Τα Funko Pop σου θα ζήσουν περισσότερο από σένα
Το πρώτο Athens Funko Fest επιβεβαίωσε ότι αυτές οι φιγούρες είναι τα βινύλια της Generation X.
- 18 ΜΑΙ 2019
Ένα Nintendo 64, μερικά comics και φιγούρες και το κασετόφωνο να παίζει Red Hot Chili Peppers. Μπορεί να έχεις τη πιο elegant κρεβατοκάμαρα, να πίνεις malt whiskey σε jazz bar και να έχεις το δικό σου γραφείο, αλλά αυτή η εικόνα πάντα θα σε συγκινεί. Και όχι άδικα. Δηλώνουμε περήφανα παιδιά της γενιάς Χ κι ακόμα και τώρα αν ακούσουμε το opening του Dragonball θα βροντοφωνάξουμε τους στίχους με δάκρυα στα μάτια σαν να είμαστε στη τελευταία συναυλία των Πυξ Λαξ.
Παρόλα αυτά δεν ξεχάσαμε ποτέ αυτό το παιδί και καταφέραμε μέσω της pop κουλτούρας να του επιτρέψουμε να εκφράζεται ελεύθερα (αλλά πάντα με style) με απλά αντικείμενα όπως t-shirts, backpacks και πιο πρόσφατο και τρανταχτό παράδειγμα, τα Funko Pops.
Φωτογραφίες: Αντώνης Κοντοδήμας
Οι αγαπημένες φιγούρες με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό, τα μεγάλα μάτια και την έλλειψη στόματος μας συστήθηκαν δειλά-δειλά το 2010, στο Comic Con του San Diego, με στόχο να αποτελέσουν μία όμορφη, εναλλακτική και φθηνή επιλογή για τους συλλέκτες ανά τον κόσμο κι έκτοτε γνωρίζουν συνεχόμενη ανοδική πορεία: Αφιερώματα στο Rolling Stones, ντοκιμαντέρ στο Netflix, κάθε μέλος του cast του Game of Thrones να φωτογραφίζεται με τη φιγούρα του χαρακτήρα του και δικαιώματα για μερικά από τα πιο εμπορικά labels, όπως NBA, Marvel, Disney, DC, HBO και WWE.
Στην Ελλάδα έγιναν ευρέως γνωστά μέσω της μόδας των mystery boxes και κέρδισαν αμέσως αμέτρητους fans, οι οποίοι τα λάτρεψαν, τα έκαναν αναπόσπαστο κομμάτι του Instagram και του YouTube, δημιούργησαν σελίδες στο Facebook και τελικά έδωσαν όλοι ραντεβού στο Athens Funko Fest που διοργάνωσε το Nerdom στις 11 Μαΐου.
Σε ένα event που διήρκησε συνολικά 8 ώρες είδαμε fans να περιμένουν έξω από τις πόρτες του Nerdom (που είχε αναλάβει και τη διοργάνωση) πριν την επίσημη έναρξη για να προλάβουν μία από τις 100 συλλεκτικές κονκάρδες, μία τεράστια συλλογή από common και special edition Funko Pops, είδαμε ειδικές προσφορές και giveaways από το Nerdom και το House of Pop και αντικρίσαμε εκπληκτικά custom Pops από την Βάλια Παπασταμάτη (ο Batman με ρομπίτσα κι αρκούδο μίλησε στην ψυχούλα μας). Παράλληλα, υπήρχε δυνατότητα συμμετοχής σε διαγωνισμό φωτογραφίας στα social media, με το hashtag του διαγωνισμού #AthensFunkoFest19 να μετράει 180 συμμετοχές, ενώ οι 3 νικητές επιλέχθηκαν από την ευρωπαϊκή επιτροπή Funko (επίσημα πράγματα, όχι αστεία)!
Ο βασικός λόγος επιτυχίας του event όμως (εκτός του εξαιρετικού επαγγελματισμού του Nerdom) ήταν η τεράστια ποικιλία που απόλαυσαν όσοι παρευρέθηκαν. Δεν έχει σημασία αν είσαι gamer, φανατικός του σινεμά, των σειρών, των sports, των anime ή ένας ταπεινός bookworm, αφού είναι μαθηματικώς βέβαιο πως θα βρεις το εκλεκτό Pop που θα σου κλείσει το μεγάλο μαύρο μάτι του και θα κερδίσει με το σπαθί του τη θέση του στη βιβλιοθήκη σου ή δίπλα από το PC σου. Εξάλλου, πόσο εύκολο είναι να αντισταθείς στον Master Roshi, στον Chandler Bing και στον Iron Man (RIP);
Ασφαλώς το σκληρό μας ρεπορτάζ διεκόπη στη μέση ώστε να προλάβουμε κι εμείς μερικά Pops πριν μείνουν τα ράφια πιο άδεια κι από την ψυχή της Cersei. Ειλικρινά, μπορείς να σκεφτείς κάτι καλύτερο να στέκεται δίπλα από την κονσόλα σου; Και μην αρχίσεις τώρα ποια κονσόλα, εδώ ολόκληρος Frank Underwood κι όταν δεν μηχανοραφούσε, το έλιωνε όσο να πεις.
Custom Pops: Βάλια Παπασταμάτη
Το event ολοκληρώθηκε με cocktails και συζήτηση για ανταλλαγές, επερχόμενες κυκλοφορίες και σπάνιες εκδόσεις. Κι αν αναρωτιέσαι πόσο σπάνια μπορεί να είναι μία φιγούρα από βινύλιο, απλά σε ενημερώνουμε πώς μία συλλεκτική έκδοση από το Κουρδιστό Πορτοκάλι κοστολογείται αυτή τη στιγμή στα 13.300€! Δεν το λες και άσχημα!
Πολλοί ίσως θεωρήσουν πως οι αγαπημένες φιγούρες είναι ένα ακόμα trend που δημιουργήθηκε από τους geeks για τους geeks και σύντομα θα ξεχαστεί. Αν εξετάσεις όμως προσεκτικά τη σύγχρονη pop κουλτούρα, η νοσταλγία της παιδικής μας ηλικίας κι ό,τι την εκφράζει, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της. Εξάλλου, η συνεχής εξέλιξη τα 9 τελευταία χρόνια, οι πειραματισμοί, ο σεβασμός στο κοινό και πλέον το άνοιγμα στο χώρο της μόδας και των επιτραπέζιων παιχνιδιών δείχνουν μόνο ένα πράγμα: ένα brand με όραμα. Και μπορεί το όραμα να μην είναι το παν, είναι όμως σίγουρα μία καλή αρχή.