρωτα, δεν λέγεται. Χθες με πήρε τηλέφωνο και δεν το έκλεινε ένας πολύ καλός πελάτης για να μου πει τον ερωτικό του πόνο. Είναι παντρεμένος, λατρεύει τη γυναίκα του, έχει δύο υπέροχες κόρες και του χει καθίσει να πάει με μία μικρή. Θέλει να την πάρει στη δουλειά, ενώ η γυναίκα του την είχε διώξει. Χαμός“.
(Ε): “Τη λατρεύει τη γυναίκα του“.
(Ι): “Αναζητούν ή το καινούριο που δεν τους κάθεται ή και το παλιό“.
(Ε): “Με τη βοήθειά σου, τους κάθεται; Μπορεί η αστρολογία να κάνει τέτοιο πράγμα;“
(Ι): “Μερικά κομμάτια, δεν μπορούμε να τα αλλάξουμε. Όταν οι πλανήτες είναι βαρείς, θα το βγάλουν οπωσδήποτε το αποτέλεσμά τους. Ένας Πλούτωνας για παράδειγμα, όταν περνάει από τον δεύτερο Οίκο που αντιπροσωπεύει τα χρήματά μας, κάνει μεταμόρφωση. Όταν έχεις πολλά, στα παίρνει όπως συνέβη και σε μένα. Έχει μία σαρωτική δύναμη. Ο Πλούτωνας κυβερνάει το Σκορπιό, ο Σκορπιός έχει τεράστια δύναμη“.
(Ε): “Το έχει τραγουδήσει και ο Κορκολής“.
Σαν να μη με άκουσε.
(Ι): “Εμένα πάντως, μου αρέσει να βρίσκω ότι υπαίτιοι για ορισμένες δυσάρεστες καταστάσεις είναι οι πλανήτες και όχι εγώ. Να βλέπω δηλαδή ότι δεν ήταν δική μου αδυναμία αυτό το αποτέλεσμα αλλά ήταν για να γίνει“.
*Η Ιωάννα είναι η μοναδική η οποία άφησα να με ‘μελετήσει’, στο πνεύμα των λεγομένων της αρχής, ότι δηλαδή δεν πίστευα ότι μπορεί να μου πει και κάτι τραγικό, να με ανησυχήσει. Μου είπε το χείριστο. Δεν θα το αναφέρω για να μην γίνουμε Λάμψη, αλλά αλήθεια #$%^$^@@^$^ που κάθισα να μου πει το οτιδήποτε.
Χαρτορίχτρα τηλεφωνήτρια με χάρισμα
Το κλίμα στις Μνήμες από την Πόλη, το μαγαζί που επισκέφθηκα για να μάθω πώς λέγεται η μοίρα μέσα από τον καφέ, το κερί, το χαρτί και το μολύβι ήταν εξαιρετικά βαρύ για να ρωτήσω την χαρτορίχτρα, Μαίρη Δανέζη αν έχει πάει ποτέ σε πόλεμο. Από την ώρα που μπήκα μέχρι την ώρα που βγήκα από εκεί μέσα, είχα ένα πλάκωμα στο στήθος λες και βρίσκομαι σε κηδεία, δεν ξέρω γιατί. Η κυρία Μαίρη, με περίμενε στο κελί της. Ένα δωματιάκι δύο επί δύο.
Είχε ήδη ανοίξει την τράπουλα. Νόμιζε ότι θέλω να μου τα πει. ΟΧΙ, δεν ήθελα. Αντί αυτού, ήθελα να μάθω πώς συμπεριφέρεται σε περιπτώσεις παρόμοιες με τη δική μου. Σε πελάτες που ας πούμε ήθελαν μεν να μάθουν, αλλά όχι κάτι που δεν τους συμφέρει ή θα τους στεναχωρήσει, που θα τους χαλάσει τέλος πάντων.
Παλαιότερα, ήμουν σε τηλεφωνικά κέντρα. Εκεί, υπήρχαν πιο έντονες αντιδράσεις. Εκεί ένας κύριος ή μία κυρία που δεν ήταν έτοιμοι να ακούσουν την αλήθεια, μπορεί και να σου έκλειναν το τηλέφωνο. Στο από κοντά, τα πράγματα είναι πιο εύκολα. Για να κάνει κάποιος όλη τη διαδρομή και να φτάσει σε σένα, σημαίνει ότι είναι αποφασισμένος να ακούσει.
“Εγώ αυτό που θα δω, αυτό θα πω. Γι’ αυτό και πριν ξεκινήσω τα χαρτιά, θα ρωτήσω: ‘Είμαστε έτοιμοι να ακούσουμε αλήθεια;’ Δεν μπορώ να σπαταλήσω την ενέργεια της τράπουλας για το τίποτα” μου είπε και μου εξήγησε ότι “Οι τράπουλες, καθαρίζονται κάθε φορά ενεργειακά για να μπορούν να μελετηθούν“. Έπειτα με κοίταξε με ένα βλέμμα κάπως απορριπτικό: “Η πιο συχνή αντίδραση, είναι η δυσπιστία. Το ‘αποκλείεται να συμβαίνει αυτό’ και έπειτα, μετά από δέκα μέρες, το ίδιο πρόσωπο, έρχεται και σου λέει ‘έγινε τελικά’. Εκεί είναι που αρχίζει και αποκτά εμπιστοσύνη στην τράπουλα“.
Τη ρώτησα πώς και ασχολήθηκε με τις προβλέψεις και μου είπε ότι ” το χάρισμά της, το εντόπισε διαισθητικά σε ηλικία 14 ετών“. Άφησα τη λέξη χάρισμα να πέσει κάτω και τη ρώτησα για τις προβλέψεις.
ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΟΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
“Οι προβλέψεις έχουν συμβουλευτικό χαρακτήρα” μου εξήγησε και μου έδωσε το παράδειγμα με τον επιχειρηματία που θέλει να ανοίξει μαγαζί και “καλό θα ήταν να το ανοίξει την τάδε ημερομηνία από τη δείνα“. Αυτή η ατάκα της μου θύμισε κάτι αντίστοιχες της Άσης Μπήλιου όταν έλεγε τα ζώδια, αλλά δεν της είπα τίποτα. Δεν ήθελα να παρεξηγηθεί. Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω καθόλου αν αστρολόγοι και χαρτομάντες έχουν κόντρα. Τύπου Φουρτουνάκηδες και Βροντάκηδες. Τέλος πάντων.
Συνεχίσαμε την κουβέντα για τις προβλέψεις και εκείνη μου εξήγησε με ένα μικρό παράπονο ότι “Ο κόσμος δεν καταλαβαίνει ότι πρόβλεψη, δεν σημαίνει ότι κάτι θα γίνει σώνει και ντε“. Μου μιλούσε και ταυτόχρονα έπαιζε με την τράπουλα. Την άνοιγε, την έριχνε, έκοβε μόνη της. Οι αμηχανίες μας, είχαν συναντηθεί, ήταν προφανές. Και εκεί που πίστευα ότι το είχε ξεχάσει, σχολίασε την άρνησή μου να μου πει το μέλλον και το ριζικό μου. “Οι άνθρωποι έχουν συναίσθημα, το καταλαβαίνω γι αυτό σου βγαίνει ο φόβος. Όμως όταν για παράδειγμα θα θέλεις να ανοίξεις το μαγαζί που λέγαμε, γιατί να μην θέλεις να ξέρεις πότε θα είναι καλά;. Σε αυτές τις περιπτώσεις, πρέπει να γίνει μία μελέτη. Να δούμε πότε γεννήθηκε, το γενέθλιο χάρτη του, τι όψεις υπήρχαν όταν γεννήθηκε, για να βρούμε την πιο ευνοϊκή ημερομηνία“. Της είπα ότι δεν σκοπεύω εδώ κοντά να ανοίξω μαγαζί και εκείνη δεν προσπάθησε περισσότερο.
ΤΑΧΥΡΡΥΘΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΝΤΙΚΗΣ ΜΑΝΤΕΨΙΑΣ
Αντίθετα, σκέφτηκε να μου δείξει μερικές κάρτες για να με καθησυχάσει. Δεν ξέρω αν έχει πάρει μαθήματα ψυχολογίας αλλά, αν το έκανε, τσάμπα τα λεφτά που έδωσε. “Αυτή ας πούμε η κάρτα που μπορεί να δείχνει ότι προμηνύει το θάνατο, σημαίνει απλώς, γλωσσοφαγιά” μου είπε και την είδα που περίμενε να της δώσω μία ανακούφιση για πράσινο φως. Της έδωσα ένα ‘ααα’ που μάλλον, το πήρε ως ‘σου δίνω μία ακόμη ευκαιρία’ “Μία άλλη κάρτα, δείχνει το θάνατο που έχει ήδη γίνει και έχει φέρει συμφορές. Κληρονομικά, προβλήματα, κτλ.. Ή μπορεί να δηλώνει και το τελείωμα μίας κατάστασης. Μίας σχέσης, μίας δουλειάς“.
Μιας και το πήγαινε τόσο θετικά και ευοίωνα, είπα να μην της χαλάσω το χατίρι. Τη ρώτησα τι κάνει σε περίπτωση που δει κάτι κακό στο χαρτί.
ΤΟ ΚΑΚΟ, ΤΟ ΙΙ
“Αν δούμε ότι κάποιο πρόσωπο είναι άρρωστο ή κινδυνεύει να πάθει κάτι κακό, δεν μπορούμε να το πούμε γιατί υπάρχει η ευαισθησία της ανθρώπινης αδυναμίας“, μου είπε και χαλάρωσε και τον τόνο της φωνής της. “Τώρα αν μία κυρία, σου πει έχω τη μαμά μου στο νοσοκομείο και θέλω να δω τι θα γίνει, δεν μπορείς να της πεις ότι είναι τελειωμένη κατάσταση, και είναι θέμα χρόνου. Της λες, θα ταλαιπωρηθείτε” συνέχισε με μία κάποια συμπόνια.
Το βλέπετε όμως, ε; Επέμεινα. “Ένα ατύχημα, μπορείς πολλές φορές να το δεις. Εκεί, προειδοποιούμε. Συνήθως, βγαίνει και ημερολογιακά αλλά δεν μπορείς να εμπιστευθείς ακριβώς το χρόνο. Όταν μου βγαίνει ένα 4 ας πούμε, μπορεί να είναι ημέρα Τετάρτη ή Απρίλιο ή σε τέσσερις ημέρες. Συνήθως, στο πρώτο άνοιγμα που κάνεις, τα πρώτα τέσσερα φύλλα είναι τα πιο κοντινά χρονικά. Δηλαδή έχουν ισχύ από 30 μέχρι 60 ημέρες“. Σταμάτησε και συνέχισε: “Υπάρχουν αποτελέσματα με συγκεκριμένη χρονική ισχύ, υπάρχουν και άλλα που δείχνουν τι θα γίνει σε βάθος χρόνου“.
Άρχισε να παίζω νευρικά με το τραπεζομάντιλο. “Τα αποτελέσματα εξαρτώνται και από το χειρισμό το δικό μας. Η τράπουλα σου δείχνει τις επιλογές που έχεις, την τελική επιλογή την κάνεις εσύ. Δεν μπορεί να στην υποδείξει κάποιος“. Δεν ξέρω ακριβώς γιατί αλλά ένιωσα ένα φιλικό πατ πατ στον ώμο με αυτά τα λόγια.
ΠΕΛΑ(ΑΑ)ΤΕΣ ΤΗΣ
Μία κοπέλα που λίγα λεπτά αργότερα, ενώ περίμενα την κυρία Μαρία για να μου μιλήσει για τη μαντεία του κεριού, με πλησίασε και μου είπε ότι βλέπει στην αύρα μου ότι έρχεται μία αλλαγή, μπήκε να μας ενημερώσει ότι μία πελάτισσα της κυρίας Μαίρης, είχε καταφτάσει και να συντομεύουμε. Τη ρώτησα για τους πελάτες της. “Έρχονται και άντρες. Όχι σε τέτοιο βαθμό όσο οι γυναίκες. Έρχονται για τα συναισθηματικά τους αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις αντρών που έχουν έρθει πρώτα για τα επαγγελματικά τους και έχουν κάνει και δύο τρεις ερωτήσεις για τα ερωτικά“.
“Και για οικονομικά, και για οικογενειακά και για σχέσεις με τα παιδιά τους ή για ένα ταξίδι που έχουν άγχος. Έρχονται και για ερωτικά και για να δουν αν είναι απατημένες ή όχι“.
“Τώρα, το επίμαχο θέμα είναι τα επαγγελματικά και η επαγγελματική σταθερότητα“.
Άραγε το δικό της το μέλλον, να το έχει δει; Ούτε καν είναι η απάντηση. “Όταν θα ανοίξω το χαρτί, δεν θα τα κοιτάξω αμερόληπτα τα χαρτιά. Έχω αδυναμία στο παιδί μου, δεν μπορώ να δω ότι αν για παράδειγμα θα πάρει το μηχανάκι, θα έχει ένα ατύχημα“. Σε άλλες συναδέλφους της έστω, το έχει κάνει; “Εγώ το δικό μου το μέλλον, δεν το έχω ψάξει σε άλλες συναδέλφους. Το μόνο που έχω κάνει, είναι ότι έχω ζητήσει την τράπουλα να μου απαντήσει με ένα ναι ή ένα όχι και να έχω πάρει σωστά, την απάντησή μου. Μέχρι εκεί“.
Άφησα την κυρία Μαίρη στην πελάτισσά της, που φορούσε και καπελάκι με βέλο (ποιος μου κάνει φάρσα, δεν γνωρίζω αλλά θα τον βρω) και πήγα στην κυρία Μαρία. Η οποία είναι η πιο creepy προβλεψατζού που έχω συναντήσει. Δεν είναι ότι είχε κάτι το τρομακτικό, ήταν η φωνή της. Αυτή η φωνή λες και σου μιλάει από το μνήμα ή από κάποιο πηγάδι. Δεν μιλούσα καθόλου. Μέσα σε δέκα περίπου λεπτά, ζήτημα είναι να είπα δέκα λέξεις. Τις ακόλουθες.
‘Θα σου πω ένα κερί, ίσαμε το μπόι σου’ (ινκόγνιτο)
“Το κερί είναι όπως το φλιτζάνι, αν ξέρεις το φλιτζάνι, ξέρεις και το κερί“.
“Επειδή δεν έχουμε ρωτήσει κάτι, δεν μας έχει βγάλει σχέδιο. Αν είχαμε ρωτήσει κάτι, θα ενωνόταν και θα μας έβγαζε μία ας την πούμε απάντηση“.
“Το πιάνεις λοιπόν το σχέδιο και αρχίζεις και το διαβάζεις“.
“Μελετάς το όνομά του, το όνομα της μητέρας του, την ερώτηση που θέλει να κάνει. Και αυτό, σιγά σιγά παίρνει σχήμα. Όταν το σηκώσουμε και τελειώσει, σου βγάζει σε σχήμα ακριβώς αυτό που ρωτάς“.
“Να ας πούμε τώρα εδώ, μας έβγαλε ένα λιονταράκι, αν είχαμε ρωτήσει κάτι, θα μπορούσε να μας πει κάτι αυτό“.
*Τρομαγμένη Έρρικα*: Πού είναι το λιονταράκι;
“Ε, αν δεν έχεις το χάρισμα, δεν θα το δεις“.
“Το κερί, δεν το προτιμάνε. Ωστόσο το κερί κανονικά, θέλει να είναι από την εκκλησία για να στα βγάλει όλα χαρτί και καλαμάρι. Το βράζεις και έπειτα το ρίχνεις σε παγωμένο νερό. Αλλά εντάξει, είναι μεγάλη διαδικασία“.
Ο ΚΑΦΕΣ ΣΟΥ, ΕΧΕΙ ΚΡΥΩΣΕΙ ΑΛΛΑ ΛΕΓΕΤΑΙ
“Θα έρθεις μία μέρα να σου πω το φλιτζάνι”.
*Τρομαγμένη Έρρικα*: Ναι, ναι (όχι, όχι).
“Σου έχουν πει καφέ; Το 90% αυτών που θα σου πω στο φλιτζάνι, θα βγει“.
“Όταν γυρίσω το φλιτζάνι, ξέρω τι συμβαίνει στον άλλο“.
“Το φλιτζάνι γίνεται με τρεις κινήσεις. Μελετάμε το όνομα, το όνομα της μητέρας και το όνομα του ανθρώπου για τον οποίο ενδιαφέρεσαι να μάθεις. Το πιάνεις, το κουνάς και το γυρίζεις. Ό,τι βγάλει στην χαρτοπετσέτα, διαβάζεται και μπορείς να το διαβάσεις και εσύ. Τόσο καθαρό είναι, αν έχεις το χάρισμα“.
“Ο καφές ποτέ δεν λέγεται σε μεγάλο φλιτζάνι, είναι χαζομάρα. Εδώ οι πελάτισσες το θέλουν μεγάλο γιατί νομίζουν ότι θα τους βγάλει πιο πολύ. Όσο πιο μικρό είναι το φλιτζάνι, τόσο πιο πολλά θα σου βγάλει“.
“Αν ο πάτος του φλιτζανιού σου βγάλει όλο στρογγυλό και μαύρο, σημαίνει ότι ο γάμος, υπάρχει. Αν στον βγάλει μισό, λες είσαι χωρισμένος. Ονόματα δεν λέω ούτε Α,Β,Γ κτλ. Αν δω κάτι, λέω βλέπω αυτό. Αν μου πουν, τίποτα άλλο δεν βλέπεις; Τους απαντάω, όχι. Δεν θα κάθομαι να λέω: ‘μήπως έχεις Α; Μήπως έχεις Β;’“.
“Όταν ήμουν μικρή, μαζευόντουσαν στο σπίτι μου στο χωριό οι γιαγιάδες και έλεγαν τον καφέ. Πήγαινα λοιπόν εγώ κοντά, πιτσιρίκι ήμουν, και βλέποντας τα σχήματα, τους έλεγα τι θα γίνει. Έβγαιναν όλα“.
“Δεν το χρησιμοποίησα όμως ποτέ επαγγελματικά. Τον τελευταίο χρόνο μόνο. Το είχα για μένα και για τις φίλες μου. Μέσα σε ένα χρόνο, έχω 100 πελάτισσες“.
“Στον εαυτό μου, δεν μπορώ να τα βρω όλα. Αλλά, έχω προβλέψει ας πούμε ότι θα πάω στο νοσοκομείο και πήγα. Την ημερομηνία που είπα ακριβώς“.
ΠΑΡΕ ΧΑΡΤΙ ΚΑΙ ΜΟΛΥΒΙ ΚΑΙ ΚΑΤΣΕ ΝΑ ΣΤΑ ΠΩ
“Αν έχεις μάτι, γλωσσοφαγιά, στη βγάζει στο μολύβι (σε αυτό το σημείο, μου μίλησε για τη μολυβομαντεία). Αν δεις ότι υπάρχει, τότε πηγαίνεις στον παπά“.
*Τρομαγμένη Έρρικα*: Μα, η εκκλησία τα πιστεύει;
“Αν τα πιστεύει, λέει. Τους το λέει και ο παπάς. Απλά, δεν το λένε δημόσια. Γιατί δεν πιστεύουν οι παπάδες στο φλιτζάνι; Εγώ έχω πελάτη παπά. Όταν τον πρωτοείδα να κάθεται μπροστά μου, τον ρώτησα ‘πώς και από εδώ;’ Και μου απάντησε ‘δεν είναι κακό’“.
ΠΟΣΟ ΠΑΕΙ ΤΟ ΜΑΛΛΙ
Άμπρα κατάμπρα και η τύχη μία χάβρα (χαραμίζομαι)
Την ευχαρίστησα ευγενικά και βρήκα από το δωμάτιο. Στη διαδρομή, σκεφτόμουν τα δεδομένα μου. Ότι συνάντησα τέσσερις γυναίκες που λένε το μέλλον. Ότι όλες τους ήθελαν να μου το πουν, άφησα μόνο αυτήν που δεν παραδέχτηκε ποτέ ότι όταν δει κάτι κακό δεν το λέει (bingo!). Ότι ο κόσμος που περίμενε στον καναπέ τους ήταν χαρακτήρας από το Μπλε Βελούδο του Λιντς. Και όχι από το Mulholland Drive. Και ότι τέλος, η Αθηνά, εκεί που μου μιλούσε για τα κακά που λέγονται και που δεν λέγονται, μου έδωσε το εξής παράδειγμα: “Αν για παράδειγμα, εσύ φεύγεις ταξίδι και εγώ δω κάτι άσχημο, θα σου πω μη φύγεις“.
Την επόμενη εβδομάδα, έφευγα για το πρώτο μου υπερατλαντικό ταξίδι (Bingo!!!!!11!!!!!).