SOOC / Μενέλαος Μυρίλλας
ΒΓΕΣ ΕΞΩ

Τα θερινά της Αθήνας παίζουν κλασικές αγαπημένες ταινίες

6 επανεκδόσεις για να δώσεις ραντεβού στα θερινά σινεμά της πόλης.

Όποιος αγαπάει τον κινητογράφο θα συμφωνήσει πώς η εμπειρία του σινεμά δεν συγκρίνεται με καμία προβολή στο σπίτι. Κι αυτό γιατί στον κινηματογράφο γίνεσαι κομμάτι μιας ομάδας ανθρώπων όπου μπορεί να παρακολουθούν όλοι το ίδιο και να συμμετέχουν, αλλά στο τέλος ο καθένας το αντιλαμβάνεται με τον δικό του τρόπο.

«Αυτή είναι και η ομορφιά, η ιδιαιτερότητά του. Είναι μια σύνδραση κι αυτό δεν μπορείς να το έχεις στο σπίτι. Όσο καλό μηχάνημα και να έχεις δεν μπορείς να φτάσεις τη μαγεία του κινηματογράφου», λέει η Μαρία Χέβα, συνιδιοκτήτρια του Cine Βάρκιζα.

Η ίδια μάλιστα, μαζί με τον συνεργάτη της Σπύρο Άγγελο Πανά καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια τόσο για τις ταινίες που επιλέγουν όσο και για τις παροχές υπηρεσιών που προσφέρουν. Έτσι, παρόλο που θα βρίσκεις κατά κύριο λόγο πρόγραμμα Α’ Προβολής, οι ιδιοκτήτες αναζητούν πάντα πιο σινεφίλ και καλτ ταινίες, που εκλείπουν από τα σινεμά των νοτίων προαστίων.

Οι κλασικές επανεκδόσεις είναι συνυφασμένες με τα θερινά σινεμά. Είναι αυτή η εποχή του χρόνου που αναζητάς κάτι πιο ανάλαφρο και υποκύπτεις στη νοσταλγία. Οι παλιοί σταρ του Χόλιγουντ είναι πάντα η καλύτερη παρέα για μία προβολή κάτω από τον αττικό ουρανό.

Αν είσαι λάτρης του Alfred Hitchcock, αυτή την εβδομάδα στο Cine Βάρκιζα προβάλλεται η ταινία Rear Window (Σιωπηλός Μάρτυς στα ελληνικά), που προτάθηκε για 4 βραβεία Oscar και έλαβε την 42η θέση ως μία από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου. Το ψυχολογικό θρίλερ (1954) είναι βασισμένο στο διήγημα It Had to Be Murder, που κυκλοφόρησε το 1942, και πρωταγωνιστούν οι Grace Kelly και James Stewart.

 

Καθηλωμένος στο διαμέρισμά του με σπασμένο πόδι, ένας φωτογράφος περνάει την ώρα του κατασκοπεύοντας τους γείτονές του από το παράθυρο. Όταν όμως πιστεύει ότι ένας από τους δύο έχει διαπράξει φόνο, ζητάει από την αγαπημένη του να τον βοηθήσει να εξιχνιάσουν το μυστήριο.

Το Cine Paris, το αγαπημένο θερινό σινεμά της Αθήνας προσφέρει κινηματογραφικές βραδιές με θέα την Ακρόπολη παρουσιάζοντας ένα πρόγραμμα από το οποίο δεν λείπουν οι κλασικές ταινίες, πάντα με την επιμέλεια του Cinobo. Συνεχίζοντας την ενότητα Greek Classics, η ταινία του Jules Dassin Ποτέ την Κυριακή, με την καθηλωτική Μελίνα Μερκούρη, προβάλλεται το Σαββατοκύριακο (13,14/7) ενώ στις 15/7 σειρά έχει η Μαγική Πόλη του Νίκου Κούνδουρου.

Συνεχίζεται το 14ο Athens Open Air Film Festival με τις υπαίθριες κινηματογραφικές προβολές να φιλοξενούνται σε κάθε γωνιά της πόλης, από πάρκα, πλατείες και προαύλια μουσείων μέχρι αρχαιολογικούς χώρους και φυσικά, θερινά σινεμά. Μαζί με άγνωστα διαμάντια του παγκόσμιου κινηματογράφου, πρεμιέρες, μικρού και μεγάλου μήκους προβολές του νέου ελληνικού σινεμά αλλά και βωβές ταινίες συνοδεία ζωντανής μουσικής δεν λείπουν τα κλασικά αριστουργήματα.

Ένα από αυτά είναι και το ψυχολογικό θρίλερ La Piscine (Η πισίνα,1969) σε σκηνοθεσία του Jacques Deray, με μία τετράδα φωτιά – Alain Delon, Romy Schneider, Maurice Ronet και Jane Birkin – και φόντο την καλοκαιρινή Côte d’Azur. Προβάλλεται την Παρασκευή 26 Ιουλίου στις 21.30 στο Θερινό Σινεμά Στέλλα (Τενέδου 34), με ελεύθερη είσοδο.

Η βραβευμένη ταινία Ladri di biciclette (Κλέφτης ποδηλάτων) του Vittorio De Sica, προσφέρει ρεαλισμό και συγκίνηση. Η ιστορία ενός φτωχού πατέρα στη Ρώμη μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, που αναζητά το κλεμμένο ποδήλατό του καθώς είναι απαραίτητο για τον βιοπορισμό της οικογένειάς του. Προβάλλεται έως 17/7 στο Ατενέ (Λευκωσίας 43, πλατεία Αγίου Ανδρέα, Πατήσια).

Η λάμψη και η γοητεία του Χόλιγουντ τη δεκαετία του 1960 αναβιώνει ξανά μέσα από τη ρομαντική κομεντί Breakfast at Tiffany’s (1961) σε σκηνοθεσία Blake Edwards. Βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Truman Capote που κυκλοφόρησε το 1958, με πρωταγωνίστρια την Audrey Hepburn ως Holly Golightly, η ταινία προβάλλεται σε τρία θερινά σινεμά της πόλης: Εκράν (Αγαθίου 11, Εξάρχεια), Θησείον (Αποστόλου Παύλου 7, Αθήνα), Αμίκο (Επιδαύρου & Ανδρούτσου 20, Χαλάδρι).