ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Γιατί δεν σταματά να κερδίζει βραβεία η Regina King του Watchmen;

Η πρωταγωνίστρια της πολυβραβευμένης σειράς της ΗΒΟ, που προβάλλεται αποκλειστικά στο Vodafone TV, έχει κερδίσει τα πάντα. Η φετινή χρονιά δεν θα είναι εξαίρεση.
Να μια ωραία γραμμή στατιστικών: H Regina King από το 2015 μέχρι το 2020 κέρδισε ένα Όσκαρ, 4 Έμμυ και μία Χρυσή Σφαίρα. Μέσα σε 5 χρόνια έχει κερδίσει και τα 3 μεγάλα βραβεία της οθόνης, με πιο πρόσφατο όλων τη βράβευσή της για την σπουδαία μίνι σειρά Watchmen, την οποία στην Ελλάδα βλέπουμε αποκλειστικά μέσω του Vodafone TV, το σπίτι της ΗΒΟ στην Ελλάδα. Πέρυσι ήταν στη λίστα των 100 πιο επιδραστικών ανθρώπων του κόσμου σύμφωνα με το ΤΙΜΕ. Και φέτος το σκηνοθετικό της ντεμπούτο ήδη μαζεύει φόρα και ετοιμάζεται για τα Όσκαρ.

Αν αθλητής παρουσιάσει τέτοιο σερί επιδόσεων κερδίζει MVP. Κι η Regina King οπωσδήποτε είναι MVP της οθόνης για τα χρόνια που διανύουμε.

Ολόκληρη η πολυβραβευμένη σειρά Watchmen των 11 βραβείων Έμμυ βρίσκεται αποκλειστικά στο Vodafone TV, το σπίτι της ΗΒΟ στην Ελλάδα.

Δεν ήταν τόσο σαρωτική η αποδοχή της ως αναντικατάστατης ερμηνεύτριας, όμως πάντα ήταν εκεί για όσους ήθελα να κοιτάξουν. Από το ιστορικής σημασίας Boyz n the Hood του 1991 μέχρι την κρυφά φανταστική της ερμηνεία στο Jerry Maguire (όπου ξεκάθαρα έπρεπε να έχει προταθεί για Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου δεδομένης της επιτυχίας της ταινίας σε κάθε άλλη κατηγορία) η Regina King έκανε από την πρώτη στιγμή αισθητή την παρουσία της ως συναισθηματική πυξίδα ιστοριών δίχως ποτέ να έχει την ανάγκη να το κάνει με προφανή, φωναχτό τρόπο.


Πέρασε τα επόμενα χρόνια συγκεντρώνοντας ρόλους, από το Ray μέχρι το Southland και ακόμα και το Big Bang Theory, και χτίζοντας μια σιωπηλή σχέση με το κοινό και με τη βιομηχανία, που τελικά απέδωσε φτάνοντας στα ‘10s. Ξέρεις πώς βλέπεις έναν ηθοποιό για χρόνια και χρόνια, σε μικρούς ρόλους ή σε σχετικά μικρές ταινίες και σειρές και φτάνει ξαφνικά μια στιγμή που συνειδητοποιείς, «για κάτσε λίγο, είναι πάντα φοβερός!». Συμβαίνει σε κάθε τομέα της ζωής, συμβαίνει με αθλητές, συμβαίνει με φαγητά, κάποια στιγμή απλά γίνεται το κλικ και μετά δεν ξεκολλάς.

Αυτό συνέβη πριν λίγα χρόνια με τη Regina King. Όταν εμφανίστηκε σε κεντρικό ρόλο στη σεζόν που έκανε τους πάντες να αγαπήσουν το Leftovers, ο θαυμασμός που εκφράστηκε από το σύνολο κοινού και κριτικής ήταν σαρωτικός. Κι αν το Leftovers δεν υπήρξε ποτέ μεγάλος παίχτης στα βραβεία, αυτή η αναθέρμανση του ενδιαφέροντος για το πρόσωπό της φάνηκε στο αμέσως επόμενο πρότζεκτ της, μια σειρά ανθολογίας στο ABC την οποία μπορεί να έχει ξεχάσει ο πλανήτης, αλλά η Regina King πρόλαβε να κερδίσει 2 Έμμυ (και να προταθεί για άλλο ένα) για αυτήν.

Ήταν μόνο η αρχή.

Καθώς συνέβαινε αυτή η αναγέννηση της στην μικρή οθόνη, ο Barry Jenkins ήξερε τι έπρεπε να κάνει. Συγκεντρώνοντας το καστ για την επόμενη ταινία του μετά τον οσκαρικό θρίαμβο του Moonlight, o Jenkins κατάφερε να φέρει την Regina King πίσω στη μεγάλη οθόνη για πρώτη φορά μετά από σχεδόν μια δεκαετία. Παίζοντας το ρόλο της μητέρας στο αριστούργημα If Beale Street Could Talk, η Regina King αναδύει ζεστασιά, στοργή, πόνο και αγάπη μέσα από απευθείας βλέμματα στην κάμερα, μέσα από απλές κινήσεις χορού, από αγκαλιές, από αγγίγματα. Είναι ένας υπέροχος ρόλος για μια υπέροχη ηθοποιό που πάντα μεγαλουργούσε ακριβώς δίχως να χρειάζεται να πει πολλά: Μετά από 3 Έμμυ, το 2019 η Regina King έκανε το επόμενο μεγάλο βήμα, κερδίζοντας Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα για το ρόλο της στην ταινία του Barry Jenkins.

«Το να στέκομαι εδώ εκπροσωπώντας έναν από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες όλων των εποχών – τον James Baldwin», λέει. «Ο James Baldwin γέννησε αυτό το μωρό κι ο Barry το γαλούχησε, με αγάπη και στήριξη. Οπότε είναι ταιριαστό να στέκομαι εδώ επειδή είμαι ένα παράδειγμα του τι συμβαίνει όταν αγάπη και στήριξη παρέχονται σε ένα άτομο», συμπληρώνει γεμάτη ευγνωμοσύνη.

Αυτό θα μπορούσε να είναι το αποκορύφωμα καριέρας για οποιαδήποτε ηθοποιό, όμως η Regina King δεν είχε τελειώσει. Πάνω στην οσκαρική μέθη, το Watchmen έρχεται να θυμίσει πως αυτή η ηθοποιός έχει πολλά ακόμη να δώσει και πολλές ακόμα ιστορίες να πει. Μιλώντας για το Όσκαρ δηλώνει πως «Ελπίζω να δώσει ώθηση σε όλες αυτές τις σκέψεις και ιδέες, πράγματα προς τα οποία δουλεύω, ώστε να πραγματοποιηθούν. Δεν θα αλλάξω την διαδρομή που περπατάω. Έχω ένα όνειρο!»

Το όνειρο αυτό περνάει πρώτα από το παράτολμο, υπερφιλόδοξο πρότζεκτ Watchmen από τον Damon Lindelof, ο οποίος δεν έβλεπε την ώρα να συνεργαστεί ξανά με την King μετά την επιτυχημένη συνεργασία τους στο Leftovers. Όμως αυτή τη φορά τα μάτια του κόσμου και της βιομηχανίας είναι για τα καλά πάνω τους.

Η τεράστια επιτυχία που μπορούμε να απολαύσουμε αποκλειστικά μέσω του Vodafone TV, το σπίτι της ΗΒΟ στην Ελλάδα, κέρδισε 11 Έμμυ και αποτέλεσε τεράστιο σημείο συζήτησης όχι μόνο στους κύκλους των φανατικών της ποπ κουλτούρας αλλά γενικότερα ως προς τον τρόπο που διάβαζε τα κοινωνικά σημάδια. Η σειρά τοποθετείται στην Τούλσα της Οκλαχόμα σε ένα εναλλακτικό παρόν όπου η τοπική αστυνομία φορά μάσκες για να προστατεύσει την ταυτότητα του κάθε αστυνομικού καταλήγοντας να μοιάζουν περισσότερο με ανώνυμος στρατός που δεν λογοδοτεί πουθενά. Την ίδια ώρα μια ρατσιστική ομάδα τρομοκρατεί την πόλη και μια ομάδα επίλεκτων αστυνομικών αποκτούν κρυφές ταυτότητες για να συνεχίσουν τη δράση τους ως εκτός νόμου εκδικητές.

Είναι μια αληθινά φιλόδοξη και πολυεπίπεδη αφήγηση που διερευνά σε βάθος τις διαφυλετικές εντάσεις μια κοινωνίας σε βρασμό- την ώρα που τα γεγονότα στον πραγματικό κόσμο επιβεβαίωναν αυτές τις αγωνίες. Το ότι όλο αυτό βασίζεται σε ένα θρυλικό κόμικ των ‘80s πάνω στην επίδραση του οποίου έχουν χτιστεί αμέτρητες σύγχρονες υπερηρωικές ιστορίες, κάνει το αποτέλεσμα ακόμα πιο αξιοθαύμαστο: Αντί να αποτελέσει ένα ακόμα reboot της σειράς ή κάτι που να πατά απλώς στην αναγνωρισιμότητα και την επιτυχία του αρχικού υλικού, αυτό το Watchmen είναι τελικά κάτι το μοναδικό. Εν μέρει σίκουελ (καθώς χρησιμοποιεί χαρακτήρες και ιδέες του κόμικ), εν μέρει remix (εισάγοντας εντελώς σύγχρονες, δικές του ιδέες, σχολιάζοντας με τον τρόπο του το προϋπάρχον έργο), και τελικά κάτι εντελώς μοναδικό και ξεχωριστό.

Η Regina King παίζει την Angela Abar που μεταμφιέζεται στην Sister Night. Μια αστυνομικός της Τούλσα αλλά και μοναχική εκδικήτρια, που καθώς ερευνά έναν φόνο θα ανακαλύψει τη δική της σχέση με την ιστορία του τόπου και με την ευρύτερη αυτή (υπερηρωική) μυθολογία. Η σειρά ξεκινά αναπαριστώντας μια ρατσιστικών κινήτρων σφαγή της Τούλσα από το 1921 σοκάροντας θεατές που μάθαιναν για πρώτη φορά ένα σχεδόν εξαφανισμένο κομμάτι σύγχρονης Ιστορίας όχι στο σχολείο, αλλά μέσα από μια σειρά.


«Όταν πήρα το σενάριο κι άρχισα να διαβάζω τις πρώτες σελίδες το έκλεισα και λέω “θεέ μου, κάνει την Black Wall Street;” Συνέχισα να το διαβάζω κι ένιωσα πόσο ιδιοφυής ήταν η ιδέα να είναι αυτό το σημείο εισαγωής μας σε αυτό τον κόσμο. Αληθινή Αμερικάνικη ιστορία να είναι το σημείο εισόδου σε μια εναλλακτική Ιστορία. Είναι ιδιοφυές», λέει με θαυμασμό. «Για πολλούς ανθρώπους ήταν διαφωτιστικό και τους έκανε να αναρωτηθούν πώς γίνεται να μην το ήξεραν αυτό; Νομίζω αυτό πού δυνατό. Η γνώση είναι δύναμη!»

Η King έχοντας ήδη μια θετική συνεργασία με τον Lindelof ήταν πολύ έτοιμη να αποδεχτεί το ρόλο έτσι κι αλλιώς, παρόλο που δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με την κόμικ μυθολογία πίσω από το πρότζεκτ. Όμως όπως λέει «είναι ευκαιρία να φέρω πολύ διαφορετικό κοινό προς ένα συγκεκριμένο πράγμα. Δε θα αποκαλούσα τον εαυτό μου απαραιτήτως ένα άτομο που αγαπά τα ρομάντζα, αλλά υπάρχει ρομάντζο εδώ. Δε θα αποκαλούσα τον εαυτό μου απαραιτήτως ένα άτομο που αγαπά τις κόμικ σειρές, αλλά ξέρω πως σε κόμικ σειρές υπάρχουν ιστορίες κληρονομιάς που υπάρχουν εδώ».

Και υπερηρωισμός, και τολμηρή κοινωνική εξερεύνηση, και ρομάντζο, σε έναν εντυπωσιακό πρωταγωνιστικό ρόλο της πιο πολύσυζητημένης σειράς των περσινών Έμμυ, αμέσως μετά τον οσκαρικό θρίαμβο; Ναι, αυτό θα πει να είσαι η Regina King.

«Ήταν συναρπαστικό, ως ηθοποιός, να αποφασίζω πώς να βγάλω νόημα από τις επιλογές που κάνει η Angela», λέει. «Όταν διάβασα πρώτη φορά τον πιλότο, ένιωσα πως ήταν η τέλεια αντιπροσώπηση κάθε ανθρώπινο πλάσματος. Όλοι φοράμε μάσκες και αλλάζουμε μάσκες όλη την ώρα, είτε για να προσαρμοστούμε είτε για να προστατεύουμε τους εαυτούς μας, αλλά έτσι δίνουμε διαφορετικές εκδοχές του εαυτού μας. Μόνο στον πιλότο βλέπεις τρεις εκδοχές της Angela», εξηγεί περαιτέρω αυτό που βρήκε τόσο ενδιαφέρον στον συγκεκριμένο ρόλο.

Και σχεδόν νομοτελειακά, ένα χρόνο μετά το Όσκαρ και τη Χρυσή Σφαίρα επιστρέφει για να παραλάβει, για το Watchmen, ένα ακόμη Έμμυ.

Και το παραλαμβάνει φορώντας μια μπλούζα για τη Breonna Taylor.


Όλα αυτά είναι κατά πώς φαίνεται μόνο η αρχή για την καριέρα που πρόκειται να ακολουθήσει. Η Regina King ήδη φαίνεται να έχει αναγνωριστεί πλήρως από τον κόσμο της τηλεόρασης και του σινεμά. Άνθρωποι (όπως η Kaley Cuoco, όταν της μιλήσαμε πριν λίγες μέρες) αναφέρουν την King ως μια από τις περιπτώσεις προτύπων τους, αλλά τώρα είναι έτοιμη για το επόμενο βήμα.

Πώς το είπε πιο πριν; Δεν θα αλλάξει τη διαδρομή που περπατάει. Έχει ένα όνειρο!

Τώρα λοιπόν χρησιμοποιεί τη φήμη και την αναγνωρίσιμοτητα και το βάρος του ονόματός της, για το επόμενο στάδιο της καριέρας της. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της ως σκηνοθέτη έκανε πρεμιέρα στα Φεστιβάλ Βενετίας και Τορόντο. Το One Night in Miami, για μια υποθετική συνάντηση των Malcolm X, Muhammad Ali, Jim Brown και Sam Cooke ένα βράδυ, σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου στο Μαϊάμι τον Φεβρουάριο του 1964.

Η ταινία ήδη συζητιέται ως γερό οσκαρικό χαρτί, από ερμηνείες μέχρι την ίδια την King ως σκηνοθέτη. Κι η ίδια συνεχίζει να περπατάει στην διαδρομή του ονείρου της. Επιτυχία, λέει, είναι «όταν έχεις την ικανότητα να πάρεις μια στιγμή που εξωτερικά θεωρείται πετυχημένη και να την μετασχηματίσεις στην επόμενη στιγμή, που περιλαμβάνει μια πετυχημένη στιγμή και για άλλους».

Επιτυχία είναι, τελικά, ό,τι έχει να κάνει με τη Regina King.

*Το Watchmen είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στο Vodafone TV, το σπίτι της ΗΒΟ στην Ελλάδα. Κάθε μήνα ο πλούσιος on demand κατάλογος του Vodafone TV ανανεώνεται με μεγάλες πρεμιέρες αμέσως μετά το σινεμά και αποκλειστικές δωρεάν νέες σειρές και ταινίες, όλα διαθέσιμα τη στιγμή που τα θες και από όποια συσκευή επιθυμείς, τηλεόραση, κινητό ή και tablet.

Exit mobile version