MEGA TV / ANT1 TV
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Τελικά πόσο μοιάζει το Μαύρο Ρόδο με το Άγγιγμα Ψυχής;

Είδαμε και τις δύο σειρές και σημειώσαμε ομοιότητες και διαφορές.

Το Μαύρο Ρόδο είναι μία από τις νέες προσθήκες στο τηλεοπτικό πρόγραμμα του MEGA και ήδη έχει γίνει θέμα συζήτησης για δύο κυρίως λόγους. Αφού τον πρώτο λόγο τον αναλύσαμε την προηγούμενη εβδομάδα, ήρθε ο καιρός να αναπτύξουμε και τον δεύτερο.

Μιλάμε φυσικά για την ομοιότητά του με το Άγγιγμα Ψυχής, αλλά από την ανάποδη.

Στο Άγγιγμα Ψυχής είχαμε τον έρωτα ενός παπά με μία νεαρή γυναίκα, ενώ στο Μαύρο Ρόδο έχουμε τον έρωτα μίας δόκιμης μοναχής με έναν νεαρό άντρα. Ένα ακόμα μεγάλο κοινό των δύο σειρών είναι φυσικά και η Θεοφανία Παπαθωμά.

Αν κοιτάξουμε όμως πέρα από τις προφανείς ομοιότητες, ποιες άλλες θα βρούμε;

Το αγιασμένο τραγούδι των τίτλων

Το 1998, ο πρωτοεμφανιζόμενος Μιχάλης Χατζηγιάννης τραγούδησε το Άγγιγμα Ψυχής, όπως λεγόταν το ομώνυμο τραγούδι τίτλων της σειράς, αλλά και το Σώμα που ζητάς, που έπαιζε επίσης σε δυνατές σκηνές. Και τα δύο τραγούδια σε μουσική Γιώργου Χατζηνάσιου έγιναν τεράστιες επιτυχίες και εκτόξευσαν τον νεαρό τότε τραγουδιστή.

Αντίστοιχα και για το Μαύρο Ρόδο έγινε προσπάθεια να συντεθεί ένα τραγούδι ύμνος. Η μουσική της σειράς ανατέθηκε στον Γιώργο Θεοφάνους. Τα τραγούδια Μαύρο Ρόδο με την Ελένη Βιτάλη και το Το Σ’ Αγαπώ είναι φωτιά με την Κατερίνα Μαούτσου έχουν αρκετή απήχηση ως τώρα, όχι όμως την ίδια που είχαν εκείνα του Χατζηγιάννη. Στην απήχηση όμως των τραγουδιών παίζει φυσικά ρόλο και η τηλεθέαση.

Η τηλεθέαση

Στην τηλεθέαση οι δύο σειρές δε συγκρίνονται.Το Άγγιγμα Ψυχής έκανε περίπου 45% τηλεθέαση σε κάθε επεισόδιο, ενώ το φινάλε σημείωσε ρεκόρ με 68%. Το Μαύρο Ρόδο κάνει περίπου το 1/3 της τηλεθέασης και αν δεν ήταν thirst trap δε θα έκανε ούτε αυτό, αφού η θεματολογία του είναι πολύ παρωχημένη.

Η Θεοφανία Παπαθωμά

Στο Άγγιγμα Ψυχής είχε φυσικά τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Δέσποινας. Στο Μαύρο Ρόδο έχει έναν πιο σκοτεινό ρόλο, αφού υποδύεται την Πολυξένη, την πανούργα μητριά της δόκιμης μοναχής Ελισάβετ.

Η αγιογραφία

Η Δέσποινα στο Άγγιγμα Ψυχής είναι αγιογράφος. Το μόνο που δεν έχει καταφέρει να πετύχει είναι το πρόσωπο του Χριστού. Έτσι, όταν στο τέλος του πρώτου επεισοδίου εν μέσω του πανηγυριού αντικρίζει για πρώτη φορά τον πατέρα Ιωάννη του Σταύρου Ζαλμά, εμπνέεται και τρέχει στο αυτοκίνητο να τον ζωγραφίσει.

Και στο Μαύρο Ρόδο το επεισόδιο τελειώνει με το πρώτο μακρινό βλέμμα που έριξαν οι δύο νέοι. Εκτός όμως από την ομοιότητα στη φάση «βλέμματα» (ίσως έπρεπε να αφιερώσουμε δική τους παράγραφο και στα βλέμματα) έχουμε ομοιότητα και στην αγιογραφία. Η δόκιμη μοναχή Ελισάβετ ασχολείται με την αγιογραφία και ανάμεσα στα πινέλα θα γίνει και το πρώτο άγγιγμα.

Το πρώτο άγγιγμα

Το πρώτο άγγιγμα είναι φυσικά σούπερ σημαντικό στο Άγγιγμα Ψυχής, αφού η λέξη περιέχεται στον ίδιο τον τίτλο της σειράς, και συμβαίνει την ώρα που οι δύο πρωταγωνιστές ανεβαίνουν κάτι βουνά και λαγκάδια στο 4ο επεισόδιο.

Ο παπά Ιωάννης παραπατά και η κάμερα εστιάζει στο άγγιγμα των χεριών τους. Στο Μαύρο Ρόδο το πρώτο άγγιγμα συμβαίνει ένα επεισόδιο νωρίτερα πάνω σε κάτι πινέλα ζωγραφικής και η κάμερα φυσικά εστιάζει στα δύο χέρια.

Το πρώτο φιλί 

Δώδεκα ολόκληρα επεισόδια έπρεπε να περιμένουν οι θεατές του Άγγιγμα Ψυχής, για να δούνε άγγιγμα χειλιών. Τα επεισόδια προβάλλονταν μία φορά την εβδομάδα, οπότε είχε φτάσει Πρωτοχρονιά, για να συμβεί το πρώτο φιλί (όσο για το ερωτικό, είχε φτάσει Πάσχα).

Στο Μάυρο Ρόδο, τα πράγματα τρέχουν λίγο πιο γρήγορα, αφού όπως δείχνει το τρέιλερ, θα δούμε το πρώτο φιλί στο 6ο επεισόδιο. Υπάρχει βέβαια περίπτωση να πρόκειται για όνειρο, αφού η σειρά είχε κι άλλες ονειρικές σκηνές ως τώρα.

Η Κατερίνα Διδασκάλου

Η Κατερίνα Διδασκάλου υποδύεται στο Μαύρο Ρόδο την ηγουμένη Φιλαρέτη, μια σοφή γερόντισσα, στον πιο κόντρα ρόλο της τηλεοπτικής καριέρας της. Η ηθοποιός όμως είχε έναν βασικό ρόλο και στο Άγγιγμα Ψυχής, αφού υποδυόταν τη δαιμόνια ρεπόρτερ Νατάσα.

Ο Βίκος

Ο Βίκος είναι ένας αδίστακτος μαφιόζος στο Μαύρο Ρόδο, τον οποίο υποδύεται ο Γιάννης Κουκουράκης. Στην περίπτωση του Άγγιγμα Ψυχής ο Βίκος είναι η άξουαλ χαράδρα, αφού η σειρά εκτυλίσσεται στα Ιωάννινα.

Η περιοχή μάλιστα αναφέρεται αρκετές φορές στη σειρά, γιατί οι κάτοικοι διαμαρτύρονται για τη μόλυνση του ποταμού και της χαράδρας και ο παπά Ιωάννης προσπαθεί να βοηθήσει.