Μετά το Όσκαρ του ‘Gravity’, o Alfonso Cuaron επιστρέφει με κάτι τελείως διαφορετικό
Πριν έρθει στο Netflix, το ‘ROMA’ αποκαλύπτει το πρώτο του τρέιλερ.
- 17 ΑΥΓ 2018
Μπορείς να καταλάβεις πολλά για έναν καλλιτέχνη κοιτάζοντας πώς αντιδρά μετά από μια στιγμή μεγάλης αναγνώρισης. Κι ο Alfonso Cuaron είχε πολλές τέτοιες στην καριέρα του. Όταν ας πούμε έκανε το μεγάλο εμπορικό βήμα του να αναλάβει να σκηνοθετήσει το ‘Harry Potter and the Prisoner of Azkaban’ φέρνοντας μια κάποια αίγλη στο franchise, η επιτυχία της ταινίας θα μπορούσε άνετα να του έχει ανοίξει μια διαδρομή γεμάτη αντίστοιχα μπλοκμπάστερ.
Αντ’αυτού, ο Cuaron χρησιμοποίησε τα κέρδη ως αντίβαρο για να διαπραγματευθεί δημιουργική ελευθερία -ως βαρύ πλέον εμπορικό όνομα- σε ό,τι άλλο γύριζε μετά. 2 χρόνια αργότερα γύρισε λοιπόν το ‘Children of Men’, μια περίτεχνη sci-fi δυστοπία που όσο περνάν τα χρόνια λατρεύεται όλο και περισσότερο και μοιάζει όλο και πιο επίκαιρη. Ακόμα και στην πλάτη εκείνης της cult επιτυχίας (με μπόλικη οσκαρική αναγνώριση κιόλας) δεν βιάστηκε να κάνει το επόμενο βήμα του- θα μπορούσε να έχει χτίσει sci-fi αυτοκρατορίες αν το ήθελε.
Του πήρε 7 χρόνια, γύρισε στο σινεμά με το τεχνικό μεγαλείο του ‘Gravity’ το οποίο εκκίνησε ένα άνευ προηγουμένου θριαμβευτικό σερί για τους τρεις αμίγκος του Χόλιγουντ (τον ίδιο, τον Inarritu και τον del Toro, που έχουν κερδίσει 4 από τα 5 τελευταία Όσκαρ Σκηνοθεσίας) αλλά και για τον άτυπο τέταρτο, τον διευθυντή φωτογραφίας Emmanuel Lubezki που κέρδισε το Όσκαρ Φωτογραφίας για τρεις διαδοχικές χρονιές.
O Alfonso Cuaron βραβεύεται με Όσκαρ Σκηνοθεσίας για το ‘Gravity’ (John Shearer/Invision/AP)
Στη διάρκεια όλου αυτού του διαρκούς μεξικάνικου θριάμβου που θέλοντας ή μη επέστρεφε -και θα επιστρέφει- πάντα σε αυτόν, ο βραβευμένος με Όσκαρ πλέον Cuaron απείχε. Ούτε κάποιο έτοιμο πρεστίζ πρότζεκτ ανέλαβε σε κάποιο στούντιο που μετά χαράς θα του έκανε κάθε χατίρι, ούτε franchise ανέλαβε. Για την ακρίβεια, γύρισε πίσω, στο Μεξικό, όπως είχε κάνει και μετά την πρώτη του μεγάλη αγγλόφωνη επιτυχία, όταν μετά το ‘Great Expectations’ είχε γυρίσει πίσω στην πατρίδα του για να γυρίσει το αριστούργημα της καριέρας του, ‘Y tu Mama Tambien’.
Μια κίνηση που επαναλαμβάνει τώρα, σε ένα ακόμα σταυροδρόμι της πορείας του, όχι απλά γυρίζοντας στο Μεξικό, αλλά και σκηνοθετώντας ένα άκρως προσωπικό, ασπρόμαυρο φιλμ βγαλμένο -όπως λέει ο ίδιος- κατευθείαν από τις αναμνήσεις του. «90% των σκηνών τις έχω πάρει από τη μνήμη μου. Άλλες φορές απευθείας, άλλες φορές πλαγίως», λέει.
Δες το πανέμορφο τρέιλερ:
Το ‘ROMA’ χρονολογεί έναν χρόνο στις ζωές μιας μεσοαστικής οικογένειας στο Μεξικό του ‘70 μέσα από τα μάτια μιας οικιακής βοηθού, σε μια ταραχώδη περίοδο για τη χώρα, ανάμεσα σε πολιτικές αναταραχές και φοιτητικές διαμαρτυρίες. «Είναι για μια στιγμή στο χρόνο που με σχημάτισε αλλά και μια στιγμή στο χρόνο που σχημάτισε μια χώρα», συμπληρώνει ο Cuaron.
ΔΕΣ ΚΙ ΑΥΤΟ
Η αψεγάδιαστη καριέρα του Alfonso Cuarón
H ταινία σύμφωνα με φήμες αποτελούσε μεγάλο πόθο του διευθυντή του Φεστιβάλ Καννών ο οποίος ήθελε να τη συμπεριλάβει στο –εξαιρετικό φετινό– Διαγωνιστικό, όμως η συνεχιζόμενη κόντρα των Καννών με το Netflix (που είναι ο διανομέας του φιλμ) είχε ως αποτέλεσμα να αποσυρθεί το φιλμ από το Φεστιβάλ. Στη Βενετία δεν έχουν τέτοια προβλήματα, κι έτσι το ‘ROMA’ θα κάνει την πολυαναμενόμενη παγκόσμια πρεμιέρα του στο Λίντο, εκκινώντας μια πιθανή οσκαρική διαδρομή για το φιλμ, πριν εμφανιστεί στην πλατφόρμα του Netflix αργότερα μες στη χρονιά. (Ελπίζουμε να προβληθεί με κάποιο τρόπο, έστω και σε περιορισμένες προβολές) στις ελληνικές αίθουσες.
Ρίξε μια ματιά και σε στιγμές από τα γυρίσματα της ταινίας:
Το ‘ROMA’ είναι μία από τις τρεις ταινίες του Netflix στο φετινό εξωφρενικό Διαγωνιστικό της Βενετίας, μαζί με το ‘Ballad of Buster Scruggs’ των αδερφών Coen και το ‘22 July’ του Paul Greengrass, ενώ εκτός διαγωνιστικού θα προβληθεί και το ‘Other Side of the Wind’, επιτέλους ολοκληρωμένη τελευταία ταινία του Orson Welles. Όλα θα κάνουν πρεμιέρα στο Netflix μετά τις φεστιβαλικές τους διαδρομές.
To ‘ROMA’ θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στις 30 Αυγούστου στο πλαίσιο του 75ου Φεστιβάλ Βενετίας.
Απόλαυσε φεστιβαλικά αριστουργήματα καιακόμα περισσότερο πρωτότυπο περιεχόμενο του Νetflix, με τη WIND VISION.
|Η ποπ κουλτούρα μέσα από εικόνες| Ακολούθησε το Ιnstagram account του PopCode.
ΚΙ ΑΛΛΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛΙΚΟ NETFLIX