ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Τα χρυσά βατόμουρα της ελληνικής TV

Όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά. Όπου υπάρχουν Όσκαρ, υπάρχουν και Χρυσά Βατόμουρα. Όταν υπάρχουν Χρυσά Βατόμουρα, τσουπ, θυμόμαστε την ελληνική τηλεόραση.

Ένα βραβείο είναι πάντα ένα βραβείο. Σημαίνει ότι κάποιος μας διάλεξε ως τους καλύτερους σε κάτι ή έστω ως τους καλύτερους χειρότερους σε κάτι. Πάει όπως και με τη αρνητική δημοσιότητα. Στο τέλος της ημέρας, μιλάνε για σένα. Με αυτή τη λογική, οι κύριοι, οι κυρίες και τα έργα της διανόησης που θα βραβεύσουμε παρακάτω είναι ξεχωριστοί.

Δεν το λέμε για να τους καλοπιάσουμε. Το λέμε γιατί ο Will Smith, ο κατά τ’ άλλα πρίγκιπας του Χόλιγουντ, είδε τα φετινά Βατόμουρα να γίνονται οικογενειακή (του) υπόθεση. Χειρότερος Β’ Ανδρικός στον ίδιο για το ‘After Earth’, χειρότερος Α’ Ανδρικός για τον γιο του, Jaden, και χειρότερος συνδυασμός σε ταινία για τους δυο τους στην ίδια ταινία.

Και τι έγινε λοιπόν; Ξεχάσαμε ποιος είναι ο Will; Ξεχάσαμε ότι έχει προσφέρει και στη μουσική; Σε παρακαλώ, όλοι έχουμε τις κακές μας στιγμές.

 

Χειρότερη σειρά/εκπομπή

Νικητής: ‘Πάμε Πακέτο’

Στα φετινά Βατόμουρα: ‘Movie 43’ (Χειρότερη Ταινία)

Μπορώ να γίνω κακά κακός με τη συγκεκριμένη εκπομπή. Μπορώ να κρατηθώ και να το ρίξω στην πλάκα. Θα κινηθώ κάπου στη μέση. Το ‘Πακέτο’ της Βίκυς Χατζηβασιλείου σκίζει σε θεαματικότητες, το ξέρουμε χρόνια αυτό, και με την ψυχρή λογική των αριθμών είναι πιο πιθανό να κλείσει ο ALPHA παρά να σταματήσει η εκπομπή. Από την άλλη, όλη αυτή η ελεγχόμενη έκρηξη των συναισθημάτων και το ‘κάθε Πέμπτη βράδυ οι γονείς μου κλαίνε για όλη την εβδομάδα’ είναι ανυπόφορα και πολύ κακό κάρμα.

Το ‘Πάμε Πακέτο’ κέρδισε στο νήμα τους άλλους υποψηφίους, μετά την πιο πρόσφατη εκπομπή (Πέμππτη 27/2), όπου μια γυναίκα σπάραζε στο κλάμα στην είδηση του χαμού του αδερφού της και η Βίκυ προσπαθούσε να τη συνεφέρει λέγοντάς της ότι τουλάχιστον ο άνθρωπος πέθανε σαν πουλάκι, στον ύπνο του.

 

Χειρότερος Α’ Ανδρικός

Νικητής: Θέμος Αναστασιάδης, ‘Όλα Τρέλα’

Στα φετινά Βατόμουρα: Jaden Smith, ‘After Earth’

Τουλάχιστον στο πρώτο μισό των 00s που ο κόσμος έβρισκε περισσότερους λόγους να περάσει το βράδυ της Δευτέρας μπροστά από την τηλεόραση, ο Θέμος είχε γίνει κάτι σαν θεσμός. Το ίδιο και το δόγμα ‘Η τηλεόραση για την τηλεόραση’ που παίρναμε αστεία βιντεάκια απ’ τη ροή των καναλιών και γελούσαμε όλοι μαζί. Πλέον, όλα αυτά ούτε πλάκα έχουν ούτε τρέλα. Ο Θέμος δεν παρουσιάζει κάτι καινούργιο, η πλάτη της εκπομπής βαραίνει από τα χρόνια και το απαράλλαχτο κόνσεπτ και χρονιά με τη χρονιά οι καλεσμένοι γίνονται όλο και πιο αδιάφοροι.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να περνούν στον τηλεοπτικό αέρα δύσκολες στιγμές όπως ο Θέμος δίπλα στον Νίκο Ζωιδάκη.

 

Χειρότερος Β’ Ανδρικός

Νικητής: Ορφέας Παπαδόπουλος, ‘Κλεμμένα Όνειρα’

Στα φετινά Βατόμουρα: Will Smith, ‘After Earth’

Να του αναγνωρίσουμε κάτι. Ο Άρης Μαλτέζος είναι απ’ αυτούς που θέλεις να πετύχεις στην υπόγεια διάβαση της Συγγρού που σε βγάζει φάτσα στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και να τον χαστουκίσεις με ζέση. Στο δίνουμε αυτό Ορφέα. Δεν βοηθάει ο ρόλος σου. Από την άλλη, και ο Fassbender τον κακό έκανε στο ’12 Χρόνια Σκλάβος’ και άγγιξε-άξιζε το Όσκαρ Β’ Ανδρικού. Παραλίγο να διακριθείτε σε παρόμοιες κατηγορίες.

 

Χειρότερος Α’ Γυναικείος

Νικητής: Λάκης Λαζόπουλος ως Μήτση Κουρδουκίλα, ‘Δια Ταύτα’

Στα φετινά Βατόμουρα: Tyler Perry, ‘A Madea Christmas’

Ο Χρήστος Χατζηιωάννου ανέλυσε σε βάθος, με αφορμή το ‘Δια Ταύτα’ τον Λάκη, το κοινό και τα αστεία του. Η χήρα Μήτση Κουρδουκίλα που είδαμε στο πρώτο επεισόδιο της νέας του σειράς στον ALPHA δεν είχε πλάκα. Κι αυτό είναι μόνο το μισό πρόβλημα.

Το γεγονός ότι δεν είχε πλάκα βάραινε διαρκώς η ανάμνηση κάθε σκετς του Λάκη ως χήρα Μήτση ή ως Μήτση Καραμήτση ή ως Μισέλ στους ‘Δέκα Μικρούς Μήκους’. Αυτό είναι το άλλο μισό πρόβλημα. Στο δια ταύτα, ο πήχης που έθεσε ο ίδιος 20 χρόνια πριν είναι απαγορευτικά ψηλά για να αρχίσει σήμερα να τον διαπραγματεύεται (δηλαδή να τον χαμηλώνει).

 

Χειρότερος Β’ Γυναικείος

Νικητής: Σάσα Σταμάτη, ‘Το Πρωινό’

Στα φετινά Βατόμουρα: Kim Kardashian, ‘Temptation: Confessions of a Marriage Counselor’

Η Σάσα Σταμάτη είναι το πιο αποτελεσματικό ξυπνητήρι (ξυπνάς, χουζουρεύεις, ανοίγεις TV για να ξυπνήσεις, σε ξυπνάει η Σάσα), αλλά είναι αυτός ο τρόπος με τον οποίο θέλεις να ξυπνάς; Πολύ πρωί για τόσο πολλή φασαρία. Πολλή φασαρία για τόσο μικρή ζωή.

 

Χειρότερος συνδυασμός

Νικητής: Όλγα Τρέμη-Γιάννης Πρετεντέρης-η φωνή απ’ το ακουστικό της Όλγας

Δεν ξέρω ποιο είναι το πιο αντικειμενικό δελτίο ειδήσεων της χώρας ούτε αν υπάρχει κάτι τέτοιο οπουδήποτε αλλού εκτός από το ‘Newsroom’. Το βασικό θέμα με το δίδυμο Τρέμη-Πρετεντέρης είναι ότι επιβεβαιώνουν με τον πιο ψυχρό τρόπο τη θεωρία του Rustin Cohle (‘True Detective’) ότι άπαντες φέρουμε ένα προσωπείο.

Αυτό που έχουν κατορθώσει μέσα από μια σειρά ατυχών στιγμών και τοποθετήσεων (με τη βοήθεια πάντα της φωνής από το κοντρόλ) είναι να μας φανταζόμαστε κλεισμένους σε ένα δωμάτιο μαζί τους και να παρακαλάμε να μας πάνε σ’ αυτό με τα φίδια και τις αράχνες.

Όχι, δεν θα ρίσκαρα να υποθέσω τις προσωπικές τους απόψεις για τα κοινωνικοπολιτικά. Κάθε πρόβλεψη είναι παρακινδυνευμένη όταν μιλάμε για δύο πιστούς αγωγούς μιας, οποιασδήποτε ‘γραμμής’.

Χειρότερο remake

Νικητής: ‘Μοντέρνα Οικογένεια’

Τι εννοείς ‘δεν έχει ξεκινήσει ακόμα’; Τι εννοείς ‘είμαι προκατειλημμένος’; Ο μόνος τρόπος να ήμασταν εντάξει με την ‘Μοντέρνα Οικογένεια’ ήταν να μην είχαμε δει ούτε μισό επεισόδιο του ‘Modern Family’.

Μακάρι να διαψευστώ, μακάρι να εκτεθώ ανεπανόρθωτα. Δεσμεύομαι να γράψω 1.500 λέξεις απολογία προς τους παραγωγούς και τους συντελεστές της σειράς.

 

Χειρότερο σενάριο/σκηνοθεσία

Νικητής: ‘Κάτι Ψήνεται’

Γράφει ένας φανατικός της πρώτης σεζόν του ‘Κάτι Ψήνεται’. Γράφει ένας γραφικός που ορμούσε έξω απ’ το κτίριο της εταιρίας του για να προλάβει να είναι στις 8 στον καναπέ του. Δυστυχώς, το μόνο που έχει πλάκα πια στο ‘Κάτι Ψήνεται’ είναι κάτι φοβερά μίζεροι τύποι που δεν ικανοποιούνται με τίποτα και θάβουν τον μάγειρα-οικοδεσπότη σαν να μην υπάρχει αύριο.

Κατά τ’ άλλα, σκηνοθετικά νιώθεις ότι βλέπεις ΣΥΝΕΧΕΙΑ το ίδιο σπίτι (καθόλου απίθανο τώρα που το σκέφτομαι), την ίδια κουζίνα και τα ίδια μαχαιροπίρουνα. Λείπουν οι μπριόζοι οικοδεσπότες, ενώ οι έτοιμες ατάκες με τις οποίες προμηθεύει τους παίκτες η παραγωγή κατάντησαν παρωχημένες.

Το ίδιο και το ντου στο δωμάτιο του οικοδεσπότη και το παιχνίδι με τα αρκουδάκια των παιδιών του. Τίποτα δεν ψήνεται. Εμείς σίγουρα όχι δηλαδή.