Ψίθυροι Καρδιάς: Η σκηνή που προκάλεσε αντιδράσεις από τις γυναίκες Ρομά
Είναι η σειρά που μας έμαθε τη λέξη «μπαλαμός», μας σύστησε την Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους και μας επέτρεψε να μπούμε στον κόσμο των Ρομά, που δυστυχώς στη χώρα μας αντιμετωπίζονται ακόμα ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας.
- 22 ΟΚΤ 2023
Οι Ψίθυροι Καρδιάς παίχτηκαν για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση το 1997 και κατάφεραν να καθηλώσουν το κοινό από την προβολή του πρώτου τους κιόλας επεισοδίου. Κάθε επεισόδιο της σειράς που έγραψαν οι Σταύρος Αβδούλος και Ειρήνη Ριτσώνη και σκηνοθέτησε ο Μανούσος Μανουσάκης κατάρριπτε τα ρεκόρ, με το επεισόδιο που προβλήθηκε στις 9 Φεβρουαρίου του 1998 να φτάνει στο 76,7% της τηλεθέασης, που σημαίνει ότι το είδαν πάνω από 3.500.000 τηλεθεατές. Μάλιστα, η σειρά είχε καταφέρει να ξεπεράσει σε τηλεθέαση και το Μουντιάλ της Γαλλίας.
Η σειρά που προβαλλόταν κάθε Δευτέρα βράδυ από το Mega τη σεζόν 1997-1998 πραγματευόταν τον απαγορευμένο έρωτα ενός αρχιτέκτονα και μιας νεαρής γυναίκας Ρομά, καθώς και τα εμπόδια και τις διαφορές των δύο αυτών κόσμων. Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους είχαν ο Απόστολος Γκλέτσος, που ήταν ήδη γνωστός στο κοινό και η πρωτοεμφανιζόμενη τότε Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους.
Οι Ψίθυροι Καρδιάς κατάφεραν να κάνουν κάτι που καμία άλλη σειρά δεν είχε κάνει μέχρι τότε. Έβαλαν τον μέσο τηλεθεατή στον κόσμο των Ρομά, που δυστυχώς στη χώρα μας αντιμετωπίζονται ακόμα ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Η δραματική σειρά του Μανούσου Μανουσάκη κατάφερε να αντιμετωπίσει την περιθωριοποιημένη αυτή κοινωνική ομάδα με σεβασμό, αποφεύγοντας όσο γίνεται την εξωτικοποίησή της. Αυτός ήταν και ένας λόγος που και οι Ψίθυροι Καρδιάς αγκαλιάστηκαν και από τους ίδιους τους Ρομά.
Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως συμφωνούσαν 100% με τον τρόπο που τους αντιμετώπιζε η σειρά. Υπήρχε μάλιστα, μια σκηνή που φαίνεται να ενόχλησε ιδιαιτέρως τις γυναίκες Ρομά και την οποία αποκάλυψε πέρυσι στην εκπομπή Mega Stories ο ίδιος ο Μανούσος Μανουσάκης. «Γυρίζουμε τη σκηνή του γάμου της Ερατούς. Όλα τα Άνω Λιόσια είναι εκεί, οι κοπελίτσες δοκιμάζουν τα φορέματά τους μία εβδομάδα κι έκαναν πρόβες πως θα χορέψουν. Έχουμε στήσει τα τραπέζια κι έχουμε νοικιάσει 500 καρέκλες για να έρθει όλος ο κόσμος κι ήρθε όλος ο οικισμός. Η σειρά έπαιζε Δευτέρα κι εμείς τα νυχτερινά γυρίσματα τα κάναμε Δευτέρες λόγω των θεάτρων που μπορούν οι ηθοποιοί. Η σειρά έπαιζε 10 το βράδυ κι 21.30 άρχισαν να φεύγουν. Πού πάτε; Πάμε να δούμε το επεισόδιο και θα ξανάρθουμε. Πήγαν κι ήρθαν ξανά για το γύρισμα» είπε αρχικά ο γνωστός σκηνοθέτης.
«Έχουμε μια σκηνή, που έχει δώσει το πρώτο φιλί η Ερατώ με τον Απόστολο και γυρνά σπίτι της βράδυ, που ο οικισμός είναι άδειος και μπαίνει στο χωλ με ένα μεγάλο καθρέφτη. Βγάζει το πουκάμισό της από τη μέση και πάνω κι αρχίζει να αισθάνεται το σώμα της. Όταν παίχτηκε το επεισόδιο, γύρισαν όλες οι γυναίκες Ρομά και με περικύκλωσαν. Ντροπή Μανουσάκη, ρεζίλι μας έκανες. Έρχεται η στιγμή που θα γυρίσουμε ερωτική σκηνή. Πιο σεμνή ερωτική σκηνή δεν έχω κάνει φοβούμενος τις αντιδράσεις. Μόνο μάτια και χέρια κοντινά. Παίζεται και με μεγάλη αγωνία περιμένω τι θα μου πούνε και γυρνάνε και μου λένε έτσι μπράβο Μανουσάκη με άντρα, όχι μόνη της» κατέληξε ο Μανούσος Μανουσάκης.
Στην ίδια σκηνή είχε αναφερθεί και η τηλεοπτική Ερατώ, σε συνέντευξή της στην εκπομπή Πάμε Δανάη. «Η μεγάλη επιτυχία της σειράς οφείλεται στο σενάριο, τους χώρους των γυρισμάτων που ήταν πραγματικοί και τη χημεία μεταξύ μας. Η σκηνή που η Ερατώ κοιτιέται γυμνή από τη μέση και πάνω στον καθρέφτη προκάλεσε μούτρα στα κορίτσια στα Λιόσια που κάναμε τα γυρίσματα. Για να μην αισθάνονται προσβεβλημένες το διορθώσαμε».