Γιατί το box office του ‘Tenet’ έχει θυμώσει το Hollywood
- 14 ΣΕΠ 2020
Η κρίση όμως δεν πέρασε τελικά μέχρι την κυκλοφορία της ταινίας, ειδικά την Αμερική όπου ο κορονοϊός αυτή τη στιγμή απαριθμεί 195.000 περίπου νεκρούς, και έτσι η Warner Bros. προχώρησε στην ανορθόδοξη κυκλοφορία του ‘Tenet’. Επιλεγμένες μόνο αίθουσες στην Αμερική, ευρύτερη κυκλοφορία στον υπόλοιπο κόσμο.
Ξεκινάμε από τα καλά νέα για το στούντιο, λοιπόν: Το συνολικό ταμείο του ‘Tenet’ παγκοσμίως μόλις πέρασε τα 200 εκατομμύρια δολάρια αυτό το σαββατοκύριακο. Μιλάμε δηλαδή για 50 αγορές – συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών και του Καναδά – που αυτές τις ημέρες συγκέντρωσαν 37,3 εκατομμύρια δολάρια παραπάνω, βοηθώντας το ‘Tenet’ να ξεπεράσει το όριο των διακοσίων εκατομμυρίων.
Εδώ είναι η παγίδα όμως όσον αφορά το εγχώριο box office της ταινίας (ως εγχώριο για την Αμερική λογίζονται τα έσοδα από Ηνωμένες Πολιτείες και Καναδά). Ενώ η Warner Bros. είχε ανακοινώσει 20 εκατομμύρια δολάρια για το πρώτο τριήμερο κυκλοφορίας του ‘Tenet’ – η ταινία έκανε πρεμιέρα στις 3 Σεπτεμβρίου στις Η.Π.Α. – το στούντιο δήλωσε 6,7 εκατομμύρια έσοδα για το σαββατοκύριακο που μας πέρασε και μία πτώση της τάξεως του 29% σε σχέση με το προηγούμενο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι κατά το πρώτο του τριήμερο, το ‘Tenet’ έφερε 9,5 εκατομμύρια στα εγχώρια ταμεία και όχι το στιβαρό (και απίστευτο κάπως!) ταμείο των 20 εκατομμυρίων που είχαμε καταγράψει.
Και εδώ ερχόμαστε στο κόλπο της Warner Bros. που έχει εκνευρίσει σύμφωνα με ρεπορτάζ του Variety τα ανταγωνιστικά στούντιο. Αντί να αναφέρει τα έσοδα του ‘Tenet’ ανά ημέρα – ανά ώρα για την ακρίβεια! – όπως είθισται μέσω της εταιρείας ερευνών Rentrak και της μαμάς εταιρείας της, Comscore, η WB αποφάσισε να δημοσιεύει τα νούμερά του ανά κάθε Κυριακή, εκμεταλλευόμενη σε πρώτη φάση το εκτεταμένο Labor Weekend και τα έσοδα των preview screenings. Τα ανταγωνιστικά στούντιο που περιμένουν να δουν την πορεία που θα χαράξει το ‘Tenet’ ώστε να δουν τι θα κάνουν με τη σειρά τους με τις επερχόμενες πρεμιέρες τους, έχουν δυσαρεστηθεί. Η Rentrak είχε χρειαστεί να ζητήσει την άδειά τους ώστε να αποκρύψει τα ημερήσια έσοδα της ταινίας, εκείνοι είχαν δεχτεί από ευγένεια για το πρώτο σαββατοκύριακο μιας που το ‘Tenet’ θα έμπαινε σε αχαρτογράφητα νερά, όμως η κρυψίνοια της WB δοκιμάζει πλέον την υπομονή τους.
Πηγές μέσα από τη WB από την άλλη υποστηρίζουν πως δεν οφείλουν να μοιραστούν τα αποτελέσματά τους με τον παραδοσιακό τρόπο και ότι δεν θα ήθελαν να παρερμηνευτούν αυτά από τους κριτικούς και τους αναλυτές. Με λίγα λόγια, δεν θέλουν να αναφέρουμε την κυκλοφορία του ‘Tenet’ ως αποτυχία για τη Βόρεια Αμερική, λες και δεν αντιλαμβανόμαστε όλοι πως η βιομηχανία – και όλοι μας – ζούμε κάτι πρωτόγνωρο, και άρα τα κριτήριά μας δεν θα μπορούσαν ποτέ να είναι τα καθιερωμένα.
Αυτή τη στιγμή πάντως τα στοιχεία δείχνουν πως το ‘Tenet’ έχει πολύ καλή παρουσία παγκοσμίως, ενώ στη Βόρεια Αμερική οι ταινίες θα έχουν κατά τα φαινόμενα καλύτερη τύχη στις digital ενοικιάσεις και πωλήσεις.
Με αφορμή τη νέα live-action ‘Mulan’, μία ταινία του στούντιο-κολοσσού που κατέληξε αμφιλεγόμενη, το POP για τις Δύσκολες Ώρες κάνει ένα flashback στην Αναγέννηση της Disney. Ποια ήταν τα Σκοτεινά Χρόνια του στούντιο και τι ορίζουμε ως Αναγέννηση; Ποιο το σημαντικότερο τραγούδι της Disney; Πώς άλλαξε την πορεία του animation η φιγούρα του Howard Ashman και πώς εκείνη του Robin Williams; Πώς τιμά σήμερα η Disney έναν εκ των δημιουργών της ‘Mulan’ που ‘έφυγε’ νωρίς;
Αυτά και άλλα πολλά σε ένα χορταστικό, δίωρο flashback γεμάτο αναμνήσεις και αναλύσεις!