ΤΟΡΟΝΤΟ ΑΠΟ ΕΞΑΡΧΕΙΑ

Shadow in the Cloud: Δεν είστε έτοιμοι για την Chloe Moretz στην καλτίλα της χρονιάς

Η Chloe Moretz και οι δαίμονες που την κυνηγάνε, σε μια εφιαλτική πτήση του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου με ένα εφιαλτικό μυστικό. Όχι, μισό, είναι αληθινή ταινία, το υποσχόμαστε. Και έχει τρέιλερ.
Βλέποντας πως υπάρχει αυτή η ταινία στο προσφερόμενο πρόγραμμα της ονλάιν έκδοσης του Φεστιβάλ του Τορόντο τον περασμένο Σεπτέμβριο, θυμάμαι να κοιτάζω διστακτικά. Δε μπορούσε να είναι αληθινή ταινία, φυσικά. Στο άβαταρ φαινόταν η Chloe Moretz, με στολή πιλότου εποχής, να περπατάει αγέρωχα, μπαρουτοκαπνισμένη, κάτω από τον τίτλο Shadow in the Cloud και μια περιγραφή που έκανε την ταινία να ακούγεται με κάτι που ονειρεύτηκε κάποιος τελειωμένος b-movie εθισμένος σινεφίλ.

Η Moretz παίζει μια πιλότο που στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου αναλαμβάνει να μεταφέρει στην ασφάλεια ένα μυστηριώδες πακέτο, ανεβαίνοντας σε μια πτήση ενός πολεμικού αεροπλάνου από το Όκλαντ στη Σαμόα. Το πλήρωμα είναι μόνο άντρες. Το πακέτο βρίσκεται σε διαρκή κίνδυνο. Οι ουρανοί κρύβουν απειλές. Και μάλλον κάτι ξένο υπάρχει στο φτερό.

Ε, ξεκάθαρα, δε μπορούσε να είναι αληθινή αυτή η ταινία, κάποιος μας έκανε πλάκα. Έβαλα να τη δω, και μέχρι να τελειώσει όχι μόνο δεν είχα ξεκολλήσει από την οθόνη, αλλά σε διάφορα σημεία με έπιασα να ζητωκραυγάζω, να φωνάζω, να γελάω. Ήταν η πιο σπουδαία μεταμεσονύκτια προβολή Σαββάτου σε σινεμά ρεπερτορίου, κι ας το έβλεπα ένα μεσημέρι Πέμπτης στον καναπέ μου. Τι τα θες, 2020.

Αλλά μη χάνουμε το μήνυμα. Η ταινία είναι ένα απολαυστικό mashup ταινιών είδους, ένα πλήρες χάος που όμως δε χάνει ποτέ την αφοσίωση σε αυτό που υπηρετεί κι αυτό που παραδίδει. Αφοσίωση όμοια με εκείνη της ηρωίδας του φιλμ, θα έλεγε κανείς.

Δείτε το τρέιλερ για να πάρετε για γερή γεύση και μετά επιστρέφουμε:

Το πρώτο μέρος του φιλμ είναι ένα κλειστοφοβικό σασπένς θρίλερ με την Moretz πρακτικά μόνη της παρέα με το πακέτο και με μια κάμερα, κλεισμένη σε ένα κόκπιτ καθώς αναγκάζεται να ακούει το πλήρωμα αντρών να την μειώνουν ή να μιλούν συγκαταβατικά για εκείνη και για το πακέτο που κουβαλά, θέλοντας όλοι να μάθουν τι κρύβει. Γνωρίζουμε τους στρατιώτες από τις φωνές τους και χτίζονται κάποια αόριστα σχήματα χαρακτήρων που, όπως εύκολα θα μαντέψει κανείς, δεν θα παίξουν ακριβώς και τεράστια σημασία στην εξέλιξη του φιλμ.

Όταν οι απειλές αρχίσουν να είναι λιγότερο αόριστα ψυχολογικού σασπένς και παίρνουν πλέον απτές μορφές -ενός εχθρικού αεροπλάνου, ενός εχθρικού πλάσματος- το φιλμ μετατρέπεται σε μια ασταμάτητη μίξη πολεμικής b-movie και κάποιου παλιομοδίτικου creature feature, με λίγο από ηλεκτρονικό throwback σάουντρακ. Είναι κάπως λίγο από όλα, και με το να μην διαλέγει διαδρομή και ύφος, το φιλμ σε σημεία ζητάει αρκετά από τον θεατή προκειμένου να μην τον πετάξει τελείως έξω. Ας πούμε με λίγα λόγια πως ό,τι κερδίζει η ταινία σε fun, το χάνει σε συνέπεια.

Αλλά κιόλας… τι να την κάνεις και την συνέπεια εδώ που τα λέμε; Δείτε σε τι εποχή ζούμε. Ας το κάψουμε και λίγο. Αν ακολουθήσει κανείς το escalation ύφους που τολμά το φιλμ, θα περάσει φίνα.


Όπως ξεκάθαρα πέρασε η Moretz, που μέσα σε όλα μας διαβεβαιώνει και πως ο Max Landis (που στα credits ως συν-σεναριογράφος) είχε παραδώσει μια πολύ αρχική βερσιόν και πως το μετέπειτα φιλμ έχει γραφτεί και ξανά από την σκηνοθέτη Roseanne Liang. Κανόνες του σωματείου, όπως και το γεγονός πως ο Landis είχε προφανώς θέσει αρκετά δομικά στοιχεία του σεναρίου ώστε να μη γίνεται να σβηστεί το όνομά του, σημαίνει πως παραμένει στο φιλμ, όμως πρώτα και κύρια βλέπουμε μια ταινία της Liang- αν αυτό βοηθάει. (Ο Max Landis… όχι καλός άνθρωπος, γκουγκλάρετε ελεύθερα.)

Στην παραγωγή της ταινίας συναντάμε το Hercules Film Fund του Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση και του Τέρι Ντούγκας, που φέτος στο Τορόντο κατέβηκε με 3 ταινίες και συνεχίζει να ψάχνεται με πολύ καλοδεχούμενο τρόπο.


Το Shadow in the Cloud θα κυκλοφορήσει στην Αμερική την 1η Ιανουαρίου για να μπει όσο πιο δυναμικά πρέπει το 2021, ενώ για τα μέρη μας αναμένουμε σχετικές πληροφορίες και θα σας τις μεταφέρουμε.

Exit mobile version