Προβλέπουμε τα Όσκαρ του 2015
- 16 ΜΑΡ 2014
Επειδή έτσι κι αλλιώς τα Όσκαρ είναι πανηγυράκι που βασίζεται πρωτίστως σε ένα σωρό πράγματα πριν μπει η ίδια η αξία της ταινίας μέσα, είναι κάποιες φορές δυνατόν να προβλέψεις θριαμβευτές και διακρίσεις πριν κάν ακουστεί το πρώτο κλακ της κλακέτας. Φέτος μέλη της Ακαδημίας παραδέχτηκαν πως ψήφισαν το “12 Χρόνια Σκλάβος” για Καλύτερη Ταινία χωρίς να το έχουν δει- φυσικά ουδεμία έκπληξη. Το σοκ είναι ότι δεν ακούμε συχνότερα για τέτοια περιστατικά, μιας και ξεκάθαρα συμβαίνουν συχνότατα.
Τώρα λοιπόν που μια ασυνήθιστης καλλιτεχνικής αξίας οσκαρική χρονιά μας άφησε πίσω της, ξεσκονίζουμε το σμόκιν μας και ετοιμαζόμαστε για την επόμενη τελετή. Έχουμε το παραμικρό απτό στοιχείο για οποιαδήποτε από αυτές τις ταινίες; Επίσημες εικόνες, τρέιλερ, αντιδράσεις από προβολές, οτιδήποτε;
Όχι βέβαια. Ούτε πέρσι είχαμε αλλά μαντέψαμε 10 από τις 24 μεγάλες υποψηφιότητες. (Και αν μη τι άλλο, βάσει κειμένου, τη νίκη του Μακόναχι.)
Πάμε λοιπόν να το ξανακάνουμε για το 2015. Ρίχτε μας στα σχόλια γνώμες και φυσικά τις ταινίες που εσείς περιμένε να πρωταγωνιστήσουν φέτος.
Σκηνοθεσία
Μπορεί τα φετινά Όσκαρ, που βράβευσαν τον Κουαρόν και πρότειναν τον Μακουίν, να αποτελέσουν οριστική στροφή προς την αναγνώριση μια και καλή της πιο πρόσφατης γενιάς μεγάλων σκηνοθετών. Είναι πάντως μια πολύ καλή συγκυρία γιατί δε θα βρεις εύκολα χρονιά που να έχουν καινούρια ταινία ΚΑΙ ο Γουές Άντερσον ΚΑΙ ο Ντέιβιντ Φίντσερ ΚΑΙ ο Κρίστοφερ Νόλαν ΚΑΙ ο Πολ Τόμας Άντερσον. Σε ένα παραλήρημα αισιόδοξης σκέψης, θα προβλέψουμε τους τρεις τελευταίους για την 5άδα.
Ο Φίντσερ έχει στείλει και τις 3 τελευταίες του ταινίες στα μεγάλα Όσκαρ και δεν υπάρχει λόγος να διακοπεί αυτό το σερί τώρα που διασκευάζει το best seller “Gone Girl” της Τζίλιαν Φλυν. Το βιβλίο είναι πολύ αγαπητό, ο σκηνοθέτης το ίδιο, πρωταγωνιστής είναι ο Μπεν Άφλεκ που Χόλιγουντ και Ακαδημία εσχάτως λατρεύουν, και γενικά αν η Fox παίξει σωστά το χαρτί του ‘παιδιά πόσες ακόμα φορές θα προτείνετε τον Φίντσερ για Σκηνοθεσία χωρίς να του το δώσετε;’ το Σκηνοθεσίας μπορεί να το πάρει ακόμα κι αν ένα θρίλερ είναι δύσκολο να κερδίσει Καλύτερη Ταινία. Όπως και νά’χει, η υποψηφιότητα είναι γερό στοίχημα.
Τα ίδια απλώς ακριβώς αντίθετα για τον Νόλαν. Εξηγούμαι: Εξίσου μεγάλο όνομα με τον Φίντσερ, έχει σεβασμό, φανς, αλλά και σαφώς μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες. Ύστερα από τη βράβευση του “Gravity” η Ακαδημία ίσως είναι πιο ανοιχτή στο να ρίξει μεγάλες υποψηφιότητες σε ένα sci-fi epic σαν το “Interstellar” (που θα έχει και πρωταγωνιστεί τον Οσκαρικό Μάθιου Μακόναχι!), ώστε να προτείνει επιτέλους και τον Νόλαν για Οσκαρ Σκηνοθεσίας.
Σα να μην αρκούσε που ο Πολ Τόμας Άντερσον είναι ο Πολ Τόμας Άντερσον, διασκευάζει και το “Inherent Vice” του Τόμας Πίντσον. Αυτή θα είναι η φετινή ταινία που τα μέλη της Ακαδημίας θα νιώσουν την υποχρέωση να γουστάρουν.
Στην πεντάδα θα βρεθεί κι ο Μπένετ Μίλερ του “Foxcatcher”, το Υποχρεωτικό Ανεξάρτητο Δράμα της χρονιάς (που ήταν να βγει φέτος αλλά καθυστέρησε) από τον άνθρωπο που σκηνοθέτησε τον Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν στο μοναδικό του Όσκαρ (“Capote”) και τον Μπραντ Πιτ στην καλύτερη ερμηνεία της καριέρας του (“Moneyball”). Τα γυροφέρνει τίμια τα Όσκαρ ο Μίλερ, θα το κάνει ξανά. Αλλά το μεγάλο ερωτηματικό είναι το “Unbroken” της Αντζελίνα Τζολί, το οποίο αν είναι καθόλου καλό, εκτός του ότι θα δώσει επιτέλους Όσκαρ στον διευθυντή φωτογραφίας Ρότζερ Ντίκινς (σημειώστε κάπου κι αυτή την εκτός Big Four πρόβλεψη), θα δει και την Γυναίκα Σκηνοθέτη / Αυθεντική Σούπερ Σταρ Αντζελίνα Τζολί να μπαίνει με αξιώσεις στην κατηγορία.
Α΄Ανδρικός Ρόλος
Για δεύτερη συνεχή χρόνια έχουμε την υποψία πως το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου είναι κλειδωμένο από τώρα, και πως οι επόμενοι 12 μήνες αποτελούν τυπική διαδικασία. Ο Χοακίν Φοίνιξ είναι ο καλύτερος ηθοποιός της γενιάς του, παίζει στο “Inherent Vice” του Πολ Τόμας Άντερσον (για το “Master” του οποίου είχε προταθεί), τέλος συζήτησης. Μπορεί να εξακολουθεί να μοιάζει περίεργος για μεγάλο μέρος της γερουσίας της Ακαδημίας, αλλά για πόσο να αγνοείς τις ερμηνείες του;
Για το τυπικό της υπόθεσης, ας δούμε ποιοι άλλοι 4 μπορεί να βρεθούν υποψήφιοι.
Οι 3 τελευταίες ταινίες του Φίντσερ έχουν δώσει υποψηφιότητα Α’ Ρόλου στον πρωταγωνιστή ή την πρωταγωνίστριά τους (Μπραντ Πιτ στο “Μπέντζαμιν Μπάτον”, Τζέσι Άιζενμπεργκ στο “Social Network”, Ρούνεϊ Μάρα στο “Κορίτσι με το Τατουάζ”) κάτι που αν συνυπολογίσεις το ρεύμα του τα τελευταία χρόνια, χτίζει ένα καλό επιχείρημα υπέρ Μπεν Άφλεκ.
Σιγουράκι ο γκριζαρισμένος Στιβ Καρέλ για το ‘σοβαρό‘ “Foxcatcher” (πάντα έχουν οσκαρικό σουξέ οι δημοφιλείς κωμικοί σε δραματικές στροφές), γερό στοίχημα ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς (που παίζει τον Άλαν Τούρινγκ στο “Imitation Game”) και για την τελευταία θέση θα σκεφτόμασταν σοβαρά ενδεχόμενο ριπίτ του Μάθιου Μακόναχι, αλλά το να προταθεί το “Interstellar” και για Α΄Ανδρικό ίσως παραπάει. Θα ρισκάρουμε και θα το ρίξουμε για τον Κριστόφ Βαλτζ του “Big Eyes” του Τιμ Μπάρτον. Κάποια στιγμή εικάζω πως η Ακαδημία θα θελήσει να αποδείξει στον εαυτό της πως ο Βαλτζ, τον οποίον έχουν τιμήσει με 2 Όσκαρ για τον ίδιο ρόλο, σε ταινίες του ίδιου σκηνοθέτη, μπορεί να κάνει καλά (όπου καλά = οσκαρικά, μην παρεξηγηθώ) και κάτι άλλο.
Α’ Γυναικείος Ρόλος
Η πιο εύκολη 5άδα, κι όχι μόνο επειδή είναι παραδοσιακά λιγοστοί οι άξιοι πρωταγωνιστικοί ρόλοι για γυναίκες στο Χόλιγουντ. Να, δείτε:
Λογοτεχνική μεταφορά ρομάντζου που διαδραματίζεται στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, διανομής Χάρβεϊ Γουάινσταϊν. Ή, πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις αχρειάστα πολλές λέξεις για να περιγράψεις την λέξη ‘Όσκαρ’. Η τυχερή της υπόθεσης είναι η Μισέλ Γουίλιαμς που πρωταγωνιστεί στο παραπάνω πράγμα που θα μας κάνει να πέσουμε από τις καρέκλες από τα χασμουρητά, αλλά θα βρεθεί ωστόσο υποψήφιο για 9 Όσκαρ και θα κερδίσει 3 από αυτά. Έχει και τίτλο, ”Suite Française” λέγεται.
Ευτυχώς δε θα το πάρει επειδή θα είναι υποψήφια και η Έιμι Άνταμς για το “Big Eyes” του Τιμ Μπάρτον, η οποία από τότε που εμφανίστηκε σε ένα επεισόδιο της “Buffy” ως ξαδέρφη της Τάρα πριν 12 μόλις χρονάκια, έχει σκοράρει 178 υποψηφιότητες Όσκαρ (actual αριθμος). Στο “American Hustle” ήταν και πολύ καλή κιόλας. Κι εδώ θα παίζει αληθινό πρόσωπο. Έχουμε φαβορί.
Ο Κανόνας Φίντσερ Για Πρωταγωνιστές θα δώσει υποψηφιότητα στη Ρόζαμαντ Πάικ του “Gone Girl” που καιρός της είναι πια να γίνει γνωστή, ο Κανόνας Ντρεπόμαστε Που Της Δώσαμε Όσκαρ Και Θα Αρπάξουμε Την Παραμικρή Ευκαιρία Για Να Το Δικαιολογήσουμε θα δώσει υποψηφιότητα στη Ρις Γουίδερσπουν για το “Wild” του Ζαν Μαρκ Βαλέ (a.k.a. του ανθρώπου που σκηνοθέτησε τα δύο φετινά αντρικά Όσκαρ ερμηνείας με το “Dallas Buyers Club”) και ο Κανόνας Τσαστέιν θα δώσει υποψηφιότητα στη Τζέσικα Τσαστέιν για το “A Most Violent Year” του Τζέι Σι Τσάντορ (“All Is Lost”, “Margin Call”).
Ας σημειώσει κάποιος σαν αουτσάιντερ την Ρούνεϊ Μάρα που πρωταγωνιστεί στη νέα ταινία του Στίβεν Ντάλντρι, ωστόσο, γιατί οι ταινίες του Ντάλντρι πάντα προτείνονται για μερικά οσκαράκια αριστερά και δεξιά. Ακόμα και μία που θα λέγεται “Trash”.
Ταινία
Ύστερα από όλα τα παραπάνω θα πρέπει να είναι εμφανές ποιες είναι μερικές από τις ταινίες που βλέπουμε να χώνονται στην απροσδιόριστου μεγέθους κατηγορία. “Gone Girl”, “Inherent Vice”, “Foxcatcher”, “Unbroken”, “Suite Française” είναι γερή πεντάδα.
Το “Interstellar” θα είναι το απαραίτητο sci-fi της κατηγορίας, το “Trash” θα είναι ο απαραίτητος Στίβεν Ντάλντρι και το “Into the Woods” του Ρομπ Μάρσαλ (σκηνοθέτη του “Σικάγο”) βασισμένο σε έργο του Στίβεν Σόντχαϊμ θα μαζέψει καμιά δεκαριά υποψηφιότητες και θα στριμωχτεί και στη μεγάλη. Αν μπει άλλη μία θα ποντάραμε κάτι ψιλά στο “A Most Violent Year”. Τα “Margin Call” και “All Is Lost” του ήδη λατρεμένου Τσάντορ ήταν και τα δύο μες στις οσκαρικές συζητήσεις έστω κι αν τελικά δεν διακρίθηκαν τρομερά, και είναι θέμα χρόνου μέχρι ο φανταστικός σεναριογράφος/σκηνοθέτης να απολαύσει το breakthrough που αξίζει.